De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:52

Van de andere kant zou iki toch de tuin nog beter afzetten want helaas zal dit wrs nog gebeuren...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:01

Ik vind het toch een beetje dubbel... Je verwacht (eist bijna) dat katers in de buurt geholpen zijn, terwijl jouw poes gewoon 'ongeholpen' mag rondhobbelen?
Die kater komt niet voor niks jouw tuin binnengebanjerd.. hij rook waarschijnlijk dat jouw poes tegen het krols zijn aanzat en ze zal zelf wellicht al signalen hebben afgegeven.
Daarbij zeg je dat je tuin afgesloten is, blijkbaar niet aangezien er wel een kat naar binnen kan komen!

Ik vind het heel erg rot voor je hoor en ik vind het ook dat het een taak is van eigenaren om hun kat te helpen, absoluut.. maar geldt dat dan ook niet voor je eigen poes?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:03

Zap, dat zijn raskatten waarmee gefokt wordt...
die zal dus niet gestereliseerd worden...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 23:05

De tuin zal nog beter afgezet gaan worden Knipoog

En het is gewoon een feit dat de eigenaar verantwoordelijk is voor het dier en moet zorgen dat deze geen overlast veroorzaakt. Binnendringen, schreeuwen en sproeien valt gewoon onder overlast.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:10

Liezel1 schreef:

Dus omdat ts wil fokken moeten alle andere katers in de buurt maar gecastreerd worden? En omdat ts wil fokken mag haar vrouwtje wel ongeholpen rondlopen? Prima als je wilt fokken hoor, maar zorg dan wel dat je alle maatregelen neemt die genomen moet worden! Oftewel de tuin ECHT goed afsluiten en je poes zeker te weten OP TIJD binnen halen. Gebeurt dit niet.. ja sorry, 2 mensen (of katten in dit geval) 2 schuld!
Overigens kan je er ook voor zorgen dat je poes alleen krols wordt als dat nodig is Knipoog

Wie weet heeft de eigenaar van de htk-kat ook wel een vrouwtje thuis zitten om een nestje mee te fokken Clown

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:17

Leonoor schreef:
Wie weet, zou vervelend zijn voor poeslief maar ook wel weer beter, kans op zwangerschap een stuk kleiner.

Maar simpel gezegd laat zij zich normaliter niet dekken als ze niet krols is, is best een haaibaai.

Afgelopen zaterdag nog samen met mijn eigen kater (en de rest van de groep) rond gelopen en die moest echt niet in de buurt komen. Dus dat verbaast me wel.

Verandering van spijs doet eten... Knipoog

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 23:28

zap schreef:
Liezel1 schreef:

Dus omdat ts wil fokken moeten alle andere katers in de buurt maar gecastreerd worden? En omdat ts wil fokken mag haar vrouwtje wel ongeholpen rondlopen? Prima als je wilt fokken hoor, maar zorg dan wel dat je alle maatregelen neemt die genomen moet worden! Oftewel de tuin ECHT goed afsluiten en je poes zeker te weten OP TIJD binnen halen. Gebeurt dit niet.. ja sorry, 2 mensen (of katten in dit geval) 2 schuld!
Overigens kan je er ook voor zorgen dat je poes alleen krols wordt als dat nodig is Knipoog

Wie weet heeft de eigenaar van de htk-kat ook wel een vrouwtje thuis zitten om een nestje mee te fokken Clown

Dan is ze goed stom bezig om haar 'dekkater' los te gooien Slapen

En hoe wil jij zorgen dat poes krols wordt als het moet en anders niet? De pil? Weet je wat de bijwerkingen hiervan zijn?

Kom op zeg, ik neem maatregelen om overlast te voorkomen, mag een ander ook doen. Die kater hoort simpelweg niet in MIJN tuin en MIJN huis. Deze omheining voldoet al ruim een jaar aan de wensen en omdat er opeens een onbeheersde kater rondloopt kan ik nu wederom tig euro's verspijkeren aan de boel.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:39

zap schreef:
Ik vind het toch een beetje dubbel... Je verwacht (eist bijna) dat katers in de buurt geholpen zijn, terwijl jouw poes gewoon 'ongeholpen' mag rondhobbelen?
Die kater komt niet voor niks jouw tuin binnengebanjerd.. hij rook waarschijnlijk dat jouw poes tegen het krols zijn aanzat en ze zal zelf wellicht al signalen hebben afgegeven.
Daarbij zeg je dat je tuin afgesloten is, blijkbaar niet aangezien er wel een kat naar binnen kan komen!

Ik vind het heel erg rot voor je hoor en ik vind het ook dat het een taak is van eigenaren om hun kat te helpen, absoluut.. maar geldt dat dan ook niet voor je eigen poes?

Zap ze doet er alles aan om haar poezen kinders binnens huis te houden! ik vindt jouw commentaar niet gepast! ik zou jou wel eens in die situatie willen meemaken als je een dure omheinig rond je huis zet en alle doet om je zeld zame poezen binnen te houden en je ineens een htk kat op je poes ziet rijden Verward ik denk dat je dan ook behoorlijk gaat flippen of niet dan?
buitendat zijn er heel veel mensen die last hebben van andermans katten die in hun tuinen plassen en de rest van hun behoeftes doen, vindt jij dat dan ook normaal?

ik vindt dat als je een kat hebt moet je hem bij je houden! en als je geen binnen kat hebt zijn er zat oplossingen voor buiten waarmee jouw kat geen anderen kan lastig vallen Ja

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:43

Dat is een erg vervelend geval zeg..
Neem aan dat je het al weet, maar ik geloof, correct me if I'm wrong, dat de eerste dekking van een kater de eisprong(?) op gang brengt en pas de dekking(en) daarna bevruchten. Heb alleen je begin post gelezen en deze bladzijde, dus kan al genoemd zijn Knipoog

Daarnaast, ik vind het idd de verantwoordelijkheid van de eigenaar om het dier te casteren/sterilliseren. Al onze katten (allemaal aanlopers en het meren deel katers) zijn geholpen.
Er heeft hier een tijdje een echt wilde kat rond gewandeld en dankzij poezeneigenaars die 'vergaten' om te laten helpen lopen er een boel koters van hem rond.. Tja, bij wie ligt dan de schuld?

Vind het wel een moeilijke situatie bij jou. Zijn de eigenaars op opgespoord?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 23:49

Rianne, ja ben er van op de hoogte. Maar simpelweg gezegd heeft hij waarschijnlijk ongeveer 24 uur de tijd gehad om haar te dekken (in de 1e nacht en de overdag) tussen de 3 keer dat ik hem mijn tuin uit heb geschopt.

We gaan het gewoon aankijken. De eigenaar heb ik helaas nog niet gevonden.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:58

Misschien, hoewel dat wel een hele operatiet is, kan je hem vangen, meenemen naar de DA en zien of de eigenaar via een chip te traceren is. Heeft die geen chip/tatoe enz. en blijft die je lastig vallen.. Jammer dan, dan maar door naar het asiel.

Niet-geholpen katers, daarvan vraag ik me ook vaak af of ze wel een huis hebben. Meeste DA's raden het bij een HTK toch aan bij het enten enz. om te helpen en een beetje eigenaar snapt het nut er wel van.
Als die eigenaarloos is, tja, is die dan wel geent en draagt die niet ook nog ziektes bij zich? Misschien nog iets om rekening mee te houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:04

Leonoor schreef:
En het is gewoon een feit dat de eigenaar verantwoordelijk is voor het dier en moet zorgen dat deze geen overlast veroorzaakt. Binnendringen, schreeuwen en sproeien valt gewoon onder overlast.

Zolang daar geen wet voor is heb je geen poot om op te staan Knipoog

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:06

Chiqa schreef:
Leonoor schreef:

maar men heeft wel een verantwoording voor Knipoog en ieder mens dient zorg te dragen dat hun dier geen overlast aan andere geeft Knipoog daarmee hebben wij toen de rechtzaak gewonnen dus hoop ik voor jouw dat je echt snel die eigenaar kan vinden!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 00:07

Chiqa schreef:
Leonoor schreef:

Maar aangebrachte schade valt wel en een ongewenste zwangerschap bij een raskat valt daar absoluut onder (heeft ondertussen al wel contact gehad met rechtsbijstand Knipoog )

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:15

marialva schreef:
Zap ze doet er alles aan om haar poezen kinders binnens huis te houden! ik vindt jouw commentaar niet gepast! ik zou jou wel eens in die situatie willen meemaken als je een dure omheinig rond je huis zet en alle doet om je zeld zame poezen binnen te houden en je ineens een htk kat op je poes ziet rijden Verward ik denk dat je dan ook behoorlijk gaat flippen of niet dan?

ik vindt dat als je een kat hebt moet je hem bij je houden! en als je geen binnen kat hebt zijn er zat oplossingen voor buiten waarmee jouw kat geen anderen kan lastig vallen Ja

Natuurlijk zou ik het ook vervelend vinden en dat vind ik ook voor ts, daar valt niet over te twisten Knipoog Maar ik vind het commentaar dat gegeven wordt onder het mom van: iedereen is verantwoordelijk om zijn of haar katten te helpen een beetje ongepast.. waarom zou de één wel zijn dieren moeten helpen en de ander niet? Omdat het toevallig raskatten zijn? Omdat men toevallig wil fokken?
Zeldzaam of niet, het blijft voor mijn een kat Knipoog . Het zou net zo vervelend zijn als het een htk-kat/poes zou zijn, alleen zou het om minder geld gaan Haha! .

Prima een dure omheining.. alles goed geregeld, maar het werkt dus blijkbaar niet voldoende Knipoog ... Wellicht dat er in het jaar ergens een 'gat' is ontstaan.. of wie weet komt de kater wel via het dak (geen idee hoe jullie erbij wonen Vork )

Citaat:
buitendat zijn er heel veel mensen die last hebben van andermans katten die in hun tuinen plassen en de rest van hun behoeftes doen, vindt jij dat dan ook normaal?

dat vind ik een hele andere discussie Knipoog... en nee, dat vind ik niet normaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:20

daar doelde ik dus ook eigenlijk op.....

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 00:21

Via het dak kan sowieso niet en een gat in het schrikdraad is ook niet van toepassing. Ik loop sowieso 3-4 keer per weer een checkrondje Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:25

Leonoor schreef:
Via het dak kan sowieso niet en een gat in het schrikdraad is ook niet van toepassing. Ik loop sowieso 3-4 keer per weer een checkrondje Knipoog

Wellicht meer stroom op het schrikdraadje?

En op tijd je kat naar binnen Haha!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 00:27

meer stroom erop is onmogelijk helaas, is een standaardkastje. Of ik moet koeienstroom erop zetten.

En zoals eerder gezegd, normaliter zitten ze binnen als ze krols zijn. Nevil geeft prima aan wanneer ze krols gaat worden, nu dus helaas niet. Schreeuwt ondertussen het kot bij elkaar. Hopelijk houdt dat nog een paar dagen aan, des te kleiner is de kans op bevruchting (normaal is ze binnen 48 uur na de dekking krols-af).

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:28

Citaat:
Natuurlijk zou ik het ook vervelend vinden en dat vind ik ook voor ts, daar valt niet over te twisten Knipoog Maar ik vind het commentaar dat gegeven wordt onder het mom van: iedereen is verantwoordelijk om zijn of haar katten te helpen een beetje ongepast.. waarom zou de één wel zijn dieren moeten helpen en de ander niet? Omdat het toevallig raskatten zijn? Omdat men toevallig wil fokken?
Zeldzaam of niet, het blijft voor mijn een kat Knipoog . Het zou net zo vervelend zijn als het een htk-kat/poes zou zijn, alleen zou het om minder geld gaan Haha!

nou ik vindt wel dat als je je kat buiten laat dat vooral een kater gecastereerd moet zijn ten eerste kunnen katers erg opdringerig zijn en ten tweede is het voor een normaal mens Qa geld op te brengen om zn diertje te laten castereren en een poes is wat duurder om te laten steriliseren en voor veel mensen erg duur Knipoog ik vindt zowiezo dat als je je beest naar buiten laat gaan moet zorgen dat deze geen overlast bezorgd ozals ik al eerder zei er zijn zat oplossingen daarvoor toch?? wij hebben u al weer 1 jaar last van die zelfde kat (nu gecastereerd) hij gooit mn vuilcontainer open en haalt alles eruit, somige mensen hebben met hun dieren echt overal lak aan, maar hij kan straks lachen want er komt eerdaags een stroom omheining rondt ons huis en dan hoop ik echt dat hij het af leert Knipoog en dan dit nog even hoeveel katten worden er niet vergiftigt???? ik zou zelf nooit mn poes (ras of geen ras) buiten kunnen laten lopen ik zou geen oog meer dicht doen en geen rust hebben Knipoog

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:35

Een kater die wil dekken laat zich nergens door tegenhouden Knipoog
Heb zelf 4 ongewenste katten ( dwz allemaal katjes die er nooit hadden mogen komen) en toen zij op de leeftijd waren dat ze geholpen konden worden is dat ook meteen gedaan.
Ik wil niet dat mijn katers andermans poezen volstoppen en met ellende opschepen en mijn poezen kunnen rustig 20 jaar worden zonder zelf ooit een nestje te krijgen.
Ik ben ook erg tegen het krijgen van nestjes.
Er zijn zo ongeloofelijk veel katjes die in een asiel belanden omdat er weer eens zo'n mafkees was die weleens een nestje zou willen hebben zonder over de gevolgen na te denken.
Ik hoop voor jou wel dat de kater kattenaids en leukemie vrij is anders ben je nog verder van huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:38

Meetje22 schreef:
Er zijn zo ongeloofelijk veel katjes die in een asiel belanden omdat er weer eens zo'n mafkees was die weleens een nestje zou willen hebben zonder over de gevolgen na te denken.

Mensen die met raskatten fokken doen zeker niet mee aan het kattenoverschot Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:39

marialva schreef:
nou ik vindt wel dat als je je kat buiten laat dat vooral een kater gecastereerd moet zijn ten eerste kunnen katers erg opdringerig zijn en ten tweede is het voor een normaal mens Qa geld op te brengen om zn diertje te laten castereren en een poes is wat duurder om te laten steriliseren en voor veel mensen erg duur Knipoog

Ik pak even dit stukje eruit als je het niet erg vind! Het is ten eerste hartstikke vervelend als je last heb van een kat en vergiftigen is al helemaal verschrikkelijk.

Waarom moet een kater dan wel gecastreerd worden en een poes niet? Je kan het ook anders zeggen: De poes is degene die alles 'opnaait' Vork en die dus aanleiding is tot... Ooit een krolse kat gehad? Dat is pas irritant Haha!

Te duur..onzin, geen geld = geen dier vind ik!

Maargoed, we gaan nu wel een beetje off-topic geloof ik..ofnie?

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:41

Chiqa schreef:
Meetje22 schreef:

Mensen die met raskatten fokken doen zeker niet mee aan het kattenoverschot Knipoog

nee bij sommige verenigingen mag je maar 2 keer per jaar een nestje fokken Knipoog

en kijk maar eens in het asiel daar zie je bijna geen raskatten Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:41

Chiqa schreef:
Meetje22 schreef:

Niet?

@ Eleonoor (schrijf ik het goed ofnie? Bloos ) ik hoop dat je kat krols blijft en dit allemaal met een sisser afloopt!