slimmerik schreef:Whoepi schreef:jawel hoor, heb het ook meegemaakt met een ander ras,
Ik ook maar dat bleek een hond met een hersentumor te zijn.
en pitbullachtigen kunnen geen hersentumoren krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Whoepi schreef:jawel hoor, heb het ook meegemaakt met een ander ras,
Ik ook maar dat bleek een hond met een hersentumor te zijn.
Snoevie schreef:anders openen we gewoon een topic voor liefhebbers,om gewoon leuk en normaal te kletsen,en te discussieren.
LimaGentle schreef:snoeviemooi onderschrift
Nakisha schreef:Hopelijk worden alle Pitbull-achtige honden en grote doggen (die vaak voormalige oorlogshonden waren) uiteindelijk zo ver gefokt dat de vroegere eigenschappen langzaam uitdoven. Dan kunnen deze rassen, net als allerlei andere bullachtigen, weer gewoon als gezelschapdieren gehouden worden.
Snoevie schreef:een pitbull is trouwens geen ras.........
Citaat:Nakisha, ik denk dat je de RAD niet helemaal begrijpt.
De reden dat dergelijke rassen niet zonder papier toegestaan zijn, is omdat ze anders voor pitbulls aangezien worden, en die zijn verboden.
Citaat:Als een staff zonder papieren in beslag genomen wordt en geschouwd wordt, valt hij OF onder de pitbull en wordt afgemaakt, OF hij valt onder de stafford en mag terug naar zijn baasjes...
LimaMambo schreef:Moniek schreef:wat vinden jullie dan van de achergrond van deze wet?
waarom juist deze honden? wat zijn de cijfers van bijt incidenten tegen over andere rassen?
Ik weet bijvoorbeeld dat de goldenretriever ook veel slachtoffers op zijn naam heeft.
maar komt dat omdat dit ras het meest voorkomd als gezinshond?
en als dat zo is ,,,is dat dan een goed excuus?
Dit zijn gewoon dingen die ik wel in een discussie wil bespreken.
der loopt hier een golden rond die de staff van me vriend heeft aangevallen.. gevolg.. golden helemaal niks en staff onder de wonden..
elke hond kan bijten dus niet alleen een pitbullachtige
en idd de labrador staat op nummer 1 van bijtincidenten
en of ze meer voorkomen weet ik nog zo net niet.. hier in de buurt loopt 1 golden en voor de rest eigenlijk allemaal staffords of ambullen..