KoetjieKoetjieKots
Of wil je die soms in je kamer tegenkomen ?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
esthertjuh_ schreef:
KoetjieKoetjieKots
Happy_Liz schreef:esthertjuh_ schreef:
KoetjieKoetjieKots
OMG.. als ik zo'n spin tegen kom val ik echt flauw
Citaat:Of niet, dat ding is reusachtig!!!
Happy_Liz schreef:Citaat:Of niet, dat ding is reusachtig!!!
Moet je nagaan dat ze er nog groter zijn.. Ik heb 1 keer een filmpje gezien waar een spin zo groot als je onderarm was..
Happy_Liz schreef:ik zal een proberen of ik een plaatje kan vinden..
Als ik dan nog niet bang ben geworden( redelijk maf.. bang voor een plaatje)
edit; hij staat ook wel bekend om de Goliath vogelspin. Is familie van de tarantula
Ik kan er geen goed plaatje van vinden. maar ik heb deze wel gevonden.
Hoe groot kunnen spinnen worden en hoe gek is deze vent op spinnen
http://www.cryptomundo.com/wp-content/GedSpidermanA.jpg
Happy_Liz schreef:Ik ben er zelf ook bang voor en net liep mijn kitten langs mijn been. ik schoot 2 meter omhoog
Uhmmz.. wat je dan kan doen... Niet aan spinnen denken
Happy_Liz schreef:even een klein overzichtje;
Wist u dat.........?
<> Er maar liefst 820 soorten Tarantula's bekend zijn.
<> Er 26 soorten spinnen zijn, waarvan bekend is dat ze gevaarlijk zijn voor de mens.
<> Spinnen al meer dan 300 miljoen jaar bestaan.
<> Tarantula's de dinosauriërs zijn van de spinnenwereld.
<> Over het gemiddelde genomen de mens meer bang is voor een spin, dan voor de dood.
<> De beet van een Tarantula niet gevaarlijker is dan een steek van een bij of wesp.
<> Springspinnen 40x hun lengte kunnen springen.
<> Als u buiten bent er binnen een straal van 1 meter er wel een spin in u nabijheid is.
<> Spinnen geen botten hebben, de harde huid beschermt ze.
<> Er spinnen soorten bestaan, die het overleven als ze 5 jaar geen voedsel hebben gehad.
<> De kleinste spin is het mannetje van de "Patu Digua". Zijn lichaamslengte is 0,37 mm. Dat is kleiner dan de kop van een punaise.
<> De kleinste Tarantula soort is de "Aphonopelma Mojaviensis". De poten hebben een spanwijdte van 1,6 cm.
<> Wolfspinnen hun naam te danken hebben aan vroeger, omdat ze toen geloofden dat deze spinnen in groepen jaagden, net als de wolven.
<> Alleen het mannetje van de Sydney trechterspin is giftig voor de mens.
<> Alleen het vrouwtje van de Weduwe spinnen (zwart, rood en bruin) zijn giftig voor de mens.
<> De mens in zijn leven gemiddeld 8 spinnen eet. Lichaamsdelen in voedingsmiddelen terecht gekomen in de fabrieken ( zoals in koekjes).
<> Tarantula's kunnen ruiken, ook al hebben ze geen neus.
<> Tarantula's kunnen horen, ook al hebben ze geen oren.
<> De Goliath Tarantula is de grootste Tarantula. De poten hebben een spanwijdte van ± 30,5 cm.
<> Als een spin een poot verliest, het weer terug krijgt na een vervelling.
<> Spinnen geen spieren hebben, ze steunen op hun bloeddruk, wat het mogelijk maakt dat ze kunnen bewegen.
<> Spinnenzijde ook wordt gebruikt om kleding te snijden.
Citaat:<> Als u buiten bent er binnen een straal van 1 meter er wel een spin in u nabijheid is.
Puchje schreef:Citaat:<> Als u buiten bent er binnen een straal van 1 meter er wel een spin in u nabijheid is.
Dit is géén fijn nieuws