en dan eet je hond je chocoladereep op..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: en dan eet je hond je chocoladereep op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:34

Jeetje dat zoveel mensen niet eens weten dat chocolade voor honden dodelijk kan zijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:36

ach, een labrador die ik kende viel dood neer van chocolade.. hij ging achter zijn bal aan en viel zo dood neer.
dierenarts zei: ach het is zo'n grote hond dat overleeft hij wel.. Koe

niet dus. Dromen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:33

TS, hoe is het nu met de hond?

Die van mij is een alleseter, heeft wel eens per ongeluk choco gegeten maar hij is nog steeds springlevend.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 22:12

wow zoveel reacties, nadat ik al heb gezegd dat het goed is, maar het gaat nog steeds goed hoor. Heb haar gister even gewassen (vond ze ook vreselijk) Maar ja, ze zat helemaal onder de chocokots.. dus het was niet anders. Mijn hond weegt wel 45 kilo geloof ik, en ik lees hier dat mensen er wel luchtig over doen.. maar toch ben ik blij dat ik (ookal is het een zware hond) toch naar de DA ben gegaan. Stel dat t wel slecht afliep.. nou dan liever even naar de DA hoor. Dit was ook de eerste keer dat het gebeurde, en t was echt een dom ongelukje. We zetten eten altijd ver van haar vandaan. (omdat ze ook op dieet is) En dit had ik ook totaal niet verwacht. Maar we waren er op tijd bij en het hond(je) springt alweer vrolijk rond! Dus ik ben blij^^
Limabambo: je had t wel ff anders kunnen verwoorden, maar ik snap je ergens wel..Mjah, ieder maakt eens een foutje he, dat is menselijk. Ik weet het nu, en let er nu nog meer op

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:00

pinuts schreef:
wow zoveel reacties, nadat ik al heb gezegd dat het goed is, maar het gaat nog steeds goed hoor. Heb haar gister even gewassen (vond ze ook vreselijk) Maar ja, ze zat helemaal onder de chocokots.. dus het was niet anders. Mijn hond weegt wel 45 kilo geloof ik, en ik lees hier dat mensen er wel luchtig over doen.. maar toch ben ik blij dat ik (ookal is het een zware hond) toch naar de DA ben gegaan. Stel dat t wel slecht afliep.. nou dan liever even naar de DA hoor. Dit was ook de eerste keer dat het gebeurde, en t was echt een dom ongelukje. We zetten eten altijd ver van haar vandaan. (omdat ze ook op dieet is) En dit had ik ook totaal niet verwacht. Maar we waren er op tijd bij en het hond(je) springt alweer vrolijk rond! Dus ik ben blij^^
Limabambo: je had t wel ff anders kunnen verwoorden, maar ik snap je ergens wel..Mjah, ieder maakt eens een foutje he, dat is menselijk. Ik weet het nu, en let er nu nog meer op

Fijn dat het goed gaat!
Ik denk dat Limabambo in het algemeen nu spreekt. Een fout is menselijk en al helemaal als je niet weet dat het giftig is voor je hond.
Maar ik denk dat zij giftig wordt over het feit dat er berichten bij staan van bokkers, die weten dat het giftig is, en waarbij de hond nog steeds de mogelijkheid heeft om bij het chocola te komen! En dat ze dan het 'excuus' gebruiken; Hij is de 1e keer ook niet overleden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:27

Nikki__ schreef:
pinuts schreef:

Fijn dat het goed gaat!
Ik denk dat Limabambo in het algemeen nu spreekt. Een fout is menselijk en al helemaal als je niet weet dat het giftig is voor je hond.
Maar ik denk dat zij giftig wordt over het feit dat er berichten bij staan van bokkers, die weten dat het giftig is, en waarbij de hond nog steeds de mogelijkheid heeft om bij het chocola te komen! En dat ze dan het 'excuus' gebruiken; Hij is de 1e keer ook niet overleden.

dat klopt idd..
was in het algemeen Knipoog

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 00:16

ik heb toevallig van de week het blad van de beagleclub gehad en daar stond een heel artiekel in over dingen die giftig zijn voor honden.
er staat o.a. dat 10 gram per kilo lichaamsgewicht al dodelijk kan zijn
druiven en rozijnen zijn ook giftig,circa 30 gram per kilo lichaamsgewicht kan zeer giftig zijn.
uien zijn ook giftig en het maakt niet uit of ze rauw,gekookt of gebakken zijn.
verder zijn nog gevaarlijk /dodelijk: xylitol,macadamianoten,alcohol,deeg en koffie.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:44

Alcohol? Oeps, geen biertjes meer voor mijn hondje.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:51

colunder schreef:
ik heb toevallig van de week het blad van de beagleclub gehad en daar stond een heel artiekel in over dingen die giftig zijn voor honden.
er staat o.a. dat 10 gram per kilo lichaamsgewicht al dodelijk kan zijn
druiven en rozijnen zijn ook giftig,circa 30 gram per kilo lichaamsgewicht kan zeer giftig zijn.
uien zijn ook giftig en het maakt niet uit of ze rauw,gekookt of gebakken zijn.
verder zijn nog gevaarlijk /dodelijk: xylitol,macadamianoten,alcohol,deeg en koffie.

Ik had eerder in het topic deze link al geplaatst: http://www.thereddragon.be/home/home/Gi ... Honden.htm daar staat het allemaal wat uitgebreider. Knipoog