(Heel) raar kattengedrag (verklaring??)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Re: (Heel) raar kattengedrag (verklaring??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:13

Mijn zusje werkt bij een dierenarts, die heeft het bekeken en zegt dat het acne is.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:14

heel apart, heb er in 4 jaar studie nog nooit van gehoord...Ook nog nooit gezien. Sla er gelijk even mijn boeken op na, maar het lijkt me niet echt lekker als hij steeds jeuk heeft...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:22

je hebt helemaal gelijk! Had het gewoon niet onthouden omdat het er anders uitziet dan menselijke acne en anders ontstaat Bloos schaam schaam...Heeft hij antibiotica gehad? (moet alleen bij ernstige gevallen) En anitseptische shampoo om het te wassen?

Sorry voor het offtopic gaan!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:23

Oh, jij hebt er verstand van merk ik al... hij heeft 1 plekje waar hij aan krabt, midden onder zijn kin. Je kan het goed zien omdat zijn vachtje daar wit is. Hij zit er niet steeds aan hoor, het lijkt het meest op een gewoon wondje. Het is ongeveer zo groot als een mensenpuistje. Rond pasen had hij het ook, op dezelfde plek, dat is toen weggegaan en nou is het er weer. Het bultje op zijn lip is wat kleiner en daar zit hij ook niet aan.

Edit: ik zie net je nieuwe bericht. Antibiotica heeft hij niet gehad, die shampoo zal ik eens proberen Lachen Clearasil voor katten Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:29

AB is dus ook alleen nodig voor de ernstige gevallen. Verder is er dus ook weinig aan te doen, behalve de haren kort knippen zodat je het mooi schoon kan houden (volgens mijn syllabus huidproblemen die ik duidelijk nog niet goed genoeg ken Tong uitsteken) Die shampoo kun je vast gewoon bij de DA halen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:35

De dierenartsassistente bezorgt hier aan de deur. Soms heb ik best wat aan mijn zusje, ik krijg nog korting ook Haha!
Moet ik zijn vachtje knippen? Het zit onder zijn kin, is dat haar niet kort genoeg al?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:37

moet niet, als het al kort is gaat het prima. Zoals ik al zei is dat vooral om goed te kunnen wassen, kom je beter op de huid. Als zn vacht daar al erg kort is hoeft dat niet.
Inderdaad handig zo'n zusje!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:44

even weer on topic, die muts van mij is af en toe erg dom... 3 kamer met vensterbanken om op te zitten (doet ze ook vaak) en alleen in de keuken niet... nu wil mevrouw daar steeds naar buiten kijken en haalt de gekste dingen uit om dit te kunnen. Laatst hing te mekkerend wijdbeens op de verwarming omdat ze uitgegleden was ROFL En dat raam is niks nieuws te zien, kamer ernaast heeft hetzelfde uitzicht.... toch maar een plankje daar maken dus!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:48

Die van ons verzameld zijn dode muizen onder de koelkast, gaat echt lekker ruiken na een tijdje Misselijk
Hij "praat" ook de hele dag, geen idee wat ie allemaal beleefd maar hij raakt maar niet uitgemiauwd

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:54

Zwerte schreef:
moet niet, als het al kort is gaat het prima. Zoals ik al zei is dat vooral om goed te kunnen wassen, kom je beter op de huid. Als zn vacht daar al erg kort is hoeft dat niet.
Inderdaad handig zo'n zusje!

Ja Hopelijk is ze ook bereid om te helpen wassen.

Weer on-topic: het is toch al zo'n pechkatje, springt op de oven wanneer die aan staat, smeert zichzelf in met motorolie (of, ver daarboven te prefereren: chocoladecakebeslag) enz enz. Ach gut

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:01

Hahaha, wat een topic.
Die van mij zijn anders ook flink gestoord. Clown
*Grijsje ;
valt honden aan die op ons erf komen
lust alleen hondenvoer (van die grote, dikke brokken)
ligt het liefst tussen de kachel & de vensterbank in

*Super ;
moet in elke plasticzak kruipen
wil áltijd mee de wc in, om je vervolgend enorm dom aan te gaan kijken
is dooooodsbang voor speelgoedmuisjes, maar komt met de grootste ratten aanzetten
legt vogels in de gootsteen
eet aan je tenen als hij bij je in bed magliggen

*Hyper ;
krijgt alle pannen open & eet dan ook alles op (zelfs aardappels & wortels)
als er zo'n pak afbakbroodjes op het aanrecht ligt molt hij dat pak open & eet de broodjes op

& toen de kattenbak er net was, toen ze dus nog klein waren, gingen Super&Hyper steeds die brokjes die daarin zitten eruit eten.

Huilen van het lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:06

hestejente schreef:
Oh, jij hebt er verstand van merk ik al... hij heeft 1 plekje waar hij aan krabt, midden onder zijn kin. Je kan het goed zien omdat zijn vachtje daar wit is. Hij zit er niet steeds aan hoor, het lijkt het meest op een gewoon wondje. Het is ongeveer zo groot als een mensenpuistje. Rond pasen had hij het ook, op dezelfde plek, dat is toen weggegaan en nou is het er weer. Het bultje op zijn lip is wat kleiner en daar zit hij ook niet aan.

Mijn kat heeft dit ook gehad toen hij jong was! Een zwart plekje onder zijn kin. Is inderdaad acne Lachen
Wij hebben er niks aan gedaan, kon ook niet echt volgens de dierenarts, maar hij had er ook weinig last van. Nadat hij een jaar of 3 was heeft hij het nooit meer gehad.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:08

Ireen_ schreef:
hestejente schreef:

Mijn kat heeft dit ook gehad toen hij jong was! Een zwart plekje onder zijn kin. Is inderdaad acne Lachen
Wij hebben er niks aan gedaan, kon ook niet echt volgens de dierenarts, maar hij had er ook weinig last van. Nadat hij een jaar of 3 was heeft hij het nooit meer gehad.

Hmmm, Ju is nu bijna twee... hij heeft er af en toe jeuk aan, ik ga toch maar van die shampoo halen. En hopen dat het over een jaar dan voorgoed over is Clown

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:38

Heerlijk die verhalen, ook erg herkenbaar trouwens.

Ik heb hier 2 katerexemplaren. Beide aparte figuren.

Ik heb een grand foular (oid) op een bank liggen (ding is namelijk blauw en die kleur bank hoef ik niet) en daar liggen ze dus graag onder.
Naar voetbal kijken is bij Stiggy groot favoriet, gaat hij heel schattig voor de tv zitten. Je mist dan echt het pakje drinken en zakje chips.

Eddy heeft een chips/kroepoek tik. Alleen als ik dat eet gaat hij naast je zitten en trekt je hand gewoon naar hem toe en pakt doodleuk het eten.

Ik heb hier een rieten kattenmand staan, met een gat en daarin een kussen, groot ding. Ik krijg hem met moeite erin maar Eddy maakt er een hobby van dat ding eruit te halen.

Natuurlijk zijn mijn htk katten gek op douchen... ja... ik kan niet rustig in mijn up onder de douche staan, staat standaard een kat bij Clown Heel handig. Zeiknatte kat door je huis, haha overal pootjes.

En meehelpen het bed opmaken is ook leuk Clown De hele tijd op je dekbed springen en in de hoes gaan zitten.

Onder de dekens tegen je buik slapen, GROOOOOOT favoriet.

O en de mooiste naar mijn idee. Ze zijn gek op mijn laarzen, maakt niet uit welke stof (leer, wol whatever) ze liggen erin. Gympen oid zijn dan weer niet belangrijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:48

Net poes even buiten gelaten. De voordeur gaat naar binnen open en natuurlijk gaat mevrouw als ze eruit wil pal voor de deur zitten. En nog beledigd naar mij kijken ook als ze een paar stapjes naar achter moet doen voor de deur Nagelbijten / Gniffelen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 00:26

Hahahahahahaha, die verhalen over dat eten ROFL Huilen van het lachen

Dat kan Minoes ook hebben, dat ze ineens haar brokjes niet meer lekker vindt... Dan kauwt ze er wel op, maar spuugt ze dan gelijk weer uit (liefst in de waterbak, vraag niet waarom) en begint aan de brokjes uit het bakje van Jerom (die ze er dan met een pootje uitvist en als je dan komt kijken wat ze aan het doen is, stopt ze snel met vissen en kijkt ze heel 'betrapt') die overigens exact hetzelfde zijn.

Water is ook zoiets. Mijn moeder doet wel eens Spa water uit een flesje in hun waterbak en dat is echt SEN-SA-TIO-NEEL!!! Dan rollen de oogjes er bij alledrie haast uit Huilen van het lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:06

Rosa_ schreef:
is dooooodsbang voor speelgoedmuisjes, maar komt met de grootste ratten aanzetten

Huilen van het lachen

Huilen van het lachen

Debiele beesten ook soms Haha!
Dat van dat kaptafeltje is ook echt gek Haha!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:05

Huilen van het lachen Wij hebben een dikke, luie kat die altijd in de hal slaapt/eet.. Nu was de hond een keer in de hal gekomen en wou aan de brokjes beginnen.... Nou, dát heeft hij geweten! De kat is van de plank afgerénd en maar meppen/blazen.. rézen door die hal heen.. Arme hond was helemaal in paniek, ook helemaal door de hal heen rennen en uiteindelijk de uitweg gevonden naar zijn slaapplek Ach gut . De kat is daarna weer gewoon rustig gaan slapen, alsof er niks was gebeurd, maar de hond.. Die durft nog steeds niet de hal in te komen ROFL .

Heel raar om die luie doos eens actief te zien doen *LOL* . Alles om zijn eten te beschermen he Knipoog .

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:51

poes schreef:
Dat van dat kaptafeltje is ook echt gek Haha!

Het wordt nog gekker: dat rare beest zit nu 's ochtends ook eerst op dat tafeltje te staren, voordat hij aan zijn dag begint...De 'Grote Geesten in de Muur' geven nu hele dagplanningen door, geloof ik...
Nou ja, hij spoort toch al niet. Hij kan ook rustig een kwartier lang naar de boekenkast kijken, net alsof ie niet kan kiezen welk boek hij moet lezen...

Weet iemand trouwens of er iets vreemds in Sleepytime thee van Celestial Seasonings zit? Caitlin werd er stapelgek van en begon aan de kast (waar haar dope ligt) te krabben. Ik heb haar maar een lijntje gegeven, het beest was niet meer te houden.
Ze heeft een nieuwe bijnaam: Junkie XS...

lalunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:35

frunik/frits vertoont redelijk normaal gedrag , hij ligt graag op een kleedje maar alleen als dat kleedje ook nog op een kleedje ligt
hij wil nooit spelen behalve met brokjes (als die eet moeten ze eerst uit het bakje gehaald worden met t pootje dan eet ze ze pas) en hij reageert nooit op de tv maar een tijdje geleden lag ik op de bank en frits lag achter mijn benen te slapen en op tv miauwde een kat en woem frits was wakker

en hij doet echt alles om slagroom te krijgen als hij een spuitbus hoort racet hij er meteen naar toe
ook lay's baked en pistache nootjes gaan er wel in

ze houdt niet zo van vlees en vis maar soms gaat een stukje gerookte zalm er wel in en ze wil alleen maar brokjes waarvan ze vreselijk uit haar bek stinkt -.-
en swinters ligt ze graag ondermijn deken

o en ze is niet eens van ons maar van de buren (ze kiest gewoon het beste uit)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:12

Pluizebolpum schreef:
Weet iemand trouwens of er iets vreemds in Sleepytime thee van Celestial Seasonings zit?

Kattenkruid? Tong uitsteken

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:16

Mijn kat heeft een voorliefde om zodra je niet kijkt, de hond omver te rennen (en wij ons maar afvragen waarom de hond steeds zo raar omkukelde , zo met de pootjes de lucht in Clown )

Verder is de kat erg aanhankelijk, erg leuk, behalve als je aan het doushen bent en de kat voor de deur als een idioot staat te mauwen waar je blijft.