buurman die mijn kat niet aardig vindt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Midasje

Re: buurman die mijn kat niet aardig vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:40

slimmerik schreef:
Buurman heeft groot gelijk. Als ie bij mijn man in de tuin was gekomen dan weet ik niet of ie het overleefd zou hebben. Het is jouw dier en hoort dus thuis op jouw grond. Simpel zat.

http://www.dierenshopwinkel.nl/elektron ... PAodgiZPgA

http://www.kelders-ho.nl/kattenkooienindex.php

http://www.stefal.net/stefalafrastering/nl/N_frame.html kijk bij huisdierstartkit

http://www.vego.nl/kattenschrikdraad/index.html

etc. etc. manieren genoeg dus om jouw huisdieren bij je te houden.

Tip voor de buurman: kat vangen en door opvangcentrum laten ophalen.

zo ga je lekker

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:45

ja he midasje, iemand die goede oplossingen aandraagt is inderdaad goed bezig Ja

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:48

doe ff normaal je gaat geen katten vangen en wegbrengen naar een opvang huis

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:52

weet ik niet midasje Lachen als het baasje nergens te vinden is Lachen

als ik een loslopend kind tegenkom zonder supervisie, bel ik ook de pliesie

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:52

tuurlijk wel, beter dan dat ze aangereden worden of opgevreten Lachen Als baasje nergens te vinden is. En nogmaals, prima te voorkomen door je beest op eigen terrein te houden Knipoog

En over normaal doen, misschien moet je de boktregels eens lezen? jouw manier van discussieren is onvolwassen en onbeleefd Knipoog

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:53

ja maar niet op de manier die slimmerik bedoelde kom op zeg

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:54

kjoetie schreef:
tuurlijk wel, beter dan dat ze aangereden worden of opgevreten Lachen Als baasje nergens te vinden is. En nogmaals, prima te voorkomen door je beest op eigen terrein te houden Knipoog

En over normaal doen, misschien moet je de boktregels eens lezen? jouw manier van discussieren is onvolwassen en onbeleefd Knipoog

spijt me heel erg maar ik vindt nu dat jij onbeleefd doet
Geef alleen mijn mening als als dat jou niet aan staat is dat jammer

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:55

c'est le ton qui fait la musique Knipoog Mij persoonlijk maakt t niet uit, maar als ik sommige van jouw reacties lees in dit topic vind ik dat niet echt een constructieve manier van discussieren.. andere manier om je mening te geven scheelt vaak al een stuk Lachen
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 28-02-08 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:56

En dat is nog onbeleefder

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:57

Midasje schreef:
Beaux schreef:
@Midasje, tis wel goed verder, ik snap je wel maar had alleen zoiets van: verwoordt het iets anders.

Feit blijft dat het voor de TS heel moeilijk zal zijn om katten die al de vrijheid hebben gehad binnen de perken te houden. Als ze dat uberhaupt wil natuurlijk. Lastig probleem hoor.

Heb in mijn vorige woning altijd mijn katten in de gaten moeten houden omdat een grapjas vondt dat hij alle katten in zijn zicht kapot kon schieten met een luchtbux of allemaal naar het asiel kon brengen of meenemen en op de snelweg eruit kon gooien.
Ziek Misselijk Misselijk

dit gebeurde bij ons vroeger je doet er katten bezitters erg veel verdriet mee

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:59

ja dat gaat ook te ver vind ik hoor, ben wel een dierenliefhebber... maar toch vind ik dat je het probleem niet bij de buurman neer kan leggen Lachen

@ midasje: wat is daar dan onbeleefd aan? ik geef gewoon mijn mening over jouw posts, in nette bewoordingen en onderbouwd Knipoog . Als je dat al onbeleefd vindt, dan ben maar blij dat ik niet post zoals jij Nagelbijten / Gniffelen

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:00

Daarom reageer ik heftig op dat soort uitspraken.
Heb een tijdje op een camping gewoont waar de katten niet aangelijnd hoefde omdat ze anders door de honden werden gepakt, met als gevolg dat de bovengenoemde grapjas mijn kat heeft laten ophalen, die duidelijk voorzien was van halsband met koker

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:04

slimmerik schreef:
Buurman heeft groot gelijk. Als ie bij mijn man in de tuin was gekomen dan weet ik niet of ie het overleefd zou hebben. Het is jouw dier en hoort dus thuis op jouw grond. Simpel zat.

http://www.dierenshopwinkel.nl/elektron ... PAodgiZPgA

http://www.kelders-ho.nl/kattenkooienindex.php

http://www.stefal.net/stefalafrastering/nl/N_frame.html kijk bij huisdierstartkit

http://www.vego.nl/kattenschrikdraad/index.html

etc. etc. manieren genoeg dus om jouw huisdieren bij je te houden.

Tip voor de buurman: kat vangen en door opvangcentrum laten ophalen.

Hmmm die bovenste lijkt wel wat voor ons. Hmmm ga daar een wat beter naar kijken. Ziet er wel vriendelijk uit.
Die kooi vindt ik lelijk en kattenschrikdraad negeert ie dus.
Ja en anders moet ons kattenbeest in de toekomst maar aan de lijn.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:09

Kunnen we niet gewoon ontopic blijven?
Discussies over wel of niet onbeleefd kunnen ook via pb Lachen

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:10

jep Knipoog

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:19

kimmie261 schreef:
nathalie25 schreef:
bij een kenis van ons is de kat van de buren een keer in zijn kennel geklomen tussen de honden
tja er was niks meer over van het beesje Ach gut

hij heeft zijn excuus aangeboden maar hij zei ook ik sluit mijn beesten op als ik er niet ben en ja als de kat er dan bij klimt dan ik er niks mee aan doen

nou daar waren ze het niet mee eens het waren valse beesten en ze hebben de politie gebeld (die vonden dar hij genoeg voorzorg maatregelen getrofen had)

dit is toch werkelijk te belachelijk voor woorden,jou huisdier die bij iemand anders op zijn terrein bij honden gaat zitten,een hondeneigenaar die exuses aanbiedt,terwijl dat in mijn ogen dus niet eens nodig is,daar het op eigen terrein gebeurd is,en dan mensen die naar de politie gaan,omdat het vasle honden zijn??

echt bizar..hoe kortzichtig zijn katteneigenaren dan???

ben eens benieuwd als mijn tamme muis in hun tuin bij hun katten terecht komt en die vreten mijn tamme muis op,of zij dan exuses aan zouden bieden,en het normaal hadden gevonden als ik naar de politie was gegaan Gestoord Gestoord

moet toch niet krommer gaan worden zeg...

nou kijk onze kennis is ook gewoon een dieren vriend en die vond het gewoon een hle vervelende situatie
dus hij had zoiets ik ga gewoon met ze praten niemand vind het leuk als zijn dier een ander is aan doet

soms kun je er niks aan doen maar is een blijft een nare situatie

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:24

@ slimmerik beetje raare opmerking breng hem dan gewoon terug naar de buren je wilt toch gewoon een goede band met je buren

als je hond een keer weggelopen is of weet ik veel dan is het toch fijn dat de buren even in grijpen en niet meteen het asiel bellen!?
en het lost het probleem ook niet echt op

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:26

maar als mijn honden een kat doodbijten vind ik dat een uitermate vervelende situatie,als ik dan zelfs daarvoor,als het op mijn terrein is gebeurd,en het is iemands loslopende kat,mijn exuus daarvoor ga aanbieden,dan is het gewoon van de zotte dat mensen daar geen genoegen meenemen,en zelfs naar een politie gaan om je honden als valse rotbeesten aan te geven..

tolstoj,ik ken mensen die zelf een kattenren gemaakt hadden,die zag er wat minder metaal en kooiachtig uit,maar was wel ruim en heel netjes,stond vanalles in om te spelen en ze konden via een katteluik in de keuken in en uit de ren.. Lachen

nathalie25 schreef:
@ slimmerik beetje raare opmerking breng hem dan gewoon terug naar de buren je wilt toch gewoon een goede band met je buren

als je hond een keer weggelopen is of weet ik veel dan is het toch fijn dat de buren even in grijpen en niet meteen het asiel bellen!?

maar als je tegen buren zegt dat je niet gediend bent van de kat, en ze blijven het dier loslaten,zou ik echt niet de kat blijven oppakken en terug brengen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:30

nathalie25 schreef:

Zoals ik het lees heeft de buurman al diverse keren te kennen gegeven dat ie niet van TS haar kat gediend is in zijn tuin. Dan gaat ie bij mij echt wel naar de andere kant van Nederland desnoods. Laat TS hem daar maar ophalen. (Ik zou TS natuurlijk wél meedelen waar ze haar kan halen Knipoog ) Is het dier tenminste veilig voor verkeer enzo.

Mijn buurvrouw heeft laatst een poes doodgereden. Ze is er écht 3 dagen ziek van geweest. Dat hebben ook mensen op hun geweten zoals TS.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:32

kimmie261 schreef:
maar als mijn honden een kat doodbijten vind ik dat een uitermate vervelende situatie,als ik dan zelfs daarvoor,als het op mijn terrein is gebeurd,en het is iemands loslopende kat,mijn exuus daarvoor ga aanbieden,dan is het gewoon van de zotte dat mensen daar geen genoegen meenemen,en zelfs naar een politie gaan om je honden als valse rotbeesten aan te geven..

tolstoj,ik ken mensen die zelf een kattenren gemaakt hadden,die zag er wat minder metaal en kooiachtig uit,maar was wel ruim en heel netjes,stond vanalles in om te spelen en ze konden via een katteluik in de keuken in en uit de ren.. Lachen

nathalie25 schreef:

maar als je tegen buren zegt dat je niet gediend bent van de kat, en ze blijven het dier loslaten,zou ik echt niet de kat blijven oppakken en terug brengen...

ja vindt ik een ander verhaal dan zeg ZELFS IK groot gelijk je hoeft niet aan de gang te blijven met terug brengen.

En als jou honden een kat dood bijten en jij gaat naar de eigenaar om het te vertellen en je excuus aan te bieden top OK dan!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:35

slimmerik schreef:
nathalie25 schreef:

Zoals ik het lees heeft de buurman al diverse keren te kennen gegeven dat ie niet van TS haar kat gediend is in zijn tuin. Dan gaat ie bij mij echt wel naar de andere kant van Nederland desnoods. Laat TS hem daar maar ophalen. (Ik zou TS natuurlijk wél meedelen waar ze haar kan halen Knipoog ) Is het dier tenminste veilig voor verkeer enzo.

Mijn buurvrouw heeft laatst een poes doodgereden. Ze is er écht 3 dagen ziek van geweest. Dat hebben ook mensen op hun geweten zoals TS.

dat vindt ik een beetje een rare opmerking je kunt gewoon aan je buren doorgeven dat je last van de kat hebt en naar meerdere malen nog steeds last van hebt goed maar niet bij de 1e keer al.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:40

Midasje schreef:
dat vindt ik een beetje een rare opmerking je kunt gewoon aan je buren doorgeven dat je last van de kat hebt en naar meerdere malen nog steeds last van hebt goed maar niet bij de 1e keer al.

Even lezen: De buurman heeft al meerdere malen te kennen gegeven dat hij niet van haar kat gediend is in zijn tuin. Dit was/is niet de eerste keer. Dus wat bedoel je nu met rare opmerking?

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:46

nope het is 1 x voorgevallen dat de kat van TS in de tuin van de buurman was dus vindt ik het een rare opmerking om de kat bij de 1e x al weg te brengen.
Plus dat ik het raar vindt dat je andere mensen met name TS een soort van schuld gevoel geeft over katten die worden doodgereden, kan me voorstellen dat ze er kapot van is was ik ook toen ik een konijntje dood had gereden.
Maar daar ga je geen andere mensen de schuld van geven.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:02

in "principe" heeft je buurman gelijk, hij dient geen overlast te hebben van jou dier.

Maar dat vind ik nogal bekrompen. Moest hij nu een voilere of visvijver hebben, en je kat vermoord zijn lieve beestjes,oké, maar dan nog zou hij dat op een normale manier moeten kunnen bespreken en samen een oplossing vinden. Ik vind mensen tegenwoordig erg onverdraagzaam.
En de man heeft dan nog honden, die schijten waarschijnlijk ook in zijn tuin, ikzelf zou me niet druk maken om een ieniemienie drolletje meer op te ruimen..

Ik denk trouwens dat je kat wel uit zijn tuin zal blijven als ze eenmaal de honden heeft gezien. Laat je kat eens in je tuin lopen op het moment dat zijn honden in zijn tuin zijn..Ik denk wel dat dat helpt, en anders zal je jammergenoeg een oplossing moeten vinden(stroomdraadje,kattenren,...)
Al ben ikzelf een voorstander van katten buiten te laten lopen, maar tjah, soms heb je geen andere keuze.

Ik vind ook dat als je kat verscheurd word door een hond op de hond zijn terrein,het niet de schuld is van de hondeneigenaar.. Eigenlijk op gelijk welk terrein..dieren blijven dieren... Onze kippen zijn ook allemaal doodgebeten door de hond van de buren die ontsnapt was..heel spijtig geval maar ah, kan altijd gebeuren toch?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:06

Milly die man wil die kat niet in zijn tuin, omdat zijn honden de kat pakken............. dus uit bezorgdheid voor de kat!