Ouders overhalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_B

Re: Ouders overhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:20

dat waren ook eerst de argumenten van mijn ouders
maar wij krijgen dan nu eindelijk toch een puppy

ik liep al heel lang te zeuren om een hond en mijn vader vind het stiekem ook wel erg leuk!
mijn moeder wou nadat onze laatste kat (eigen fok) was overleden geen huisdieren meer.. toen begon het toch te kriebelen voor katten toen hebben we eerst zitten kijken naar honden omdat het toch wel erg leuk was en het iets totaal anders is dan katten
we hebben inmiddels 2 katten van ongeveer 7 maandjes en een puppy komt er aan
ik heb denk ik ook wel geluk gehad dat bij mijn paard 2 duitse herders lopen waar mijn ouders ook heel gek mee zijn dan gaat het vaak allemaal wat makkelijker

wij wonen in een rijtjes huis en hebben laatst 2 honden (herders) over de vloer gehad het past makkelijk Haha!
ik denk niet dat je ouders echt over kan halen maar dat ze het zelf ook vooral leuk moeten vinden
ik geef je moeder wel gelijk hoor het is vaak zo dat kinderen een hond willen.. krijgen ze er een en de moeder loopt er vaak mee buiten omdat kind geen zin heeft want het regent, heeft huiswerk noem maar op

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 19:25

@ lovekomeet: Ik heb het geloof ik al voor mekaar hoor Nagelbijten / Gniffelen Haha. & zo'n "kind" vind ik mezelf niet echt.. Als ik nou 10 was oké, maar als ik er nu zelf niet 100% achter stond wilde ik het zelf niet eens. Ik hecht me heel erg aan zo'n beestje & ik wil alleen maar 't beste voor hem of haar hoor Knipoog Leuk dat je ook een pup krijgt Haha!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:44

Ik heb op het hondenforum een paar reacties gelezen van iemand wiens moeder ook geen hond wilde. MAar die kwam er een. Eerst van slag omdat ze moest samen leven met de hond, daarna stapelgek met de hond.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:08

Rianne_ schreef:
Dus t liefst iets donkerder, blond/bruin .. & niet heel lang haar dus dat ie erg verhaard..

Dat laatste is niet helemaal waar. Langharige honden die getrimd moeten worden (denk bijvoorbeeld aan een maltezer, shih tzu, poedel) of honden met een ruwharige plukvacht (cairn terrier, westie) verharen juist niet of heel minimaal. Daar staat tegenover dat ze wel regelmatig getrimd moeten worden en je ze ook regelmatig moet borstelen. Maar laat je niet misleiden, kortharige hondjes zijn het ergste met verharen, en die haartjes steken ook nog eens overal in.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 13:00

@ Lysette: Ja oké, dat is waar. Ik weet ook wel dat een Cairn Terrier enz. getrimt moeten worden.. Lachen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:29

Cairn Terrier is wel een echte terrier en een echte jachthond! Als je zo'n type hond neemt moet je hem goed opvoeden en letten op zijn karakter eigenschappen enz. Een echte jachthond opvoeden is wat moeilijker dan een hond waar het jachtinstinct er al uitgefokt is.

Kijk ook eens op http://www.shhh.nl of http://www.dierenasiels.com
Laatst bijgewerkt door Fairytail op 28-01-08 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 14:25

@ Fairytail : Hmm, ja dat is wel zo ja.. Bij m'n oom & tante maakt 't niet veel uit dat t een jachthond is, die kan rondlopen wat ie wil Nagelbijten / Gniffelen Aangezien ze heel veel weiland en ruimte hebben.. Maar heb je inderdaad wel gelijk in! Zal nog even rondkijken naar leuke rassen.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:33

Het is heel verschillend per lijn. Alleen als je nog niet zoveel ervaring hebt is het misschien niet de beste keuze. Wil je wel heel graag zo'n hond kijk dan naar de lijn en het gedrag binnen de lijn. Neem je een hond uit het asiel moet je gewoon van alles uit proberen met wandelen enz tot je zeker weet dat dat hem is!

Een jachthond kan zich prima gedragen mits goed opgevoed Knipoog
Wij hebben ook een jagertje en die kan wel los maar hij vangt wel alle kleine beestjes en je moet geen haas of konijn tegen komen. (uit t asiel) dit zijn we nu aan het afleren.

Elke hond heeft wel wat jacht instinct erin zitten uiteraard Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:44

Wij hadden vroeger honden die écht voor de jacht werden ingezet, maar die gingen echt niet achter zomaar loslopend wild aan! Elke hond behoeft een goede opvoeding en dan kun je praktisch elk ras als huishond houden..

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:55

Ik heb vroeger ook talloze keren geprobeerd mijn ouders over te halen voor een hond, en ik ben blij (voor het beestje) dat ze voet bij stuk hebben gehouden!

Een hond neem je niet zomaar - die moet iedere dag zorg en veel beweging hebben. 3 keer per dag naar het grasstukje voor de deur, dát vind ik niet waardig om een hond te houden. Ik weet niet hoe oud je bent, maar wat als je klaar bent met school en een fulltime baan krijgt? dan zal toch iemand hem beweging moeten geven, om nog maar te zwijgen over als je uit huis gaat - waar moet de hond dan heen? Dumpen bij je ouders? of 8 uur alleen in een huisje laten? een hond heb je niet voor een paar jaartjes...die word deel van een gezin, compleet met vakanties en weekenden weg... tenzij je van plan bent hem daarna te dumpen in een asiel Boos!

Geen hond is geen hond. accepteer de kennis en mening van je ouders - heb respect voor het feit dat zij verder kijken en niet impulsief een beestje in huis halen zonder na te denken over vervolg zorgen.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:07

Ik heb een grote ijsbeer-hond in een rijtjeshuis, oke we hebben dan wel een vet grootte tuin, de grootste uit de straat waar ze dus haar energie in kwijt kan, maar het gaat hier goed, dus 1 argument is al verdwenen.

Over dat uitlaten, daar hebben wij gewoon simpele regeltjes voor:
's ochtends laat mijn moeder de hond uit
's middags laat ik of mijn zus (wie er het eerst thuis is) de hond uit
's avonds rond 8 uur laat mijn zus soms, of mijn moeder en ik de hond uit.
Of mijn moeder gaat soms alleen.
's nachts rond 11 uur doet mijn moeder (soms ga ik of me zus mee) nog even een klein rondje voor het slapen gaan.

Dit kunnen jullie thuis ook doen.
Zeg ook tegen je moeder als tegenargument dat ze dan maar een straf moet uitdelen als er iemand zijn afspraken die over het uitlaten zijn gemaakt niet nakomt, en ook als tegenargument dat hondenbezitters over het algemeen gezonder zijn, en dat de wandelingen met de hond heel gezond voor je zijn.

Ook als ze zeuren om haren, geen probleem.
Dan zeg je, dan wil ik wel stofzuigen om de dag, als jij (mama) de andere dagen doet.
En er bestaan ook honden die niet tot nauwelijks haren.

Probeer dit maar eens, niet hysterisch worden of ga janken als het niet mag want dat helpt nix. Gewoon rustig blijven, en vragen, ja maar waarom wil je het echt niet?
Je hebt er zoveel goeds aan.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:59

Ing schreef:
Ik heb vroeger ook talloze keren geprobeerd mijn ouders over te halen voor een hond, en ik ben blij (voor het beestje) dat ze voet bij stuk hebben gehouden!

Een hond neem je niet zomaar - die moet iedere dag zorg en veel beweging hebben. 3 keer per dag naar het grasstukje voor de deur, dát vind ik niet waardig om een hond te houden. Ik weet niet hoe oud je bent, maar wat als je klaar bent met school en een fulltime baan krijgt? dan zal toch iemand hem beweging moeten geven, om nog maar te zwijgen over als je uit huis gaat - waar moet de hond dan heen? Dumpen bij je ouders? of 8 uur alleen in een huisje laten? een hond heb je niet voor een paar jaartjes...die word deel van een gezin, compleet met vakanties en weekenden weg... tenzij je van plan bent hem daarna te dumpen in een asiel Boos!

Geen hond is geen hond. accepteer de kennis en mening van je ouders - heb respect voor het feit dat zij verder kijken en niet impulsief een beestje in huis halen zonder na te denken over vervolg zorgen.

En jij hebt nu dus geen hond? Pech voor je.

Ik ben blij dat ik destijds mijn ouders wel over heb kunnen halen.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:06

@ OUdehinken: Beetje respectloze opmerking naar ING toe vind je niet? Ze heeft geen hond en ziet in dat dat maar goed is. Ze wil hiermee de TS duidelijk maken wat er allemaal bij komt kijken en dat de ouders van de TS misschien wel een goed punt hebben Knipoog

Sommige ouders hikken op het idee een 'vies' en 'eng' beest in huis te krijgen daar kun je uiteraard het tegendeel van bewijzen! Maar de factororen die ING noemt zijn wel degelijk belangrijk om over na te denken. Al is de opmerking om te veronderstellen dat de TS hem in een asiel zou proppen ook niet helemaal op zijn plaats

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:15

Ik heb ook jaren gezeurd om een hond. Op een gegeven moment wilden ze het allemaal. In feite is mijn zin doorgedreven, was ook met een pony. Ik heb laten zien dat ik de verantwoordelijkheid aan kan en ik vind het prachtig om met het beestje om te gaan. Wij hebben bewust voor een pup gekozen, omdat je hier onderlinge afspraken moet maken m.b.t uitlaten, zindelijk maken en voeren. Allemaal hebben we er plezier van!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:15

@ ts: op de vorige pagina dacht ik schreef je al dat je ouders zich nou ook al aan het orienteren zijn op verschillende rassen, het lijkt erop dat ze beginnen warm te lopen voor het idee! Ik denk dat het goed is als ze een beetje meedenken, dan wennen ze vast aan het idee en dan is het ook een beetje hun hond als je begrijpt wat ik bedoel. Ze hebben er dan over meebeslist. Toen ik 6 was heeft mijn moeder een katje in huis genomen. Mijn grootmoeder (bij wie we in huis woonden) was een echt hondenmens en ze vond het katje eerst maar niks... maar binnen een paar maanden hield ze toch wel erg veel van het poeske, toen wij geemigreerd waren heeft ze haar + de tweede poes zelfs nog jaren alleen verzorgd. Uit je verhaal maak ik op dat je ouders een drempeltje over moeten maar dat als het "harige beest" er eenmaal is ze 'm vast toch wel erg leuk vinden. Ik hoop dat het doorgaat in augustus, laat je even weten wat voor hondje het geworden is? Niet een te grote kiezen he, dat er een hond komt is al een hele stap! En veel succes en plezier vast met jullie nieuwe huisgenootje!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 19:33

@ Ing : Graag zou ik voordat je een hele post plaatst graag willen dat je de rest van het topic ook iets beter leest.. Lachen Ik heb daar al verteld dat ik zo'n hond echt niet in een asiel "prop". Ik hecht me erg snel aan mens & dier, en denk maar niet dat ik zou willen dat ie weg ging of er niet goed voor zou zorgen.. Knipoog
@ hestejente: Ja, ik snap je verhaal Lachen het is inderdaad wel zo, ze lopen er nu ook al een beetje warm voor Knipoog We hebben wel wat foto's bekeken op internet en ze halen binnenkort even boekjes op over honden enzo.. Ik zal jullie op de hoogte houden hoor, het wordt zeker geen grote hond Lachen Dankjewel Haha!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:34

word het dan een kleine of een middel?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 20:41

Ehm, vanaf hoeveel cm is een middel? Tong uitsteken Zo klein als een chiuhuahua of hoe je t maar typt Nagelbijten / Gniffelen zal ie denk ik niet worden.. Maar zoiets als een jack russell of een cairn terrier ofzo Lachen M'n ouders zien 't volgens mij al steeds meer zitten want hadden 't er ook al met familie over gehad, haha.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:45

Fairytail schreef:
@ OUdehinken: Beetje respectloze opmerking naar ING toe vind je niet? Ze heeft geen hond en ziet in dat dat maar goed is. Ze wil hiermee de TS duidelijk maken wat er allemaal bij komt kijken en dat de ouders van de TS misschien wel een goed punt hebben Knipoog

Sommige ouders hikken op het idee een 'vies' en 'eng' beest in huis te krijgen daar kun je uiteraard het tegendeel van bewijzen! Maar de factororen die ING noemt zijn wel degelijk belangrijk om over na te denken. Al is de opmerking om te veronderstellen dat de TS hem in een asiel zou proppen ook niet helemaal op zijn plaats

Maar ik vind ING óók respectloos naar de TS gezien de preek die ze afsteekt naar de TS. Vind je ook niet?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:48

oudehinken schreef:
Fairytail schreef:

Maar ik vind ING óók respectloos naar de TS gezien de preek die ze afsteekt naar de TS. Vind je ook niet?

staat er in Knipoog

Laten we ontopic blijven!
Wat dacht je van een westhighlandterrie? of een Spaniel?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 20:51

Westhighlandterriërs zijn wit toch? Niet dat wat uitmaakt hoor, zijn toch van die hondjes uit zo'n Zesar reclame? Nagelbijten / Gniffelen
Ja, Spaniël is opzich ook wel grappig. Iemand op onze buurt heeft ook een leuke kruising. Vader is een King Charles & de moeder is een Springer Spaniel x Stabij..

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:13

spaniels, ben ik gek op. En op kruisingen ervan. Maar als ik moest kiezen voor een ras, werd het een kooikerhondje.
Ik ken trouwens ook een kruising friese stabij, heel mooie hond. Lief ook.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 21:14

O ja, Friese stabij is ook erg leuk! Haha! Maar ze zeggen dat die nogal verharen en je daar ook nog wel best veel ruimte voor nodig hebt ofzo..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:24

yep! ik heb een friese stabij gehad
kereltje is 16 geworden...me makkertje ..me kameraadje...god hebben z'n ziel

wereldhond....veel haren en soms lekker eigenwijs...maar een wereldhond!
maarja vind ik nu van de bullmastiff ook Tong uitsteken

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 21:28

@ naadje24: Zo zo, hele leeftijd dus Lachen Ja dacht al dat ze erg verharen.. Dan zal 't wel niks voor ons zijn Heb ook even foto's gezien van je Bullmastiff, leuk! Ja