Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mindim schreef:Wij zelf hebben een boxer. Buiten heerlijk onstuimig, maar binnen verneem je hem amper (waar zeer veel mensen verbaasd van zijn als ze hier komen). Hier staat alles laag en er gaat nooit wat om. Alleen als hij iemand nieuw begroet, kan er wel eens een kopje sneuvelen. Kwijlen gebeurt alleen, wanneer hij extreem enthousiast is of na het eten en drinken. Hoeveel ze kwijlen kan een hele boel aan jezelf liggen. Geef eten bedoeld voor honden en niet voor mensen. Zo zie je maar, de karakterbeschrijving geld niet voor elke hond van dat ras. Ik ben zelfs zeer verbaasd dat iedereen denkt dat boxers de hele dag onstuimig zijn en jolig en noem maar op. Veel ligt trouwens ook aan opvoeding trouwens.
MightyMike schreef:Mindim schreef:Wij zelf hebben een boxer. Buiten heerlijk onstuimig, maar binnen verneem je hem amper (waar zeer veel mensen verbaasd van zijn als ze hier komen). Hier staat alles laag en er gaat nooit wat om. Alleen als hij iemand nieuw begroet, kan er wel eens een kopje sneuvelen. Kwijlen gebeurt alleen, wanneer hij extreem enthousiast is of na het eten en drinken. Hoeveel ze kwijlen kan een hele boel aan jezelf liggen. Geef eten bedoeld voor honden en niet voor mensen. Zo zie je maar, de karakterbeschrijving geld niet voor elke hond van dat ras. Ik ben zelfs zeer verbaasd dat iedereen denkt dat boxers de hele dag onstuimig zijn en jolig en noem maar op. Veel ligt trouwens ook aan opvoeding trouwens.
Tuurlijk zijn er ook boxers zijn die niet overenthousiast zijn. Ik vind het toch wel echt rastypisch en niet geheel met opvoeding te maken, dan voel ik me gelijk weer een slechte baas nu. Dieren zijn het vanuit hun karakter, het is wel aan de baas hoe er mee om te gaan. Wij hebben altijd boxers in huis gehad (nu ook 2), heb getraind bij 2 boxerverenigingen en dus veel boxers gezien, haha. 80% is om het zo maar te zeggen wel overenthousiast, ik vind het dus geen verrassing dat mensen denken dat zo'n hond de hele dag onstuimig is.
Onze honden hebben een consequente opvoeding gehad. 1 van de 2 is prima in banen te leiden en redelijk rustig, de andere hond laat zich meer leiden door zijn enthousiasme, zelfde opvoeding, verschillende honden.
Kwijlen doen ze niet meer of minder dan een ander ras. Wel blijven er resten in hun wangen achter, door de vorm van hun snuitje kan het zijn dat je dan alsnog die resten aan je broek hebt hangen na een knuffel.
Ondanks dat het helemaal mijn honden zijn en altijd geweest, zijn het toch onze laatste boxers denk ik. We hebben nu een dochter en door de enthousiasme van de hond is het helemaal geen hond voor kleine kinderen, het is een echte wervelwind. Alles goed bedoeld, er zit geen greintje kwaad in, lijkt het voor onze evt volgende hond (al mag dat nog een hele tijd weg zijn!) verstandiger dat het een rustiger type mag zijn.
pluklief schreef:Judith_M schreef:Ja, genoegLeonberger, pyreneese berghond, dat soort rassen, mij te groot en kwijlerig, maar wel heel lief
Idem.
Jennylicious schreef:Herders, omdat die in het algemeen moeilijker op te voeden zijn dan andere hondenrassen, en een vriendin van mij een keer door een Mechelse is aangevallen (die is inmiddels ingeslapen) en mijn vader een keer door een Duitse Herder is aangevallen.
.
doom schreef:Rhodisian Rigdeback