Onze pup ernstig ziek..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Onze pup ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:08

dinnetje van mij heeft heel wat potentiele kopers afgewezen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:14

Mijn moeder (fokte dan wel raskatten (birmanen), en dan was het ook nog maar 1 keer per 2 jaar hooguit een nestje) ging van te voren zelf bij de mensen thuis kijken of de leefomgeving wel geschikt was.
Ze is een keer zelfs naar Oostenrijk gegaan om te kijken hoe het daar was. Als het haar niet aan stond, dan ging het ook echt niet door Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:19

En zo hoort het ook. Ja Fokkers van onze honden kwamen ook altijd de papieren thuis brengen. Gewoon uit pure intresse van hoe hun pups het maakten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:09

slimmerik schreef:
En zo hoort het ook. Ja Fokkers van onze honden kwamen ook altijd de papieren thuis brengen. Gewoon uit pure intresse van hoe hun pups het maakten.

Dit is bij onze (nouja van mijn ouders dan) ene (ras)hond ook gebeurd, de andere weet ik niet meer precies (is inmiddels ook al 11 dus wel heel wat jaar geleden), maar daarvan krijgen we ieder jaar nog een kerstkaart met daarop een verhaal over haar honden en sturen wij er altijd een terug over hoe het met onze Bijou gaat.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:11

Wij laten ze wel zelf kiezen, maar als de mensen ons niet aanstaan. Dus bijvoorbeeld weinig interesse en niet langs willen komen ofzo gaan ze er niet heen. En we willen ook weten waar ze terecht komen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:52

Candy_x3 schreef:
Showhonden wonen ook in huis hé ! Heb toch nooit gezegt dat ze niet in huis woonden Verward Waren showhonden, van gewoon mensen die ze in huis hadden rondlopen..

En dat mensen gekeurd zouden moeten worden vind ik ronduit belachelijk. Het belangrijkste voor de hond is een goede verzorging en veel liefde. Lijkt me logisch.. Dus keuren van mensen XD laat me niet lachen, dan mocht niemand een hond! Lees mijn berichten is door, zie je denk ik van gisteren eentje staan, dat ik er net was achtergekomen dat we die dus wel hebben gehad, oma had hem gehaald/gekocht. Ouders bijgehouden, en tijdens de verhuis kwijtgeraakt..

Oh en Nikki_ , ik heb al een hond, en er komt er nog een..

Laat me niet lachen?
Ik lach er niet om hoor. Keuringen voorkomen een hoop impuls aankopen. Maar uit jouw reacties blijkt dat jij gerust een impuls aankoop zou doen.
Voordelen van keuringen:
- Honden mogen niet door alles en iedereen gekocht worden. (kijk maar naar fokkers!!)
- Hond word geen impuls aankoop meer, wat dus een hoop leed zal minderen.
- Mensen worden aan het denken gezet.
- Broodfokkers zullen afnemen.
- etc.
Nadelen:
- Tja, noem jij er eens een, want jij vind het toch 'om te lachen?!'

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:53

Wat zo'n topic allemaal wel niet teweeg brengt Tong uitsteken

Maar al goed, wat al eerder is gezegd...koop geen hond bij een puppykennel Je haalt jezelf(op uitzonderingen nagelaten) alleen maar problemen op de hals.
Doordat mensen het "zielig" vinden, blijven deze praktijken bestaan. Maar ik hoor iedereen maar over de puppies die daar zitten, maar wat denken jullie van de "fokteven" die hier voor ingezet worden Verward

Honden die elke loopsheid volgeduwd worden. Die het daglicht geen eens kunnen verdragen en waar niet naar omgekeken wordt. Al gaan de pups dood of moeders...het zal hun allemaal een worst zijn.
Fijn als je je leven moet slijten om helemaal uitgemolken te worden en voor elke pup die verkocht wordt zitten er de volgende dag weer 3 voor in de plaats Frusty

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:56

idd die fokteven zoo sneu Huilen Huilen Huilen
Elke loopsheid gedekt worden, die mensen intereseren zich alleen maar in het geld, boeit niet of de teef wel gezond is...