Ik vind het ook erg raar dat mensen een 4 jaar oude hond en dan nog wel van de kruising stafford/buldog in huis nemen als ze een baby hebben.
*Ik neem gemakshalve ff aan dat het hier een engelse bulldog kruising gaat.
Afhankelijk van zijn uiterlijk,mag hij dus wel of niet.
Kruisingen ansich zijn niet verboden,strikt genomen,zelfs niet met een eeen pitbullachtige.....Het hangt er aleen van af hoe de hond eruit ziet.
Zo lopen er pure pitjes rond die niet onder de omschrijving vallen,en kruisingen die er niets mee te maken hebben en er wel onder vallen.*
Bovendien zijn deze honden verboden en vallen onder de RAD ...En waarom zijn deze honden verboden?
Citaat:
Reden hiervoor is het bijzondere gevaar van agressiviteit bij dit soort honden. Elke hond is agressief te krijgen. Daadwerkelijke agressie treedt echter pas op aan het einde van een reeks opeenvolgende gedragingen, denk daarbij aan het grommen en ontbloten van de tanden. Bij honden die onder de RAD vallen isdit geleidelijke mechanisme verstoord. Deze honden zijn gefokt voor hondengevechten. Voor een vechthond is het van belang dat hij snel agressief wordt en - liefst zonder enige waarschuwing - in de aanval gaat. Heeft hij beet, dan laat hij niet gemakkelijk meer los.

us deze quote slaat andermaal weer nergens op

*
Wat mij betreft mogen zulke ouders uit de ouderlijke macht gezet worden. En hopelijk wordt deze hond snel uit zijn lijden verlost.