Jij gaat werken en de hond dan?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Re: Jij gaat werken en de hond dan?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:07

KiWiKo schreef:
Miska schreef:
'Toevallig' zit ik in een ander topic over telepathie etc. en ik heb het de hond gevraagd! Clown
Een hond heeft een basis behoefte nodig, waar je aan hoort te voldoen.
Genoeg aandacht, ruimte en beweging, goeie voeding en veel liefde!
Reinheid, rust en regelmaat!

vooral dat aandacht en liefde......... echt he zonder aandacht en liefde gaan ze dood........ eerste levensbehoefte Lachen Lachen

hou toch op Lachen Lachen Lachen

de enige basisbehoefte die een hond nodig heeft is eten en drinken................ de rest is allemaal emotioneel

Ja, en sommige mensen praten het goed wat ze doen zodat ze er zich niet schuldig om hoeven voelen, terwijl ze innerlijk wel weten dat het niet eerlijk is tegenover je dier!!!
Das niet erg emotioneel inderdaad!!!
Een dier heeft meer besef en gevoel dat menig egotrippend mens denkt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:07

Quellian schreef:
Sja, niemand anders wilde een mishandelde (en dus timide) hond die levenslang kreupel loopt, wekelijks naar de fysio moest, 18 kogels in der donder heeft en vol littekens zit. Mensen hebben graaf een gave hond, graag zelf uitgekozen en vers uit het nest. Dát is egoistisch, ik daarintegen neem wél genoegen met een afdankertje die nergens terecht kan.

en zo heb ik er ook twee...... wie wil nou een inteeldgeval......... of een hond die terug is gebracht naar het nest omdat hij vals is.........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:09

Miska schreef:
Ja, en sommige mensen praten het goed wat ze doen zodat ze er zich niet schuldig om hoeven voelen, terwijl ze innerlijk wel weten dat het niet eerlijk is tegenover je dier!!!

precies............ dat heeft een dier absoluut........ en ik ben nooit boos op mijn dieren, en als ik niet thuis ben dan hebben hun geen enkele notie van mijn emotie's dus ook geen last Lachen

en als ik wel thuis ben is er rust Lachen dus wat wil je nou zeggen?????

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:11

KiWiKo schreef:
basisbehoeftes zijn de behoeftes om in leven te blijven........... en liefde en aandacht valt daar niet onder Lachen

Dat hangt er maar weer vanaf. Als je maar een hond hebt en dat is bijv. een meutehond, roedelhond bij uitstek, zal je zien dat deze echt verpieterd zonder gezelschap. Als jij voor dat dier zijn roedel vormt, dan ben je voor zijn welbevinden essentieel. En welbevinden vind ik persoonlijk ook een basisbehoefte.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 12-09-08 19:13, in het totaal 2 keer bewerkt

latnahc2

iepsel schreef:
Ik denk dat ik verkeerd lees.........Volgens mij Gaat Kiwiko dan wel drie dagen weg, maar kunnen ze zaterdag de hele dag buiten zijn. En dan zijn ze een dag alleen binnen. So? Beter een dag en een nacht binnen dan 5 uur achtereen in een bench gepropt......"baasje werkt maar halve dagen, maar de bank is heiliger dan jou Fikkie". Het gebeurt hooguit, één a twee keer per jaar, de honden schijnen er niet van onder de indruk, hebben een ruim leefgebied, en Kiwiko ruimt (zij het zuchtend en steunend) zelf de ontlasting weer op die de honden netjes in de badkamer doen. (of je ze nu leert in de tuin poepen of in de badkamer, ik wist het wel trouwens;)).........wat een ophef. Je hebt ze weer leker op de kast Kiwiko Haha! Haha!

je vergeet alleen even te vermelden dat ze dan een dag lang geen eten hebben

Anoniem

KiWiKo schreef:
basisbehoeftes zijn de behoeftes om in leven te blijven........... en liefde en aandacht valt daar niet onder Lachen

Klopt, maar de kwaliteit van leven doet ook veel.

Quellian schreef:
Mensen vermenselijken dieren..

Vaak wel, maar ik vind dat verantwoordelijkheid nemen voor je dieren niks met vermenselijken te maken heeft. Ik heb geen hond, om de simpele reden dat ik er geen tijd en ruimte voor heb, maar ik wil dat mijn andere dieren onder toezicht staan. Voor mij houdt dat in dat ik oppas regel als ik langer dan 24 uur zelf niet aanwezig ben.
Ik twijfel er niet aan dat mijn ratten zich wel redden als ik weg ben, maar ik moet er toch niet aan denken dat er een drinkflesje valt of er eentje ziek wordt terwijl ik de hort op ben en ik geen oppas heb. Niks vermenselijking, wel verantwoordelijkheid nemen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:12

latnahc2 schreef:

Een dag in de week zonder eten wordt zelfs aangeraden voor honden Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:13

Nikka schreef:
Dat hangt er maar weer vanaf. Als je maar een hond hebt en dat is bijv. een meutehond, roedelhond bij uitstek, zal je zien dat deze echt verpieterd zonder gezelschap. Als jij voor dat dier zijn roedel vormt, dan ben je voor zijn welbevinden essentieel. En welbevinden vind ik persoonlijk ook een basisbehoefte

voor de grote is de kleine een heel, heel belangrijk onderdeel van zijn roedel......... belangrijker dan ik

en andersom ook........

dus met dat welbevinden valt het wel mee Knipoog
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 12-09-08 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:13

latnahc2 schreef:
iepsel schreef:
Ik denk dat ik verkeerd lees.........Volgens mij Gaat Kiwiko dan wel drie dagen weg, maar kunnen ze zaterdag de hele dag buiten zijn. En dan zijn ze een dag alleen binnen. So? Beter een dag en een nacht binnen dan 5 uur achtereen in een bench gepropt......"baasje werkt maar halve dagen, maar de bank is heiliger dan jou Fikkie". Het gebeurt hooguit, één a twee keer per jaar, de honden schijnen er niet van onder de indruk, hebben een ruim leefgebied, en Kiwiko ruimt (zij het zuchtend en steunend) zelf de ontlasting weer op die de honden netjes in de badkamer doen. (of je ze nu leert in de tuin poepen of in de badkamer, ik wist het wel trouwens;)).........wat een ophef. Je hebt ze weer leker op de kast Kiwiko Haha! Haha!

zouden meer mensen moeten doen Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:14

RedPassion schreef:
Quellian schreef:
Mensen vermenselijken dieren..

Vaak wel, maar ik vind dat verantwoordelijkheid nemen voor je dieren niks met vermenselijken te maken heeft. Ik heb geen hond, om de simpele reden dat ik er geen tijd en ruimte voor heb, maar ik wil dat mijn andere dieren onder toezicht staan. Voor mij houdt dat in dat ik oppas regel als ik langer dan 24 uur zelf niet aanwezig ben.
Ik twijfel er niet aan dat mijn ratten zich wel redden als ik weg ben, maar ik moet er toch niet aan denken dat er een drinkflesje valt of er eentje ziek wordt terwijl ik de hort op ben en ik geen oppas heb. Niks vermenselijking, wel verantwoordelijkheid nemen.

'Mijn' vermenselijking had te maken met de aandacht en de liefde, dát is de vermenselijking.

Ik ben helemaal met je eens dat je je verantwoordelijkheid moet nemen, ik neem die ook prima. Kan er alleen niets aan doen dat mijn baas me 36 uur per week verwacht Lachen Op het moment werk ik halve dagen, maar de honden liggen gewoon te maffen in hun mand, terwijl ze gewoon bij mij in de woonkamer kunnen.

Edit; 2 typo's.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 12-09-08 19:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Miska

KiWiKo schreef:
Miska schreef:

precies............ dat heeft een dier absoluut........ en ik ben nooit boos op mijn dieren, en als ik niet thuis ben dan hebben hun geen enkele notie van mijn emotie's dus ook geen last Lachen

Dat je alles wel goed weet te praten in je eigen voordeel, terwijl je zelf ook kunt bedenken dat het niet normaal is dat je je dieren soms zo lang alleen laat!

Nikka

KiWiKo schreef:
Nikka schreef:
[

voor de grote is de kleine een heel, heel belangrijk onderdeel van zijn roedel......... belangrijker dan ik

en andersom ook........

Jij betrekt dit meteen op jezelf, ik reageer alleen op je uitspraak.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:16

RedPassion schreef:

Waarom ratten wel? en honden niet? wat is het verschil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:18

Quellian schreef:
'Mijn' vermenselijking had te maken met de aandacht en de liefde, dát is de vermenselijking.

Aandacht en liefde van mensen hebben veel dieren niet nodig om gelukkig te zijn. (afgezien van het laten loslopen van honden, en zo vind ik ook dat ratten en andere knagers dagelijks uit het hok moeten)
Maar in het geval van groepsdieren, die hebben wel degelijk aandacht en liefde nodig van soortgenoten. Een hond ziet zijn baas als roedelleider (als het goed is Knipoog), dus die baas is wel van essentieel belang, zeker als men 1 hond heeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:18

Miska schreef:
KiWiKo schreef:

Dat je alles wel goed weet te praten in je eigen voordeel, terwijl je zelf ook kunt bedenken dat het niet normaal is dat je je dieren soms zo lang alleen laat!

Mijn dieren zijn gelukkig Knipoog dus wat is je probleem?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:19

Nikka schreef:
KiWiKo schreef:

en andersom ook........

Jij betrekt dit meteen op jezelf, ik reageer alleen op je uitspraak.

als jij reageert op mijn uitspraak is het niet echt heel erg wereldvreemd dat ik dan dit op mezelf betrek, of vind je van wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:19

KiWiKo schreef:
RedPassion schreef:

Sorry, ik begrijp even niet wat je nu vraagt? Bedoel je dat ratten zich wel redden alleen?
In dat geval, honden waarschijnlijk ook wel (al vind ik dat beide diersoorten uit het hok/het huis moeten komen), maar het zal maar net zo zijn dat er een dier ziek wordt, of dat het water op is. Dan wil je toch niet op je geweten hebben dat je geen oppas had?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:20

ik kan me echt niet voorstellen dat het goed is om een hond een dag zonder eten te laten zitten.
ik zeg niet dat het niet waar is want dat kan misschien best zo zijn.
maar ik kan me voorstellen dat als je 6 dagen lekker kan eten dat je dag 7 dan honger hebt als je niets krijgt en ik wil absoluut niet dat mijn hond honger heeft.
ik vind dat gewoon niet nodig.
zou iemand misschien hier een link kunnen neer zetten waarin dat staat dat het goed is voor een hond om een dag niet te eten ik ben daar wel nieuwsgierig naar.

050206051012

RedPassion schreef:
Quellian schreef:

Aandacht en liefde van mensen hebben veel dieren niet nodig om gelukkig te zijn. (afgezien van het laten loslopen van honden, en zo vind ik ook dat ratten en andere knagers dagelijks uit het hok moeten)
Maar in het geval van groepsdieren, die hebben wel degelijk aandacht en liefde nodig van soortgenoten. Een hond ziet zijn baas als roedelleider (als het goed is Knipoog), dus die baas is wel van essentieel belang, zeker als men 1 hond heeft.

Nou, ik heb twee honden, dus dit geldt dan niet voor mij? Clown

Ik ben een knuffel met mijn dieren, met allemaal, ze zijn allemaal lekker aanhankelijk, maar vinden het ook best als ik er niet ben. De honden (2) en katten (4) hier zijn allemaal gek op elkaar, 1 grote knuffelfamilie, die zouden genoeg hebben aan elkaar Lovers Ik ben vooral van de voedselvoorziening en de uitlaatservice.

KiWiKo

RedPassion schreef:
Quellian schreef:

precies van soortgenoten Lachen en ik ben de roedelleider, dat staat vast......... maar ik ben niet van essentieel belang want de grote is een hele goede bedrijfsleider Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:22

RedPassion schreef:
KiWiKo schreef:

Sorry, ik begrijp even niet wat je nu vraagt? Bedoel je dat ratten zich wel redden alleen?
In dat geval, honden waarschijnlijk ook wel (al vind ik dat beide diersoorten uit het hok/het huis moeten komen), maar het zal maar net zo zijn dat er een dier ziek wordt, of dat het water op is. Dan wil je toch niet op je geweten hebben dat je geen oppas had?

dat bedoelde ik inderdaad......... waarom zouden ratten zich wel alleen kunnen redden in het hok en honden niet in huis? Lachen

ja, dat is......... ik zou mezelf voor eeuwig vervloeken........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:22

Quellian, jouw honden hebben elkaar, dan hebben ze alsnog jou nodig om ze te voeren/water te geven/uit te laten etc., maar qua liefde en aandacht krijgen ze waarschijnlijk al wat van elkaar. Ook voor hen is het noodzakelijk, maar voor een hond alleen is het nog noodzakelijker, dat wil ik er maar mee zeggen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:23

latnahc2 schreef:
ik kan me echt niet voorstellen dat het goed is om een hond een dag zonder eten te laten zitten.
ik zeg niet dat het niet waar is want dat kan misschien best zo zijn.
maar ik kan me voorstellen dat als je 6 dagen lekker kan eten dat je dag 7 dan honger hebt als je niets krijgt en ik wil absoluut niet dat mijn hond honger heeft.
ik vind dat gewoon niet nodig.
zou iemand misschien hier een link kunnen neer zetten waarin dat staat dat het goed is voor een hond om een dag niet te eten ik ben daar wel nieuwsgierig naar.

het is voor elke carnivoor goed om een dag niet te eten in de week.......... zelfs voor mensen Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:24

Quellian schreef:
Sja, niemand anders wilde een mishandelde (en dus timide) hond die levenslang kreupel loopt, wekelijks naar de fysio moest, 18 kogels in der donder heeft en vol littekens zit. Mensen hebben graaf een gave hond, graag zelf uitgekozen en vers uit het nest. Dát is egoistisch, ik daarintegen neem wél genoegen met een afdankertje die nergens terecht kan.

Dat geldt voor lang niet alle mensen en zeker niet voor echte hondenliefhebbers.

Overigens ben ik het wel eens dat een dag vasten voor een hond niet slecht is.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:25

zou best kunnen wat je zegt kiwiko maar ik zou het graag zelf lezen en ik zie het nergens staan op internet.
heb je misschien een link?