Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elisedcl schreef:Een vriendin van mij is van plan om een hond te kopen, ze weet alleen niet zo goed welke. Haar favorieten zijn de Border Collie en De IJslandse hond.
Wat ze nodig heeft:
Een goede waker die blaft wanneer er iets niet pluis is. Ze werkt op een stoeterij en mag haar hond mee nemen en dus kan die daar rondlopen. Ze houd heel veel van honden en heeft al ervaring, ze heeft vroeger al honden gehad. Ze heeft voor de rest een grote tuin, dus daar kan de hond ook rondlopen. Ze is helemaal dol van de Border Collie, maar heeft schrik dat ze misschien de hond niet genoeg beweging gaat geven. De ijslandse hond ziet ze ook wel zitten. Of is er een ander ras dat jullie haar aanraden?
Wat denken jullie?
groetjes Elise
Kaula schreef:Ondanks dat dit topic al even stil ligt hier toch mijn vraag.
Over een maand gaan mijn vriend en ik samenwonen in een niet al te groot huis.
Mijn vriend draait wisseldiensten en is altijd tussen de middag thuis, ik werk 3, 5 dagen en begin pas laat dus heb smorgsen de tijd om al een flinke wandeling te maken. Al met al zou de hond op dagen dat wij allebei werken max 4,5 uur alleen thuis moeten zitten. Is dit haalbaar? Overigens zijn mijn vriend en ik vaak afzonderlijk vrij, dus dit zal maar gaan over enkele dagen en zeker niet de hele week. We gaan vlak naast een zeer hondvriendelijk bos wonen, dus er is genoeg plek om uit te laten.
Mijn vriend is meer het sportieve type, ik meer rustig, maar ik houd wel van buitenzijn.
Omdat we niet groot gaan wonen, heeft een kleine tot middelgrote hond onze voorkeur.
wij vinden allebei de beagle ontzettend leuk, maar ik heb geen ervaring met honden opvoeden, vriend overigens wel.
Wat zijn nog meer opties met wellicht een iets makkelijker karakter, maar wel ongeveer een beagle formaatje?
Inney schreef:Ik ben wel benieuwd wat jullie van ons zeggen. We zijn stilletjes aan op zoek naar een 2e hond. We hebben wel al een ras in gedachten natuurlijk! Onze eerste hond is een tervuerense herder.
Wij zijn erg actief, willen ook onze hond actief trainen. (denk aan speuren, hulphond 'truucjes', kleine dingen van doggie dance, treibbal maar ook gewoon lange wandelingen met een hond die los kan, eigenlijk dus gewoon lekker bezig zijn!
We hebben een rijtjes woning met achtertuin en 2 katten. Een bos om de hoek en 2 veldjes om te trainen voor en achter het huis. Heerlijk zwemwater voor de hond op een kwartier fietsen en vijf minuutjes met de auto afstand.
Wat zouden jullie aanraden?
Billy20 schreef:Wij zoeken een waakhond die overdag in de schuur of de kennel kan en als we thuis zijn in huis. Het moet echter ook weer niet een moeilijke hond zijn (dominant of zenuwachtig). Ik zit zelf aan een herder te denken maar eigenlijk heb ik daar niet zoveel mee. Hoewel ik de Hollandse herder nog wel mooi vind. Iemand nog andere ideeën?