Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Liezel1 schreef:Zap, dat zijn raskatten waarmee gefokt wordt...
die zal dus niet gestereliseerd worden...
Leonoor schreef:Wie weet, zou vervelend zijn voor poeslief maar ook wel weer beter, kans op zwangerschap een stuk kleiner.
Maar simpel gezegd laat zij zich normaliter niet dekken als ze niet krols is, is best een haaibaai.
Afgelopen zaterdag nog samen met mijn eigen kater (en de rest van de groep) rond gelopen en die moest echt niet in de buurt komen. Dus dat verbaast me wel.
zap schreef:Liezel1 schreef:Zap, dat zijn raskatten waarmee gefokt wordt...
die zal dus niet gestereliseerd worden...
Dus omdat ts wil fokken moeten alle andere katers in de buurt maar gecastreerd worden? En omdat ts wil fokken mag haar vrouwtje wel ongeholpen rondlopen? Prima als je wilt fokken hoor, maar zorg dan wel dat je alle maatregelen neemt die genomen moet worden! Oftewel de tuin ECHT goed afsluiten en je poes zeker te weten OP TIJD binnen halen. Gebeurt dit niet.. ja sorry, 2 mensen (of katten in dit geval) 2 schuld!
Overigens kan je er ook voor zorgen dat je poes alleen krols wordt als dat nodig is![]()
Wie weet heeft de eigenaar van de htk-kat ook wel een vrouwtje thuis zitten om een nestje mee te fokken
zap schreef:Ik vind het toch een beetje dubbel... Je verwacht (eist bijna) dat katers in de buurt geholpen zijn, terwijl jouw poes gewoon 'ongeholpen' mag rondhobbelen?
Die kater komt niet voor niks jouw tuin binnengebanjerd.. hij rook waarschijnlijk dat jouw poes tegen het krols zijn aanzat en ze zal zelf wellicht al signalen hebben afgegeven.
Daarbij zeg je dat je tuin afgesloten is, blijkbaar niet aangezien er wel een kat naar binnen kan komen!
Ik vind het heel erg rot voor je hoor en ik vind het ook dat het een taak is van eigenaren om hun kat te helpen, absoluut.. maar geldt dat dan ook niet voor je eigen poes?
Leonoor schreef:En het is gewoon een feit dat de eigenaar verantwoordelijk is voor het dier en moet zorgen dat deze geen overlast veroorzaakt. Binnendringen, schreeuwen en sproeien valt gewoon onder overlast.
Chiqa schreef:Leonoor schreef:En het is gewoon een feit dat de eigenaar verantwoordelijk is voor het dier en moet zorgen dat deze geen overlast veroorzaakt. Binnendringen, schreeuwen en sproeien valt gewoon onder overlast.
Zolang daar geen wet voor is heb je geen poot om op te staan
Chiqa schreef:Leonoor schreef:En het is gewoon een feit dat de eigenaar verantwoordelijk is voor het dier en moet zorgen dat deze geen overlast veroorzaakt. Binnendringen, schreeuwen en sproeien valt gewoon onder overlast.
Zolang daar geen wet voor is heb je geen poot om op te staan
marialva schreef:Zap ze doet er alles aan om haar poezen kinders binnens huis te houden! ik vindt jouw commentaar niet gepast! ik zou jou wel eens in die situatie willen meemaken als je een dure omheinig rond je huis zet en alle doet om je zeld zame poezen binnen te houden en je ineens een htk kat op je poes ziet rijdenik denk dat je dan ook behoorlijk gaat flippen of niet dan?
ik vindt dat als je een kat hebt moet je hem bij je houden! en als je geen binnen kat hebt zijn er zat oplossingen voor buiten waarmee jouw kat geen anderen kan lastig vallen
Citaat:buitendat zijn er heel veel mensen die last hebben van andermans katten die in hun tuinen plassen en de rest van hun behoeftes doen, vindt jij dat dan ook normaal?
Leonoor schreef:Via het dak kan sowieso niet en een gat in het schrikdraad is ook niet van toepassing. Ik loop sowieso 3-4 keer per weer een checkrondje
Citaat:Natuurlijk zou ik het ook vervelend vinden en dat vind ik ook voor ts, daar valt niet over te twistenMaar ik vind het commentaar dat gegeven wordt onder het mom van: iedereen is verantwoordelijk om zijn of haar katten te helpen een beetje ongepast.. waarom zou de één wel zijn dieren moeten helpen en de ander niet? Omdat het toevallig raskatten zijn? Omdat men toevallig wil fokken?
Zeldzaam of niet, het blijft voor mijn een kat. Het zou net zo vervelend zijn als het een htk-kat/poes zou zijn, alleen zou het om minder geld gaan
Meetje22 schreef:Er zijn zo ongeloofelijk veel katjes die in een asiel belanden omdat er weer eens zo'n mafkees was die weleens een nestje zou willen hebben zonder over de gevolgen na te denken.
marialva schreef:nou ik vindt wel dat als je je kat buiten laat dat vooral een kater gecastereerd moet zijn ten eerste kunnen katers erg opdringerig zijn en ten tweede is het voor een normaal mens Qa geld op te brengen om zn diertje te laten castereren en een poes is wat duurder om te laten steriliseren en voor veel mensen erg duur
Chiqa schreef:Meetje22 schreef:Er zijn zo ongeloofelijk veel katjes die in een asiel belanden omdat er weer eens zo'n mafkees was die weleens een nestje zou willen hebben zonder over de gevolgen na te denken.
Mensen die met raskatten fokken doen zeker niet mee aan het kattenoverschot
Chiqa schreef:Meetje22 schreef:Er zijn zo ongeloofelijk veel katjes die in een asiel belanden omdat er weer eens zo'n mafkees was die weleens een nestje zou willen hebben zonder over de gevolgen na te denken.
Mensen die met raskatten fokken doen zeker niet mee aan het kattenoverschot