Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Toad schreef:nou, ik vind het gewoon dierenmishandeling als een hond altijd aan de lijn moet. klinkt nogal penny, maar zo denk ik er wel over.
wij hebben zelf een dalmatier en dat is echt geen doen aan de lijn. We gaan vaak naart speciale losloopgebieden, maar dat kun je niet elke dag doen. Dus zeloopt hier ook in het bos los, waar het niet mag. Jammer dan. Er is hier nooit iemand in t bos. als ik iemand anders tegenkom, met of zonder hond, doe ik haar altijd aan de lijn!
Diablo schreef:Ja Doom, maar in een losloopgebied mogen honden dus los, dat is wat anders. Ik zou dus nooit met mijn hond daar gaan lopen, omdat ik weet dat daar loslopende honden zijn.
Maar buiten deze gebieden mag het niet en als jouw hondje dan niet luistert en op een vreemde hond afrent, kan het toch naar aflopen...
Jeannine schreef:slimmerik schreef:
Wil je hierop een serieuse reactie?
Okee: jij bent hèt voorbeeld waar we het nu over hebben en waardoor zulke regels gemaakt zijn volgens mij.
nu ben ik het wel een beetje met je eens idd. Als mensen zo beginnen tegen mij, dan lijn ik hem wel aan hoor![]()
miekelover schreef:mijn hond loopt ook nooit aan de lijn. behalve bij een drukke weg maar met uitlaten nooit ook met fietsen niet. ik heb haar als pup als los meegenomen.
ik heb ook wel een mot met mensen. want mijn hond rent altijd naar een andere hond toe in de verte. ze is erg onderdanig dus gaat gelijk op haar rug. de meeste mensen kennen mijn hond goed en vinden dat niet erg. maar een loopt een agressie hond bij een jack russel. die is mega vals en die zegt dat ik mijn hond moet aanlijnen. toen heb ik gezegt dat ze haar hond maar moet opvoeden die hoort niet vals te zijn. mijn hond rent er gewoon heen en rent er dan met een boog omheen
sommige mensen toch.
Diablo schreef:Doom, zoals jij reageert, reageert niet iedereen.
Maar dan nog, hoe reageer je als een hond niet alleen knauw geeft, maar jouw hondje echt gemeen te grazen neemt?
Maanling schreef:miekelover schreef:mijn hond loopt ook nooit aan de lijn. behalve bij een drukke weg maar met uitlaten nooit ook met fietsen niet. ik heb haar als pup als los meegenomen.
ik heb ook wel een mot met mensen. want mijn hond rent altijd naar een andere hond toe in de verte. ze is erg onderdanig dus gaat gelijk op haar rug. de meeste mensen kennen mijn hond goed en vinden dat niet erg. maar een loopt een agressie hond bij een jack russel. die is mega vals en die zegt dat ik mijn hond moet aanlijnen. toen heb ik gezegt dat ze haar hond maar moet opvoeden die hoort niet vals te zijn. mijn hond rent er gewoon heen en rent er dan met een boog omheen
sommige mensen toch.
Ik heb tot nu toe alleen gelezen in dit topic, maar van deze post gaan mijn haren toch wel recht overeind staan. Jij komt er nog wel achter mieke als jouw hond eens de verkeerde aangelijnde hond tegenkomt, en dan is het JOUW schuld als jouw niet aangelijnde hond iets overkomt.
Werkelijk wat een asociale denkwijze hou jij erop na.
Wat moet die vrouw met die jackrussel dan doen als ze van jou niet eens met dat hondje aangelijnd mag wandelen, beestje maar in huis opsluiten?
Pffftt... ik kan er echt niet over uit.
meggiemeg schreef:In een losloop gebied kan je loslopende honden verwachten, logisch.
Wat ik echter een gebrek aan opvoeding vind zijn honden die niet luisteren, tegen je aan gaan springen enzovoorts. Als jij hond los wil laten lopen moet die eerst wel goed kunnen luisteren anders is het niet verantwoord! Wat als je nu net een hond treft die wel bijt ook al is die aangelijnd en je lieve viervoeter loopt er vrolijk springend met alle goede bedoelingen op af en je kunt roepen wat je wilt???
Citaat:Ik wil jou (miekelover) dan wel een tegen komen! Dan heb je aan mij de verkeerde als jij zoiets zegt met mijn valse hond! Want ik vraag me af hoe goed die van jou eraf komt, als die van mij aan z'n strot blijft hangen.
SuperSmurf schreef:meggiemeg schreef:In een losloop gebied kan je loslopende honden verwachten, logisch.
Wat ik echter een gebrek aan opvoeding vind zijn honden die niet luisteren, tegen je aan gaan springen enzovoorts. Als jij hond los wil laten lopen moet die eerst wel goed kunnen luisteren anders is het niet verantwoord! Wat als je nu net een hond treft die wel bijt ook al is die aangelijnd en je lieve viervoeter loopt er vrolijk springend met alle goede bedoelingen op af en je kunt roepen wat je wilt???
Dat is niet altijd een gebrek aan opvoeding. De Golden R van mijn ouders luistert ook niet, maar is wel degelijk op puppy en vervolg cursussen geweest. WOrdt ook echt wel getraind, maar die is gewoon meer van lang leve de vrijheid. Die komt dus niet als je haar roept. Heeft echter niets met opvoeiding te maken, maar alles met karakte.r
Maanling schreef:Sterker nog: ik heb (nog) geen hond. En de hond die ik misschien ga krijgen loopt aan de riem met een slaphangend riempje en reageert niet op vreemde honden. Hij is namelijk opgevoed, en ja, het is een jack russel.Wat een andere hond doet heb jij niet de hand. Jij hoort te zorgen dat die andere aangelijnde hond jouw hond niet KAN bijten. Jij hoort je hond gewoon uit de buurt van andere honden te houden.
Maanling schreef:@Doom: ik reageerde specifiek op miekelover. Zij heeft het over een onopgevoede, agressieve JR. Waarop ik aangeef dat die van 'mij' wel is opgevoed.
En wat de rest van het dikgedrukte betreft: misschien is het je opgevallen dat ik bepaald niet de enige ben met die denkwijze.