Leuk hondenras

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noellee

Re: Leuk hondenras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:55

Waarom een echte rashond?

Neem gewoon kijkjes in verschillende asiels, daar zitten echt de leukste hondjes *LOL*

Bij een fokker staat een wachtlijst met mensen die zo'n diertje willen.
Bij een asiel staat een wachtlijst met dieren die graag een baasje willen.

*Nou, dan is mijn keus snel gemaakt Lachen

rockwitch

Re: Leuk hondenras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:32

gwenfflames schreef:
rockwitch schreef:
Dus jij gaat je hond omver trekken als hij aan de riem trekt. Sorry maar dat is echt niet de manier. Wil jij dat je hond het nog leuk vind om naast je te lopen, moet je hem/haar vooral omver trekken.

Ik ben erg benieuwd naar de methodes van de eigenaar van jou verzorgpaarden heeft.
Ik werk namelijk wel met de "koekjes" methode zoals je dat zo zegt, en ik zie alleen maar honden met een hele brede kwispel bij ons rondlopen en ze leren alles hardstikke snel op deze manier, op een manier die voor hun ook nog wat op levert.
Dus ik zou hier toch maar voor open staan als ik jou was.

op onze hondenschool werken we ook met de koekjesmethode, zoals dat hier ff genoemd wordt en idd zeer gemotiveerde honden. Bazen zijn dan ook gemotiveerder, dit werkt zo mogelijl NOG beter.
Mensen leren waarom hun hond reageert zoal;s hij doet, echt kijken naar je hond, dat is echt moeilijk aan te leren.
Labradors zijn m.i. niet meer de makkelijke gezinshonden die ze horen te zijn, ook zo hyper als wat......alle prikkels zijn megainteressant....

Ben het helemaal met je eens, vind het een beetje een rare reactie van de TS om te zeggen dat ze haar hond omver trekt als hij aan de riem trekt. Als je een lekker koekje in je hand hebt, moet je eens kijken hoe je hond aan je been geplakt zit.
En lekker los laten lopen wil ook nog wel eens helpen, dan is hij tenminste zijn energie kwijt.

Met labradors ken ik eigenlijk ook alleen maar van die drukke, vrij lompe honden. Ze zijn hardstikke lief, maar ik kan ze niet echt superrustig ofzo noemen, ook Goldens niet. Ja als ze 12 zijn wel.
Mijn oom heeft een Rhodesian, heeeel gaaf beest, maar ook zeker niet de makkelijkste.
Eigenlijk heeft bijna elk ras wel iets waarvan je kan zeggen, tja.
Ik ben nogal gek op bastaardjes, vaak ook nog een stuk sterker als rashonden, die toch vaak erfelijke aandoeningen hebben door het doorfokken.