Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kaka schreef:En wat voor mensen nemen een dier aan dat gratis weggegeven wordt? Mensen die zelf geen cent te makken hebben.
slimmerik schreef:Mij zal het niet gebeuren dat ik door geldgebrek een dier af moet laten maken maar als ik vind dat mijn paard met een gebroken been afgemaakt moet worden en de een of andere troela DA vindt dat het geopereerd moet en kan worden dan trekt die DA toch echt aan het kortste eindjeen valt er echt niks te onteigenen. Idem dito voor een peniscastratie bij de kat. Als ik vind dat ik dat het dier niet aan wil doen (en dan hebben we het niet over kunnen) dan trekt ook de DA aan het kortste eindje en dan zal ik het via een andere DA proberen maar onteigenen of opereren dan: no way
slimmerik schreef:Anoniem schreef:Ik ken iemand die haar pony liet inslapen wegens geld gebrek voor een operatie ( ik zat erbij ook bij t gesprek ) Paard kon na de operatiepijnloos verder leven alleen was er geen grote kans dat t nog een sportpaard zou worden, ik snapzoiets wel dat je t doet wegens geld gebrek maar wat ik dan niet sap is dat deze dame haar eigen hagge ga goedpraten om rond te strooien dat r niets meer aan te doen viel en dit de beste oplossing was. DAT SNAP IK DAN WEER NIET! en ik wist hoe t zit dus ik vertelde dat en was ik ineens de boeman...
Maar als je een paard koopt voor de sport en blijkt dus zodoende niets te worden? Zijn ook genoeg fokkers die hun hond na een baarmoederontsteking laten inslapen.
(en als bij ons de koeien geen melk meer geven dan is er ook nog maar één weg.)
Kaka schreef:Naar mijn mening zijn er niet zoveel van die mensen. Mensen die het geld en de ruimte hebben om een paard een goede oude dag te bieden. Het is een prachtige optie, maar ook een heel idealistische. Weinig mensen willen een paard waar ze niets mee kunnen en dat alleen maar geld kost. Ik vind het een brug te ver en zou liever de beslissing aan mezelf laten: liever inslapen.