Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hestejente schreef:Als je je pup ook vers vlees wil geven, of iets wat er op lijkt en dat speciaal voor honden is ontwikkeld ... of er een aparte variant is voor pups enz enz enz.
hestejente schreef:de da kan je meteen ook adviseren wat het beste is
hestejente schreef:Hill's is idd erg goed, Royal Canin ook (bevat wel wat meer zout dan Hill's). Als je je pup ook vers vlees wil geven, of iets wat er op lijkt en dat speciaal voor honden is ontwikkeld, zou ik het even aan de dierenarts vragen. Het voer dat de da heeft is vaak een stuk beter (wel ook duurder) dan wat je in de winkel kunt krijgen en de da kan je meteen ook adviseren wat het beste is, of er een aparte variant is voor pups enz enz enz.
dees_daan schreef:leg mij dan eens uit hoe het komt dat onze vorige hond al een allergie had voordat ze hier kwam? daarna nooit weer uitslag oid heeft gehad..
onze 2e hond heeft het niet heel erg, nu ik hem op dit voer heb, heeft hij nergens last van, de 3e hond het ook al had voordat ze hier kwam? en er nu vanaf is? ik vind het vreemd dat jij daar over kan oordelen zonder de situatie te zien, de eerste hond hebben wij opgevangen, zij heeft daar dus die allergie ontwikkeld, onze 2e hond kreeg bonzotroep, en de 3e komt uit spanje, en zij is nu 4 maanden (wij hebben haar nog niet zo lang) op dit voer deden en doen zij het érg goed, ik denk dus niet dat de kwaliteit niet goed is
Chubby schreef:Het is ook nogal een omschakeling en áls je niet een volledig menu voert krijg je geheid problemen. Wanneer iemand dus niet volledig geinformeerd is en zich bezig wílt houden met het samenstellen van menu's, zou ik het simpelweg áfraden om BARF te voeren..
Oprtalj schreef:Helemaal mee eens. Hoewel ik zelf BARF geef, raad ik mensen zelden aan dit ook te gaan doen en noem ik het alleen als een mogelijkheid met daarbij een fikse waarschuwing dat je je dan wel eerst goed dient te verdiepen in de hele materie. Maar een complete versvleesvoeding kan iedere boerenbanketstaaf wel uit z'n vriezer rukken, dus dat raad ik wel vaak aan.
Chubby schreef:Oprtalj schreef:Helemaal mee eens. Hoewel ik zelf BARF geef, raad ik mensen zelden aan dit ook te gaan doen en noem ik het alleen als een mogelijkheid met daarbij een fikse waarschuwing dat je je dan wel eerst goed dient te verdiepen in de hele materie. Maar een complete versvleesvoeding kan iedere boerenbanketstaaf wel uit z'n vriezer rukken, dus dat raad ik wel vaak aan.
Met de kanttekening om kauwmateriaal te geven hoop ikWant wat het gebit aangaat is KVV mogelijk nog schadelijker dan brokken..
Oprtalj schreef:Ja, kauwmateriaal is inderdaad belangrijk. Maar KVV m.b.t. het gebit schadelijker dan brokken? Hmm, nee daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. KVV bevat in ieder geval niet zo'n grote hoeveelheid tandplakveroorzakende koolhydraten als brok.