Kattenvoer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Re: Kattenvoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:11

Remember schreef:
Nou nou, ho maar hoor Haha! ! Ik geef alleen informatie en wat je ermee doet en welke conclusies je eruit haalt moet je zelf weten! Heeft niks te maken met doordrammen, ik haak gewoon in op informatie die jij geeft. En ik zeg nérgens dat jij niet om het belang van je katten geeft, anders zou je geen veel te dure brok voeren die het ontstaan van blaasgruis tegengaat Knipoog

1 keer die informatie geven was genoeg geweest hoor. En nee, je zegt niet dat ik niet niet om mijn katten geef, je zegt alleen wel erg vaak dat wat ik voer in jouw ogen niet goed genoeg is. Dat komt zoals ik het lees op hetzelfde neer.

FYI: de brokjes die ik voer krijg ik met korting, ik betaal er minder voor dan bijvoorbeeld voor Eukanuba of Iams in de winkel Haha! En nee, dat heeft mijn keuze niet beinvloed (voor we daar weer gedonder over krijgen), andere merken kan ik namelijk ook met korting krijgen.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:17

Wij voeren de katten Royal Canin Fit32. Super voer, de katten zien er heel goed uit, beter dan toen ze wiskas kregen. We geven 2 katten per dag 1 maatbekertje (voor de hond, dus niet zo'n mini kattenmaatbeker) Daarnaast vangen ze zelf maar volgetjes, muisjes, etc. Maar meestal komen ze niet verder dan spele ;')

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:18

hestejente schreef:
Je blijft maar doordrammen he? Vind je het nou echt zo moeilijk om te accepteren dat een ander iets op een andere manier doet? En wil je niet net doen alsof ik niet om het belang van mijn katten geef, dat vind ik namelijk nogal kwetsend, begrijp je.

Er lezen hier meer mensen in het topic. Misschien moet je je gewoon niet aangesproken voelen en dit onderwerp laten voor wat het is. Als jij achter je keuze staat -en je voert inderdaad gewoon een betere brok, niet het beste m.i., maar een betere brok- dan is het toch goed zo?

Waarom mogen andere mensen die wel geinteresseerd zijn niet geinformeerd worden via dit topic?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:21

Deze informatie over mogelijke oorzaken van blaasgruis stonden nog niet in het topic hoor , ik dacht ook dat dat misschien nieuwe informatie voor je zou zijn. Sorry als je het niet interessant vind!

Ik geef ook inderdaad aan dat ik mijn bedenkingen heb bij voer waar extra dingen aan toegevoegd worden om symptomen die veroorzaakt kúnnen worden door ditzelfde voer weer de kop in te drukken. Dat vind ik gewoon een beetje typisch (beetje water naar de zee dragen!), ik persoonlijk ga liever op zoek naar een andere manier om te voeren dan, maar als jij je hierin kunt vinden is het toch prima? Dat ik het zelf niet zou voeren hoeft toch niet meteen te impliceren dat ik vind dat jij slecht bent voor kat Verward

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:25

Wij hebben een extra tafelmodel vriezer neergezet en sinds anderhalve week nog eens een kist van ruim 300 liter erbij, maar die is voor de verkoopspullen..

Ik koop voor zo'n 70 euro in en dat is voldoende voor ruim 2 maanden BARFen (2 katten) en ruim 2 maanden KVV en BARF (1 hond).

De katten eten hier zo'n 500 gram versvlees, de hond krijgt 300 gram KVV of 400 gram versvlees per dag (verdeeld over 2 voerbeurten). Maar onze Murdock speelt vals want die eet meer ivm zijn naaktheid Knipoog

Ik ben van mening dat je KVV goed kunt combineren met brokjes. Je geeft dan bijvoorbeeld geen blikvoer meer, maar KVV. Of 's morgens brokjes en 's avonds KVV. Je kunt wel beter afstappen van het idee dat katten continue moeten kunnen eten.

Amanda schreef:
Even een praktische vraag voor de mensen die vers voer voeren. En dan bedoel ik KVV (bijv. Carnibest).
Waar bewaren jullie het? Extra diepvries?
Hoeveel kopen jullie dan in per keer?
Hoeveel katten heb je op KVV?
Wat zijn de hoeveelheden die je per dag voert?
En wat zijn de kosten?
Kun je KVV combineren met brokjes? Bijvoorbeeld 's ochtends brokken en 's avonds KVV?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:30

Chiqa schreef:
Wat jij wil, ik heb liever dat mn kat een jaar of 25 wordt zonder problemen.
(Sorrie heb wat slechte ervaringen met supermarktvoer)

ik kan begrijpen dat je dan zo reageert als je er al slechte ervanringen mee hebt gehad.. ik ben ook al rond gaan kijken wat voor voer misschien wel geschikt was.. want wat ik hier allemaal lees is de kans groot dat er straks ook wat met onze gebeurt.. en ik wil dit liever voorkomen dan genezen.. alleen is het probleem dat sommige voer zo duur is.. en helaas ben ik niet de baas in huis (alleen over mijn cavia's) en als ik tegen mijn ouders zeg je moet speciaal voer kopen(merk voer) dan zeggen ze tegen mij 'hallo dan betaal je dat zelf maar' ik wil dat dan ook wel betalen alleen heb ik daar geen geld voor.. en ik wil er wel een baantje voor zoeken maar ik zit nu steeds met school.. ben dan pas tegen kwart voor 8 thuis en omdan nog aan het werk te gaan en tegen kwart over 6 je bed weer uit te gaan is een beetje zwaar Tong uitsteken

ik ben al wel opzoek hier in de buurt bij een leveransier die speciaal voer levert.. en vragen hoe duur dat is.. we hebben dat voer ook al eens gehad maar het is uit dat winkeltje gegaan.. en ben er nu achter waar ze het weer verkopen Haha!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 18:40

Wat een discussie Clown

Nou mn schoonmoeder had gisteren de katten bewonderd. Vond dat ze alleen op brok moesten staan, dat was t beste voor ze, ik voer nat wegens t vocht wat ze krijgen via dat eten en 'sochtends kwaliteitsbrokjes. Maar voor t vocht hoefde ik t niet te doen want omdat de brokjes zo droog zijn gaan ze automatisch zelf meer drinken Schijnheilig
Ooh en ze voert zelf supermarkt brokjes.
Ik laat t maar zo, poesjes zien er een stuk beter uit als toen ze kwamen, de kleinste heeft al wat meer spek op dr billetjes Haha!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:55

Sirius_ schreef:
Wat een discussie Clown

Nou mn schoonmoeder had gisteren de katten bewonderd. Vond dat ze alleen op brok moesten staan, dat was t beste voor ze, ik voer nat wegens t vocht wat ze krijgen via dat eten en 'sochtends kwaliteitsbrokjes. Maar voor t vocht hoefde ik t niet te doen want omdat de brokjes zo droog zijn gaan ze automatisch zelf meer drinken Schijnheilig
Ik laat t maar zo, poesjes zien er een stuk beter uit als toen ze kwamen, de kleinste heeft al wat meer spek op dr billetjes Haha!

ja idd.. aah ik kijk even voer ander voer maar als het te duur word laat ik ze ook lekker op suppermarkt brokjes.. ze zien hier ook lekker gezond uit en idd wat spek op de billen Lachen maar sommige willen dat juist niet die willen katten die slanker zijn.. ik hou wel van katten met wat spek Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:11

Chubby schreef:
Wij hebben een extra tafelmodel vriezer neergezet en sinds anderhalve week nog eens een kist van ruim 300 liter erbij, maar die is voor de verkoopspullen..

Ik koop voor zo'n 70 euro in en dat is voldoende voor ruim 2 maanden BARFen (2 katten) en ruim 2 maanden KVV en BARF (1 hond).

De katten eten hier zo'n 500 gram versvlees, de hond krijgt 300 gram KVV of 400 gram versvlees per dag (verdeeld over 2 voerbeurten). Maar onze Murdock speelt vals want die eet meer ivm zijn naaktheid Knipoog

Ik ben van mening dat je KVV goed kunt combineren met brokjes. Je geeft dan bijvoorbeeld geen blikvoer meer, maar KVV. Of 's morgens brokjes en 's avonds KVV. Je kunt wel beter afstappen van het idee dat katten continue moeten kunnen eten.

Ze krijgen niet continue eten. Ik voer nu in 3 porties per dag. De ene kat heeft wat last van haar darmen en Bommel moest ook 3x per dag. Dus dat hou ik er gewoon in.
Het probleem is dat ik maar een kleine vriezer heb (2 lades) en geen ruimte voor een extra vriezer. En hier in de buurt zit geen winkel waar ik KVV kan kopen. De dichtsbijzijnde is al snel een half uur rijden. Vandaar dat ik dacht aan deels brok, deels KVV. Dan kan ik toch wat langer doen en hoef ik wat minder heen en weer te rijden. Ik wilde gaan BARFen, maar dat is door de ruimte gewoon niet te doen. Vandaar deze oplossing.
Natvoer voer ik overigens helemaal niet meer, maar wil voor de afwisseling dan KVV doen.
De kleinste eet nu al af en toe wat rauw kipfilet. Hij vindt het heerlijk, dus lijkt mij een goede tussenweg dan.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 19:13

salsaentango schreef:
Sirius_ schreef:
Wat een discussie Clown

ja idd.. aah ik kijk even voer ander voer maar als het te duur word laat ik ze ook lekker op suppermarkt brokjes.. ze zien hier ook lekker gezond uit en idd wat spek op de billen Lachen maar sommige willen dat juist niet die willen katten die slanker zijn.. ik hou wel van katten met wat spek Haha!

Ik voer geen supermarktbrokken, maar mn schoonmoeder. En de kleine kat van ons was héél mager vandaar dat ik zeg, spek op de billetjes, ik zie ze ook graag slank Knipoog

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:38

remember, ik heb nu al bij verschillende (dieren) winkels gekeken voor orijen maar echt nergens te vinden...
kan je het alleen via internet bestellen ofzo!?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:26

nils schreef:
remember, ik heb nu al bij verschillende (dieren) winkels gekeken voor orijen maar echt nergens te vinden...
kan je het alleen via internet bestellen ofzo!?

Hier alle verkooppunten:

http://www.orijen.nl/ac/pages/verkooppunten.php

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:06

dank je wel remember, helaas niet bij mij in de buurt
ik had er wel interesse in en wilde het een keer uitproberen en vergelijken enz...
(dan maar is een zak in utrecht halen Vork )

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:09

Sirius_ schreef:
Wat een discussie Clown

ja idd.. aah ik kijk even voer ander voer maar als het te duur word laat ik ze ook lekker op suppermarkt brokjes.. ze zien hier ook lekker gezond uit en idd wat spek op de billen Lachen maar sommige willen dat juist niet die willen katten die slanker zijn.. ik hou wel van katten met wat spek Haha![/quote]
Ik voer geen supermarktbrokken, maar mn schoonmoeder. En de kleine kat van ons was héél mager vandaar dat ik zeg, spek op de billetjes, ik zie ze ook graag slank Knipoog[/quote]ooh haha verkeerd gelezen *LOL* ik zie ze zelf wel liever wat stevig dan slankere katten maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen Haha! zolang ze maar gezond zijn Haha!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:34

nils schreef:
dank je wel remember, helaas niet bij mij in de buurt
ik had er wel interesse in en wilde het een keer uitproberen en vergelijken enz...
(dan maar is een zak in utrecht halen Vork )

Mijn vriend werkt in Schiedam en daar zit een verkooppunt om de hoek, dat is echt handig Haha!. Maar anders zou ik het er wel voor over hebben om er een stukje voor te rijden, en misschien kun je het wel via internet krijgen ergens?

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:58

ik gaat gewoon als ik naar mn ouders ga gewoon even naar de dierenwinkel in utrecht...
hoeveel kost zo'n zak orijen??

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:59

ja mischien wel via internet, zal de site's even nakijken

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:30

Euhhh, €20,- voor 2 1/2 kg geloof ik , en wij hadden pas een aanbieding te pakken, 7kg voor €38,- Pling

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:48

Ik voer mijn 4 katten Carnibest.
Ze krijgen allemaal 125 gram per dag.
Voor 4 katten geef ik dus 500 gram (€ 2,40) per dag.
Ik heb altijd de 500 gram en 250 gram verpakking.
De 250 gram is sneller ontdooit, handig als je ze te laat uit de vriezer legt Bloos .
Ik sla altijd voor twee weken in en dat kost mij 1 la uit de vriezer.

Ze krijgen bij drie keer per Carnibest (ik wil eigenlijk over naar twee keer per dag) en ik probeer ze ook iedere dag wat stukken vlees (kippenekken, vis, runderpoulet e.d.) te geven.

Een van mijn katten heeft heel erg last van struvieten (kreeg eerder RC) hij krijgt nu standaart 1 cranberry capsule en een plens water door zijn voer heen.
Hij heeft nu geen last meer van struvieten en hij ziet er super uit.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:00

hey sirius,

ben blij dat die kleine wat aankomt.
was hier voor haar denk ik toch te veel stress met 3 katten en een klein kind. Ach gut
ik moet zeggen dat ze al wat mager was toen ze kwam maar das logish met hun voorgeschiedenis van verhuizen opeens bij ander katten en een kindje.
ik heb ze trouwens ook al eens runderhart gegeven maar dat was ook alleen maar leuk om mee te tennisen maar eten neej
keukentjes heb ik trouwens nooit gegeven omdat simba(me andere kat)dat eng vind Clown
hier konden ze trouwens onbeperkt brokjes en nat voer eten(elke dag vers)
wat ze wel heeel lekker vinden is snoezepoes wat je kan kopen bij ranzijn. dat is verse vis. Vork

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:21

Hier een tevreden Orijen-voerder (Nils, ik bestel het via Zooplus.nl, dat gaat prima). Ik ben specifiek op zoek gegaan naar een echt goed voer en dus hierop uitgekomen. In het verleden Innova gevoerd, daar deed onze kat het ook erg goed op maar dit wordt niet meer geimporteerd. Hierna zijn er de bekendere premiummerken gaan voeren, maar zijn vacht was toch niet optimaal tot echt open jeukplekken aan toe, en hij stonk erg als hij op de bak was geweest.

Mijn keuze voor Orijen is de goede grondstoffen (en geen granen dus) en het niet gebruiken van BHA/BHT/ethoxyquine (wat ik helemaal nog niet tegen gekomen ben in dit topic).

's Avonds krijgt hij een flinke theelepel blikvoer, bijna altijd van Animonda of Schlesir, in principe ook kwaliteitsvoer. Zo nu en dan een stukje kaas, ei of vis, voor het lekkere (en hij is gek op komkommer, raar beest...). Hij drinkt absoluut genoeg, zit regelmatig aan de kranen te lebberen, de wasbak schoon te likken en er staat altijd vers water. Zijn er hier ook mensen die waterfonteinen gebruiken trouwens?

Met eendagskuikens, kippennekjes ed heb ik zelf (als vegetarier) wat moeite. Een plak rosbief mag wel begreep ik, zijn er meer van dit soort makkelijke dingen waarvan een beetje als extra goed voor ze is?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:35

Vis? Je kunt vanalles qua vis geven Ja, beetje vette vis is wel beter maar pangasius/kabeljauw is ook prima hoor! En rundergehakt bijv. kan ook goed, ik weet niet hoe je tegenover filet staat? Kipfilet/kalkoenfilet?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:22

Kipfilet enzo durf ik wel te geven, vis niet (zit echt tussen mijn eigen oren hoor). Mijn vriend eet wel gewoon vlees en vis. Eigenlijk een wat andere vraag, zijn er vlees(waren) en vissoorten die slecht zijn? Bij gekruide dingen kan ik me er wat bij voorstellen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:25

Je geeft niets wat verhit is, géén varkensvlles (ivm Aujeszki) en niets gekruid of gezouten.

Tonijn uit blik bevat veel kalium, meen ik, dus maximaal 1x per 2 weken geven..

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 01:25

Even een vraagje tussendoor: is het erg als je kat kaas en ei eet? Mijn kat is mijn koelkast ingekropen... en nu... nou ja, ik denk dat jullie wel snappen wat er gebeurd is... Bloos