Mijn vader houdt duiven, en de jonge duifjes moeten een ringetje omkrijgen.
Dit moet als ze ongeveer een week en half oud zijn gebeuren denk ik. Als je langer wacht lukt dit niet meer zo goed, omdat hun pootjes dan al te dik zijn ofzo...
Nou, toen ik een jaar of 9 was, ging ik mijn eigen duivenjong ook ringen!
Helaas was het diertje al iets ouder dan 1,5 week en dus ging dit niet zo makkelijk!
Maar ik dacht 'dit kan nu toch niet zo moeilijk gaan?' dus ik schuif het ringetje over de teentjes en en dan zo met een vinger tegen het ringetje duwen en trekken aan de teentjes. Maar ik trok een klein beetje te hard, had ik plots een teentje vast!
Ik ben dan al huilend met duifje en teentje naar mijn vader gerend. Samen hebben we het ontsmet, duifje is wel en gezond opgegroeid met een teentje minder!

Op dat moment niet zo grappig, het is iets dat ik nooit zal vergeten!
[edit] Komt me net te binnen, ik heb wel al eens een katje vermoord, al was het dan per ongeluk!
Mijn tante kwam, en ze had haar 2 kittens bij. Ik mocht mee met haar, stap in de wagen en trek de deur dicht maar had niet gezien dat dat katje op de zetelleuning zat. Net op het moment dat ik de deur dicht trek, springt het katje naar buiten. Het zat met zijn nekje tussen de autodeur...

Mijn vader heeft het dan een tik gegeven zodat het niet meer leed...