Cavia gewond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Cavia gewond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 18:29

bij de tweede hebben we dus behandeling gehad, weet nog niet of het op die plek ook terug zou kunnen komen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:32

als je ouders wachten tot hij openspringt is dit wel erg.. als hij openspringt lucht het eerst wel voor je caafje op maar dan begint de pijn juist.. en denk toch niet dat je ouders dieren pijn wil laten lijden.?

jammer hoor dat je ouders weer zo tegenstribbelen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 18:34

maar ze zien niet, ik trouwens ook niet, dat hurry up pijn heeft, of ooit heeft gehad, behalve na die operatie van de DA.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:36

ja maar een cavia kan dat lang verbergen en ook zo dat je het niet ziet.. het hoeft ook niet te zijn dat hij nu pijn heeft hoor, helemaal niet trouwens Haha! maar als hij openspringt weet ik bijna 90% zeker dat hij pijn zou krijgen.. maar dat is nu nog niet..

kan je geen foto ervan maken.? Lachen succes

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 18:38

ja, ik maak morgen wel een foto, ook meteen van de plek waar hij geopereerd is. maar als ik de keuze heb, afwachten (en goed schoonmaken, evt het pus eruit drukken) of inslapen, wat zou ik dan kiezen?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:46

de kans dat het uit zichzelf geneest is echt gigantisch klein.... danzou ik het dier toch echt laten inslapen. Maar dit moet je voor jezelf beslissen, kunnen wij niet voor je doen.
Wat betreft pijn, een caaf is een prooidier en die laten pas pijn zien als het heeeel erg ernstig met ze gesteld is.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:56

ik zou het helemaal aan jou overlaten.. zelf zou ik echt voor mijn diertje kiezen (zal jij ook natuurlijk doen in jou ogen.!) maar ik heb liever dat mijn diertje rond dartelt en nergens last van heeft dan dat de kans supper klein is dat het abces weg gaat en dan rond laten lopen..

maar net als zwerte zegt dit moet je helemaal voor jezelf beslissen.. want dit kunnen wij niet doen.!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:06

saskiakefie schreef:
moonfish13 schreef:
zeg ik dat dat hij niet eet dan?
de vraag stond op de vorige pagina, over wat je het beste kon voeren met spuitje ofzo.
maar ik had het nog niet zien staan.
er staat ook; als je hem wil voeren.

hoezo zou je moeten voeren met spuitje?

voor het geval dat hij niet zou willen eten en je zou willen voeren.
dit is dan makkelijker te voeren, dat kan je in zijn bekkie spuiten ze vinden het vaak erg lekker.
jij zei dat je aan het ''dwangvoeren'' was, je mag mij gaan vertellen hoe je dat gedaan hebt.
want een cavia die niet wil eten, eet niet.
want iets voor zijn neus houden is geen dwangvoeren.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:22

als ze dat niet door wilt slikken kan je als trucje op zijn kont gaan kriebelen.. hier zijn ze erg kietelig (zo noem ik dat dan maar) en gaan ze met hun bekje heen en weer.. zo moeten ze wel slikken Lachen dit is natuurlijk niet nodig als hij het wel op eet want het is natuurlijk klieren wat we dan doen haha

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:47

jemig weer een abces, ik denk altijd hoe zou ik het vinden als ik 3 abcesen zou hebben en ik niet naar de dokter ga?

tja over het inlaten slapen kan ik niks zeggen, maar wel ziet het er niet echt goed uit voor je caaf!