Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 00:05

Maar waarom ben je tegen een bench?

Je kan het precies vergelijken met je bed, het is de plek waar de hond een dutje doet, een eigen plek.

Ik snap ook niet dat mensen hier nog steeds bezig zijn met een discussie, terwijl ik dit topic heb geopend toen ik half lag te slapen en naar ervaringen vroeg.

Kan ik een dga niet op internet, staan er opeens 4 pagina's vol discussie's, ook met mensen die denken dta we haar direct de eerste dag dat ze bij ons was al in de bench beneden zonder ons hebben gedaan, wat dus NIET het geval was.

Ik heb al gevraagd of dit topic op slot mocht, maar het is dus niet gesloten, en ik wordt er nu eigenlijk wel zat van dat mijn topic telkens op de hoofdpagina staat en als mensen er een stukje uit lezen dat ik straks als dierenbeul ofzo wordt beschreven.

Klaar.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 01:34

Een bench is gewoon makkelijk voor mensen die hun hond niet goed kunnen opvoeden, en zo de hond makkelijk weg kunnen stoppen. Een hype, that's it, en er is geen andere reden voor.

*wacht geduldig totdat ze heel bokt over haar heen krijgt*

En ter info: wij hebben slechts een bench voor onze hond omdat ze daar aan moet wennen voor het vliegtuig straks.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 02:11

Bindi schreef:
Een bench is gewoon makkelijk voor mensen die hun hond niet goed kunnen opvoeden, en zo de hond makkelijk weg kunnen stoppen. Een hype, that's it, en er is geen andere reden voor.

*wacht geduldig totdat ze heel bokt over haar heen krijgt*

En ter info: wij hebben slechts een bench voor onze hond omdat ze daar aan moet wennen voor het vliegtuig straks.

Ik ben het hier niet mee eens

Een bench heeft wel degelijk zin, het helpt juist mee met een goed opvoeding.
Een bench kan helpen bij het zindelijk maken (leren ophouden), het leren alleen te kunnen zijn en het te accepteren, het kan als een 'time-out' plek dienen, noem maar op.
Het is niet zo dat je de bench altijd als een straf plek moet gebruiken, maar het kan wel eens, als het hond te gek doet met vistie bvb. Een kind is toch ook vertouwd met zijn/haar slaapkamer en daar kun je hem/haar toch ook naar sturen als die vervelend doet of een time out nodig is? Dat wil hij/zij later toch ook wel gewoon spelen op de slaapkamer?

Ik heb 'crate-training' toegepast bij mijn hond en het helpt wel degelijk. Het beste manier om je hond te straffen als dit nodig zou zijn is hem/haar even alleen (5-10 min.) te zetten in de kennel of bench. Dan er weer uit halen. Ik liet altijd deurtje openstaan, mijn hond ging lekker in dutjes doen, lekkere slijmerige botjes kauwen, hij was gek op zn bench. Hij ging erin als ik naar mn werk ging (3 uurtjes) En ik had echt wel genoeg tijd voor mn hond, dit vind ik echt een zeer slechte en rare argument.......

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 02:17

Een bench is net zoiets als een mand Bindi, dus dan zijn honden die in een mand moeten ook zielig?

Dan is dus een bed ook zielig, kan je je hond dus ook niet opvoeden.

Sorry, ik vind jou conclusie echt een conclusie van niks.

Je neemt dan dus zeker ook geen wiegje later voor je kind, of een box?

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 02:18

Vroeger konden alle mensen prima zonder een bench. Nu is het gewoon makkelijk om je beest even weg te stoppen. Hij kan er toch lekker niet uit.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 02:20

WHAHHAHAHAHA
Sorry Bindi, ik lach je nu echt uit.
En dat spijt me zeer, maar het is nou eenmaal zo.

Hoezo kan een hond er niet uit?
Die conclusie trek je ook maar even uit the middle of nowhere.

Wij hebben overdag(als we thuis zijn) het deurtje van de bench gewoon openstaan.
Thirza gaat er vanzelf in als ze wil, gaat ze slapen bijv. en kan ze er daarna gewoon weer uit.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 02:21

En ik denk dat de meeste mensen dat hebben Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 02:30

Bindi schreef:
Vroeger konden alle mensen prima zonder een bench. Nu is het gewoon makkelijk om je beest even weg te stoppen. Hij kan er toch lekker niet uit.

Nee dit snap ik ook niet Lips are sealed

Blijkbaar ken je het principe dus NIET van een bench. Als je je nou eens in zou verdiepen en niet zo oppervlakkige denken, had je wel gezien dat een bench wel degelijk kan helpen bij het opvoeden EN het alleen zijn. JUIST het alleen zijn. Mijn hond kan nu rustig tot een uur van 16 alleen zijn, het moet ook wel eens want hij mag niet altijd mee naar mn werk. Hij vermaakt zich prima. Doet NIETS in huis, sloopt NIETS, blaft niet. Hij vindt het wel prima. Hij gaat lekker liggen hangen wat slapen en botjes kauwen tot ik thuis kom en dan gaan we lekker ff flink spelen. En dit heb ik ALLEMAAL kunnen bereiken met behulp van een bench! Haha! Een verpeste zielige hond? Nee hoor. Een zelfstandige die niet piept als ik wegga en het principe van alleen zijn snapt? Ja

Mijn hond weet ook nog eens dat hij zich in moet houden soms als visite er is, of als er kleine kinderen over de vloer zijn, ook geleerd met de bench Haha!

Als je je hond als basis (dus als die nog jong is) leert dat je er ALTIJD bent, kan je op een rekenen op een hond met verlatings angst. Je hond moet het JUIST leren als jonge pup. En dat kun je gewoon doen als je thuis bent, door hem in de bench te stoppen. En sorry maar om te zeggen dat IEDEREEN die een bench gebruikt de instelling heeft van: Ik kan mn hond niet opvoeden DUS stop ik hem lekker in de bench want hij kan er toch niet uit vind ik zeer oncorrect van je.

Ik ken een hond die totaal gestoord is en totaal geen controle over zichzelf en zijn energeie heeft. Hij was pas met zo'n 6 maand ECHT zindelijk. Ik ben 100% zeker dat een bench dat gedrag had kunnen verhelpen. Mijn hond was binnen een maand al zindelijk doordat ik gebruik maakte van een bench.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 06:07

x_Marr schreef:
Ik snap ook niet dat mensen hier nog steeds bezig zijn met een discussie, terwijl ik dit topic heb geopend toen ik half lag te slapen en naar ervaringen vroeg.

Kan ik een dga niet op internet, staan er opeens 4 pagina's vol discussie's, ook met mensen die denken dta we haar direct de eerste dag dat ze bij ons was al in de bench beneden zonder ons hebben gedaan, wat dus NIET het geval was.

Ik heb al gevraagd of dit topic op slot mocht, maar het is dus niet gesloten, en ik wordt er nu eigenlijk wel zat van dat mijn topic telkens op de hoofdpagina staat en als mensen er een stukje uit lezen dat ik straks als dierenbeul ofzo wordt beschreven.

Klaar.

Meid, ik weet niet of je het weet, maarre.... dit is een forum.
Fora zijn er voor om te discussieren over dingen, je verhaal kwijt te kunnen enzovoorts. Je vráágt naar ervaringen. Wil je geen reacties, plaats dan geen topics.
En zeker met een onderwerp als dit, waar de meningen zwaar over verdeeld zijn, kun je niet anders dan wachten op een discussie. Niks mis mee toch.
En ik heb nog niemand horen zeggen dat je een dierenbeul bent. Sowiezo... wie kent jou nu eigenlijk hier? Maakt toch geen ene zak uit wat een stelletje mensen op internet van je zou denken (als ze al zouden denken dat je een dierenbeul bent)?
Niet zo zeuren over wel discussie of niet hoor. Dat maakt een forum juist leuk, ipv al de oeh's en aah's

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 06:09

Overigens is een bench ook niet mijn ding en ligt het maar net aan de hond of het wel zou werken.

Maar goed, meerdere wegen die naar Rome leiden. En mits correct gebruikt (lees: IMO hond niet langer dan maximaal 4 uur in de bench) beni k er ook niet echt op tegen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:36

Ik ben ook niet persé tegen een bench. Ik heb ze zelf ook gebruikt. Gelukkig hoef ik dat nu niet meer en daar ben ik echt heel blij om.

Er werd gezegd dat een bench hetzelfde is als een mand of een bed, maar dat is natuurlijk niet zo. Als het deurtje van de bench dicht zit, is het geen mand of bed meer, maar een kooi. Niet meer en niet minder. Als je altijd een deurtje van je bench open hebt staan, prima, dan vind je het waarschijnlijk gewoon mooier in huis staan dan een mand.
Maar verder wordt het gewoon gebruikt als kooi en eigenlijk horen honden natuurlijk niet in een kooi. Maar ongetwijfeld zijn jullie het daar niet mee eens.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:40

Bindi schreef:

Dat is nu wel weer een veralgemening van pietlul die je hier maakt hé? Oke, er zijn mensen die een bench gebruiken om hun honden in weg te steken en hun te laten zwijgen. Maar er zijn ook mensen die dat niet zo aanpakken..

Een bench moet een afgesloten plekje zijn van hem alleen, waar hij zich veilig kan voelen en waar hij rustig op zijn gemak kan zijn.
Straffen doormiddel van hem in zijn bench te steken vind ik dus absoluut NOT done (omwille van bovenstaande redenen, 't moet een veilige plaats zijn voor hem, geen strafhok), net als het gebruik van een bench bij de zinnelijkheidstraining (in mijn ogen moet een hond snappen dat hij buiten zijn plaatsje heeft om zijn behoeften te doen en is dat de basis van het zinnelijk maken. Niet je hond in zijn bench stoppen om hem laten te wachten omdat hij zijn plaatsje niet wil 'bevuilen'). Wij kunnen onze hond zelfs niet 'opsluiten' in zijn bench.. Wij hebben namelijk geen echte bench, maar zo een kinderbox (met 'tralietjes' maar een open bovenkant). Dus als hij er echt zou uitwillen springt hij er gewoon over.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:22

Skitter schreef:
Bindi schreef:

Nee dit snap ik ook niet Lips are sealed

Blijkbaar ken je het principe dus NIET van een bench. Als je je nou eens in zou verdiepen en niet zo oppervlakkige denken, had je wel gezien dat een bench wel degelijk kan helpen bij het opvoeden EN het alleen zijn. JUIST het alleen zijn. Mijn hond kan nu rustig tot een uur van 16 alleen zijn, het moet ook wel eens want hij mag niet altijd mee naar mn werk. Hij vermaakt zich prima. Doet NIETS in huis, sloopt NIETS, blaft niet. Hij vindt het wel prima. Hij gaat lekker liggen hangen wat slapen en botjes kauwen tot ik thuis kom en dan gaan we lekker ff flink spelen. En dit heb ik ALLEMAAL kunnen bereiken met behulp van een bench! Haha! Een verpeste zielige hond? Nee hoor. Een zelfstandige die niet piept als ik wegga en het principe van alleen zijn snapt? Ja

Mijn hond weet ook nog eens dat hij zich in moet houden soms als visite er is, of als er kleine kinderen over de vloer zijn, ook geleerd met de bench Haha!

Als je je hond als basis (dus als die nog jong is) leert dat je er ALTIJD bent, kan je op een rekenen op een hond met verlatings angst. Je hond moet het JUIST leren als jonge pup. En dat kun je gewoon doen als je thuis bent, door hem in de bench te stoppen. En sorry maar om te zeggen dat IEDEREEN die een bench gebruikt de instelling heeft van: Ik kan mn hond niet opvoeden DUS stop ik hem lekker in de bench want hij kan er toch niet uit vind ik zeer oncorrect van je.

Ik ken een hond die totaal gestoord is en totaal geen controle over zichzelf en zijn energeie heeft. Hij was pas met zo'n 6 maand ECHT zindelijk. Ik ben 100% zeker dat een bench dat gedrag had kunnen verhelpen. Mijn hond was binnen een maand al zindelijk doordat ik gebruik maakte van een bench.

Zie, dar zeg je het zelf al, het is een gemaksmiddel voor de mens, niet voor de hond. Ze leren er niet van zindelijk te zijn, want dat kan elke hond. Juist omdat het zo;n gemaksmiddel is wordt er zo snel misbruik van gemaakt (pupje van een paar weken oud kan immers daar makkelijk een paar uur in, en een wat oudere hond kan natuurlijk daar ook makkelijk 8 uur in).

Als je dit soort dingen gewoon aanleert als ze pup zijn, met een mand, dan hoef je ze niet op te sluiten.
Zindelijkheidstraining? Als je pup plast en poept in huis betekend gewoon dat je niet vaak genoeg gaat wandelen. Een hond leert van een bench alleen zijn blaas lichtelijk onder controle te houden, maar leert niet dat je niet mag plassen in huis.
Niet slopen leert een hond er ook niet van, want daar krijgt ie de kans niet voor.
Verder, het is niet fijn om als hond in je kots te moeten liggen en geen kant op te kunnen.

Het enige dat een hond in een bench kan is slapen en blaffen. En als je een hond hebt dioe van nature niet blaft (zoals de mijne) heb je kans op een heel rottig hondenleven.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:37

Bindi (en andere fanatieke bench tegenstanders): Als jullie mijn posts van gisteravond lezen, vinden jullie dan dat ik verkeerd bezig ben met m'n bench?

Vannacht heb ik trouwens de bench dicht ( Bloos! ) gehad. In het begin heeft hij een paar keer gepiept, maar zo snel als ik mijn hand bij hem in de buurt hield was hij weer stil. Vanmorgen zat hij keurig stil op me te wachten. Uiteraard zijn we vannacht nog een keer uit geweest. Ik zie het grote verschil niet in met de pup in de doos naast je bed. Behalve dan dat hij als hij groter is nog steeds gebruik kan maken van de bench waar hij tegen die tijd hopelijk thuis voelt. Voor een doos wordt hij toch een keer te groot.... (we hebben al een hele grote bench waar we maar nu maar de helft van gebruiken zodat zijn plekje hetzelfde blijft als hij groter wordt.)

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:45

Waarom wil je uberhaupt je hond in een bench? En een te grote bench is levensgevaarlijk, de ruimte tussen de spijlen is dan groter en het zal niet de eerste zijn die er tussen klem komt te zitten

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:50

SGWOllie schreef:
Bindi (en andere fanatieke bench tegenstanders): Als jullie mijn posts van gisteravond lezen, vinden jullie dan dat ik verkeerd bezig ben met m'n bench?

Vannacht heb ik trouwens de bench dicht ( Bloos! ) gehad. In het begin heeft hij een paar keer gepiept, maar zo snel als ik mijn hand bij hem in de buurt hield was hij weer stil. Vanmorgen zat hij keurig stil op me te wachten. Uiteraard zijn we vannacht nog een keer uit geweest. Ik zie het grote verschil niet in met de pup in de doos naast je bed. Behalve dan dat hij als hij groter is nog steeds gebruik kan maken van de bench waar hij tegen die tijd hopelijk thuis voelt. Voor een doos wordt hij toch een keer te groot.... (we hebben al een hele grote bench waar we maar nu maar de helft van gebruiken zodat zijn plekje hetzelfde blijft als hij groter wordt.)

Ik vind het zoals je het nu doet prima! Het ligt er alleen in mijn ogen aan wat je van plan bent met je hond als ie straks groot is. Gaat de bench dan weg, totdat de hond goed opgevoed is? Of hou je de bench en laat je de hond niet vrij in de huiskamer als jullie wegzijn?

Ik ben er niet tegen om de bench als hulpmiddel voor opvoeding te gebruiken, maar als mensen het als kooi gaan gebruiken dan ben ik er wel op tegen. Ik heb trouwens ook geen bench gebruikt voor mijn pupsel,en ik heb een schat van een hond.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:51

Ik ben niet tegen een bench maar vind het wel jammer dat mensen denken dat je alleen een hond op kunt voeden met een bench. Hier heb ik het zonder gedaan en ze sloopt ook niet, is zindelijk en kan goed alleen thuis blijven.
Maar goed, dat vind ik ieder zijn eigen keuze, zolang een bench goed gebruikt wordt zijn er genoeg honden die het heerlijk vinden.
Bench als strafhok gebruiken vind ik overigens weer niet bij dat goede gebruik horen. Dan ga je er vanuit dat een hond zijn zonden kan overdenken ofzo Verward Straffen moet direct zijn en niet nog 10 minuten daarna doorgaan, snapt de hond niks van. Natuurlijk kun je je hond best een time out geven in de bench maar dan straf je hem eerst voor wat hij gedaan heeft, laat hem even en lokt hem dan met wat lekkers de bench in voor wat rust.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:31

Splash: Ik denk dat de bench wel blijft. We zijn trouwens zelden weg, we hebben namelijk een flinke paardenverzameling die ik ook niet zomaar alleen laat. Als dit niet zo geweest zou zijn was ik niet aan een pup begonnen. We hebben ook nog een ruime ren met een binnenverblijf er op van onze vorige hond plus we hebben een invisible fence om het terrein heen liggen. Dit is tevens de reden van mijn onzekerheid tot nu toe, we hebben eigenlijk te veel mogelijkheden....

Lysette: Ik denk ook niet dat dit de enige manier is hoor! En ik ben het helemaal met je eens dat straffen met een bench de grootste onzin is!

Bindi: Ik stel een vraag, jij een wedervraag.... Maak je niet ongerust, de bench is zo aangepast dat we zelfs een smallere ruimte tussen de spijltjes hebben. (heb een heel handig vriendje) dus hij zit echt veilig. Zou jij nog antwoord willen geven op mijn vraag?

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:35

Als je het deurtje van de bench open laat 's nachts en wanneer je weg bent prima, maar dan kun je net zo goed een mand aanschaffen. Dus waarom wil je je pup opsluiten?

Prima dat je je pup vertrouwen geeft, maar ik ben gewoon op die hele bench tegen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:36

Nou dan zie ik weinig problemen. Ik vind het prettig voor een hond als ze een eigen plek hebben, en of dit nou een bench is die daar voor dient, of een mand, het is ook maar net wat ze gewend zijn. Mijn standpunt is wel duidelijk inmiddels, ik ben niet tegen een bench, mits hij niet als kooi dient. Verder moet iedereen zelf kiezen wat ze doen, ik heb een mand, maar een bench is per definitie niet meteen fout of zielig, het ligt er aan hóe je hem gebruikt.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:39

Een bench is imo niet anders dan het verlengde van een vogelkooitje en een vissenkom. Je beest opsluiten in zo'n klein mogelijke ruimte, zonder dat het enig nut heeft.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:50

Bindi schreef:
Een bench is imo niet anders dan het verlengde van een vogelkooitje en een vissenkom. Je beest opsluiten in zo'n klein mogelijke ruimte, zonder dat het enig nut heeft.

Dat vind ik onzin. Een vogel of vis zit er de hele dag in. Een hond niet (als het goed is, maar goed uitzonderingen maken een ding niet slecht). Als ik weg ben slapen mijn honden, of ze dit nou doen in een bench of een mand maakt dan ook niet uit. Voor sommige honden is een bench denk ik ook echt heel nuttig, denk aan de honden die maar door gaan en door gaan.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:52

Er is nou eenmaal geen enkele reden om goed te praten dat je je hond wegstopt. Omdat het zo makkelijk is??
Honden die maar door en door gaan, hoe komen die aan die energie??

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:52

SGWOllie schreef:
Lysette: Ik denk ook niet dat dit de enige manier is hoor! En ik ben het helemaal met je eens dat straffen met een bench de grootste onzin is!

Was niet zozeer op jou gericht hoor Knipoog Maar heel veel mensen doen net of je absoluut niet zonder een bench kan. Dat is onzin. Het kan heel nuttig zijn en ik geloof ook niet dat het slecht is maar het kan ook prima zonder. Welke keus je maakt ligt aan jouw en je hond (als ik hier ooit nog een border collie krijg komt er wel een bench Knipoog).

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:56

Bindi schreef:
Er is nou eenmaal geen enkele reden om goed te praten dat je je hond wegstopt. Omdat het zo makkelijk is??
Honden die maar door en door gaan, hoe komen die aan die energie??

Ik heb een border gehad, en die ging gewoon door. Ook al was hij al moe of had hij al onwijs pijn aan zijn heupen, hij ging gewoon door. Dan zag hij bijvoorbeeld iets waar hij misschien wel mee kon spelen en dan ging ie daar ook op af. Ik kreeg hem toen hij al ouder was en hij kende geen bench maar ik denk dat het voor hem heel fijn was geweest als hij daar soms gewoon verplichte rust had moeten nemen. Nu nam ik hem dan vaak mee naar mijn kamer waar het volledig rustig was, ging ook goed maar het beperkt je wel weer.