heb je wel eens iets vermoord?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bosprez

Re: heb je wel eens iets vermoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:34

Ik heb nog geen vermoord, maar wel al pijn gedaan! Nagelbijten / Gniffelen

Mijn vader houdt duiven, en de jonge duifjes moeten een ringetje omkrijgen.
Dit moet als ze ongeveer een week en half oud zijn gebeuren denk ik. Als je langer wacht lukt dit niet meer zo goed, omdat hun pootjes dan al te dik zijn ofzo...

Nou, toen ik een jaar of 9 was, ging ik mijn eigen duivenjong ook ringen!
Helaas was het diertje al iets ouder dan 1,5 week en dus ging dit niet zo makkelijk!
Maar ik dacht 'dit kan nu toch niet zo moeilijk gaan?' dus ik schuif het ringetje over de teentjes en en dan zo met een vinger tegen het ringetje duwen en trekken aan de teentjes. Maar ik trok een klein beetje te hard, had ik plots een teentje vast!
Ik ben dan al huilend met duifje en teentje naar mijn vader gerend. Samen hebben we het ontsmet, duifje is wel en gezond opgegroeid met een teentje minder! Haha!

Op dat moment niet zo grappig, het is iets dat ik nooit zal vergeten!

[edit] Komt me net te binnen, ik heb wel al eens een katje vermoord, al was het dan per ongeluk!
Mijn tante kwam, en ze had haar 2 kittens bij. Ik mocht mee met haar, stap in de wagen en trek de deur dicht maar had niet gezien dat dat katje op de zetelleuning zat. Net op het moment dat ik de deur dicht trek, springt het katje naar buiten. Het zat met zijn nekje tussen de autodeur... Huilen
Mijn vader heeft het dan een tik gegeven zodat het niet meer leed...
Laatst bijgewerkt door Bosprez op 07-11-07 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:41

Toen ik een jaar of 11 was..
Ik was samen met mijn toenmalige beste vriendin en haar ouders een week in drenthe op huiskartocht.
Haar hondjes waren ook mee..gezellig en leuk allemaal.

Haar moeder vraagt op een gegeven moment of ik een stukje wou 'sturen' en dat wou ik maar al te graag.
We rijden op een heerlijk zandweggetje... en ineens ging de kar over een bobbel..eerste instantie dacht ik dat er een hobbel in de weg zat...nou je voelt hem waarschijnlijk al aankomen.
Een van der honden..rakker heette het beest, was aan het rennen onder de huifkar door en net toen ik aanspoorde tot draf kwam het beest ongelukkig terrecht onder het achterwiel Gaaaap
Beest was op slag dood en dit heeft me nog heel lang achtervolgt..voel me tot op de dag van vandaag nog schuldig hierover..
Vakantie was ook behoorlijk verpest en dit al na de 2e dag

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:59

was ik alweer vergeten.............. ik had vroegah een vriendje die boswachter was. S'nachts gingen we stropen Lachen toen heb ik ook een konijn geschoten........... hij heeft het gevild en klaargemaakt voor de pan, en ik heb het opgegeten Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:04

Is al weer ongeveer een jaar geleden wij hebben af en toe muizen in de kelder en ik vond het maar niks als die in zo'n klem val komen te zitten dus ik had m'n vader zo gek gekregen dat die en 'muizenvriendelijke muizenval' kocht. Op een ochtend zat er dus een muisje in ik naar buiten gelopen om 'm los te laten (het was nog donker) ik deed dat ding open (moet je blijven vast houdenanders klapt die weer dicht) toen dacht ik dat die er al uit was (kon ik niet zien) dus ik liet los... precies op dat moment rende die eruit en zat die ertussen! Toen begon die op de grond helemaal te stuiptrekken en oogjes puilde uit (dat zag ik geloof ik laterna pas?) maar die was wel zo dood.. ik was helemaal in paniek enzo (moest ook huilen Bloos ) arm beestje...

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:06

Ik heb ongeveer 2 muisjes gedood Verdrietig

Ik heb lief konijntje ...
En een hooiemmer...
En die staat voor t gaas van t hok...
Nu zijn dr in de tijd 2 muizen in gaan wonen..
En toen wou ik mijn nijntje hooi geven.,,,
Een was doodgevroren in mijn konijn zijn hok...
En de andere is doodgemaakt door nijnlief...
Muis zat daar gewoon en mijn konijn hopt over hem heen en struikelt zelfs...
Ik heb met open mond gekeken naar mijn ninja konijn om vervolgens mezelf heel niet-leuk te vinden Ach gut

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:46

Haha ik heb stiekem heel hard moeten lachen bij sommige dingen...
Ik heb muizen vergiftigd... Mijn auqarium is in een week dat ik weg was ineens heel vies geworden en nu is 1 van mijn axo's dood dreef zo op zijn zij, was niet zo lang terug en vind het nog steeds heel erg Verdrietig

Ook ben ik een keer op mijn sokken op een slak gaan staan... ooh dat is viiieeees Huilen van het lachen
We hebben een keer een ekster in huis gehad, beest was naar binnen gevolgen, natuurlijk duizend keer tegen het raam. Mijn moeder en ik hebben hem gevangen in een emmer en naar buiten gedaan. Beestje was niet helemaal helder meer, en ooh ik ben als de dood voor vogels als ze te dichtbij komen Clown

Haha en op stal is er een nestje met zwaluwen erin... en in dat nestje zit ook allemaal haar van die staarten van de paarden. Is een van die vogels er in blijven hangen met pootjes/vleugels. Kwamen we pas heel laat achter, toen was het alleen nog een skeletje Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:51

hooguit een vlieg of mug...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:07

superlise schreef:
Ik ging láng geleden een keertje zwemmen met een vriendinnetje en een vriendje, zij hadden toen kikkers in de tuin en wij dachten dat die wel mee konden naar het zwembad, dus die hadden wij mee gesmokkeld (in een zwemtas tussen de handdoeken) en in het zwembad gelegd, ik ben bang dat die het ook niet hebben overleefd..

En ik denken dat ík grappig was met shampoo in het bubbelbaddeel van het zwembad, dit is nog genialer! Haha! ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:53

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 22:56

sommige verhalen zijn echt wel grappig Clown

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:35

hee een ninja konijn, dat ken ik.
Die van ons heeft er 2 vermoord. Achja, tegen mij was ze ook heel territoriaal. Helaas is ze dinsdag overleden.
Als ze het nou volgehouden had tot de kerst, hadden we haar nog op kunnen eten. Nu ligt ze in het dierenkerkhof in onze achtertuin. Samen met 2 ratten, nog een konijn (en 1 konijn is bij DA gecremeerd) en een goudvis uit de vijver.

Bij ons op de manege is muizen vermoorden een all-time favorite.
Sturen ze de honder erachteraan. "Pak die muis dan kom op pak hem!!!"
even kijke wat heb ik zelf vermoord?
Trof ooit muis aan in zak hooi, die heb ik heel lief in konijnenhok gezet.
Daarmee tekende ik z'n doodvonnis. Volgende ochtend kon ik 'm in de clico gooien.

En wat mijn pa laatst had op het werk, hilarisch!
Vraagt een collega: ''mag ik heel even naar huis, de cavia is ziek en de kinderen willen hem naar de dokter brengen.
Zegt mijn pa: ja ga maar even. (die dacht dat collega voor cavia ging zorgen)
zegt collega: ''mooi, draai ik m even de nek om, wat die dierenartsen zijn me daar duur, en de kinderen hoeven dan niks te weten, denken dat het beestje te oud was."

Ik vrees nu voor het leven van mijn rat als hij ooit ziek word, zie mijn vader er wel voor aan.....

Hoorde trouwens ook van iemand die rat te enthousiast vasthield.
Beestje fijngeknepen, kreeg geen lucht meer... over...

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:04

Ik heb wel eens een aantal keren met de auto een konijn of haas overeden..
helaas kun je dan niet meer ontwijken als ze inneens de straat op racen.. Verdrietig
En ik heb ook wel eens een Zwaluw aangereden. die was ook dood denk ik..
(was op de snelweg dus kon niet terug om te kijken..)

Edit. ik heb ook heel wat slakken geplet hier bij ons in de tuin als ik in het donker thuis kom bij vochtig weer..
*krak* daar gaat er weer 1.. goor geluid vind ik dat.. Huilen van het lachen

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:19

Toen ik 14 was werkte ik op de manege achter de bar. De lege kratten van flesjes drinken moesten weer naar het voorraadhok en ik zette de kratten neer en doe een stap naar achter. Hoor ik krak. Dus ik kijk, ligt daar een half dode muis. Ik huilen en gillen en ben snel op de vrieskist gaan zitten. Toen liepen er 2 pensionklanten langs en 1 van hun heeft de muis buiten op een steen dood geslagen en de ander heeft me van de vrieskist afgeholpen. Sindsdien ben ik als de dood voor muizen!

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:04

Ik vind het zo verschrikkelijk om een diertje te vermoorden he !

Heb wel eens af en toe een diertje vermoord om hem uit zn lijden te verlossen.. maar zo ver ik weet niet echt express ( heb het dan niet over miertjes enzo )

Ik zet altijd alle vliegjes, mugjes en spinnetjes buiten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:25

Wij gingen hiervoor altijd in de grote vijvers/meertje zwemmen.
En vingen we kikkertjes die we dan op ons hoofd zetten en mee gingen zwemmen,
oen wou ik een kikkertje op mijn vriendin haar hoofd zetten.
Maar toen dacht ze dat het iets anders was dus sloeg hem weg, opslag dood Nagelbijten / Gniffelen.
Vriendin begon ontzettend te huilen, en hebben we hem in het water lopen zoeken (dode kikker). Ach gut

Eerste schooldag sinds schoolkamp weer.
Zijn er nieuwe ratjes gekomen, ik wil hem uit het hok halen en toen liet iemand mij plotseling
ontzettend schrikken dus ik laat het glas weer omlaag vallen precies op de nek van het arme ratje.
Jeetje, ik was best van slag Bloos, nou toen hebben we meteen een nieuwe gekocht. Schijnheilig

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:26

Duizende vliegen Clown

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:30

Ongeveer 4 keer in de week een rat (wilde ratten muskusratten) vangen in een kooitje en de honden bijten ze dood en als de honden er niet zijn verzuip ik ze hang ze in de sloot.

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:42

ik wel ben dat
betreft een moordenaar.Heb al muizen vliegen en spinnen gedood.Maar nog geen lieve schatige diertjes ofzo

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:54

ehm ja er wordt hier nogal vaak wat vermoord maarniet alleen door mij gelukkig...
de slangen eten zon 3 a 4 muizen per week,1 slang eet levend een muisje van ong. 4 weken en mijn 2 rattenslangen eten nu nog dood een pinky per 4 dagen,die vermoord ik eerst door ze in de vreizer te stoppen.
klinkt banketstaaf maar mijn slangen kunnen deze beestjes nog niet wurgen en dus vreten ze ze levend op en dat vind ik niks in de vriezer duurt het hooguit 1 minuut.....
en sja de kippen krijgen hier elk voorjaar kuikens na 6 mnd slacht mn schoonvader zelf de hanen.
mijn vriend maakt ook nog welleens een kip dood omdat deze ziek is ofzo.
verder is het zo dat mn schoonvader vroeger konijnen fokte en deze ook zelf slachte..

dus ja er wordt hier best veel afgemaakt maar goed zehebben hier wel alleemaal een goed leven gehad eerst,ook de muizen...

gr gemma

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:59

Ohja, mijn broertje heeft mijn hamster 'vermoord' toen waren we welis waar een jaar of 5? Nouja hij wou mijn hamster terug in de kooi zetten, struikelde, kneep in de hamster, hamster beet in z'n vinger, ik de hamster terugezet (toen nog gewoon levend) m'n broertje brullend naar de keuken gebracht om z'n vinger onder de kraan te houden. Uiteindelijk ging ik (als 5 jarige hé) m'n hamster eens eventjes boos toespreken dat die m'n broertje in z'n vinger gebeten had! En toen kwam ik bij de kooi... was die dood. M'n broertje en ik heb écht zeker een uur bij die kooi zitten te huilen en uiteindelijk 't beest in een sigarendoosje begraven. Volgende dag op school (we zaten bij elkaar in de klas) ik: 'bart heeft mijn hamster vermoord!' (bart is mijn broertje) 20 paar verontwaardigde kleuterogen staren mijn broertje aan... Tong uitsteken

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 01:05

OMG sommige dingen/mensen zijn echt te ziek.

Toen ik een keer naar mijn paard fietste, zag ik een half doodgerede eend op de weg liggen, vond het zo zielig dat ik een auto heb aangehouden en had gevraagd of hij hem dood wou rijden...

Gelukkig deed die man dat, ik heb me nog wekenlang schuldig gevoeld.

Van de week trapte iemand een muis dood voor mijn voeten, had hem bijna een klap voor z'n kop gegeven.

nee vliegen en muggen ala, maar groter is niet iets voor mij...

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 01:09

Ikke nooit kan niet eens een vlieg dood meppen Tong uitsteken haha triest he Tong uitsteken
Maar een vriendin van mij had vroeger , toen ze heel jong was, altijd goud vissen en haar moeder had verteld dat zij ze altijd fijn kneep Tong uitsteken Echt gewoon té vies voor woorden.. en arme visjes Ach gut

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 01:15

@Ts: ik kan me je reflex supergoed voorstellen. Hoop dat ik zelf ooit, mocht een vergelijkbare situatie zich voordoen, in de houtgreep word genomen ofzo..

Maareh.. ik heb altijd geleerd.. waar één muis of ratje is, zijn er ongeveer honderd, dus kun je zijn familie niet adopteren..? Knipoog Lachen

Qua ongewild vermoorden.. zie ik af en toe een spin ronddrijven in mijn douche-bak, snif.. Als ik eerder oplet en de spin zie voordat ik de douche aanzet, ga ik het hele huis door om iets te zoeken om 'm mee te vangen en buiten te zetten.. een lege pleerol werkt het best, maar die moet je dan maar weer net voorhanden hebben..

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 01:28

Ik heb zelf nog niet vermoord, ja vliegen enzo dan Tong uitsteken Maar wel gered Haha! , nouja dat dacht ik...
Wij hadden opeens heel veel muizen bij het voer dus mijn vader muizenvallen zetten, ik was een jaar of 10 en toen liep ik rond en hoorde opeens zo'n muizenval dichtgaan, ik kijken zat er een heel lief muisje tussen. Ik vond het zo zielig dat ik het klemmetje had opgetild en het muisje kon weer weg... Maar volgens mij was hij niet helemaal lekker Nagelbijten / Gniffelen Hij liep wel gewoon alleen zijn staart bleef stijf rechtop staan Nagelbijten / Gniffelen .
Ook had een vogel een keer een konijntje dood gemaakt Ach gut .
We hadde jonge konijnen, moeder helaas overleden dus met de fles en speciale melk groot gebracht. Toen ging ik een dag weg naar het Horse Event en ik had dus mijn moeder gevraagd of zei op het konijntje wou letten en dan zou willen voeren.
Nou mijn moeder vond het zo'n goed weer dat ze hem buiten had gezet in de zon. Toen kwam er een vogel ( mijn moeder was er niet bij, we zagen het aan de wondjes ) en die pikte hem, toen wassie dood Verdrietig , hij licht nu vredig in onze tuin. Lachen

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 01:31

Ik spuit iedere spin die ik in de badkamer tegenkom eerst even dood met de insectenspray. Ook muggen overleven hier niet lang, die maken kennis met de elektrische vliegenmepper. Vliegen vind ik te dik en te ranzig om te vermoorden. Mieren wilde ik vroeger altijd dood hebben, in Italië hebben m'n zusje en ik een keer geprobeerd om een hele mierenkolonie uit te roeien met behulp van de antimuggenzooi, het werkte niet. (We waren nog een heel stuk jonger toen.)

Ik heb onderweg naar school weleens per ongeluk een vogel aangereden. Hij kwam opeens tussen de wielen van m'n fiets gehupst en ik weet niet eens of hij het wel heeft overleefd ja/nee. Bloos Ook heb ik ooit eens een vlinder die niet meer kon vliegen mee op sleeptouw genomen toen ik de honden uit ging laten, op de terugweg was dat beest dood en heb ik 'm nogal panisch in de berm gegooid.
M'n vader heeft, toen we nog in Zuid-Afrika woonden, een keer zo'n stekelvarken aangereden, de dag erna kon hij de stekels uit z'n auto gaan plukken.