Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amanda schreef:Linea: bedankt voor de info!
Haaksbarf heeft een percentage van 15% bot. Lotgering daarentegen weer 8%. Dan zou ik die eens kunnen proberen.
Het liefst heb ik KVV. Al heb ik voorheen KVV wel gecombineerd met af en toe een stuk vlees (spier, orgaan, bot of een combinatie daarvan). Helemaal BARF durf ik niet aan vanwege de verhoudingen. Plus dat ik er 1 heb die stukken vlees niet blieft, KVV met lange tanden eet en het liefst brok heeft![]()
De andere 2 doen een moord voor vers, waarvan dus de ene de blaasgruis kat is.
Bello: ik zoek niet voor af en toe iets lekkers, ik zoek iets wat ik constant kan geven zonder dat ik weer met een blaasgruispatiënt kom te zitten. Daarnaast zijn katten vleeseters, geen viseters. Hooguit eens voor het lekker inderdaad.
Amanda schreef:Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zoek een KVV voor katten met een zo laag mogelijk calcium percentage. Oftewel, geen bot of zo min mogelijk. Dit ivm een kater die blaasgruis ontwikkelt op calcium.
Ik voer nu een graanvrije brok met hoog vleespercentage, maar zou ze toch wel weer deels op vlees willen.
Ze krijgen nu al af en toe kipfilet of runderlap omdat dit alleen maar spiervlees is. Maar is er ook een KVV zonder of met weinig gemalen bot?
Ik ben overigens bekend met vers voeren, alleen vanwege die blaasgruis toen weer op brokken gegaan.
Sassol schreef:Nu heb ik ook nog wat vraagjes:
Ik heb zelf onlangs wat leuke dingetjes bestelt, moet alleen nog even kijken hoe ik dat ga doen.
Zo heb ik nu voor het eerst lamstesten (ballen dus), kalfshersenen en een lamskop (in 2 gezaagd) gekocht.
Nu weegt een halve lamskop 400g én is het kaal bot. Iemand ervaring met een lamskop in een menu verwerken? Of zal ik dit maar buiten m'n menu laten dat hij gewoon een paar dagen lamskop met ongemalen boekmaag krijgt? En hoeveel boekmaag zou ik op 400g lamskop toe moeten voegen? Zou 500g genoeg zijn?
En ik heb even niet genoeg orgaan in huis. Heb nog 800g orgaanmix maar die wil ik ook voor de kat bewaren. Heb nu dus alleen hersenen en testen in huis. Hart kan ik wel aankomen, maar is het een probleem als ik de komende 3-4 weken dan geen/weinig lever nier geef?
anneliesdj schreef:Koppen geef ik altijd met een forse hoeveelheid spiervlees of pens en de dag erna is dan vaak vastendag.
Lamstesten waren hier een enorme afknappen, wil die van jou het wel eten?
Sassol schreef:Nu heb ik ook nog wat vraagjes:
Ik heb zelf onlangs wat leuke dingetjes bestelt, moet alleen nog even kijken hoe ik dat ga doen.
Zo heb ik nu voor het eerst lamstesten (ballen dus), kalfshersenen en een lamskop (in 2 gezaagd) gekocht.
Nu weegt een halve lamskop 400g én is het kaal bot. Iemand ervaring met een lamskop in een menu verwerken? Of zal ik dit maar buiten m'n menu laten dat hij gewoon een paar dagen lamskop met ongemalen boekmaag krijgt? En hoeveel boekmaag zou ik op 400g lamskop toe moeten voegen? Zou 500g genoeg zijn?
En ik heb even niet genoeg orgaan in huis. Heb nog 800g orgaanmix maar die wil ik ook voor de kat bewaren. Heb nu dus alleen hersenen en testen in huis. Hart kan ik wel aankomen, maar is het een probleem als ik de komende 3-4 weken dan geen/weinig lever nier geef?