Gewond duifje gered! Lucky

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

raylaatje

Re: Gewond duifje gered! Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:00

is hij al opgehaald?
goed dat je toch je ouders/vriendin? hebt overtuigd

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 17:08

nee.
Vanavond of morgen. omdat het zondag is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:08

Mooi dat Lucky toch wordt opgehaald. Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:09

Hebben ze ook gezegd hoe je dan in de tussentijd het best voor hem kan zorgen?

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 17:12

Nee, maar ik heb op hun site gekeken en er stond dat je ze het beste in het pikkedonker laat en gerust. dat heb ik gedaan want we moeten zo weg Clown

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:15

_Esther schreef:
Nee, maar ik heb op hun site gekeken en er stond dat je ze het beste in het pikkedonker laat en gerust. dat heb ik gedaan want we moeten zo weg Clown

Oh... nou hopen dat ze dan in de tussentijd niet voor je deur staan om hem op te halen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:15

_Esther schreef:

verweg van de honden!!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 17:16

@sientje: ze zeiden dat ze voor ze zouden komen bellen.
Er is altijd wel iemand thuis hé?

Ik hoop wel dat ze morgenvroeg komen, dan kan ik mijn adres laten opschrijven want ik wil graag weten hoe het met em zal gaan Lachen .

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:46

Voor de duif hoop ik eigenlijk dat ze vanavond nog komen. Knipoog Anders kun je ze toch nog bellen om je gegevens door te geven? Of zelf bellen om te vragen hoe het gaat?

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 19:13

Lucky is een kartier voor we een telefoontje kregen dat ze gingen komen overleden.

Ach gut Verdrietig

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:18

Helaas, arme Lucky. Ach gut

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:49

Sjee... arm vogeltje. Nou ja, voor jullie in elk geval helaas de harde les dat je dit, mocht het nog een keer gebeuren, in het vervolg anders aanpakt hoop ik... Ach gut

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:08

_Esther schreef:
Lucky is een kartier voor we een telefoontje kregen dat ze gingen komen overleden.

Ach gut Verdrietig

laat dit een KEIharde les voor je zijn.....
volgende keer dus niet meer zelf proberen.maar diertje heeft dus de hele tijd een lijdensweg gehad en is daaraan bezweken...
goed van je dat je gebelt hebt uiteindelijk, en dat je hem hebt willen verzorgen.
sterkte ermee...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:22

_Esther schreef:

Ach gut Verdrietig

Dat zat er natuurlijk wel al aan te komen, de toestand van het duifje was nadat hij gegrepen was door je hond al zeer kritiek. Jammer dat hij het niet heeft gehaald.

Veel sterkte.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 00:23

Sientje schreef:
Sjee... arm vogeltje. Nou ja, voor jullie in elk geval helaas de harde les dat je dit, mocht het nog een keer gebeuren, in het vervolg anders aanpakt hoop ik... Ach gut

nòòit meer opnieuw Knipoog
Ik heb hun nummer in mijn gsm gestopt en ga vanaf nu altijd direct bellen en niet meer zelf proberen.
ze hebben me wel uitbundig bedankt, dat ik toch geprobeert had te bellen en ze hebben me toch op de lijst gezet.

Nou ik ging gaan kijken en hij zag er ècht niet goed uit, bloeden, kopje naar beneden, ik ben mijn opa gaan halen en vroeg of hij hem de nek wilde omdraaien, achja. thats life zeker...
10.min later (als het er al zoveel waren) kwamen die mensen toe om hem te komen ophalen, ze begrepen het wel.
Ik heb hem dan teruggelegt op de plaats waar we hem hebben gevonden (struiken.)
Wel jammer voor het beestje, 'k had echt met hem te doen, en dan te bedenken als we direct gebeld hadden Lips are sealed
Mja, dat zal iedereen wel zeggen zeker? Frusty

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 00:28

Is altijd achteraf gepraat! Dit kon je ook niet weten!
Wat je zelf al zegt, volgende keer gelijk bellen dus!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 01:19

Hè, wat jammer. Dat is geen fijne afloop. Ik denk en hoop dat je hier wel het een en ander van hebt geleerd; een wild dier is geen huisdier en moet je niet langer dan nodig is in huis houden. Hoe eerder je belt naar een opvangcentrum, hoe groter de kans is dat het diertje nog te redden is.

Ik heb zelf heel wat jaren in een vogelasiel gewerkt en héél veel mensen aan de lijn gehad. Wat ik daarvan heb geleerd is dat de mensen die bellen het beste met het diertje voor hebben, maar iedereen zijn eigen interpretatie daaraan geeft. Ik was zelf altijd het meest blij met mensen die zelf initiatief toonden om de dieren op een efficiente en snelle manier aan ons over te dragen. Ik gaf dan ook altijd zo veel mogelijk adviezen en wanneer de mensen aan de deur kwamen, vertelde ik nog het een en ander erbij. Wat ik dacht dat de prognose zou zijn, wat ze de volgende keer beter/anders zouden kunnen doen bij het redden van een dier. Maar altijd bedankte ik ze voor de moeite, tenslotte was het diertje niet gered zonder hen. Bij ons mochten ze achteraf altijd nog even opbellen om te vragen hoe het met het diertje ging, zelfs al ging het om een huismus dan kon dat nog veel betekenen.

Dus: twijfel niet meer de volgende keer; mocht je nog eens een keer een vogeltje vinden en je zoekt hulp op bokt, dan mag je me altijd even contacteren hoor, of PB Nickeltje, die heeft een vogelopvangcentrum aan huis Ja

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:31

Ze zal haar lesje nu wel geleerd hebben, maar ik vind het erg dat dit weer ten koste van een dierenleven is...

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:24

Kon Esther niks aan doen hé Angie_ke , We deden ons best...

Jammer, Heb gehuild Clown

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:29

RosijnenMix_ schreef:
Kon Esther niks aan doen hé Angie_ke , We deden ons best...

Jammer, Heb gehuild Clown

Jawel, ze kon direct gebeld hebben... En die honden uit de buurt houden, dat was echt héél dom.

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:31

Ja, Daar heb je gelijk, Sorry Angie_ke...

De honden konden er héél goed bij, was mijn schuld...
Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:36

Sjongejonge wat een overdreven moralistische reacties lees ik weer; twee pubermeisjes dromen over het redden van een vogel, zijn helemaal over the moon en willen deze vogel helpen. Ach gut
Uiteraard had het diertje meteen naar een Vogelopvang gemoeten, helemaal mee eens..

Maar harde les??? Kom zeg, misschien dachten die meiden het goed te doen en waren ze al beetje verknocht geraakt aan het lieve diertje.. Het heeft in ieder geval nog wat warmte gehad en stel je voor dat het hersenbeschadiging had gehad, dan was het bij de opvang ook gestorven. Verdrietig

"Keiharde les"..
Dat is pas keihard! De beste stuurlui staan weer eens aan wal. Boos!

Erg jammer. Bloos

TS, je hebt je hart op de goeie plek zitten, hoor, maar mocht je nog eens een vogel vinden, bel dan maar naar het dierenasiel, want die kunnen ECHT het beste zorgen dat het diertje op de goede plek komt. Scheelt tranen, leed en centen. Ach gut Knipoog

Sterkte. Ach gut