Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 23:23

Ilzjuh schreef:
katiavl schreef:
- kinderen van vijf tot negen worden het meest gebeten

En waarom is dat? Lachen Omdat kinderen van die leeftijd vaak niet goed geleerd worden hoe ze met die dieren om moeten gaan.

Weet ik niet eigelijk, kan ik geen antwoord heb wel zo mijn gedachte erover maar of dat waar is ben ik zelf nog niet uit.

Maar als ik cases lees, kan ik soms toch denken waarom. Alles wat ik weet van normaal hondengedrag kan dat zelfs niet verklaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 23:23

Nee, omdat kinderen in die leeftijd vaker alleen gelaten worden, met honden en de hondentaal niet goed begrijpen. En omdat ze niet geleerd hebben hoe je goed met honden moeten omgaan.
Trust me, kindere in die leeftijd kunnen heel goed rennen en slaan...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 23:24

Een kind van 5 maakt geen kans tegen een flinke hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 23:27

Daarom moet een kind ook niet alleen gelaten worden met een hond. Nooit.
Maar kinderen kunnen ook wel wat uitlokken, hoor...
En nee, baby's niet, maar kinderen van 5 tot 9 kunnen ronduit gemeen zijn tegen dieren. Oudere kinderen en volwassenen ook trouwens...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 09:10

Ja, ik ben ook wel overtuigd dat kinderen tussen de 5 en 9 gemeen kunnen doen tegen honden (alle dieren). Helaas zie ik dat soort kinderen nog te vaak. Die zijn gewoon niet gewend aan dieren met alle gevolgen van dien.....

Maar ik geloof niet dat het altijd DE oorzaak is van bijten. Er zal een middenweg zijn, vermoed ik, want er zijn ook honden die gewoon wat agressiever zijn. Ik zou in elk geval geen rust in mijn lijf hebben als we een hond in huis zouden hebben met een baby. Met onze katten zijn we ook heel erg voorzichtig geweest toen ze nog zo klein was. Nu gaat het prima, ze kennen en accepteren elkaar. Bovendien zoeken katten hun eigen rustige plekje wel op........ Ik hoef in elk geval nooit voor politie-agentje te spelen bij Nikki en de katten, dat gaat allemaal zijn gangetje wel.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 09:50

Hier gaat het ook prima met drie hnden en twee kids. Het ligt aan de opvoeding van kids en hond, maar ook wat voor soort hond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 09:53

Hele domme mensen, geen verstand van honden. Moesten natuurlijk een stoer uitziende hond toevoegen aan het huisje boompje beestje verhaal.

En dan lekker van internet kopen, lekker goedkoop!!

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:43

En er zijn dan ook nog steeds mensen die in het sprookje geloven dat een hond nooit zomaar bijt. Helaas is dit niet altijd waar. Zeker vandaag de dag, met de veeleisende hondenbezitter die perse een rashond wil (en waardoor de rashond dus gigantisch wordt doorgefokt!!!!) zijn er steeds meer honden met afwijkend hondengedrag.
Een normale hond zal idd nooit zomaar, zonder aanwijsbare oorzaak, bijten. Maar er zijn steeds meer honden die niet meer normaal zijn, omdat ze zijn doorgefokt, omdat ze als mens worden benaderd ipv als hond, of omdat er gewoon iets mis is in de bovbenkamer.
Nooit een hond alleen laten met een kind dus!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:55

Yamcha schreef:
Nee, omdat kinderen in die leeftijd vaker alleen gelaten worden, met honden en de hondentaal niet goed begrijpen. En omdat ze niet geleerd hebben hoe je goed met honden moeten omgaan.
Trust me, kindere in die leeftijd kunnen heel goed rennen en slaan...

Dat bedoelde ik zo'n beetje. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:19

Maar in dit bericht gaat het om een half jaar oude baby, dus is dat een beetje off topic Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:12

hopla schreef:
Ik vind het ook erg raar dat mensen een 4 jaar oude hond en dan nog wel van de kruising stafford/buldog in huis nemen als ze een baby hebben.
De hond kan er dus niets aan doen.

Bovendien zijn deze honden verboden en vallen onder de RAD ...En waarom zijn deze honden verboden?

Citaat:
Reden hiervoor is het bijzondere gevaar van agressiviteit bij dit soort honden. Elke hond is agressief te krijgen. Daadwerkelijke agressie treedt echter pas op aan het einde van een reeks opeenvolgende gedragingen, denk daarbij aan het grommen en ontbloten van de tanden. Bij honden die onder de RAD vallen isdit geleidelijke mechanisme verstoord. Deze honden zijn gefokt voor hondengevechten. Voor een vechthond is het van belang dat hij snel agressief wordt en - liefst zonder enige waarschuwing - in de aanval gaat. Heeft hij beet, dan laat hij niet gemakkelijk meer los.

Wat mij betreft mogen zulke ouders uit de ouderlijke macht gezet worden. En hopelijk wordt deze hond snel uit zijn lijden verlost.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:49

slimmerik schreef:
Ik vind het ook erg raar dat mensen een 4 jaar oude hond en dan nog wel van de kruising stafford/buldog in huis nemen als ze een baby hebben.

*Ik neem gemakshalve ff aan dat het hier een engelse bulldog kruising gaat.
Afhankelijk van zijn uiterlijk,mag hij dus wel of niet.
Kruisingen ansich zijn niet verboden,strikt genomen,zelfs niet met een eeen pitbullachtige.....Het hangt er aleen van af hoe de hond eruit ziet.
Zo lopen er pure pitjes rond die niet onder de omschrijving vallen,en kruisingen die er niets mee te maken hebben en er wel onder vallen.*

Bovendien zijn deze honden verboden en vallen onder de RAD ...En waarom zijn deze honden verboden?

Citaat:
Reden hiervoor is het bijzondere gevaar van agressiviteit bij dit soort honden. Elke hond is agressief te krijgen. Daadwerkelijke agressie treedt echter pas op aan het einde van een reeks opeenvolgende gedragingen, denk daarbij aan het grommen en ontbloten van de tanden. Bij honden die onder de RAD vallen isdit geleidelijke mechanisme verstoord. Deze honden zijn gefokt voor hondengevechten. Voor een vechthond is het van belang dat hij snel agressief wordt en - liefst zonder enige waarschuwing - in de aanval gaat. Heeft hij beet, dan laat hij niet gemakkelijk meer los.

Plingus deze quote slaat andermaal weer nergens op Gestoord*

Wat mij betreft mogen zulke ouders uit de ouderlijke macht gezet worden. En hopelijk wordt deze hond snel uit zijn lijden verlost.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:19

slimmerik schreef:

ze zijn alleen verboden mits ze onder de RAD wet vallen , op uiterlijke kenmerken word er geschouwd, Heb jij een foto van deze hond gezien of een schouwrapport? vast niet dus je kan niet zomaar zeggen dat hij verboden is.

slimmerik schreef:

zie je wat je zelf schrijft?
ze zijn gefokt voor hondengevechten en niet om een kind te slopen, dus meestal zijn ze als ze niet doorgefokt, kronkel in kop,, goed opgevoed, echte mensen en kindervrienden.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:21

Nadya schreef:
Maar meissielief; de hond die mijn 6 maanden oude baby zou hebben gebeten, had een serieus probleem gehad. Ja
Een hond die nu uit het 'niets' mijn dochter zou bijten heeft nog steeds een probleem.
(en voor je gaat zeggen dat mijn kind dan wel iets zou hebben gedaan; kom maar eens kijken, ze is geweldig met dieren Haha! ).

als een hond uit het niets bijt dan heeft hij een probleem, maar we weten hier te weinig over de hond en het gezin , dus daarom heeft de hond het voordeel van de twijfel

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:03

meissielief schreef:
als een hond uit het niets bijt dan heeft hij een probleem, maar we weten hier te weinig over de hond en het gezin , dus daarom heeft de hond het voordeel van de twijfel

Jij denkt dat de baby de hond eerst de oren afgetrokken heeft en dat daardoor de hond het voordeel van de twijfel krijgt dat ie die baby sloopt.... Tja.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:06

Het kan natuurlijk zijn dat de baby over de grond kroop, naar de mand waar de hond lag te slapen. Kindje wil hondje aaien, hondje schrikt zich rot en begint te bijten. Dat kan ook.

Neemt niet weg dat ik zo'n hond ook in zou laten slapen hoor.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:11

hopla schreef:
weer een onschuldige hond de dupe.

Dat was het eerste wat ik ook dacht toen ik dit in de krant las.

Er is helaas weer zo'n hond bij onervaren hondenbezitters terrecht gekomen..
Te triest voor woorden, wat heb ik een medelij met dat soort honden .

En natuurlijk arm kind..
Ik weet niet of ik hem zou laten in slapen... Ik dénk het wel, je weet de situatie nu eenmaal niet. Misschien heeft deze hond écht een probleem en gebeurt er de volgende keer iets nog vreselijkers..
Maar ik laat niet elke hond inslapen die naar een kind/mens grijpt .

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:32

meissielief schreef:
ze zijn alleen verboden mits ze onder de RAD wet vallen , op uiterlijke kenmerken word er geschouwd, Heb jij een foto van deze hond gezien of een schouwrapport? vast niet dus je kan niet zomaar zeggen dat hij verboden is.

Het is een kruising van twee rassen die alleen mét papieren gefokt mogen worden...dus ja hij/zij is een verboden hond.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:53

slimmerik schreef:
meissielief schreef:
ze zijn alleen verboden mits ze onder de RAD wet vallen , op uiterlijke kenmerken word er geschouwd, Heb jij een foto van deze hond gezien of een schouwrapport?

Het is een kruising van twee rassen die alleen mét papieren gefokt mogen worden...dus ja hij/zij is een verboden hond.

Strikt genomen mogen ook Amstaffs,Staffy's etc,zonder papier gefokt worden als ze maar niet onder het pitbulltype vallen zoals omschreven in de R.A.D Koe

Een Engelse Bulldog bijvoorbeeld is ook zonder papier,geen R.A.D hond.
Dan is er nog het volgende probleem,de bewijslast.Hoe ga je bewijzen dat een hond die niet onder de R.A.D valt toch uit een ,,foute hond" komt?

Weer een reden waarom de huidige,op uiterlijke kenmerken selecterende
regeling niet deugt.
De enige manier om dit te voorkomen is door het fokken van honden aan strenge vergunningseisen te koppelen,dus fokken,zonder vergunning =dokken,maar dan ook voor elke ras of kruising+alles registreren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:01

meissielief schreef:

Een kindje van een half jaar kan amper nog iets, hoor. Heb jij toevallig kinderen? Dus dan zou zo'n hond (die ik al niet eens in huis wil hebben) echt het voordeel van de twijfel niet krijgen bij mij.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:05

Pff, als ik dit bericht lees, dan ben ik maar wat blij dat mijn hond NIET gebeten heeft. Zie topic: viewtopic.php?sid=&f=73&t=817140&view=unread#unread
Maar wel maak ik me zorgen dat zij zich opnieuw zal vergrijpen. Vraag me af wat dan de reacties zullen zijn? Het is heel dubbel..... Waarschijnlijk hebben deze mensen ook het beste voor gehad met hun hond, maar is de situatie uit de hand gelopen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:06

Nadya schreef:
Een kindje van een half jaar kan amper nog iets, hoor. Heb jij toevallig kinderen? Dus dan zou zo'n hond (die ik al niet eens in huis wil hebben) echt het voordeel van de twijfel niet krijgen bij mij.

Dat wil niet zeggen dat er niet iets fout kan gaan waar de hond intinctief op reageert.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:10

Ilzjuh schreef:
Nadya schreef:

Dat wil niet zeggen dat er niet iets fout kan gaan waar de hond intinctief op reageert.

Het ging er om dat ik hier lees over aaiende baby's enzo. Nou, geloof me, dan moeten ze echt ietsje ouder zijn dan een half jaar. Tong uitsteken Clown
Als welke hond dan ook mijn kind van een half jaar gebeten had, had die hond (en de eigenaar) een gigantisch probleem gehad. Gelukkig, godzijdank, is het bij ons nooit aan de orde geweest.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:14

Nadya schreef:
Het ging er om dat ik hier lees over aaiende baby's enzo. Nou, geloof me, dan moeten ze echt ietsje ouder zijn dan een half jaar. Tong uitsteken Clown

Daar heb je absoluut gelijk in. Tong uitsteken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:18

Ilzjuh schreef:
Nadya schreef:

Instinctief? Ahum..... zo'n vierjarige hond wordt echt niet op marktplaats aangeboden omdat ie zweetvoetjes heeft hoor. Erg ondoordacht van die mensen. Mensen die zo nodig weer een status symbool nodig hadden. Van mij mag de kinderbescherming daar eens goed de aandacht op vestigen.