Hond los laten lopen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:15

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-23 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Re: Hond los laten lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:16

Ja Doom, maar in een losloopgebied mogen honden dus los, dat is wat anders. Ik zou dus nooit met mijn hond daar gaan lopen, omdat ik weet dat daar loslopende honden zijn.
Maar buiten deze gebieden mag het niet en als jouw hondje dan niet luistert en op een vreemde hond afrent, kan het toch naar aflopen...

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:18

nou, ik vind het gewoon dierenmishandeling als een hond altijd aan de lijn moet. klinkt nogal penny, maar zo denk ik er wel over.
wij hebben zelf een dalmatier en dat is echt geen doen aan de lijn. We gaan vaak naart speciale losloopgebieden, maar dat kun je niet elke dag doen. Dus zeloopt hier ook in het bos los, waar het niet mag. Jammer dan. Er is hier nooit iemand in t bos. als ik iemand anders tegenkom, met of zonder hond, doe ik haar altijd aan de lijn!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:19

ik ben het zo zat inmiddels dat als je roep dat je hond niet met andere honden kan, en die mensen hun hond gewoon los laten, ik die van mij niet zo strak mogelijk houd. Dan laat ik de rien gewoon wat langer. Dan pakt hij die hond maar, maar heb liever als hij die hond toch pakt ik er niet te dichtbij sta, met het risico weer een gat in mn been op te lopen Tong uitsteken

In een echt losloop gebied kom ik idd ook niet met mijn hond. Maar gewoon een bos of park, verwacht ik dat andere hun hond aanlijnen als ze iemand anders (mij dus in dit geval) tegen komen.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:20

Toad schreef:
nou, ik vind het gewoon dierenmishandeling als een hond altijd aan de lijn moet. klinkt nogal penny, maar zo denk ik er wel over.
wij hebben zelf een dalmatier en dat is echt geen doen aan de lijn. We gaan vaak naart speciale losloopgebieden, maar dat kun je niet elke dag doen. Dus zeloopt hier ook in het bos los, waar het niet mag. Jammer dan. Er is hier nooit iemand in t bos. als ik iemand anders tegenkom, met of zonder hond, doe ik haar altijd aan de lijn!

Nou dan zal ik die van mij maar los laten als ik jou tegenkom. Als het toch dierenmishandeling is dat die van mij bijna zijn hele leven alleen buiten komt aan de riem. hij vermaakt zich prima, en is vrolijk genoeg hoor!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:21

Diablo schreef:
Ja Doom, maar in een losloopgebied mogen honden dus los, dat is wat anders. Ik zou dus nooit met mijn hond daar gaan lopen, omdat ik weet dat daar loslopende honden zijn.
Maar buiten deze gebieden mag het niet en als jouw hondje dan niet luistert en op een vreemde hond afrent, kan het toch naar aflopen...

Mijne loopt ook zo ie zo op elk stukje gras waar geen auto's kunnen komen altijd los ongeacht losloop gebied of niet.
In het park komen we ook wel eens honden tegen die aangelijnd zijn die geen zin hebben in zijn enthausiasme.. dan krijgt hij een flinke knauw en blijft hij uit de buurt Vork
zo heeft hij ook een keer door een stafford achter zich aan gekregen omdat hij blaffend (weer enthausiasme) op hem af rende.. deze stafford was daar niet van gedient en leerde hem even dat hij de baas was.
Ik heb het volledig genegeerd mijnes rende met zijn staart tussen ze billen en liep te janken ( uit angst werd namelijk niet gebeten) maar daarna waren ze dikke vriendjes ..
vaak lijkt het voor ons ook erger (dat gegrom enzo) als dat het is ... zolang er geen bloed aan te pas komt vind ik dat pakkie rammel zo af en toe wel goed Ja ik heb hierdoor geen dominant reutje en hoeven zijn ballen er gelukkig niet af ( wil ze graag nog gebruiken haha Haha! )

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:24

Jeannine schreef:
slimmerik schreef:

Wil je hierop een serieuse reactie?

Okee: jij bent hèt voorbeeld waar we het nu over hebben en waardoor zulke regels gemaakt zijn volgens mij.

nu ben ik het wel een beetje met je eens idd. Als mensen zo beginnen tegen mij, dan lijn ik hem wel aan hoor Knipoog

Ik heb haar toen ook gewoon aangelijnd. Maar het park is hartstikke groot en Stjarna was niet eens bij haar in de buurt, heb haar wel geroepen een aangelijnd..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:24

Doom, zoals jij reageert, reageert niet iedereen.

Maar dan nog, hoe reageer je als een hond niet alleen knauw geeft, maar jouw hondje echt gemeen te grazen neemt?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:26

mijn hond loopt vrijwel altijd los. Ik ben blij dat ik in een dorp woon waar dat kan en mag.
Ik ben wel met mijn hond op puppy- en gehoorzaamheidscursus geweest en ik weet 98% zeker dat ik haar onder controle heb. Ze loopt netjes 'naast' als ik dat wil, ook als we andere (loslopende) honden tegenkomen. Als mijn hond vervelend zou doen tegen andere honden of mensen dan gaat ze aan de lijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:28

In een losloop gebied kan je loslopende honden verwachten, logisch.
Wat ik echter een gebrek aan opvoeding vind zijn honden die niet luisteren, tegen je aan gaan springen enzovoorts.
Als jij hond los wil laten lopen moet die eerst wel goed kunnen luisteren anders is het niet verantwoord! Wat als je nu net een hond treft die wel bijt ook al is die aangelijnd en je lieve viervoeter loopt er vrolijk springend met alle goede bedoelingen op af en je kunt roepen wat je wilt???

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:29

miekelover schreef:
mijn hond loopt ook nooit aan de lijn. behalve bij een drukke weg maar met uitlaten nooit ook met fietsen niet. ik heb haar als pup als los meegenomen.

ik heb ook wel een mot met mensen. want mijn hond rent altijd naar een andere hond toe in de verte. ze is erg onderdanig dus gaat gelijk op haar rug. de meeste mensen kennen mijn hond goed en vinden dat niet erg. maar een loopt een agressie hond bij een jack russel. die is mega vals en die zegt dat ik mijn hond moet aanlijnen. toen heb ik gezegt dat ze haar hond maar moet opvoeden die hoort niet vals te zijn. mijn hond rent er gewoon heen en rent er dan met een boog omheen

sommige mensen toch.

Ik heb tot nu toe alleen gelezen in dit topic, maar van deze post gaan mijn haren toch wel recht overeind staan. Jij komt er nog wel achter mieke als jouw hond eens de verkeerde aangelijnde hond tegenkomt, en dan is het JOUW schuld als jouw niet aangelijnde hond iets overkomt.

Werkelijk wat een asociale denkwijze hou jij erop na.

Wat moet die vrouw met die jackrussel dan doen als ze van jou niet eens met dat hondje aangelijnd mag wandelen, beestje maar in huis opsluiten?

Pffftt... ik kan er echt niet over uit.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:31

Diablo schreef:
Doom, zoals jij reageert, reageert niet iedereen.

Maar dan nog, hoe reageer je als een hond niet alleen knauw geeft, maar jouw hondje echt gemeen te grazen neemt?

Tja waardeloos natuurlijk, heeft de van mij niet goed opgelet Vork
Kan de eigenaar niet de schuld geven als mijn hond niet aangelijnd is waar dat wel moet Vork .
Is het een zeer aggresieve hond.. en laat hij dat duidelijk van te voren merken (is mijn pup wel zo slim genoeg gelukkig daar niet in de buurt te komen).
wel zou ik de mensen adviseren die een hond hebben ( om nu jou bouvier even te nemen) deze alleen tijdens het uitlaten voor de zekerheid te muilkorven. hond heeft hier voor die 30 min echt geen last van.
Het kan namelijk altijd gebeuren dat een hond los op je af kan lopen.

om een aantal vb te nemen:
-Riem/halsband knapt.
-riem glipt uit je handen door een ruk.
-*zwerf* honden.

deze kunnen altijd nog naar jou hond toe komen (ongelukken zitten in een klein hoekje) en ik zou het risico niet nemen met een dominante/misschien wat aggresieve hond, en dus gewoon met uitlaten even muilkorven. Knipoog
Laatst bijgewerkt door doom op 12-03-08 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:33

Maanling schreef:
miekelover schreef:
mijn hond loopt ook nooit aan de lijn. behalve bij een drukke weg maar met uitlaten nooit ook met fietsen niet. ik heb haar als pup als los meegenomen.

ik heb ook wel een mot met mensen. want mijn hond rent altijd naar een andere hond toe in de verte. ze is erg onderdanig dus gaat gelijk op haar rug. de meeste mensen kennen mijn hond goed en vinden dat niet erg. maar een loopt een agressie hond bij een jack russel. die is mega vals en die zegt dat ik mijn hond moet aanlijnen. toen heb ik gezegt dat ze haar hond maar moet opvoeden die hoort niet vals te zijn. mijn hond rent er gewoon heen en rent er dan met een boog omheen

sommige mensen toch.

Ik heb tot nu toe alleen gelezen in dit topic, maar van deze post gaan mijn haren toch wel recht overeind staan. Jij komt er nog wel achter mieke als jouw hond eens de verkeerde aangelijnde hond tegenkomt, en dan is het JOUW schuld als jouw niet aangelijnde hond iets overkomt.

Werkelijk wat een asociale denkwijze hou jij erop na.

Wat moet die vrouw met die jackrussel dan doen als ze van jou niet eens met dat hondje aangelijnd mag wandelen, beestje maar in huis opsluiten?

Pffftt... ik kan er echt niet over uit.

Ik wil jou (miekelover) dan wel een tegen komen! Dan heb je aan mij de verkeerde als jij zoiets zegt met mijn valse hond! Want ik vraag me af hoe goed die van jou eraf komt, als die van mij aan z'n strot blijft hangen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:34

meggiemeg schreef:
Wat ik echter een gebrek aan opvoeding vind zijn honden die niet luisteren, tegen je aan gaan springen enzovoorts. Als jij hond los wil laten lopen moet die eerst wel goed kunnen luisteren anders is het niet verantwoord! Wat als je nu net een hond treft die wel bijt ook al is die aangelijnd en je lieve viervoeter loopt er vrolijk springend met alle goede bedoelingen op af en je kunt roepen wat je wilt???

Dat is niet altijd een gebrek aan opvoeding. De Golden R van mijn ouders luistert ook niet, maar is wel degelijk op puppy en vervolg cursussen geweest. WOrdt ook echt wel getraind, maar die is gewoon meer van lang leve de vrijheid. Die komt dus niet als je haar roept. Heeft echter niets met opvoeiding te maken, maar alles met karakte.r

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:38

Citaat:
Ik wil jou (miekelover) dan wel een tegen komen! Dan heb je aan mij de verkeerde als jij zoiets zegt met mijn valse hond! Want ik vraag me af hoe goed die van jou eraf komt, als die van mij aan z'n strot blijft hangen.

nou ik ben benieuwd. een hond hoeft niet een andere hond in zijn strot te bijten. hij hoort zowizo niet te bijten maarja dat is mijn mening. maar jullie honden zijn ook perfect zo te horen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:39

Sterker nog: ik heb (nog) geen hond. En de hond die ik misschien ga krijgen loopt aan de riem met een slaphangend riempje en reageert niet op vreemde honden. Hij is namelijk opgevoed, en ja, het is een jack russel.
Wat een andere hond doet heb jij niet de hand. Jij hoort te zorgen dat die andere aangelijnde hond jouw hond niet KAN bijten. Jij hoort je hond gewoon uit de buurt van andere honden te houden.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:40

Ik zeg net dat mijn hond niet perfect is. Daarom laat ik hem ook nooit los lopen. Mijn hond grijpt alles wat hij tegenkomt. Als jij dan zo dom bent niet te luisteren als ik vraag of je je hond vast wil houden, is het toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Die van mij bijt, en laat niet meer los.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:47

SuperSmurf schreef:
meggiemeg schreef:
Wat ik echter een gebrek aan opvoeding vind zijn honden die niet luisteren, tegen je aan gaan springen enzovoorts. Als jij hond los wil laten lopen moet die eerst wel goed kunnen luisteren anders is het niet verantwoord! Wat als je nu net een hond treft die wel bijt ook al is die aangelijnd en je lieve viervoeter loopt er vrolijk springend met alle goede bedoelingen op af en je kunt roepen wat je wilt???

Dat is niet altijd een gebrek aan opvoeding. De Golden R van mijn ouders luistert ook niet, maar is wel degelijk op puppy en vervolg cursussen geweest. WOrdt ook echt wel getraind, maar die is gewoon meer van lang leve de vrijheid. Die komt dus niet als je haar roept. Heeft echter niets met opvoeiding te maken, maar alles met karakte.r

Een te sterk karakter voor de hond en een te slap karakter van het baasje misschien??
Een hond mag best hond zijn en lekker spelen en dollen maar als het tijd is om te luisteren moeten ze luisteren, ook als het voor hun eigen best wil is om bijvoorbeeld beetwonden enzovoorts te voorkomen!
En als je van te voren weet dat je hond niet zal luisteren moet je m gewoon NIET los laten. Denk dat je dan een hoop onnodig gezeur kan voorkomen daarmee!
Wij hebben zelf honden, ze luisteren goed. Springen niet tegen anderen aan. Zodra ik merk dat iemand zijn hond aan de riem doet als hij/zij benaderd wordt door andere honden gaan die van mij ook standaard aan de riem als ze loslopen in een losloopgebied. Iemand doet zijn hond niet voor niets aan de riem.......
Een bezoekje aan de dierenarts stel ik liever uit voor alleen de entingen en een onnodige vervelende ervaring ook!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:49

Maanling schreef:
Sterker nog: ik heb (nog) geen hond. En de hond die ik misschien ga krijgen loopt aan de riem met een slaphangend riempje en reageert niet op vreemde honden. Hij is namelijk opgevoed, en ja, het is een jack russel.Wat een andere hond doet heb jij niet de hand. Jij hoort te zorgen dat die andere aangelijnde hond jouw hond niet KAN bijten. Jij hoort je hond gewoon uit de buurt van andere honden te houden.

Wat is dit voor een flauwekul Blond ( en ik bedoel dan het dik gedrukte)
Dus alle honden die reageren op andere honden zijn niet goed opgevoed Blond
Ik denk dat jij eerst nog even een aantal boeken moet gaan lezen voordat je een hond aanschaft wat een vreemde redenatie (zo schrijf je dat toch Bloos )
En sinds wanneer mogen honden niet meer naar andere honden toe ? (volgens jou reactie)

Jongens het zijn honden !!!!! net als dat wij mensen ook naar andere mensen kijken of die begroeten.
doen hun dat op hun manier!!! mag dat allemaal niet meer Verdrietig en moeten ze dan allemaal maar aan de riem? of aan de riem ook ff niet meer neuzen of samen spelen??
Wist je dat een hond door weinig aantastings contact van andere honden een heel ander manier van leven en denken gaat krijgen en hierdoor dus honden niet als vrienden gaat beschouwen maar meer als een vijand voor de baas Knipoog Laat hond aub hond blijven Vork

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:49

Miekelover, mijn hond is juist niet perfect, daarom liep hij ook aan een riem.

Wat betreft het muilkorven: ja, dat had gekund. Heb het nooit gedaan, is niet in me opgekomen. Mijn hond is geen hond die bewust iedere langslopende andere hond wilde verscheuren, hij greep ze alleen als ze te dicht in zijn buurt kwamen.
Nu woon ik ergens waar hij niet meer aangelijnd hoeft. Bovendien is hij al erg oud en hij hoeft niet zo nodig meer te vechten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:52

@Doom: ik reageerde specifiek op miekelover. Zij heeft het over een onopgevoede, agressieve JR. Waarop ik aangeef dat die van 'mij' wel is opgevoed.

En wat de rest van het dikgedrukte betreft: misschien is het je opgevallen dat ik bepaald niet de enige ben met die denkwijze.

Oh, en sinds wanneer loslopende honden niet meer zomaar naar aangelijnde honden mogen lopen? Misschien sinds de kans bestaat dat je ozo goed opgevoede loslopende hond zo'n hond tegenkomt als die van chantal.

Leuk hoor, 'honden moeten honden blijven'. Vooral als je met je gewonde hond naar de dierenarts kan omdat ie door een aangelijnde hond te pakken is genomen.

Ik vraag me af wie hier nou eigenlijk boeken moet gaan lezen Slapen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:55

Maanling schreef:
@Doom: ik reageerde specifiek op miekelover. Zij heeft het over een onopgevoede, agressieve JR. Waarop ik aangeef dat die van 'mij' wel is opgevoed.

En wat de rest van het dikgedrukte betreft: misschien is het je opgevallen dat ik bepaald niet de enige ben met die denkwijze.

Geeft verder niet... misschien is het handig om dan even te qouten? had mij ook even meer duidelijkheid gebracht.
Ik heb en de opleiding dierverzorging gedaan en ben nu bezig met de opl hondentrimmen..
en ik raad iedereen aan die een hond heeft eens een cursusje hond te gaan doen !!!! je schrikt er van wat je zoal fout doet !!!! Haha!
Vind het alleen zo ontzettend zonde dat honden tegenwoordig zeer weinig contact hebben met andere honden ( met name door de aanlijnplicht) honden slaan dan zo om van karakter wat betreft het contact met andere honden. Ach gut

edit:
Voor dat je je reactie wijzigde vond ik hem toch beter !!!! Clown
Honden die veel loslopen en dus leren hoe sommige honden dominante honden/teven etc etc zich op stellen.. zullen weten dat ze niet bij een zeer aggresieve en blaffende hond in de buurt moeten komen die zo te keer gaat Vork
wat betreft honden die aangelijnd zijn en (door bijv een gebroken riem)losraken en naar die hond toe rennen zullen hier veel meer moeite mee hebben.

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:05

Wij hadden ook altijd onze hond loslopen.. we wonen namelijk tegenover een park.. en iedereen heeft zijn hond daar loslopen.. maar tot dat er een paar weken terug een man bij het park kwam en zei dat we een boete kregen omdat we onze hond niet aangelijnt hadden.. dus nu hebben we hellaas onze hond altijd vast..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:11

Ik heb mijn hond ook altijd los lopen.. dat heeft 2 redenen..

1) hij is vroeger mishandeld en loopt dus liever los
2) als hij aan de riem loopt doet ie niks en heeft het ook geen nut..

wij hebben ook veel discussies gehad maar deze hond doet echt geen vlieg kwaad.. doet altijd netjes zijn behoeftes in de bosjes en gaat niet achter andere beesten aan. bij ons geven ze ook 50 euro boete.. maar hij geeft ons telkes waarschuwingen, waar het ook bij blijft.. Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:13

ik vind het ook niet normaal als aangelijnde honden tegen je aan springen en heel je jas kapot scheuren. niet opgevoed dus. iedereen in de buurt en op school kennen mij hond en vind haar zo lief en rustig. geef mij maar zo'n hond i.p.v altijd je hond aan te moeten lijnen omdat hij dominant is. nee dank je

er zijn natuurlijk uitzonderingen van kleine hondje die wel los lopen en lekker aan het spelen zijn met mijn hond