Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:31

Dat het klein is weten we nu allemaal wel. Waarom steeds in herhaling vallen? Het is nu eenmaal niet anders.

Iemand enig idee wat de beste man zegt? K spreek geen Spaans ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:59

tis niet anders??

ja zo kan je ook denken natuurlijk :) waarom zouden we ons hier verder zorgen maken over welk huisdier ook die te klein behuist is,tis nl "niet anders",toch??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:07

Wat verandert continu roepen dat de behuizing te klein is eraan dan?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:23

stef schreef:

Dat andere mensen ook het besef krijgen dat het houden van deze dieren op deze manier niet goed, in plaats van dat deze mensen het steeds goedpraten

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:39

Ik vind het ook te klein, toch wil ik graag weten hoe het met Morgan gaat in Tenerife.
Bedankt Voor het plaatsen van het filmpje!

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:23

stef schreef:
Dat het klein is weten we nu allemaal wel. Waarom steeds in herhaling vallen? Het is nu eenmaal niet anders.

Iemand enig idee wat de beste man zegt? K spreek geen Spaans ;)

Ik spreek ook geen spaans, maar het lijkt erop dat dit hetzelfde filmpje is in het Engels gesproken... (wel zonder beelden van Morgan)
http://www.youtube.com/watch?v=dkYIdRTA ... re=related

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:20

Douraque schreef:
stef schreef:

Dat andere mensen ook het besef krijgen dat het houden van deze dieren op deze manier niet goed, in plaats van dat deze mensen het steeds goedpraten

Het word niet goed gesproken, maar wat kunnen jij en ik hieraan doen dan?? Neem je die orka's ( want al die dieren hebben dan recht op hulp) in je rugzak mee.
En idd ben ik dat geroep om die te kleine behuizing ook wel zat. Ik ben benieuwd hoe het met Morgan gaat. Het lijkt me duidelijk dat ze niet in zee terug kan en ooit komt!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:51

Je kan op z'n minst je stem laten horen, hier, bij instanties die het aan willen pakken, overal. Hoe meer mensen tegen dit soort parken zijn, hoe eerder het besef komt dat er verkeerd om wordt gegaan met deze dieren (en zoveel dieren meer) en misschien wordt het dan wel het einde van Sea World en wordt het houden van zeezoogdieren verboden.

Utopisch, maar ik geef de hoop niet op :+:. En zo lang men hier nog gaat verkondigen hoe fijn Morgan het wel niet heeft, blijf ik verkondigen dat ze veel te klein gehuisvest is en dat het niet goed met haar gaat in mijn opzicht. Wil je dat niet lezen, dan is er in de rechter bovenhoek een vakje met een kruisje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:43

Het is tenslotte zwart of wit, grijs bestaat niet

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:45

In dit geval wel ja :). Of denk je echt dat een orka in deze omstandigheden op zijn/haar plaats is? Ik zou graag de redenatie daarachter horen :).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:02

Wat ik denk wil je toch niet horen, dus waarom zou ik moeite doen dat uit te typen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:05

Ik vraag niet voor niets waarom jij denkt dat dit wel oké is. Maar hé, dan niet he.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:08

Ik zeg nergens dat het ok is. Maar het is nu eenmaal zo en dat gaat niet veranderen. In plaats van blijven roepen dat de behuizing zo ontzettend klein is vind ik het interessant om te kezen hoe het met morgan gaat, wat er gedaan wordt om hun leven zo goed mogelijk te maken in gevangenschap. Maar daar is in dit topic geen ruimte voor, want dan ben je gelijk een voorstander.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:10

Dat is omdat in de ogen van veel mensen er geen mogelijkheid is om het leven van een orka in gevangenschap zo goed mogelijk te maken. Het maakt niet uit wat je doet, het dier zal altijd wat te kort komen, vooral omdat wij als mensen gewoon geen mogelijkheden hebben het dier te bieden wat het echt nodig heeft.

Het zal naar omstandigheden best goed gaan met Morgan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:14

oww we moeten nu alleen maar bejubbelen hoe goed leuk en fantástisch een orka het toch heeft in een betonnen bakkie??

oke dan....is het topic hier voor mij verder wel klaar en afgelopen :) ,vind het en blijf het vinden dieronwaardig dieren zo te houden,en hey hoe het gaat met morgan en of ze al iemand op haar neus kan rondduwen en al volgepropt is met zaad voor nakomelingen hoef ik eigenlijk niet eens te lezen..

ik hoop dat morgan morgen gewoon dood gaat,ze was te zwak voor in zee,laat ze ajb ergens een afwijking hebben dat ze vooral maar heel kort haar leven hoeft te slijten in deze ellende,en met haar hoop ik dat voor alle zeezoogdieren die dit miserable leven lijden...

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:46

kimmie261 schreef:
oww we moeten nu alleen maar bejubbelen hoe goed leuk en fantástisch een orka het toch heeft in een betonnen bakkie??

oke dan....is het topic hier voor mij verder wel klaar en afgelopen :) ,vind het en blijf het vinden dieronwaardig dieren zo te houden,en hey hoe het gaat met morgan en of ze al iemand op haar neus kan rondduwen en al volgepropt is met zaad voor nakomelingen hoef ik eigenlijk niet eens te lezen..

ik hoop dat morgan morgen gewoon dood gaat,ze was te zwak voor in zee,laat ze ajb ergens een afwijking hebben dat ze vooral maar heel kort haar leven hoeft te slijten in deze ellende,en met haar hoop ik dat voor alle zeezoogdieren die dit miserable leven lijden...

Sorry, maar ik vind dit ook wel erg kortzichtig.
Het lijkt me dat iedereen het er in deze topic wel mee eens is, dat dit niet de ideale leefomstandigheden zijn voor een orka. Maar ook lijkt het me dat we allemaal reeél moeten blijven en dat hier toch geen verandering in gaat komen als wij hierover blijven ruzieén.

En zoals ik al eerder had gezegd, als je de situatie van Morgan vergelijkt met de situatie van Tilikum, dan is Morgan altijd nog beter af lijkt me.
En idd, een betonnen bak, blijft een betonnen bak, maar daar kunnen wij niks aan veranderen. Of wou je haar op je rug nemen?
Neem de rest dan ook mee, die willen ook in de zee zwemmen!!!

En trouwens, Morgan zal voorlopig niet voor nageslacht zorgen, orkavrouwtjes zijn pas vruchtbaar tussen de 6 en de 10 jaar!!
bron: http://www.orca-ocean.nl/web/index.php/ ... rtplanting

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:03

Kim: jou reactie is nou precies wat ik bedoel

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:06

ja ik kan ook niet nu ineens "ooo en aaaa wat leuheuk allemaal zeg" gaan roepen...

of moet ik dat wel gaan doen??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:16

Nee, steeds in herhaling vallen is lekker constructief....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:18

in herhaling vallen dat het nu eenmaal niet anders is en dat ze het best wel goed heeft wel dan??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:11

Waarom wil jij mij opleggen dat ik het allemaal wel prima vind?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:16

Indy29 schreef:
kimmie261 schreef:

Sorry, maar ik vind dit ook wel erg kortzichtig.
Het lijkt me dat iedereen het er in deze topic wel mee eens is, dat dit niet de ideale leefomstandigheden zijn voor een orka. Maar ook lijkt het me dat we allemaal reeél moeten blijven en dat hier toch geen verandering in gaat komen als wij hierover blijven ruzieén.

En zoals ik al eerder had gezegd, als je de situatie van Morgan vergelijkt met de situatie van Tilikum, dan is Morgan altijd nog beter af lijkt me.
En idd, een betonnen bak, blijft een betonnen bak, maar daar kunnen wij niks aan veranderen. Of wou je haar op je rug nemen?
Neem de rest dan ook mee, die willen ook in de zee zwemmen!!!

En trouwens, Morgan zal voorlopig niet voor nageslacht zorgen, orkavrouwtjes zijn pas vruchtbaar tussen de 6 en de 10 jaar!!
bron: http://www.orca-ocean.nl/web/index.php/ ... rtplanting

Ik wil niet veel zeggen, maar de jonge orca's in SeaWorld (en Loro Parque), lees onder de 6 jaar, krijgen al wel jongen hoor !!! Dit geschied onder het mom van "ongeluk", maar het gebeurd wel. In SeaWorld weet ik het zeker, was der zelf bij toen een trainer het me vertelde.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:55

stef schreef:
Waarom wil jij mij opleggen dat ik het allemaal wel prima vind?

ik bedoelde het meer in het algemeen als persoonlijk... :)

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:37

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:41

Gezellig toontje weer.... Weet je, zoek het lekker uit in dit topic. Jammer maar helaas