Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:02

het is jouw kat, dus van jou en niet van haar. Opeisen en anders de politie erbij betrekken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:14

Misschien kan je nog even met je man langsgaan en hopen dat haar man ook thuis is, misschien is er met haar man beter te praten en kan hij haar omkrijgen om je kattebeestje mee te nemen naar de dierenarts.

Heb je trouwens verder nog gezegt dat je er politiewerk van ging maken, of ben je gewoon naar huis gegaan zonder discussie met haar?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:27

Ik lees even mee, ben benieuwd!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:32

Caira schreef:
bokkers zijn ook een wonderlijk volk.

Als het andersom was geweest zou er geen bokker geweest zijn die gezegd zou hebben dat hij terug moest! Dat hebben we hier immers al vaak zat gehad, een paard dat achteraf gestolen bleek te zijn moest toen ook perse bij de bokker blijven.

Zowel TS als vinder gaven aan dat de kat voorheen mager was, nu heeft hij blijkbaar een goed plekje gevonden en is aangekomen en happy.
Lekker laten zitten die kat, ik vind het trouwens verwonderlijk hoe jij in de beginpost over de kat praat, voorheen vond je het niet erg dat hij 1x in de week langskwam en mager was. En nu iemand anders er gelukkig mee is is het opeens een drama?

Mee eens. Die kat is daar gelukkig en daar gaat het toch om? Blijkbaar heeft hij het daar - op de 1 of andere manier - beter dan bij de TS want hij is dus aangekomen. Dat je er nu zo'n drama van maakt vind ik een beetje vreemd, want inderdaad: toen hij 1x per week kwam vond je het prima.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:34

Logisch, als het dier geen beweging meer krijgt en volgestopt wordt met blikvoer ipv muisjes die zelf gevangen worden. Lachen Buitenkatten zijn echt niet happy als ze binnen opgesloten worden..

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:36

Tsja hij krijgt nu ook een stuk minder lichaamsbeweging wat het aankomen betreft.
Als de kat het hier beter zou hebben, kan mevrouw haar deuren wijd open laten staan want dan blijft de kat wel binnen.

Edit: Tenshi was me voor.
Laatst bijgewerkt door uniekhorse op 05-08-08 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:36

Wat mijn moeder zegt is ook wel waar dat als een kat zo'n 1 keer per week langs komt ze het vaak thuis niet naar hun zin hebben. Wij hebben ook heel veel katten gehad en die waren ook vaak weg maar kwamen altijd thuis!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:38

@redrumfox; Oja, omdat de katten aangekomen is heeft hij het maar gelijk beter?
Een buiten katten die nu ineens nooit meer naar buiten mág. Maar hij is wel aangekomen. Alle dieren in de dierentuin ook maar promoten dan? Ze zijn dik, dus gelukkig? Kom op zeg.

@Tooske; wij hadden ook een buiten kat. Kwam 1 keer per week, soms minder, soms meer, naar huis toe. Dier was echt niet ongelukkig hoor. Genoot alleen van het buiten zijn! Dit wil alleen niet zeggen dat we dan maar minder om dr gaven omdat ze 1x per week thuis kwam.
Laatst bijgewerkt door Nikki__ op 05-08-08 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:39

Als hij het zo slecht had daar dan had hij de benen wel genomen toen hij ontsnapt was....

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:41

Tenshi: Uitzonderingen daargelaten. 'Onze kat' woont nu bij onze achterbuurvrouw en heeft daar zelf voor gekozen, eerst was het een struiner die alleen maar door de weilanden liep en eigenlijk nooit binnen kwam behalve om te eten, maar nu kiest hij er zelf altijd voor om daar in een mandje op de wasmachine te liggen. Hij is daar gelukkig en die oude dame die nauwelijks aanspraak heeft en helemaal alleen woont is dolblij met hem.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:41

@Ciara; wie zegt dat de kat dat ook niet had gedaa als de TS haar niet vast had op t moment dat die vrouw naar buiten kwam.
Een kat denkt zou trouwens niet eens, maar dat maakt niet uit.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:42

Een kat rent echt niet voor zijn leven hoor als hij toevallig is ontsnapt. Bovendien had de TS hem op dat moment vast.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:44

Redrumfox schreef:
Tenshi: Uitzonderingen daargelaten. 'Onze kat' woont nu bij onze achterbuurvrouw en heeft daar zelf voor gekozen, eerst was het een struiner die alleen maar door de weilanden liep en eigenlijk nooit binnen kwam behalve om te eten, maar nu kiest hij er zelf altijd voor om daar in een mandje op de wasmachine te liggen. Hij is daar gelukkig en die oude dame die nauwelijks aanspraak heeft en helemaal alleen woont is dolblij met hem.

Dat is een andere kant die ik ook mooi vind. Lachen Neem aan dat de kat zelf de keuze heeft/had daar om weer te vertrekken?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:45

Naja zeg. Sorry dat ik weer die vrouw ga afkraken maar ze heeft dus amper moeite gedaan om de TS te vinden. En dan nog eens niet willen meewerken ook. Boos!
Heb respect voor je dat je niet door het lint ben gegaan en haar wat aan had gedaan.

(Ik krijg zelf na de vakantie 2 kittens in huis en ben van me zelf al snel aangebrand, Als dit bij mij zou gebeuren hebben ze een über groot probleem).

En voor de mensen die vinden dat die kat bij die vrouw maar moet blijven, Snap dit echt niet. Als ik jou dier meeneem en hem helemaal volprop met vanalles en nog wat mag ik hem dan ook houden omdat hij gelukkiger is. Clown ( zoja neem ik de paarden van anky wel Knipoog Clown )

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:48

nou ik vind het onzin, liever gelukkig en wat ielig omdat hij weinig thuis is dan een goed gevulde ongelukkige kat.
en natuurlijk kan je dan ook van je kat houden!
echt de grootste onzin wat je zegt caira..

voorbeeld: stel, jij vind sport helemaal het einde en je doet dat ook veel, je eet genoeg voor wat je doet maar toch lukt het niet om aan te komen.
stel ik zeg dan tegen jou van; nou je mag niet meer sporten hoor, je word hartstikke mager!
word je dan gelukkig door je maar niet meer te laten sporten terwijl het je lust en je leven is?
ik denk het niet, dan maar wat magerder.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:49

de paarden van anky zijn niet mager. en komen niet maar 1x in de week thuis omdat ze het daar blijkbaar niet naar hun zin hebben.

Zoals ik al zei, de kat die hier aan was komen lopen, daar heb ik ook geen moeite voor gedaan hoor. beest had geen bandje om en voor zover ik kon zien (aparaat erlangs gehaald) geen chip.

@moonfish: ik kom niet maar 1 keer in de week naar huis om te eten....

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:54

HOE kunnen deze bokkers in hemelsnaam oordelen dat die kat daar gelukkig is!!!!!!!!
Dat is net zo naief als allemaal die vrouw bekritiseren!
Als die kat zo gelukkig was, was hij niet naar buiten ontsnapt.
Hij kon bij de TS doen en laten wat hij wilde, lijkt me dat hij daar een heel stuk gelukkiger was dan bij die vrouw!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:56

Lieke_M schreef:
Hier in de buurt woont ook zo'n freaky dame. Ik ging er eens aanbellen ivm haar kippen die uitbraken en zag er een poes in huis lopen die ik regelmatig in mijn tuin tref.
Dus ik zeg: O het is jouw kat, ik vroeg het me al af..........
Zij zegt: nee hoor, maar ik haal haar gewoon regelmatig even in huis en geef haar hier dan eten enzo.

Toen dacht ik: owee, als ik ooit mijn kat bij jou zie buitenkomen... Had het misschien beter ook gezegd.

Als ze een kat wil moet ze er maar zelf één in huis halen die ze nog zindelijk moet maken en mooie manieren moet leren. Wat als de kat vb om een medische reden speciale voeding moet of zo..?? Je gaat toch niet zomaar iemand anders dieren in huis nemen en eten geven?

Maar o wee als er een DA aan te pas moet komen..dan mag je er terug zelf voor opdraaien.

Ik zou mijn kat ook terug opeisen.

Mijn ouders hebben zelf 2 aangelopen katten gehad jaren geleden. Er stond altijd voer voor de honden aan de deur en de deur stond ook vaak open. Aten een hapje en gingen boven op bed slapen en zijn gewoon gebleven. Deze katten hebben zich eigenlijk het huis toe geeigend. Mijn ouders hebben regelmatig een van de katten naar de eigenaar teruggebracht maar die stond alweer eerder bij hun voor de deur dan zij thuis waren. Ik geloof, dat katten soms hun eigen adressen uitkiezen. Dat eigenzinnige is voor mij dan ook weer de charme bij katten, het is alleen niet zo goed voor het ego van hun baasje.

Ten aanzien van TS vind ik het weer anders omdat de kat eigenlijk geen keuze heeft. Hij wordt van buitenkat binnenkat gemaakt. Ik denk dat ik hem op eze gronden ook terug zou halen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:59

Het gaat ook om het idee. Caira
Je zegt dit nu misschien wel maar als jou dier ineens weg is. laat je het er bij zitten dan ookal weet je zekker dat het jou dier is en je het terug wilt hebben.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:59

Caira schreef:
de paarden van anky zijn niet mager. en komen niet maar 1x in de week thuis omdat ze het daar blijkbaar niet naar hun zin hebben.

Zoals ik al zei, de kat die hier aan was komen lopen, daar heb ik ook geen moeite voor gedaan hoor. beest had geen bandje om en voor zover ik kon zien (aparaat erlangs gehaald) geen chip.

@moonfish: ik kom niet maar 1 keer in de week naar huis om te eten....

Logsich, jezelf met een kat vergelijken.
Lijken ook zo veel op elkaar Slapen

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 18:01

Even globaal een aantal antwoorden, want weet niet meer precies wie wat waar Knipoog

Ik ben daar weggegaan zonder een dreiging te uiten dat ik naar de politie of iets zou gaan. Ben gewoon met hangende schouders terug naar de auto gelopen.

Wat betreft dat hij gelukkig zou zijn. Ik weet t niet hoor. Maar denk dat ik voor de meeste mensen de volgende vergelijking wel kan maken:
Stel jij gaat elke dag lekker met je paard buitenrijden. Opeens word je vastgepakt door een ander paard, dat wil dat jij elke dag 10 rondjes met hem door een stapmolen loopt. daarna moet je weer naar huis.
Denk niet dat je daar gelukkig van zou worden op de langere termijn.
Wat betreft die dikke kat, zijn broer (die de oren van mijn hoofd eet) is net zo rank en slank als Spike. Wat ik dus gewoon een mooie bouw vind, ze zijn beide op vanalles en nog wat getest en er was geen sprake van ziektes oid. Ze zijn gewoon zo gebouwd zeg maar.

Spike was zoals gezegd een jagertje, als hij thuiskwam was er meestal wel een muis of iets te vinden. Kijk als mevrouw haar deuren open zou zetten en meneer kiest ervoor om daar te blijven, dan ben ik niet degene die daar iets aan kan doen. Maar ik vind wel dat hij een vrij leven dient te hebben. Daarbij hoort in mijn ogen lekker buiten rondlopen, lekker kunnen jagen. en wanneer hij er zin in heeft kan hij dan naar het huis toe, wat hij als zijn thuis beschouwd.

Nu heeft hij die keuze niet, hij heeft er nu 2 / blijven of wegvluchten. Een gelukkige binnenkat vlucht in mijn ogen niet naar buiten, dus zegt mij genoeg.

Ik heb de politie inmiddels gebeld, maar kreeg als advies om morgen maar even contact op te nemen met de wijkagent. Dus dat zal ik dan ook doen.

Nu ga ik de andere twee even eten geven en dan ben ik ervandoor. In ieder geval iedereen weer bedankt voor het geven van de advisen en meningen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:03

Caira schreef:
melaniepk schreef:
Belachelijk ! kijk dat een kat bij je aan komt lopen en dat je hem voert omdat hij in slechte conditie verkeert ale, maar ik neem aan dat je dan wel even de politie en dierenasiels belt of hij als vermist is opgegeven ?!!! binnen houden is helemaal geen optie helemaal fraai zeg !

stel nu dat je een paard tegenkomt in slechte conditie? dan zou je toch ook dat paard mee willen nemen, ipv eigenaar te waarschuwen. Ws heeft mevrouw gedacht: iemand zal niet goed voor hem zorgen, anders zou hij er niet zo slecht uitzien.
Als ik de eigenaar waarschuw dan blijft hij in zo'n conditie.....

Ik vind het trouwens nogal wat om mevrouw zo af te z*ken, we horen 1 kant van het verhaal.

De kat kan ook buiten de schuld van de eigenaar in slechte conditie verkeren, zo ben ik een keer een week lang mijn kat kwijt geweest, blijkbaar was hij in een schuur gekropen van mensen in de buurt die op vakantie gingen en de boel op slot hadden gedaan, het arme dier was er niet best aan toe toen men hem vond, totaal buiten mijn schuld om dus....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:03

Mensen, wees blij dat er iemand is die zo graag een aangelopen kat wil houden, genoeg mensen die juist andersom zijn Knipoog

Verplaats je eens in haar situatie, een kat komt meerdere malen in je tuin en trekt uiteindelijk bij je in.
Zou jij dan anders reageren als iemand op straat JOUW kat zo aan het knuffelen was?
Een echte buitenkat hou je niet binnen, die glipt heus wel een keer naar buiten en als ie het echt niet naar de zin heeft, neemt ie heus wel de benen.

De vrouw had niet zo lelijk moeten doen, maar wat had jij in het omgekeerde geval gedaan??
Misschien had de kat wel echt de benen genomen, en is mager bij deze vrouw aan komen lopen, hij hoeft niet direct erheen te zijn gelopen.

Ik zou vriendelijk blijven en gewoon er naartoe gaan. Ik snap dat je je beestje graag terug zou hebben, maar vaak maak je daar een kat niet gelukkig mee. Heb het zelf vaak genoeg meegemaakt dat een kat plots van baas wisseld, en gewoon niet meer thuis komt.
Of juist voor jou kiest, ook meegemaakt.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:11

Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt...
Mijn mening is gemengd en dus niet uitgesproken zoals de meesten hier.. Ik snap TS helemaal, het is jouw kat en je wilt hem terug en bent het ook nog eens niet eens met de gedachten over katten die die vrouw heeft (binnenkat terwijl jij vind dat katten vrij moeten lopen).. Anderzijds snap ik best dat ik bij die vrouw ook best rauw op haar dak komt, ze is zich waarschijnlijk toch aan het beestje gaan hechten... Moet hierbij erg denken aan de verschillende verhalen van verschillende kanten over verkochte gestolen paarden die in goed vertrouwen zijn gekocht, meestal krijgt de ts op dat moment (aan welke zijde ze ook staat) gelijk terwijl het gewoone en moeilijke situatie is voor beide kanten..
Ik vind het vooral jammer dat de vrouw niet mee wil werken en samen tot een oplossing wil komen.. Omdat de kat een ander leven heeft dan jij wenst, het jouw kat is en de kat zelf geen keuze heeft (dus zelf steeds teruggaat naar het andere huis ipv jouw huis maar daar gewoon 'opgesloten' wordt) zou ik wel proberen mijn kat terug te krijgen, het is immers mijn kat...
Kan je niet voordat je naar de politie gaat eerst een briefje schrijven waarin je uitlegt hoe de situatie is, hoe jij erover denkt en dat je graag je kat terug zou willen en hiertoe tot een goede oplossing wilt komen? Dan zet je daarin dat je graag binnen een week van haar hoort of zij bereid is om mee te werken.. Het levert je een week spanning op maar op die manier geef je haar ook de kans om na te denken over de situatie en te wennen aan het idee.. Werkt ze dan nog niet mee kan je alsnog de politie erin betrekken (die je eventueel van te voren al van de sitautie op de hoogte kan brengen zodat die je kan vertellen over je rechten en plichten in deze situatie). Op die manier los je het naar mijn mening netjes op en geef je de vrouw ook een kans om haar eerste reacties te herzien... in ieder geval wilik je succes wensen met welke stap je ook neemt!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:16

oh echt, wat kunnen sommige mensen toch raar reageren zeg..
zoals ik begrepen heb heeft TS van alles mogelijke gedaan om dr kat terug te vinden. maar als de kat al die tijd bij die vrouw gezeten heeft kan ik me voorstellen dat ze 'm NIET heeft kúnnen vinden..
maar wat Mevr doet vind ik ook niet kunnen, tenslote kan TS bewijzen(!) dat 't haar kat is..
en lijkt me ook niet dat je van vandaag op morgen van 'n buitenkat 'n binnen kat kunt maken..
ben benieuwd wat de wijkagent te zeggen heeft als je hem er op contacteerd..
en over 't feit dat de kat 't bij die vrouw misschien wel beter heeft dan bij de TS vind ik beetje té, en ook om te zeggen dat hij daar gelukkiger is, misschien wel misschien niet..
maar dat Mevr zegt of niet mee wílt werken is ook weer zoiets, ik snap dat ze ondertussen aan 't beessie gehecht is, maar als toch de rechtmatige eigenaar aan komt zetten, hoort die 'm "Normaal" gesproken terug te kunnen krijgen, of de eigenaar zou al moeten zeggen nou goed, zo te zien heeft ie het goed hier, ik laat hem hier.. en anders gaat ie maar mee met de eigenaar