Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:36

Binckydenice schreef:
De discussie geld ook voor jou... Je wilt nu misschien nog geen kinderen maar mocht het je overkomen zal je er anders over gaan denken zoals je nu doet....

Ik denk dat je geen benul hebt hoe oud ik ben, geloof me, ik wil geen kinderen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:36

Chubby schreef:
Binckydenice schreef:
Tja een aanrijding kan altijd gebeuren, ik vindt niet dat het een reden moet zijn om ze binnen te houden...

Ik vraag me af hoeveel jij van je katten houdt als je er zó gemakkelijk over denkt. Mijn overleden (overreden) katten worden hier nog dagelijks gemist!

Tja, mijn kat die is overleden aan ouderdom, en kwam wel altijd buiten ik denk dat het gemiddelde getal van overlijden van ouderdom of ziekte hoger ligt dan het doodgereden aantal.

En ga nou niet zeggen dat ik niet van mijn katten houd/hield want dat is niet eerlijk alleen omdat je er anders overdenkt dan ik. Want dan zal ik jou ook nare gevoelens brengen met nare opmerkingen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:37

LaFunkyJazz schreef:
verwende buitenkat? aparte woordkeuze, vaak is het anderson

Om te nuanceren: een kat die binnen én buiten mag zijn.. En verwend wordt door zijn baasjes Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:38

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:
De discussie geld ook voor jou... Je wilt nu misschien nog geen kinderen maar mocht het je overkomen zal je er anders over gaan denken zoals je nu doet....

Ik denk dat je geen benul hebt hoe oud ik ben, geloof me, ik wil geen kinderen.

Nee staat niet in je profiel...

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:38

@ Chubby: Als je mijn eerdere berichtjes ook had gelezen wist je dat ik daar niet zo over dacht. Sphynxen hoeven van mij echt niet naar buiten, dat zou niet goed voor ze zijn in de kou (in de zomer als het warm is zouden ze wel die mogelijkheid moeten hebben hoewel ik niet weet hoe vaak Sphynxen worden gestolen).
Ik zeg toch ook niet dat jouw katten geen goed leven hebben? Misschien genieten ze volop van het leven als binnenkat en veel katten zullen dat ook doen met genoeg aandacht en ruimte. Als je nooit een buitenkat heb gehad (weet niet of dit in jouw geval zo is) dan heb je waarschijnlijk niet gemerkt hoe graag katten buiten zijn. Als mijn kat vraagt om naar buiten te gaan smeekt ze er echt voor en ze heeft ook een ontzettend ruim huis ter beschikking dus daar ligt het niet aan.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:39

mag binnnen buiten zijn waarneer dei wild allebij
alleen met feestdagen enzo gaan ze wel naar binnen
en bijons zijn er zoveel katten rdus waarom niet ik vindt het fijn als ze buiten zijn

we wonen wel bij spoorrand
maar daar zijn ze bang voor

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:39

Binckydenice schreef:

Nou ja, dan neem maar gewoon van me aan dat het zo is Knipoog

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:40

Je kan een dier niet met een mens vergelijken de vergelijking tussen kind en kat gaat dan ook niet op.
Mijn katten hebben 2 jaar binnen gezeten en weten zich prima buiten te redden hoor en dan is het bij mij op de dijk tussen 5 en 7 hardstikke druk. Mijn ene kat is juist in haar element buiten weer of geen weer en de ander tja die is gewoon wel graag binnen als het koud is maar wil hij naar buiten gaat ie gewoon voor de deur staan hoor helaas heb ik de eerste 2 jaar de mogelijkheid niet gehad om ze naar buiten te laten maar als ik zie hoe ze ervan opgeknapt zijn en rustiger van geworden zijn.
Ik houd ook me hart wel is vast met autos maar over het algemeen kijken katten wel goed uit. en ja ook ik ben een kat verloren die onder auto is gekomen en dat is niet leuk maar het kan nu eenmaal gebeuren.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:41

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:

Nou ja, dan neem maar gewoon van me aan dat het zo is Knipoog

Haha heb je soms al een wandelstok?

Toch blijf ik bij mijn stanpunt het hoort niet opgesloten in huis...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:44

Binckydenice schreef:

Misschien is het sympathieker om alleen over je eigen situatie te oordelen en niet over de mijne. Want zo kan ik je ook wel wat dingen opnoemen die ik niet vind horen. Ik vind dat jij maar behoort te zorgen dat jouw kat met z'n poten uit mijn tuin blijft. Om het maar even hard te zeggen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:46

Dat soort uitspraken van Binckydenise bedoel ik dus.... Haha!

Om mijzelf nog maar eens te quoten:
Chubby schreef:
Een kat móet niet buiten, net als een kat niet binnen móet.. Elke goede eigenaar zal zelf op basis van de persoonlijke omstandigheden een weloverwogen beslissing moeten maken.. Daarbij rekening houdend met "de maatschappij", de kat en de voorkeur van zichzelf..

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:47

Daar wl ik nog aan toevoegen dat of je kind of kat doodgereden word daar wel een verschil tussen zit. Niet dat het van je kat niet erg is maar kind is wel wat anders dan je kat

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:48

Chubby schreef:

Chubby schreef:
Een kat móet niet buiten, net als een kat niet binnen móet.. Elke goede eigenaar zal zelf op basis van de persoonlijke omstandigheden een weloverwogen beslissing moeten maken.. Daarbij rekening houdend met "de maatschappij", de kat en de voorkeur van zichzelf..

Chubby, nogmaals Afgod

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:48

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:

Misschien is het sympathieker om alleen over je eigen situatie te oordelen en niet over de mijne. Want zo kan ik je ook wel wat dingen opnoemen die ik niet vind horen. Ik vind dat jij maar behoort te zorgen dat jouw kat met z'n poten uit mijn tuin blijft. Om het maar even hard te zeggen.

Haha had je maar geen tuin moeten nemen, dat is net zo'n slappe reden als dat jij geeft om hem binnen te houden... Duivel

Maakt niet ui in welke situatie je zit een kat is een dier dat naar buiten hoort te kunnen. Tenzij je zo'n speciale raskat hebt die het koud krijgt in de buitenlucht...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:49

Chubby schreef:

Chubby schreef:

Not agree...

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:49

Daarbij een kat heeft instinct dat auto gevaar is een kind heeft dat niet die moet dat aangeleerd worden.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:50

PienZ schreef:
Daar wl ik nog aan toevoegen dat of je kind of kat doodgereden word daar wel een verschil tussen zit. Niet dat het van je kat niet erg is maar kind is wel wat anders dan je kat

Dat is het ook inderdaad, maar er worden hier zelfs paarden met katten vergeleken...
Maar misschien zijn hier ook mensen die een kat hebben in de plaats van een kind....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:51

PienZ schreef:
Daarbij een kat heeft instinct dat auto gevaar is een kind heeft dat niet die moet dat aangeleerd worden.

Helemaal mee eens... Het risico is er altijd...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:51

Ik woon aan de rand vanb een bos, dus mijn katje mag altijd naar buiten. Ook toen ze nog jong waren zetten we moederpoes met het hele zooitje kleintjes gewoon buiten Tong uitsteken. Alleen als we op vakantie zijn blijft hij binnen, en met oud en nieuw ook. Verder gaat hij lekker zijn gang en hij is er geloof ik wel blij mee. Het is desondanks toch geen echt buitenpoesje - hij drinkt een paar slokjes uit de vijver en komt weer binnen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:52

Binckydenice schreef:
PienZ schreef:

Dat is het ook inderdaad, maar er worden hier zelfs paarden met katten vergeleken...
Maar misschien zijn hier ook mensen die een kat hebben in de plaats van een kind....

Dat mijn kat mijn kind is gaat wel heel ver. Maar feit is dat ik twee katten heb en dat ik echt NOOIT aan kinderen zal beginnen.

PienZ

nou denk dat iedereen wel snapt dat een kind heeeel anders is dan een kat. Mijn ene kat is me alles zou het vreselijk vinden als hem wat overkomt heb nog geen kids maar kan me indenken dat dat nog 10000000x zo erg is. Daarbij is kat een roofdier het heeft een instinct een kind heeft die dus niet

IKbenEllen

Binckydenice schreef:
Haha had je maar geen tuin moeten nemen, dat is net zo'n slappe reden als dat jij geeft om hem binnen te houden... Duivel .

Mijn reden is dat ik niet wil dat ANDEREN last van ze hebben, beetje sociaal voelend, maar ik begrijp dat dat voor jou moeilijk te vatten is.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:53

Tja, dat is wel zo....
Alleen sommige mensen hechten alle emotie dan op de kat waardoor ze dat verschrikelijk zouden vinden net als een ander een kind zou verliezen... Het ligt er precies aan hoe je er over denkt vindt ik....

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:54

Nee ik heb eigen grond waar ze op lopen maar als ik een rijtjeshuis zou hebben zou ik ook rekening met me buren houden mijn buurman hoeft niet van mijn katten te houden.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:55

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:
Haha had je maar geen tuin moeten nemen, dat is net zo'n slappe reden als dat jij geeft om hem binnen te houden... Duivel .

Mijn reden is dat ik niet wil dat ANDEREN last van ze hebben, beetje sociaal voelend, maar ik begrijp dat dat voor jou moeilijk te vatten is.

Ja ik vat jou mening, alleen vindt ik hem niet indrukwekkend genoeg om het er mee eens te zijn. Dit is niet echt een sterk argument vindt je wel? Omdat andere er anders last van zouden hebben mag hij niet naar buiten? Doet iedereen die om je heen woont dat dan ook?