[HK] Liefhebbers van grote honden (+70cm)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Re: [HK] Liefhebbers van grote honden (+70cm)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:33

Sky wordt aanstaande zondag 1 jaar Go jij! Go jij!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:35

Nee geen teef in de buurt Haha!

Heel misschien van de zomer wel... als alles doorgaat een doggenteefje Lovers

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:37

DenK4ever schreef:
Sky wordt aanstaande zondag 1 jaar Go jij! Go jij!

ow wat gaat dat hard zeg!!

wanneer gaan we nou wandelen Tong uitsteken Clown ROFL

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:41

Ja, gaat echt super hard!! ventje is gewoon alweer bijna een jaar maar nog laaaaaaaaaang niet volwassen ROFL

Enneh, die wandeling moet er zeker wel van komen!
met de juiste mensen Haha! Knipoog Clown Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:48

welk gedeelte van almere woon je?
mijn nichtje woont in kruidenwijk....dat ken ik dus en vind ik kwa reis ook wel meevallen...dus almerestrand zou misschien eens een optie zijn Knipoog

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:48

Wienna schreef:
Heel misschien van de zomer wel... als alles doorgaat een doggenteefje Lovers

Oh, leuk, leuk, leuk.....

Onze Joost is een reu van 3 met alles er op en er aan. We hebben met hem helemaal geen problemen. Hij is altijd bij onze Zahra een teefje van 7. Nu moet ik zeggen dat we Zahra hebben laten "helpen". Ideaal: geen loopse hond meer en Joost blijft mooi rustig. Je kunt het wel merken als Zahra eigenlijk haar periode had moeten hebben, dan is Joost wel de hele tijd bij haar in de buurt maar niet irritant. Hij eet dan wel iets minder, maar ja.... dat haalt hij wel een keer in (alhoewel het zowiezo een moeilijke eter is.... Vork )

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:51

naadje24 schreef:
mijn nichtje woont in kruidenwijk....dat ken ik dus en vind ik kwa reis ook wel meevallen...dus almerestrand zou misschien eens een optie zijn Knipoog

Ik woon aan de rand van waterwijk, aan de kant van kruidenwijk Tong uitsteken Heb overigens zelf ook 2 maandjes in kruidenwijk gewoond Haha!
Ik ga met sky regelmatig naar het bos bij pampus, dat is ook leuk.
maar rij ook met enige regelmaat met sky langs purmerend als ik naar mijn ouders in Middenmeer ga, dus dat is misschien ook wel een keer te combineren Tong uitsteken

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:54

Hoi
Ik ben ook fan voor de grote honden Haha!
Wij hebben al ons hele leven alleen maar duitse herders gehad en hebben er nu weer een.
Super lief en trouw, ook lekker speels nog hij is nu 2 jaar.
Ook vind ik die Argetijnse doggen super mooi, die witte dan wel.
Met die grote honden je teminste echt knuffelen haha Haha!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:59

ik heb nooit last van mijn reuen...
Heb nu dus geen hele grote meer, maar ik fok spaanse waterhonden. Heb 2 volwassen teven in huis, een volwassen reu en nu een jonge reu van 6 maanden, dit moet de toekomstige dekreu weer gaan worden... vers bloed, werklijnen, etc, speciaal uit Spanje opgehaald deze zomer... Maar mijn reuen geven nooit problemen, zijn niet vervelend bij teven, luisteren, etc. Op cursus ben ik een van de weinige die haar reu geconcentreerd kan houden als er een teef loopt die loops moet worden (op het hoogtepunt mogen de teven niet op het veld).
Maar ik denk dan ook, doordat mijn reuen voor de fok worden gebruikt, zij precies weten wanneer het kan (en mag Haha! )

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:00

DenK4ever schreef:
naadje24 schreef:

Ik woon aan de rand van waterwijk, aan de kant van kruidenwijk Tong uitsteken Heb overigens zelf ook 2 maandjes in kruidenwijk gewoond Haha!
Ik ga met sky regelmatig naar het bos bij pampus, dat is ook leuk.
maar rij ook met enige regelmaat met sky langs [***] als ik naar mijn ouders in Middenmeer ga, dus dat is misschien ook wel een keer te combineren Tong uitsteken

ah 1 x bij jou en 1 x bij mij dus Knipoog
[***] is gek op bossen! en water...
wil straks in het voorjaar naar voorthuizen met ze,daar hebben ze zo een mooi bos!! (ken ik van de camping daar Knipoog )

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:03

wij hebben een Rhodesian Ridgeback-reu van 4.5 jaar, een echte schat. Hij is +/- 73 cm hoog en weegt momenteel rond de 45 kilo denk ik. Het is een ideale hond, superbraaf in huis en lekker speels buiten. Hij slaapt veel en is een enorme kroelkont.
Veel mensen denken dat het lastig is zo'n grote hond in huis, echter onze Zab gaat ergens lekker liggen en daar heb je geen last van, in tegenstelling tot een Jack Russel bij onze buren bijvoorbeeld, die heel de dag heel het huis doorstuitert. Doe mij dan toch maar een grote rustige hond...

hier is ie als pupje

Afbeelding

als peuter

Afbeelding

lekker lui op vakantie

Afbeelding

braaf in de achtertuin

Afbeelding

Afbeelding

wat medische klachten betreft, Zab heeft snel last van een traanoog. En helaas is ie gecastreerd omdat ie het aan z'n prostaat kreeg op 3 jarige leeftijd, wat erg jong is. Anders hadden we hem niet laten castreren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:12

erg mooi dier! de fokker waar mijn vorige BM teef kim vandaan kwam was ook een rhodesianfokker en won ook veel prijzen enz....geweldige honden!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:03

Wat leuk! Ik heb zelf 3 honden. 2 grote Cane corsos, met één kleine chihuahua erbij.

Gino, reu, 68 cm, gaat de breedte nog in, ruim 1 jaar.

Faya, teef, 67 cm, heeft de breedte al, 10 maanden, en is gisteren voor de eerste keer loops geworden.

Ze zijn niet gecastreert of gesteriliseert, dat betekent dus dat Faya misschien pups krijgt. Maar eigenlijk willen we dat voorkomen. Hier in Spanje houden ze niet zo van honden, en in Juli gaan we terug naar Nl. We kunnen niet 10 pups in de auto meenemen. En bovendien, bij de eerste loopsheid mag ze nog geen pups krijgen. Verdubbelt de kans op Hd, en de kans op meer dode pups. Maar uitelkaar houden is tot nu toe niet gelukt.

Waarom we ze hebben gekozen, mijn moeder heeft veel onderzoek gedaan wel hond nou geschikt is voor ons. We wilde een grote stoere hond, máár, hij moest ook een lang leven hebben. Zo hebben we Gino gevonden. Als klein pupje van een fokker kwam hij bij ons. Goede afstamming, mooie hond, goede ouders, met kampioenen bloed. Zoiets moesten we hebben. Daar is nu een hele mooie hond uitgekomen. Naam hebben we zelf verzonnen.

Hier woonde we nog in Nl. Hij is nu ondertussen alweer een paar cm gegroeit.
http://www.plaatjesupload.nl/img32/1196245082-050.jpg

Maar we werden zo verslaafd aan het ras, dat we er nog één bij wilde. Een teefje, waar we uiteindelijk mee wilde fokken. De bedoelling was in Spanje met een kennel, maar nu eenmaal de plannen zijn veranderd met het terug verhuizen, laten we ze of steriliseren/castreren, of we beginnen in Nl wel wat. Faya had ook een goede afstamming met kampioenen bloed. Als pup werden we gelijk verliefd. Grijs met blauwe oogjes, echt een dotje. Nu is ze een dikke koe geworden, met groene ogen, maar nog steeds grijs. Én.. Ongelovelijk dom, altijd lachen met haar. In haar nestje is er een ongeluk gebeurt. 2 pups waren daarbij hun oren verloren en 1 oog beschadigt. Faya had alleen een litteken op haar hoofd. Het is een enorme hond geworden, die te groot voor haar officiele grootte is geworden. Dit mag al niet meer in een show, vanwegen haar grootte. Omdat we er eigenlijk shows mee wilde lopen. Wel hebben we voor de fun in Alicante een show, voor de eerste keer. Met hun alle twee.

http://www.plaatjesupload.nl/img32/1196245490-150.jpg
Faya heeft ook een maagtorsie gehad. Gelukkig, is alles goedgekomen. Heel erg geschrokken, het was best ernstig. We hebben ups en downs gehad, maar alles is goed gekomen, en ze is weer helemaal de ouwe. Wel vind ze het nu minder leuk als ze alleen achter gelaten word, maar gelukkig heeft ze de andere honden nog.

Een groot verhaal dus. Het zijn echte wakers, die echt voor hun gezin opkomen. Maar ook echte loebesen. En ze kunnen lekker oud worden. Voor de fun hebben we er een chihuahua bij gekocht. Mijn moeder en de kleine zijn helemaal gek opelkaar. Maar de kleine, genaamd Freddie trouwens, is ook heel gek op de honden, met name op Faya. Het gaat heel goed met elkaar die 3, heel gelukkig. Echte verwende hondjes.

Dat waren mijn honden, haha Haha! .

Edit: Meer foto's in mijn profiel, zijn foto's toen ze wat jonger waren Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:18

Hier ook een fan van grote honden. we hebben een boxer reu van 67 cm (net opgemeten) en hij weegt 42 kilo.
Graag zou ik een kleintje (boxertje) er bij willen als vriendje. Wintu is nu 4.5 jaar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:25

Essssss schreef:
Ze zijn niet gecastreert of gesteriliseert, dat betekent dus dat Faya misschien pups krijgt. Maar eigenlijk willen we dat voorkomen. Hier in Spanje houden ze niet zo van honden, en in Juli gaan we terug naar Nl. We kunnen niet 10 pups in de auto meenemen. En bovendien, bij de eerste loopsheid mag ze nog geen pups krijgen. Verdubbelt de kans op Hd, en de kans op meer dode pups. Maar uitelkaar houden is tot nu toe niet gelukt.

.

Ik wil je niet aanvallen ofzo...maar dit stukje gaat mijn petje even te boven Sigaar
je wilt geen pups maar kan ze niet uit elkaar houden? dat gaat zeker fout en dat kan je zelf ook wel bedenken neem ik aan..
een castratie is binnen een paar uur gepiept,ik zie het probleem dus niet zo..
als je echt geen pups wil en weet dat het niet goed is voor je teef dan kan je alles op alles zetten om dit te voorkomen
nu komt het over alsof een ongelukje niks uitmaakt....vind het geen goede wijze van pups fokken (wat dan uiteindelijk wel gebeurd)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:31

castreren heeft ook geen zin, het duurt weken voordat een reu niet meer vruchtbaar is
gewoon uit elkaar houden die 2
ik vind het ook maf dat je het laat gebeuren
je wist al maanden van te voren dat dit moment zou komen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:38

Pups fokken willen we pas bij de tweede loopsheid. Tot nu toe is er niets gebeurd. We wisten het al maanden van te voren ja, maar castreren wilde we niet. Dus wat moesten we maanden van te voren dan doen, je kan niet echt veel doen. Verder was de bedoelling uit elkaar halen. Broekje aangedaan bij Faya, maar dat hielp ook niet. Faya binnen laten en Gino naar buiten doen zitten we op dit moment te doen, en dan steeds afwisslen. Dat gaat tot nu toe nog prima Knipoog .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:42

Essssss schreef:
. Maar uitelkaar houden is tot nu toe niet gelukt.

.

oke...dus het lukt dus wel?
hier zei je wat anders namelijk

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:44

Op dit moment, is dus nu Knipoog . En ja, dat gaat aardig goed.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:45

Wel rekening houden met erruit laten voor hun behoeftes, maar dat zijn ze wel gewend. Om de zoveel tijd even wisselen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:59

wat is dat nu voor onzin
je kunt toch kennels maken voor je honden of een hondenkamer
dit gaat geheid mis op het moment dat ze echt vruchtbaar is en dan zit je met een pup die pups krijgt
zelfs de 2de loopsheid is veels te vroeg voor een hond
dan zijn ze net een goed jaar oud
als je persé een reu en een teef wil houden moet je voorzorgsmaatregelen nemen en anders wachten tot de eerste goed en wel geholpen is voor je de volgende neemt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:01

wat dacht je van de prikpil Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:19

spatter schreef:
wat is dat nu voor onzin
je kunt toch kennels maken voor je honden of een hondenkamer
dit gaat geheid mis op het moment dat ze echt vruchtbaar is en dan zit je met een pup die pups krijgt
zelfs de 2de loopsheid is veels te vroeg voor een hond
dan zijn ze net een goed jaar oud
als je persé een reu en een teef wil houden moet je voorzorgsmaatregelen nemen en anders wachten tot de eerste goed en wel geholpen is voor je de volgende neemt

Dit gaat me té ver. Waarom zou je geen kennel kunnen maken. Een kennel is bedoeld voor een hond/honden.
We hebben onderzoek gedaan, gevraagt aan grote Cane corso's fokkers, die hebben gezegt dat het wel kan
bij de 2de keer loopdsheid Knipoog . Met Faya gaat nu alles goed zoals we het nu doen, en het is altijd al goed gegaan.
Problemen zijn er niet, dus ga die dan ook niet maken. Pb me maar als je nog meer problemen vind, ik kwam hier
gezellig mijn honden voorstellen. Kan begrijpen dat jullie je afrvraagde van dat loopsheid, maar onzin is het zeker niet Knipoog .

Edit: Ik zie nu dat je zegt: je kan toch kennels maken. In mijn vorige bericht zei ik ook al dat we een kennel wilde maken, en zo'n optie staat ook altijd open Knipoog .

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:21

Dat was ook de bedoelling.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:00

zo ben ik weer Haha!

Nou [***] is weer terug alleen heelhuids kan ik niet zeggen, ik zal zo ook even mijn handtas en hakken opbergen ROFL

sorry Bloos
maar zonder grap, hij maakt het erg goed, is vrolijk maar wel lekker rustig Haha!
heeft een body en een broekje aan in plaats van zo een stomme kap....
heb er ook foto's van gemaakt ik zal ze zo even plaatsen Knipoog