Spinnen, doodslaan of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chann

Re: Spinnen, doodslaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:35

Barco schreef:
Ik snap niet waarom die beesten dood moeten omdat iemand er bang voor is. Ja ik ben ook weleens bang voor de tandarts. Moet ik die dan ook maar doodslaan!?!?!?!
ik vind spinnen niet fijn. Maar bij mij gaan ze weer naar buiten. Ze zullen wel nuttig zijn voor vliegjes of muggen.
Als mijn vader in huis is, of iemand anders die het aandurft, dan mag hij die spin van mij best buiten zetten. Maar als er niemand is die me kan helpen, dan durf ik hem niet op te pakken hoor. Laat staan in de buurt komen. Met héél veel moeite weet ik me er vaak toe te zetten er met een schoen of iets op af te gaan en van zo groot mogelijke afstand, rustig aan zodat ik zeker weet dat ik in een keer goed sla, dat beest dood te meppen. Vervolgens ben ik daar zo snel mogelijk weer weg tot iemand dat lichaampje heeft opgeruimd. Clown

Sorrie, maar ik kan er echt niet tegen als een spin in mijn buurt rond loopt. Tuurlijk, ze zitten ook wel tussen de muren, maar daar kan ik niet bij en daar denk ik liever niet aan. Clown Maar als ik 'm eenmaal heb gezien, durf ik hem niet zo te laten lopen, bang voor waar ik 'm anders misschien wel tegen ga komen. Nagelbijten / Gniffelen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:40

Ik reageer precíes hetzelfde als jij TS Nagelbijten / Gniffelen alleen sla ik ze niet dood, dat durf ik niet eens. Als mijn vader thuis is roep ik hem en dan haalt hij 'm weg en zet 'm buiten, als ie over de grond loopt zitten mijn moeder, zusje en ik stressend op de bank te kijken waar hij heen gaat en als hij op de muur zit pakt mijn moeder de stofzuiger en gaat daarnahet hele huis meteen stofzuigen haha. Vind ik stiekem wel een beetje sneu, ik zelf laat ze liever gewoon met rust ( hoofdzakelijk uit angst Nagelbijten / Gniffelen) of laat ze buiten zetten.

En de laatste optie? De laatste optie heet wordt een 'hond' genoemd en die vind met spinnen spelen érg leuk Haha!
Maar dat vind ik veel te zielig voor de beesten want die hebben er toch niet voor gekozen om spin te worden? haha.
Zodra de hond 'm te pakken heeft mep ik 'm wel dood want mijn hond met een spin is een enorme martelgang voor dat beestje. Maar als ie maar niet gaat lopen want dat vind ik doooooodeng Clown
Laatst bijgewerkt door Snippergroen op 29-05-08 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:41

Hmm... het ligt er bij mij een beetje aan wáar het beest zit. Als hij ergens in de woonkamer zit (stil) dan laat ik het beest gewoon zitten en loop er met een boogje omheen. Maar als ik zo'n beest op m'n slaapkamer vind... dan mep ik die óf in 1 klap dood óf als ik iets kan vinden waarmee ik die naar buiten kan doen zónder dat 't beest mij kan aanraken dan probeer ik dat (eerst) Ik was al bang voor spinnen.... maar sinds ik er een keer eentje in m'n bed vond (terwijl ik er zelf dus al in lag) Vork muggen en bromvliegen (op m'n kamer) gaan zoiezo dood.... niet dat ik ze eng vind... maar ik word er wakker van Vork

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:45

Die hooiwagens die zuig ik altijd op hoor, moeten ze maar niet in huis bivakeren. Grote spinnen die zet ik gewoon buiten de deur. Ik probeer ze niet expres dood te maken. Muggen wel, daar heb ik echt een hekel aan, moeten ze zich maar niet aan mij vergrijpen Lachen

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:53

Als ik een spin zie roep ik heel hard PAPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!
En die maakt 'm dan dood Bloos Zelf durf ik niet eens in de buurt te komen. Achteraf vind ik het soms wel zielig voor ze, maar ik ben er echt als de dood voor.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:27

Ik ben helemaal niet bang voor gewone nederlandse spinnen. Zijn niet giftig, bijten je bijna nooit, tenzij je ze geweldig gaat pesten. OK, ik snap wel dat de meeste mensen er bang voor zijn want het zijn toch roofdieren waar niet mee valt te communiceren, en het knuffelgehalte is bijzonder laag ... Knipoog

Vroeger heb ik voor bio een werkstuk over spinnen moeten maken en zodoende weet ik er aardig wat van. Of je ze nou eng vind of niet, maar het is toch een knap staaltje natuur wat je tegenkomt. Alleen al de samenstelling van zo'n web. Weten jullie trouwens hoe sterk zo'n web wel niet is? Als je een groot web zou maken met draden zo dik als een potlood, zou een Boeing 747 in volle vlucht nog gevangen worden in een web. Zeg nou eerlijk, dat is tenminste een constructie.

Verder heb ik weinig op met giftige spinnen zoals de Zwarte Weduwe. Die kan trouwens tegenwoordig in ons klimaat al overwinteren, want daar zijn proeven mee gedaan. Ik moet er niet aan denken. Cool Kruipenj overal in en owee als ze eitjes in het web hebben, kijk dan maar uit! Vogelspinnen vind ik een stuk eerlijker, alleen de vrouwtjes bijten, maar dat is bij muggen ook zo. Vrouwen ... Haha!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:34

Heb ook een keer gehad toen ik bij mijn opa en oma bleef logeren op de boerderij... sla ik mij dekens naar achter om er in te kruipen vliegt er zo'n zwart harig monster onder de dekens vandaan hups onder het matras Bloos!
Mijn oma erbij gehaald en die... terwijl ze aan het kletsen was aan de telefoon ze heeft niet eens een pauze genomen Bloos ... kijkt onder de matras... de spin schiet weer weg... ze volgt hem en klats, klats, klats... en kijkt me vervolgens aan van zo... en nu slapen!
Je kunt je enigzins voorstellen dat ik het bed nog wel 10x heb nagekeken voor ik er inkroop Bloos

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:38

Ik mep ze dood! Ben als de dood voor ze.. vind het gewoon een vies idee.. Wij gooien ze ook niet naar buiten want dan komen ze toch met dezelfde rotgang naar binnen.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:40

Doooddooddood! Bloos! Ik ben echt doooodsbang voor die beesten, mooi niet dat ik die lief buiten ga zetten. Die grote beesten durf ik niet eens dood te maken, daar heb ik mijn mams voor Bloos

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:41

Als mijn vader er niet is om hem weg te halen en hij is groot genoeg voor de elektrice vliegenmepper dan maak ik hem zelf dood.

Ik heb laatst geprobeert om een spin buiten te zetten, ik dacht dat doe ik met mijn rapport (die is lekker groot) dus met veel angst die spin erop, raam open, begint die spin te rennen, zo naar mijn hand toe.. nou toen heb ik hem met rapport en al uit het raam gegooit, kon mijn vader evenlater mijn rapport van het dak halen!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:41

KiekKiek schreef:
Als mijn vader er niet is om hem weg te halen en hij is groot genoeg voor de elektrice vliegenmepper dan maak ik hem zelf dood.

Ik heb laatst geprobeert om een spin buiten te zetten, ik dacht dat doe ik met mijn rapport (die is lekker groot) dus met veel angst die spin erop, raam open, begint die spin te rennen, zo naar mijn hand toe.. nou toen heb ik hem met rapport en al uit het raam gegooit, kon mijn vader evenlater mijn rapport van het dak halen!

hahahha Tong uitsteken hier moet ik even om lachen hoor.. ROFL

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:45

Maar wat ik me afvraag, de mensen die spinnen niet dood maken omdat ze het zielig vinden, wat doe je dan met vliegen? Die zijn stront vervelend, maak je die ook niet dood omdat het te zielig is? ( Kom op deze opmerking omdat hier veel te veel vliegen rond vliegen. En ik er nu een stuk of 5 ga vermoorden)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:45

Dood slaan zonder enige twijfel!
Als ik ergens bang voor ben, zijn het spinnen! *LOL*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:52

Ik ben als de dood voor die grote, zwarte, harige spinnen. Maar ik zou ze nooit kunnen vermoorden. Ten eerste omdat ik er niet bij in de buurt durf te komen Clown Ten tweede omdat ik van het 'KRAK'-geluid nachtmerries krijg. En ten derde omdat t toch levende wezens zijn, ik maak het liefst helemaal niets dood. Die beestjes kunnen er ook niks aan doen dat ze zo eng zijn Tong uitsteken

Dus ik ren altijd eerst al scheeuwend een rondje, dan roep ik mijn pa héél hard.. Meestal is de rest van de familie dan ook binnen 2 seconden daar Clown Dan zeg ik "Aaahh!! Spin, spin!! Pak em! Niet doodmeppen!!" Dan gaat er een potje overheen, kartonnetje eronder. En als mn pa em dan optilt om buiten uit te zetten dan ren ik nog even gillend een rondje, bang dat ie ontsnapt, en mag het spinnetje weer buiten rondhupsen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:52

Kyrseltje schreef:
Maar wat ik me afvraag, de mensen die spinnen niet dood maken omdat ze het zielig vinden, wat doe je dan met vliegen? Die zijn stront vervelend, maak je die ook niet dood omdat het te zielig is? ( Kom op deze opmerking omdat hier veel te veel vliegen rond vliegen. En ik er nu een stuk of 5 ga vermoorden)

In principe maak ik niks dood, tenzij het steekvliegen zijn die op mijn paard zitten, want dan vind ik het zieliger voor het paard dan voor de vlieg Knipoog

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:54

Ik begin trouwens altijd hysterisch te gillen en te springen als ik een spin zie. En als er een eng insect op/dichtbij me komt, kan ik helemaal flippen. Nagelbijten / Gniffelen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:56

Inderdaad, vliegen maak ik ook niet dood, tenzij ze mn paard leegzuigen. Gewone strontvliegen die binnen in huis zitten, jagen we met een krant naar buiten, en als ie écht niet wil dan krijgt ie wel een tik met een theedoek, zodat ie even suf is, en dan mag ie buiten bijkomen Tong uitsteken

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:56

Ik geef ze meestal ook een enkeltje spinnenhemel... Bloos

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:59

Hooiwagens laat ik meestal voorlopig even zitten. Die blijven redelijk rustig in een hoekje zitten en vind ik wel nuttig. Het moeten er alleen niet meerdere worden en ze moeten ook niet gaan bewegen Clown

Renners gaan gelijk de stofzuiger in Bloos Daarna ga ik gelijk een rondje de kamer door met de stofzuiger en mag ie nog een kwartier aan blijven staan Haha!
En vervolgens wacht ik met een nieuwe stofzuigerzak erin doen tot ik vergeten ben dat ik een spin heb opgezogen Bloos anders durf ik het niet.

Wespen sla ik trouwens niet. Ik ben er overigens ook nog nooit door gestoken. Meestal gaan ze vanzelf wel weg, en anders verzwakken ze wel of zet ik er een glas overheen en mik ik hem naar buiten.

Bijen en hommels doe ik al helemaal niets. Nuttige diertjes vind ik dat. Vliegen kan ik me ook niet zo erg aan storen, tenzij ze heel vervelend rond je hoofd gaan zoemen.
Maar dan zet ik 2 ramen tegen elkaar open en dan zijn ze ook zo weg, want als ze ergens een hekel aan hebben dan is het wel aan tocht Haha!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-05-08 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:59

Hihi Bloos! ik heb echt iets beschamends gedaan, ik lag in mijn bed een boek te lezen, en toen kroop er ineens een spin over de bladzij, ik heb het boek dichtgeklapt en weer terug gebracht naar de bibliotheek Nagelbijten / Gniffelen

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:00

Flying_Angel schreef:
Hihi Bloos! ik heb echt iets beschamends gedaan, ik lag in mijn bed een boek te lezen, en toen kroop er ineens een spin over de bladzij, ik heb het boek dichtgeklapt en weer terug gebracht naar de bibliotheek Nagelbijten / Gniffelen
Wat zal iemand gaan schrikken als ie straks zn boek openslaat ROFL ROFL
Denk dat ik trouwens hetzelfde zou hebben gedaan, hoewel, ik weet niet of ik het boek zou kunnen dichtslaan als ie voor mn neus over de bladzijde kruipt. Denk dat ik héél snel gillend uit bed zou zijn, m'n vader hem zou laten weghalen en vervolgens een hele tijd niet meer naar bed zou durven. Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door Chann op 29-05-08 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:00

Spinnen blijven meestal gewoon zitten waar ze zijn. En zelfs die grote zwarte die zo lekker kunnen rennen bijten je toch echt niet hoor. Maar die Koe steekvliegen. Zijn jullie daar dan minder bang voor? Die vind ik tenminste echt stinkmodder!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:01

Ik roep heel hard PAAAPAAAA!!
En als die er niet is dan pak ik een megaglas en zet dier erover heen en dan laat ik het zo staan totdat mijn vader thuiskomt Tong uitsteken En die zet ze buiten weer uit.

Soms komt het voor dat mijn zus en ik thuis zijn en we dan een spin zien dan vangen we hem. Pakken we onze twee katten..... zetten spin in de tuin en de katten erbij.. hebben die ook hun pleziertje... eigenlijk best heel slecht

Kleinere spinnen kieper ik zelf naar buiten en mogen verder leven (als ze de val overleven) ...

spinnen..jak!

Qimm

Meestal laat ik ze zitten, ben er niet bang voor, maar als ze mij 'in de weg zitten' knikker ik ze naar buiten. Mijn vriend maakt standaard alle spinnen dood, hij is er bang voor Clown (ik vind ze alleen maar vies, te veel poten)

Rani007

Flying_Angel schreef:

Whahaha ... Haha! ... je hebt hem dus gewoon ingelijst!