Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:31

Bij ons is het probleem dat we vanaf volgend jaar beide werken. Nu ben ik nog student met heel weinig college uren, dus tijd genoeg. Ik heb nu 1 toekomstige sporthond, hopelijk dan ;) en nog een huishond waarmee we vrijwel niks doen. De pup die hopelijk volgend jaar komt, wordt dan de sporthond voor mijn vriend.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:43

Wij hebben een sporthond tot nu toe maar wie weet wat de toekomst brengt :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:54

Er gaat wel veel tijd inzitten maar we gaan 4 tot 5 per week naar de club om te trainen en doen eigenlijk beide niks anders aan hobby als dat. Mijn man doet pakwerk en leert momenteel daar verder en alles draait hier om de honden. Dus dan word het gauw meer maar er hangt nu wel een bordje "vol" op de deur. Wil met de tijd ook wat aan kunnen houden uit eigen fok. Maar dat duurt nog een tijd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:50

Ik train alleen dan zijn 3 (2 van me zelf en pup van mn trainster) trainen en daarnaast les geven wel genoeg ;)
Ik train elke dag wat ben 2 X op de club per week voor de lessen en heb daarnaast werk, paarden die ook gereden moeten worden en andere dieren heb het druk maar daar houd ik van

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:04

Ja hier ook nog andere dieren. Geen paarden meer helaas. Ja een kleine grasmaaier haha

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:31

Ik kan me er momenteel even niet toe zetten om te trainen. Met geen een hond.

Gaat slecht met mijn Mika, nog los van het feit dat we te doen hebben met zijn epilepsie kan ie sinds deze week amper nog lopen.

Hij heeft een ernstige spondylose / D.I.S.H. in zijn rug, al vanaf dat ie 2 jaar was, nu is hij sinds deze week 6 jaar geworden.
Goed mogelijk dat bij het buiten lopen met de rest er eentje tegen hem aangelopen is, of dat het ziektebeeld nu gewoon dusdanig verslechterd is opeens dat ie uitval krijgt.
Hoe dan ook, Mika is gewoon een hoopje ellende, na de cortisone spuit gisteren is ie weer wat opgeknapt, hij knijpt zijn staart nu niet meer zo heel erg verkrampt weg, kan nog wel steeds niet meer als langzaam stappen, maargoed, hij krijgt de komende 2 weken nog cortisone, en al naar gelang hij er volgende week aan toe is gaan we naar de fysio (Ellen Martens).
Kijken of die nog iets voor hem kan doen.
Maar we zijn nu weer met de neus op de feiten gedrukt, we hebben hem een aantal jaren toch in het werk (en aan het lopen) kunnen houden, ons gevoel zegt dit is onze "reservetijd" die we nog hebben.

Moest hij zo blijven dan is het einde verhaal.
Een hond die leeft om te werken kun je niet zo als een kasplantje laten vegeteren.

Mijn hart breekt als ik eraan denk, juist deze hond is mijn one-and-only...
Niet eerlijk naar de rest toe...ik weet het.

Maar de zin om nog te trainen (en mijn moed) is me even in de schoenen gezakt.
Heb even tijd nodig om me te herpakken :(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:41

Sassy@ heb hier ook een spondylose hond. Begon ook zo met 6 jaar. Hij kon amper nog lopen. Heb hem op homeopathisch omgesteld en hij heeft nog zeker 3 jaar pakwerk gedaan. Alleen de schutting liet ik achterwege voor de zekerheid. Hij is nu 10 en uit training om een andere blessure aan de elleboog maar de rug gaat prima. Misschien ook wat voor jou hond? Mijn hond gaat nog altijd mee anders zou hij zo weg zijn. Het hondenveld is alles voor hem. Als hij dat niet meer kan dan denk ik dat we ook een knoop moeten doorhakken.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:56

Wilawander: had die van jou ook D.I.S.H. erbij? Dat is nl nog een heel ander verhaal.

Als het enkel de spondylose zou zijn zou ik zeggen ja, dat zijn fases en komt weer (redelijk) goed.
Mijn hond krijgt al voedingssupplementen erbij sinds we wisten dat zijn rug zo slecht was, dus vanaf zijn 2e levensjaar. Op de RX is zijn rug echt gruwelijk slecht.
Dr. Jan Kooken uit Budel vond het verwonderlijk dat deze hond nog zo goed liep gezien de foto's.

Welke homeopathische middelen krijgt jouw hond?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:46

Sassy, wat erg... Ik snap dat je geen zin hebt om met de rest wat te doen, sterkte :(:)

Het begint hier steeds meer te kriebelen. Er komen veel foto's langs van nesten van de reu waar wij een pup van willen. En voor zover je er nu iets over kant zeggen zijn ze echt geweldig. Even een baan vinden maar :') En wachten op goede combinatie.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:02

Wat een rot situatie snap ook volkomen hoe je je voelt sassy hopelijk kan je wat met de tip van wilawander, heb zelf ook honden op zien bloeien naar homeopathie en aquatraining maar heb geen ervaring met wat jou hond precies heeft

Morgen weer training, heerlijk nu al zin in en daarna met de trainer mee naar huis puppys knuffelen <3
Mn vriend had ze nog niet gezien dus gaan we morgen even mee altijd gezellig

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:57

Wij hebben de pups vandaag weer bekeken en zijn overeen gekomen dat we voor 1 van de kleine boxertjes gaan het zijn zulke leuke pups. We gaan voor het donkere dametje, pittig doch open hondje. Nu nog een roepnaam bedenken.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:38

Wat voeren jullie je werkhonden eigenlijk? Hier een collie welke hele dagen schapenwerk doet, dus duur prestatie en veel energie nodig heeft.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:58

De mijne krijgen kvv, barf en tijdens vakantie incidenteel brok.
Als je hond hele dagen moet werken is het belangrijk dat ie leert zijn energie goed te doseren.

Ik heb een aantal weken geleden meegelopen aan een grote kudde in Frankrijk, en als je hond dan niet leert zijn te doseren doe je na 3 of 4 uur al niks meer met je hond.
Wisselen van hond(en) per halve dag is dan ook wat schaapsherders ook wel doen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:13

Ik voer ook vers en geef daar sportbrok bij wanneer ze echt presteren of zwaarder trainen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:14

KVV en barf en incidenteel brok. Hoewel de jongste moeilijk op gewicht te houden is, dus die krijgt wat brok erbij sinds kort. Komt meer, omdat ik anders aan de 2 kilo vlees zit, waar hij meer van gaat poepen. Met brok erbij is dat minder, maar blijft hij wat beter op gewicht.

Mijn vriend is vandaag tussen Tay zijn kaken gekomen met aanblaffen. := Tay stond op tafel, vriend legt wat onder de tafel en komt omhoog, maar had er geen rekening mee gehouden dat de ketting langer stond, dus Tay ongeveer boven hem hing met omhoogkomen. Zag er nogal rottig uit, dus mijn concentratie was al weg.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:17

Kan me geen voorstelling maken hoe dat nu is gegaan merel :o

Hier inderdaad het zelfde met de brokken voer anders 2.5 kg vlees en dat valt niet goed nu met de sportbrok er bij als aanvulling kan ik bij de kilo blijven en dat werkt veel beter.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:22

Blaffende hond, vriend die omhoog komt en hond die door bleef blaffen. Schampte dus zijn hoofd tijdens het blaffen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:35

Ok zo ik zal al te denken hond op tafel man er onder?? Hihihi

Mocht iemand nog een leuke originele en stoere teven naam weten vind het weer zo lastig

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:47

Ja, eigenlijk klopt dat ook :') Hij legde bijtrol even verder en kwam toen omhoog.

Ik ben een ramp met namen... Was allang blij dat Tay nog een leuke naam was. :') Heb je ook al meer foto's? :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:57

Ik heb alle namen tot nu toe zelf bedacht maar dit vind ik lastig hihihi
Haar stamboom naam is al bekend, La Fayette en dan kennelnaam
Maar dat roept niet echt lekker

Foto's niet wel een filmpje gemaakt maar die heb ik niet online.

Ze zijn vandaag 4 weken geworden

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:32

Wij voeren Mera exclusiv active brok.

Faye (spreek je uit als fee ;) ) afkorting van haar stamboom naam :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:09

Die was hier langs gekomen inderdaad maar vinden het te lief :o
Hebben aan fayet gedacht maar is het ook niet helemaal

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 06:53

Fathal dan haha.

Namen bedenken is lastig.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:02

Ja dat is het zeker :=
Er komt hier van alles langs maar niets is de naam

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:32

Erg he :)
Bij Baris hebben we er lang over gedaan om zijn stamboom naam te bedenken.
Uit eindelijk is het Cjeld geworden :)