Welk leuk hondenras zou je niet willen hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Re: Welk leuk hondenras zou je niet willen hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:05

O ja, en een hond die ik mooi vind maar NOOIT wil hebben is een Sint Bernard, of een Newfounlander.. Mooie grove honden, maar dat gekwijl.. nee bedankt!
(om echt ontopic te reageren)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:54

Ik zou dus nooit een malteser, yorkshire, jack russel,lhaso apsho , shi-tzu willen

Geef mij maar de koningspoedel Haha! Ja Rhodisian Rigdeback bull mastiefs etc.

Afbeelding

Afbeelding Haha!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:31

Mindim schreef:
Wij zelf hebben een boxer. Buiten heerlijk onstuimig, maar binnen verneem je hem amper (waar zeer veel mensen verbaasd van zijn als ze hier komen). Hier staat alles laag en er gaat nooit wat om. Alleen als hij iemand nieuw begroet, kan er wel eens een kopje sneuvelen. Kwijlen gebeurt alleen, wanneer hij extreem enthousiast is of na het eten en drinken. Hoeveel ze kwijlen kan een hele boel aan jezelf liggen. Geef eten bedoeld voor honden en niet voor mensen. Zo zie je maar, de karakterbeschrijving geld niet voor elke hond van dat ras. Ik ben zelfs zeer verbaasd dat iedereen denkt dat boxers de hele dag onstuimig zijn en jolig en noem maar op. Veel ligt trouwens ook aan opvoeding trouwens.

Tuurlijk zijn er ook boxers zijn die niet overenthousiast zijn. Ik vind het toch wel echt rastypisch en niet geheel met opvoeding te maken, dan voel ik me gelijk weer een slechte baas nu. Dieren zijn het vanuit hun karakter, het is wel aan de baas hoe er mee om te gaan. Wij hebben altijd boxers in huis gehad (nu ook 2), heb getraind bij 2 boxerverenigingen en dus veel boxers gezien, haha. 80% is om het zo maar te zeggen wel overenthousiast, ik vind het dus geen verrassing dat mensen denken dat zo'n hond de hele dag onstuimig is.
Onze honden hebben een consequente opvoeding gehad. 1 van de 2 is prima in banen te leiden en redelijk rustig, de andere hond laat zich meer leiden door zijn enthousiasme, zelfde opvoeding, verschillende honden.

Kwijlen doen ze niet meer of minder dan een ander ras. Wel blijven er resten in hun wangen achter, door de vorm van hun snuitje kan het zijn dat je dan alsnog die resten aan je broek hebt hangen na een knuffel.

Ondanks dat het helemaal mijn honden zijn en altijd geweest, zijn het toch onze laatste boxers denk ik. We hebben nu een dochter en door de enthousiasme van de hond is het helemaal geen hond voor kleine kinderen, het is een echte wervelwind. Alles goed bedoeld, er zit geen greintje kwaad in, lijkt het voor onze evt volgende hond (al mag dat nog een hele tijd weg zijn!) verstandiger dat het een rustiger type mag zijn.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:41

het leuke hondenras dat ik nooit zou willen is de dalmatier. Ik vind ze supermooi en enthousiast (maar ook al zovaak gehoord en gezien dat het mis ging qua gehoorzaamheid). En jammer dat ze kortharig zijn (doe mij maar een grote langharige hond als golden retriever/friese stabij/newfoundlander/setter).
er zijn echter ook heel veel naar mijn mening minder leuke hondenrassen die ik dus ook nooit zou willen (noem een jackrussel/chihuahua/pitbullachtigen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:26

MightyMike schreef:
Mindim schreef:
Wij zelf hebben een boxer. Buiten heerlijk onstuimig, maar binnen verneem je hem amper (waar zeer veel mensen verbaasd van zijn als ze hier komen). Hier staat alles laag en er gaat nooit wat om. Alleen als hij iemand nieuw begroet, kan er wel eens een kopje sneuvelen. Kwijlen gebeurt alleen, wanneer hij extreem enthousiast is of na het eten en drinken. Hoeveel ze kwijlen kan een hele boel aan jezelf liggen. Geef eten bedoeld voor honden en niet voor mensen. Zo zie je maar, de karakterbeschrijving geld niet voor elke hond van dat ras. Ik ben zelfs zeer verbaasd dat iedereen denkt dat boxers de hele dag onstuimig zijn en jolig en noem maar op. Veel ligt trouwens ook aan opvoeding trouwens.

Tuurlijk zijn er ook boxers zijn die niet overenthousiast zijn. Ik vind het toch wel echt rastypisch en niet geheel met opvoeding te maken, dan voel ik me gelijk weer een slechte baas nu. Dieren zijn het vanuit hun karakter, het is wel aan de baas hoe er mee om te gaan. Wij hebben altijd boxers in huis gehad (nu ook 2), heb getraind bij 2 boxerverenigingen en dus veel boxers gezien, haha. 80% is om het zo maar te zeggen wel overenthousiast, ik vind het dus geen verrassing dat mensen denken dat zo'n hond de hele dag onstuimig is.
Onze honden hebben een consequente opvoeding gehad. 1 van de 2 is prima in banen te leiden en redelijk rustig, de andere hond laat zich meer leiden door zijn enthousiasme, zelfde opvoeding, verschillende honden.

Kwijlen doen ze niet meer of minder dan een ander ras. Wel blijven er resten in hun wangen achter, door de vorm van hun snuitje kan het zijn dat je dan alsnog die resten aan je broek hebt hangen na een knuffel.

Ondanks dat het helemaal mijn honden zijn en altijd geweest, zijn het toch onze laatste boxers denk ik. We hebben nu een dochter en door de enthousiasme van de hond is het helemaal geen hond voor kleine kinderen, het is een echte wervelwind. Alles goed bedoeld, er zit geen greintje kwaad in, lijkt het voor onze evt volgende hond (al mag dat nog een hele tijd weg zijn!) verstandiger dat het een rustiger type mag zijn.

Tuurlijk kun je de joligheid en onstuimigheid niet weg halen met opvoeding, zo bedoelde ik het niet. Maar je kunt wel voorkomen dat je hond de visite begroet met een stel poten in de buik. Bij ons mag dat gespring in huis niet. Niet leuk voor ons zoontje van 2 en ook voor hem zelf niet. We hebben laminaat en dat werkt met gespring niet bevordelijk voor zijn heupen.

Onze boxer let juist heel goed op ons zoontje. Waar hij normaliter wild is, is hij dat niet als ons zoontje er bij is. Hij is wat dat betreft juist totaal niet lomp. De hond gaat ook tussen het haardvuur en het kind liggen. En belet hem ook het erf af te gaan, gaat ie er gewoon voor liggen. Haha!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:42

Herders, omdat die in het algemeen moeilijker op te voeden zijn dan andere hondenrassen, en een vriendin van mij een keer door een Mechelse is aangevallen (die is inmiddels ingeslapen) en mijn vader een keer door een Duitse Herder is aangevallen.

Ik denk dat ik gewoon niet zo streng kan zijn als dat je voor een herder moet zijn. Dus dat die dan vals ofzo zou worden. (al ken ik er 1 die echt onwijs lief is, en dat is ook nog is een politiehond, maar die weet wat werk en wat gezin is)

Chiauau (ofzoiets) of Poedel of zo''n dunne hond met holle rug lijken mij ook trouwens niks.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:46

pluklief schreef:
Judith_M schreef:
Ja, genoeg Clown Leonberger, pyreneese berghond, dat soort rassen, mij te groot en kwijlerig, maar wel heel lief Lachen

Idem.

Ik heb een kruising met Pyreneese Berghond, ze is heel arrogant, dullig, harig en heel groot maar wat een schat:D Zou haar nooit kwijt willen Haha! vind die witte vacht zooo mooi:D

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:39

Wij hebben sinds kort een boxer pup! doet het super en ben helemaal verliefd! Wat ik hele mooie honden vindt zijn herders, maar die zou ik zelf nooit willen hebben. Kan niet goed uitleggen waarom, heb bij mijn ouders wel altijd een herder en jack russel gehad, super beestjes, maar niet voor mij. We houden wel van karakter honden vandaar onze keuze voor een boxer.

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:39

Afbeelding

Ik heb zelf een jack russeltje ik zou graag een rotweiler willen.. maar geen poedel mopshondje etc:d
Laatst bijgewerkt door hvjmerlin op 20-03-08 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 19:43

de kleur van de jack russel is in iedergeval al goed Vork

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:06

Ik wil liever geen hazewindhond, en ook geen chihuahua. Ik wil een hond met een beetje vlees aan zijn lijf. Vork

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 08:45

Ik vind heel veel rassen leuk, maar zou bijvoorbeeld geen heel klein hondje willen, een maltezer ofzo, ik heb liever een hond waar je een keer tegenaan kan lopen zonder dat die door de kamer vliegt ofzo.
Ik ben gek op Duitse Doggen, maar zal er niet zo snel een nemen, omdat ze vaak niet zo oud worden en omdat ze zo groot zijn de kans op maagkanteling wat groter is.
Ik zou wel zo'n lekkere loebas willen als een pyrenese berghond of iets dergelijks, of een Stafford en dan goed opvoeden zodat mensen zien dat ze niet allemaal gevaarlijk zijn. Ik vind ze echt helemaal geweldig. Of zo'n amerikaanse buldog, geweldig toch.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:24

Rassen die ik gewoon lelijk vind en daarom niet wil:

- Chinese naakthond
- Poedel
- shi tzu
- windhond
- en vast nog wel meer maar daar kom ik nu ff niet op Tong uitsteken

Rassen die ik leuk vind maar zelf niet zou willen

- Beagle
- Jack russel
- Saarloos wolfhond (werkelijk prachtige dieren, jammer dat ze een moeilijk karakter hebben)
- boxer
- Andere grote bakbeesten Haha!

Nee, ik hou het toch maar mooi bij mijn Cavaliertje Lovers

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:54

Jennylicious schreef:
Herders, omdat die in het algemeen moeilijker op te voeden zijn dan andere hondenrassen, en een vriendin van mij een keer door een Mechelse is aangevallen (die is inmiddels ingeslapen) en mijn vader een keer door een Duitse Herder is aangevallen.
.

Herders zijn nochthans over het algemeen geweldig snellerende honden. Maar ook in verkeerde handen (onkundige handen) leren ze snel de foute dingen. Bij iemand die iets van honden afweet zijn herders de makkelijkste honden om op te voeden door hun intelligentie en immense werklust...

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:57

Chihuahua Huilen van het lachen
Ik vind het leuke hondjes om te zien, maar beetje té klein als je het mij vraagt.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:14

Alle grote honden zou ik niet willen. Al wonen we op een boerderij dus het zou makkelijk gaan. Maar nee er komt hier geen grote hond in! Ik heb er totaal niks mee al vind ik sommige best wel mooi.
Hier lopen lekkere kleine hondjes rond, en er zit er ook 1tje op mijn schoot mee te bokken Haha!
En nee ze heeft geen kleertjes aan of andere rotzooi om haar nek!
Rara wat voor 1 is het er die ik heb Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:22

een jack?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:24

Bouviers, poedels en bulldog-achtige honden vind ik niet mooi en zou ik absoluut niet willen hebben.
Daarnaast associeer ik Bouviers steevast met de familie Flodder Haha!

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:31

doom schreef:
Rhodisian Rigdeback

Nou wij hebben er ook één. Wat een beest zeg! Echt heel druk en levendig. Wel ook erg lief en vaak lui (in de bench of voor de open haard). Maar owee als ze wakker is. Het is echt een boefje. Maar wel een prachthond om te zien, vind ik.

Mij kun je niet blijmaken met boeviers, poedels en kleine hondjes zoals een chiuahua of jack russel. Doe mij maar een grote hond.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:42

Chihuahua's, Jack Russels en de meeste kortharige honden.
Welke hond er bij mij ook nooit in komt is een herder. Ik ben 3 keer door een herdershond gebeten, hoewel ik weet dat het niet aan het ras ligt maar net aan die ene hond, zal ik ze toch nooit meer kunnen vertrouwen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:48

- Een chihuahua.
- Een engelse bulldog
- Poedels
- Beagles
- Maltezer Leeuwtje.
- Bouvier.

Wel ben ik verzot op Labradors. Lovers
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 21-03-08 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:52

boxers, enorm enthousiaste honden maar ik denk dat ik gek zou worden als ik er een had
bassets, ik moet altijd erg om ze lachen maar zie me toch niet rondzeulen met zo'n langwerpig gevaarte op korte pootjes

Wat ik en niet leuk en nooit van mijn leven zou willen hebben is een Maltezer, sorry hoor maar dat zijn geen honden, net een dweil zonder stok en er zit geen leven in, echt niet mijn type hond

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:56

me dochters wilden nooit een teckel. En me ex man ook niet. ja je kunt het al raden toen we gescheiden waren heb ik dus een teckel gekocht. Me dochters willen geen andere hond meer en ik vond het altijd al geweldige honden
Afbeelding

Vind eigenlijk alle honden wel leuk maar zou du niet snel grote hond willen hebben. Woon heel klein zou dus niet eerlijk zijn.

Aischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 08:57

Miniatuur Bull Terrier zij heel leuk Haha!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 09:11

Ik had voorheen ook echt aversie tegen bepaalde rassen, nu heb ik sinds 10 jaar een hondenuitlaatservice en heb echt verschrikkelijk veel rassen onder mn hoede.
Daardoor heb ik ontdekt dat de rassen die ik niet leuk vond zoals bv jack russels, poedels en westie's eigenlijk ook echt hele leuke eigenschappen bezitten.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik met de ridgeback nog steeds niet veel op heb, maar dat komt meer doordat ik wat slechte ervaringen met dit ras heb, er zijn er natuurlijk wel zat die heel lief en leuk zijn.

Verder zou ik niet snel voor een kleine hond kiezen, zitten echt leukies tussen, maar wil toch graag voor mezelf wat meer hond qua hoogte/omvang.

Verder ben ik echt helemaal in love met alle poolhonden, ben dan ook al zón jaar of 17 trots husky bezitter, daarnaast hebben wij ook een rottweiler, dit is meer het ras waar mijn man voor gevallen is maar ik vind het ook een erg fijn en trouw ras.