Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 15:25

paarden en honden schelen niet veel van elkaar. alleen bijten honden makkelijker en schoppen paarden makkelijker. ook al zijn er genoeg paarden die ook bijten.

heb het gemist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:14

Paarden en honden zijn groepsdieren, maar dat is imo ook de enige overeenkomst. Honden zijn roofdieren. Paarden zijn prooidieren, en dat is een enorm verschil imo.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:38

ja paarden zijn groot, honden kleiner.. is ook een verschil.. zo heeft alles verschillen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:41

Paintless schreef:
die laatste zin snap ik niet helemaal. :? kan echt aan mij liggen hoor.

Beetje late reactie, excuus! Ik bedoel dat CM als enige tot nu toe de nadruk legt de energie die iedereen (mens en dier) uitstraalt. Dat een dier niet reageert op jou als persoon maar op je energie.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:45

Ik heb Cesar nog nooit horen zeggen dat de hond boven de mens wil komen hoor. Echt nog nooit. Hij heeft het altijd alleen maar over energie die verkeerd geprojecteerd wordt door de mens.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:46

Cesar heeft het over het feit dat een hond een leider nodig heeft, als de mens deze leidende rol niet inneemt, zal de hond van nature uit deze rol op zich nemen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:49

En dat lijkt me dan weer volkomen logisch, iedereen die een hond heeft behoort daar de leiding over te nemen, zou anders een mooie boel worden :D

Het woord dominantietheorie heeft hij nog nooit in de mond genomen, tenminste ik heb het hem nog geen enkele keer horen zeggen. Dat hij eens in moet grijpen als een hond echt helemaal door het lint gaat, eeeeh ja lijkt me ook logisch.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:51

Mindfields schreef:
Het woord dominantietheorie heeft hij nog nooit in de mond genomen, tenminste ik heb het hem nog geen enkele keer horen zeggen. Dat hij eens in moet grijpen als een hond echt helemaal door het lint gaat, eeeeh ja lijkt me ook logisch.

Helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:27

En ook ik ben het daar volledig mee eens :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 08:19

ik ook, dus uiteindelijk zijn we het allemaal met elkaar eens, gebruiken we alleen allemaal andere theorieen. :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:14

_/-\o_ :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:24

Cuddie_ schreef:
Cesar heeft het over het feit dat een hond een leider nodig heeft, als de mens deze leidende rol niet inneemt, zal de hond van nature uit deze rol op zich nemen.

Nou ja dan ga je er toch eingenlijk gewoon vanuit dat een hond de macht zal nemen als hij daarvoor de kans krijgt. Imo is dat niet helemaal waar veel honden zijn helemaal niet in staat te leiden en worden alleen heel onzeker of angstig. Bovendien gebruikt hij vaak de term dominant gedrag voor iets wat niet zoveel met dominantie te maken heeft, zoals het beschermen van voedsel. Dat doen onderdanige honden ook alleen is niet gewenst in een gedomesticeerde situatie.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:18

liedje89 schreef:
Cuddie_ schreef:

Nou ja dan ga je er toch eingenlijk gewoon vanuit dat een hond de macht zal nemen als hij daarvoor de kans krijgt. Imo is dat niet helemaal waar veel honden zijn helemaal niet in staat te leiden en worden alleen heel onzeker of angstig. Bovendien gebruikt hij vaak de term dominant gedrag voor iets wat niet zoveel met dominantie te maken heeft, zoals het beschermen van voedsel. Dat doen onderdanige honden ook alleen is niet gewenst in een gedomesticeerde situatie.

Nee daar zit toch een belangrijk verschil in. Ik ben het trouwens wel met je eens dat de meeste honden niet in staat zijn om te leiden en hierdoor ontzettend onzeker of angstig worden. Maar in mijn ogen komt dit standpunt juist overeen met de technieken van Cesar Millan. Voorbeeldje:

Een paar weken terug was er een aflevering over een grote zwarte hond, Cujo. Weet niet of jullie die gezien hebben? Deze hond was door een vrouwtje gered en in het begin waren er geen problemen totdat Cujo aggressief en dominant gedrag ging vertonen. Toen Cesar erbij kwam werd al snel duidelijk dat het ging om een onzekere hond in combinatie met een onzekere eigenaar. Cujo werd dominant omdat zijn baasje hem geen duidelijke leiding gaf. Het gevolg? Een onzekere, dominante hond. Cujo had er zelf niet voor gekozen om dominant te worden, Cesar zei er trouwens ook bij dat Cujo absoluut geen geboren leider is. Maar omdat zijn onzekere baasje geen leiding gaf kon hij niet anders.

Het mooie was dus ook dat Cujo in 1x veranderde zodra hij uit zijn omgeving gehaald werd. Bij Cesar en zijn roedel, met duidelijke leiding en grenzen veranderde hij vrijwel direct in een volger. Cujo voelde zich zichtbaar ook gelijk een stuk fijner nu hij niet meer dominant hoefde te zijn.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:14

Ja maar hij zegt vaak dat een hond de leiding heeft genomen terwijl hij dat imo eigenlijk niet heeft gedaan. Want vaak blijft een hond slechts gedrag vertonen onder invloed van zijn baas. Dan is het toch nog steeds die baas die de beslissingen (soms onbedoeld) neemt.

Hij gebruikt de term dominant bijv voor honden die uitvallen aan de lijn omdat de baas angstig is. Dat zie je duidelijk want zodra de baas rustig is is het voorbij. Dan is de hond toch helemaal niet dominant. De hond blijft namelijk het oordeel van de baas en diens beslissingen volgen. Namelijk mens spant hond denk dit is eng en val aan, als hij zou denken mens is gek en loop door dan is hij de leider.
Ook wanneer een hond bijv zodra de baas erbij is andere honden in een losse situatie aanvalt en wanneer er geen mensen bij zijn of alleen 'neutrale' mensen prima functioneerd in die groep is het volgens mij dus niet de beslissing van zo'n hond om aan te vallen maar van de baas. Maar dan kan je dus niet zeggen dat de hond domineerd, hij blijft op zo'n moment een (angstige/onzekere) volger, die er soms voor zal kiezen om zichzelf te verdedigen en aanval is de beste verdediging.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:19

cujo die rottwijler die later aan zijn zoon gegeven werd.. gered van een spuitje omdat ie door zijn onzekere gedrag wat aggressief over kwam?

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:29

zit ik me ook af te vragen, heb afgelopen vrijdag dan de aflevering gezien waarin hij de agressieve honden rassen heeft benoemd.
Kwam inderdaad die rottweiler in voor, maar of het nou de zelfde is?

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:35

Groot fan van hem we zitten hier regelmatig met zijn allen te kijken naar hem en dan ook vaak met tranen in de ogen...

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:44

Ik kijk echt altijd als het op tv is. (Mijn vriendje kijkt mee, maar meer met commentaar over Cesar's looks, vriendje vindt dat hij te witte tanden heeft :D) Ik vind hem geweldig en sommige dingen komen gewoon overeen met hoe je met je paard om moet gaan. Ik ben groot fan!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:17

Het was idd dezelfde Cujo.
1 jaar oud, zat in de dierenopvang was en bang van mensen waardoor hij uitviel als hij geen kant op kon. Cesar nam hem mee en het klikte erg goed met zijn zoon die hem uiteindelijk mocht houden.
De gevaarlijke hondenaflevering bestond uit een soort compilatie van de betreffende rassen die hij in andere afleveringen aan bod waren gekomen.

Hebben jullie die aflevering gezien Chihuawa's (schrijf ik altijd fout :') ) from hell? Al die kleine terrorhondjes omdat de bazen ze niet corrigeerden,

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:23

Dat was niet Cujo maar Apollo.
Cujo was door een vrouwtje opgevangen. Zij had hem bij de overburen meegenomen.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:25

Ik ben ook fan! Kan me in erg veel dingen van hem vinden, en ik vind dat het eigenlijk wel meevalt hoe vaak hij een hond dominant noemt.. Is me iig nooit opgevallen, zal er eens op letten.

Linea bedoeld een andere Cujo dan die Rottweiler, Apollo idd :j . Dat was idd een ook angstige hond, maar Cujo had echt zelf een baasje, die zat niet in het asiel. Vrouwtje had 'm overgenomen van de overburen die er niet goed voor zorgden.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:27

Myrddin schreef:

Ja Apollo inderdaad, ik vond dat meisje zo gaaf die huilend bij de crew van CM binnenkwam omdat ze die hond zo graag wilde helpen, echt super dat ze zich zo ingezet heeft, en die reactie van CM's zoon toen hij hoorde dat hij de hond mocht houden...echt gaaf!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:27

Myrddin schreef:

Oja nu je het zegt! Soms haal je gewoon de afleveringen door elkaar!
Zie net dat het allemaal van seizoen 5 is:
http://www.cesarsway.com/dogwhisperer/episodearchive

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:28

Djilna schreef:
Het was idd dezelfde Cujo.
1 jaar oud, zat in de dierenopvang was en bang van mensen waardoor hij uitviel als hij geen kant op kon. Cesar nam hem mee en het klikte erg goed met zijn zoon die hem uiteindelijk mocht houden.
De gevaarlijke hondenaflevering bestond uit een soort compilatie van de betreffende rassen die hij in andere afleveringen aan bod waren gekomen.

Hebben jullie die aflevering gezien Chihuawa's (schrijf ik altijd fout :') ) from hell? Al die kleine terrorhondjes omdat de bazen ze niet corrigeerden,

Met El Diablo...later omgedoopt tot Sammy junior ofzo. :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:29

Ja, die zat in die Pitbull opvang. Cesar lag helemaal dubbel toen hij daar kwam en hoorde dat hij niet voor een pitt maar een 'klein mormel' kwam :')