Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kasparonda schreef:tja en zo kun je de mensen vanalles wijs maken, dus als een da een te dure toko huurt moet jij daarvoor gaan betalen.
ginger18 schreef:Ik heb mijn konijnen dit jaar voor het eerst geent. 1tje is al 6 jaar, maar ik heb nooit geweten dat konijnenziekte ook via het hooi kan komen. Ik heb ze niet laten enten voor myxomatose, want ze zitten altijd binnen en volgens de dierenarts is het dan niet nodig om te enten. Bij onze dierenarts is er 2 keer per jaar een paar dagen dat je gewoon binnen kunt lopen en echt alleen voor de entingen betaalt, dus ik laat ze voortaan gewoon elk jaar inenten en dan krijgen ze gelijk een gezondheidscontrole.
ellepel schreef:ik heb een tijd raskonijnen gehad waar ik ook mee naar de tentoonstellingen ging.
die moesten verplicht elk jaar geënt worden.
imd schreef:ellepel schreef:ik heb een tijd raskonijnen gehad waar ik ook mee naar de tentoonstellingen ging.
die moesten verplicht elk jaar geënt worden.
Die van mij (die ook op keuring gingen) niet hoor. Wat apart!
Ik heb trouwens meerdere konijnen gehad, en misschien 2 of 3 dode jongen en 1 of 2 dode konijnen in een jaar of 5, maar die zagen er heel normaal uit, helemaal geen ziekteverschijnselen. Terwijl ik dus niet ent.,
Maartje1990 schreef:bij ons is het trouwens 1x per jaar in april ongeveer want in de wintermaanden (hoewel dat tegenwoordig ook niet meer echt het geval is omdat de winters bij ons zo zacht zijn) gaan die mugjes dood ofzo. die mugjes die die ziekte overbrengen bedoel ik