Wie heeft hier allemaal een Cavia?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

Re: Wie heeft hier allemaal een Cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:56

loveyoutoo schreef:
Candorlover schreef:
Woezels Huilen van het lachen.
Zoals jullie weten krijg ik ze donderdag, maar ze zijn nog naamloos. Maar het irritante is dat ik nog niet weet of het zeugjes of beertjes zijn, of 1 van allebei

Als het er 1 van allebei zijn moeten ze wel apart van elkaar wonen totdat het mannetje gecastreerd is.
Anders heb je gezinsuitbreiding Knipoog

en wil je gezinsuitbereiding doe dat dan aub voor haar 1e jaar Lachen

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 16:44

Nou ik ga nu eventjes naar die mevrouw toe Knipoog Ben benieuwd!

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 17:10

Het zijn inderdaad 2 mannetjes Lachen En omdat het broertjes zijn en ze een grote kooi hebben gaat dat gewoon goed Lachen Nou ik hoop het maar! Heeft hier iemand nog meer 2 mannetjes samen?
Ze heten trouwens: panda en Balou. Panda omdat hij heel erg op een panda lijkt. En Balou omdat ik hem eerst Beer wilde noemen, Balou de beer van junglebook Tong uitsteken

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 17:14

Cavia's zijn in het begin heel erg bang. Pas na 2 maanden zijn ze volledig aan je gewend. Ik heb de mijne nu 3 maanden en ze schrikken nog wel eens als ik een rare beweging maak Knipoog Krul is ook banger dan Pluk trouwens. Pluk zat na 2 week al constant voor 't hokje te wachten op eten. Haha!

Het zijn echte schatten, en ze worden steeds leukerrr!!!

In het begin kon ik ze allebei onmogelijk te pakken krijgen. Duurde wel 20 min. En inmiddels lag er dan ook meer zaagsel op de grond, dan in de kooi. Ik heb toen ook wel 'es op ze gevloekt.. Vork Haha.. zo frustrerend!!
Inmiddels als ik de ene gepakt heb, komt de andere al naar me toe en doet z'n buikje al omhoog. Zo cute!! Ook heel vaak roept Pluk om m'n aandacht 's avonds, en dan gaat hij op m'n schoot slapen.. Lovers

Ik heb trouwens ook 2 beertjes.. zitten al vanaf geboorte bij elkaar, en gaat prima. Kan niet meer zonder ze! Cool

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 17:19

ik had 2 mannetjes samen, nu heb ik er nog 1 Knipoog

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 17:34

oh oke Lachen ja de 1 is heel druk en de ander is best rustig, maar ik zie het allemaal wel joh! Tong uitsteken

Ja er staat vaak op internet dat 2 beertjes onmogelijk zijn, maar ik dacht ook al, het zijn toch broertjes enzo dus Tong uitsteken

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 17:37

ja had ik ook hoor, konden niet zonder elkaar die 2, ik denk dat ze dan denken met en ''vrouwtje'' er bij ?
maar die van mij waren volgens mij ook broertjes en deeden het prima samen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:01

Ik heb ook 2 mannetjes, geen broertjes en staan nog in de buurt van vrouwtjes ook! Gaat perfect eigenlijk. Nu scheelt het wel dat ik ze bij elkaar heb gezet toen de een 3-4 weken was en de ander al een paar maanden oud denk ik.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 18:03

Ja joh, ik zal het allemaal wel zien Lachen. Eventjes over het geslacht. Ik had een plaatje uitgeprint waar je het op kon zien, daarom dacht ik dus al dat het 2 mannetjes waren. Maar die vrouw duuwde zachtjes boven het piemeltje en toen kwam ie er helemaal uit Tong uitsteken Dus zo moeilijk is het dus blijkbaar niet Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:05

mijn caafjes zijn allebei heel erg actief Clown die beesten lijken soms in hun kooi wel eens uit de bocht te vliegen! en maar rennen met zen 2-en achter elkaar aan! en snachts zijn ze ook nog actief. soms word ik gewoon wakker omdat die beesten zo tekeer gaan Ach gut

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:14

Urko schreef:
loveyoutoo schreef:
Foto! Haha!
Weet je trouwens zeker dat het 2 vrouwtjes zijn? Veel verkopers zien over het algemeen het verschil niet Nagelbijten / Gniffelen

wat een stomme beredenering, ten eerste controbleer je zelf altijd nog want het is zo makkelijk om bij een cavia te zien wat het geslacht is (bij een man een I en bij een vrouw een Y) en als je naar een GOEDE dierenspeciaalzaak gaat word je echt niet opgelicht!!

Beredenering?
Ik beredeneer hier helemaal niks. Ik zeg toch niet waarom ik denk dat ze niet kunnen zien of het een mannetje of vrouwtje is?

Ik was laatst in een goede dierenspeciaalzaak. De verkoopster zat ongeveer 5 minuten naar het geslacht van een cavia te kijken. Op een gegeven moment zei ze dat het een vrouwtje was, ik vraag aan de verkoopster of ik het ook even mocht zien, bleek het toch echt een mannetje Tong uitsteken
Zo kan ik nog wel een paar voorbeelden noemen. Het is misschien wat overdreven om te zeggen dat de meesten het niet kunnen zien, maar ik hoor het toch wel erg vaak dat mensen toch een cavia van het andere geslacht hadden dan dat ze in de winkel verteld was.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:15

Maar heel veel plezier met je caafjes Haha!
Mannetjes gaan over het algemeen prima samen, vooral als ze van jongs afaan samen zijn

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 18:19

Ja, vaak zijn de dierenwinkels ook niet zoals ik ze graag zie, maar gelukkig zit er een hele goede bij mij in het dorp, maar voordat zij er zat waren er van die mensen die gewoon niks van de dieren af wisten. Ik vind het echt raar dat dat soort mensen een dierenwinkel beginnen.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 18:21

loveyoutoo schreef:
Maar heel veel plezier met je caafjes Haha!
Mannetjes gaan over het algemeen prima samen, vooral als ze van jongs afaan samen zijn

haha dankjewel! Dat gaat zeker lukken, ik vind het echt moeilijk om er vanaf te blijven Tong uitsteken Maar tot nu toe is dat goed gelukt! En gelukkig ben in dit weekend bij mn vader, en ga ik alleen eventjes heen en weer om eten en water te geven, maar dan kunnen ze even lekker wennen Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:24

Ik snap dan ook nooit, ik denk altijd... je verdiept je toch wel een beetje in de beestjes die je verkoopt? De dierenwinkel bij mij in de buurt heeft dan nog een redelijk grote kooi voor de cavia's, maar ze zitten wel allemaal samen én met konijnen. Een andere dierenwinkel heeft ze dan wel gescheiden, maar heeft dan weer van die kleine rothokjes... het kan nooit goed, lijkt wel.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 18:27

Ja, ik ben daarom zo blij dat de dierenwinkel bij mij in het dorp wél goed is. Als je een probleempje hebt weet ze er altijd wel iets op, en dan weet ze ook echt war ze het over heeft. Ja

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:31

dierenwinkels moet je bijna tot niet geloven.. die denken gewoon weg is weg en wij hebben weer geld binnen..

als je echt niet bang wilt zijn dat je mannetje en vrouwtjes bij elkaar hebt zitten wat je niet weet dan kun je het beste naar een goeie caviaopvang gaan of naar een goeie fokker...

dat is in ieder geval mijn mening.. Haha!

idd heel erg veel plezier met de mannen haha en het zijn leuke namen Haha!

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 21:37

haha dankjewel! Tong uitsteken. Nee ik vertrouw haar voorkomen, ben ook al een paar keer bij haar thuis geweest. Dus weet onderhand wel hoe ze is Knipoog

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:39

Ik heb een rood wit caafje *LOL*

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 21:45

foto Haha!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:07

Candorlover schreef:
haha dankjewel! Tong uitsteken. Nee ik vertrouw haar voorkomen, ben ook al een paar keer bij haar thuis geweest. Dus weet onderhand wel hoe ze is Knipoog

naja dan maakt het ook niet uit ja Haha! haha als je diegene maar vertrouwd Haha!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:11

momenteel hebben wij er 15, waarvan 1 nu hoogdrachtig is. Wij fokken met ze en gaan met ze naar show's. Foto's wordt een beetje erg veel van alles, maar de namen en rassen kan ik wel zo geven (en anders is mijn site er ook nog Tong uitsteken ):

Gladhaar Wit Rood Oog:
Giselle, zeug, 1 jaar
Gandor, beer, 1 jaar
Lex, beer, 5 maanden, zoon van Giselle en Gandor

Sheltie:
Kjell, beer, zwartbont, 9 maanden
Marouane, zeug, roodbont, 1 jaar en 9 maanden (en hoogzwangert van Kjell)

Peruvian:
Cham, beer, zwartbont, 2 jaar en 9 maanden
Uncle Sam, beer, zwartbont, 6 maanden
Bindi, zeug, zwartbont, 1 jaar en 5 maanden
Madeline, zeug, zwartbont, 4 maanden
Nadja, zeug, zwartbont, 3 maanden (showzeugje)

Knuffels:
Daan, beer, rood, 3 jaar en 7 maanden
Siebje, beer, choco/creme/wit, 2 jaar en 1 maand
Erik, beer, Tessel zwartbont, 1 jaar en 8 maanden
Ruby, zeug, Engels Gekruind choco rus, 2 jaar en 10 maanden
Britta, zeug, Engels Gekruind driekleur, 5 jaar (stichting cavia knuffelmuts)

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 10:29

donderdag avond heb ik Panda en Balou dus gekregen, toen heb ik ze gewogen en wogen ze allebei rond de 356. Mooi gewicht dus. Maar gister wogen ze allebei rond de 314! Ze zijn dus behoorlijk wat kwijt! In 2 dagen! Wat moet ik nu doen? Gewoon afwachten? (ze eten natuurlijk ook nog niet echt iets)

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 11:56

Wat krijgen ze te eten?
Zorg er voor dat ze genoeg groenvoer krijgen. Wiltlof en andijvie zijn cavia's meestal dol op!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:55

zorg dat ze genoeg vit c binnen krijgen... en als ze meer afvallen moet je luisteren als ze eten of ze ook knarsetanden.. als ze dit doen moet je er meteen mee naar de da want dan zijn het de kiezen..

maar ze moeten ook nog even wennen he... maar wel zorgen dat ze iets binnen krijgen.. desnoods neem je een spuitje met baby voeding (worteltjes hihi) en dat geef je ze. zo weet je zeker dat ze wel wat binnen krijgen en misschien gaan ze dan zelf ook meer eten Haha!