Welke rattenkooi + bodembedekking heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:15

Denise schreef:
Wat vervelend voor je zieke ratjes malih :(:)

Ja, en ik wil ze beide zo graag onder t mes doen, maar ik durf t niet |( Luna haar zusje is overleden aan hart problemen, grote kans dat zei die ook heeft en dus nooit wakker zal worden. En Laika reuteld gewoon te veel. ik baal want zou ze graag helpen.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 00:15

Jammer van je ratjes Malih, hopelijk komt alles goed. Is met Floortje alles terug goed gekomen?

Denise

Re: Welke rattenkooi + bodembedekking heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:17

Ik snap dat je ze graag wil helpen maar ben bang dat je weinig kunt doen... geniet maar van ze zolang ze er nog zijn, sterkte. Ik moet er niet aan denken om m'n ratjes te verliezen, en ik heb ze pas 1,5 week :o kan nu al niet meer zonder.

PassowaJarig

ongelooflijk hoe rap je je er aan hecht he

Sappos

:(:) Malih Das toch wel het grote nadeel van ratten. Met 2 jaar krijgen ze vaak iets waardoor ze geopereerd moeten worden en veel te snel overlijden ;(
1 januari stikte mijn rat op mijn schoot, dat was eng :\

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:19

Denise schreef:
@noviceh: vrijwillig bij water in de buurt komen? Dat doen mijn ratten niet hoor, ze vinden het helemaal niks!

Zolang ze alle vrijheid hebben en niet gedwongen worden om bij water in de buurt te komen vinden ze het eigenlijk wel leuk. Enige nadeel is alleen dat ze in een keer tegen je benen op springen onder de douche ;(

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:20

Jeetje sappos, dat lijkt me echt een rotte ervaring :\
Ik kwam laatst per ongeluk op internet een plaatje van een rat in een rattenval tegen en ik kreeg spontaan een brok in m'n keel. Inderdaad ognelofelijk hoe snel je je hecht. Ik weet al niet meer hoe m'n leven er zonder de meiden uitzag :=

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:22

Ik had dus geprobeerd om ze in het bad te zetten op een verhoging zodat ze droog stonden zodat ze zelf het water in konden gaan als ze wilden. Alelen toen kwam ik erachter hoe ver m'n rat kon springen: enorme klap tegen de badrand, zo graag wilde ze eruit. Dus dat vond ik een slecht idee, heb ze er snel weer uit gehaald. Misschien nog eens proberen odner de douche, zodat ze gewoon op de 'grond' staan en inet gaan springen.

malih

Ik was er gelukkig snel bij, en ze heeft niks aan haar midden oor ontsteking over gehouden.(ook geen scheef koppie) Poosje later kreeg ze een vies oor(stonk naar pus) na meerdere operatie's bleek er een poliep te zitten en is ze er uit eindelijk aan overleden |( |(

t is heel gek, maar t gemist verschild tussen de ratten. Floortje, Paolina, Ventje, Djaga en mick mis ik allemaal onwijs en allemaal om een eigen reden

Floortje: Oor poliep, en overleed na de operaties omdat het niet te verwijderen was, toen haar leven niet meer te redden was heb ik haar laten gaan.
Paolina overleed na haar operatie van een baarmoeder ontsteking, ze kon het herstel niet aan.
Ventje is gestikt onder het foto's maken terwijl hij totaal niet ziek was.
Djaga overleed aan een tumor bij zijn kaak, meerdere keren onder het mes gegaan maar t heeft niet geholpen :(

En als laatste mickje, een ratje wat ik altijd zal onthouden. Ik ben dependanche van rattenopvang samsam. En zo doende kreeg ik mick voor knuffel therapie. Hij stonk, me hele huis stonk naar mick, naar poep en naar urine. Mick kon alleen maar gillen,krijzen,bijten en egelen. Na 3 weken was mick mijn maatje, helaas had ik geen plaats in mijn groep en moest mick terug naar de opvang(wat ook zo hoort hij zou hier tijdelijk zijn.)
Toen Djaga overleed ben ik mick gelijk op gaan halen, mick heeft hier 3 maande gewoond en is 2 jaar en 10 maanden geworden. Hij heeft heel even het leven als rat gekend. Heel even iets anders als een klein vies kooitje in het klompen hok. Maar dat heel even was naar mijn mening te kort voor hem :(

Snappen jullie het nog? (ben dislectys dus sorry voor de vele spel fouten)

Sappos

Ik heb nu eigenlijk nog maar 1 rat en mijn zusje 2 maar omdat mijn zusje er geen flikker aan doet beschouw ik ze als mijn...Heb wel geleerd NOOIT meer dieren met haar te nemen...

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:25

Echt een zielig verhaal, van Mick. mooi dat hij bij jou nog even rat is geweest.
Sappos: leuk toch, meer voor jou :)) mijn ouders moeten niks van ratten hebben (17 jaar over gedaan om ze over te halen om een huisdier te mogen, geheel op eigen kosten en op eigen kamer en op eigen verantwoordelijkheid :) ), m'n broertje vond het één dag leuk maar was er toen al op uitgekeken, m'n zus wilz e af en toe wel aaien maar als ze gaan plassen zijn ze niet leuk meer :P

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:25

Is prima te lezen hoor :(:)

2 dames komen uit een huis in Hilversum waar er bijna 70 losliepen/in kleine kooien zaten, klein beetje uit de hand gelopen. De rexjes waar er nu nog 2 van over zijn komen uit 1 van die ratten.
De huksy's worden bijna 2 en de rex wordt van de zomer 1

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:26

Ja het is leuk maar niet als je voor het schoonmaken en álle kosten op kan draaien :\ Nu ben ik verre van een krent en krijgen ze altijd lekkere dingen enzo maar het irriteert me dat mijn zusje er gewoon niks om geeft

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:28

Dat is jammer ja. Het schoonmaken en alle kosten zijn ook voor mij (vooral die kooi was nogal een ingreep, haha) maar ik ben er natuurlijk op ingesteld en bij jou was het niet de bedoeling. Kun je niet eisen dat ze meebetaalt :P ?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:29

Ook leuk...de kat is bang voor de ratten :') Ze vallen haar aan als ze de kans krijgen :')

De muizen en gerbils vindt de kat maar heeeel interessant, de vissen zijn te nat en de pony's te groot :=

Denise, doe ik ook :j Hoe minder zij doet hoe meer ze mag betalen. Maar dan wel huilen als er eentje dood is...Ja houdt die tranen dan maar bij je :\

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:29

Sappos: dat had ik met de hamster van mijn schoonzus.. zij woonde bij ons in huis maar deed vrij weinig met die hamster..
toen gingen zij en mijn broer op hun eigen wonen, maar de hamster mocht niet mee van me broer.. nu heb ik hem maar geadopteerd..

en ik moet zeggen, hij is best leuk! (soms denktie datie een ratje is ;) )

Ik betaal ook gewoon alles zelf hoor..

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:30

Katten bang voor de ratten herken ik!
mijn ene rat Bella heeft een nogal intimiderende rat, zodra zij in de buurt komt zijn de katten weg haha.. de andere ratjes vinden ze niet eng

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 00:31

Sappos: heel begrijpelijk dat het irriteer dat je zus er niets om geeft terwijl het eigenlijk haar ratten zijn, helaas gebeurd dit maar al te vaak dus de ratjes mogen heel blij zijn dat ze jou hebben :D !

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:31

Haha, wat doet 'ie dan als hij denkt dat 'ie een ratje is :)) ?
Mijn moeder heeft 2 parkieten voor de tuindeur staan en daar achter zit altijd de kat van deburen naar ze te staren :+ hij zit er zo ongeveer heel de dag :=

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:33

Denise: hij wil altijd de rattenkooi in.. zodra de loopplank er ligt rentie er overheen en laat hij zich in de kooi vallen.. hij zoekt ook altijd de ratten op, maar die moeten niks van hem hebben haha

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:36

Ach arme hamster :')

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:38

@Fantastico ik wil geen spel breker zijn, en snap dat het grappig is, maar wees je wel bewust dat sommigen ratten nog wel eens plotseling kunnen uit halen, t zou zonde zijn als je hamster er dan niet meer is.

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:40

daarom mag hij er ook niet bij ;)
ze halen soms weleens naar hem uit, maar niet hard zeg maar..
maar ik haal hem altijd meteen weg als de ratten eraan komen.. maar soms zitten hun boven in de kooi, en wil de hamster beneden.. dan laat ik hem even rond banjeren, isie ook weer blij ;)

bij een vorige hamster deden ze overigens totaal niks.. die kon rondlopen bij ze watie wilde, die lieten ze gewoon met rust, maar deze helaas niet
(bij de andere hamster heb ik zelfs overwogen hem bij de ratten in de kooi te zetten voor altijd.. maar toen overleed hij :(:) )
Laatst bijgewerkt door Fantastico op 11-03-09 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:41

Oke :) ik kan natuurlijk niet oordelen over wat er werkelijk gebeurd en hoe ze reageren, maar wie weet had jij het je niet bedacht (ik ken je verder niet, )

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:42

vind het alleen maar goed dat je zo meeleeft met de beestjes! maar ik hou ze wel in de gaten hoor