Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bindi schreef:Een bench is gewoon makkelijk voor mensen die hun hond niet goed kunnen opvoeden, en zo de hond makkelijk weg kunnen stoppen. Een hype, that's it, en er is geen andere reden voor.
*wacht geduldig totdat ze heel bokt over haar heen krijgt*
En ter info: wij hebben slechts een bench voor onze hond omdat ze daar aan moet wennen voor het vliegtuig straks.
Bindi schreef:Vroeger konden alle mensen prima zonder een bench. Nu is het gewoon makkelijk om je beest even weg te stoppen. Hij kan er toch lekker niet uit.
x_Marr schreef:Ik snap ook niet dat mensen hier nog steeds bezig zijn met een discussie, terwijl ik dit topic heb geopend toen ik half lag te slapen en naar ervaringen vroeg.
Kan ik een dga niet op internet, staan er opeens 4 pagina's vol discussie's, ook met mensen die denken dta we haar direct de eerste dag dat ze bij ons was al in de bench beneden zonder ons hebben gedaan, wat dus NIET het geval was.
Ik heb al gevraagd of dit topic op slot mocht, maar het is dus niet gesloten, en ik wordt er nu eigenlijk wel zat van dat mijn topic telkens op de hoofdpagina staat en als mensen er een stukje uit lezen dat ik straks als dierenbeul ofzo wordt beschreven.
Klaar.
Bindi schreef:Vroeger konden alle mensen prima zonder een bench. Nu is het gewoon makkelijk om je beest even weg te stoppen. Hij kan er toch lekker niet uit.
Skitter schreef:Bindi schreef:Vroeger konden alle mensen prima zonder een bench. Nu is het gewoon makkelijk om je beest even weg te stoppen. Hij kan er toch lekker niet uit.
Nee dit snap ik ook niet
Blijkbaar ken je het principe dus NIET van een bench. Als je je nou eens in zou verdiepen en niet zo oppervlakkige denken, had je wel gezien dat een bench wel degelijk kan helpen bij het opvoeden EN het alleen zijn. JUIST het alleen zijn. Mijn hond kan nu rustig tot een uur van 16 alleen zijn, het moet ook wel eens want hij mag niet altijd mee naar mn werk. Hij vermaakt zich prima. Doet NIETS in huis, sloopt NIETS, blaft niet. Hij vindt het wel prima. Hij gaat lekker liggen hangen wat slapen en botjes kauwen tot ik thuis kom en dan gaan we lekker ff flink spelen. En dit heb ik ALLEMAAL kunnen bereiken met behulp van een bench!Een verpeste zielige hond? Nee hoor. Een zelfstandige die niet piept als ik wegga en het principe van alleen zijn snapt?
Mijn hond weet ook nog eens dat hij zich in moet houden soms als visite er is, of als er kleine kinderen over de vloer zijn, ook geleerd met de bench![]()
Als je je hond als basis (dus als die nog jong is) leert dat je er ALTIJD bent, kan je op een rekenen op een hond met verlatings angst. Je hond moet het JUIST leren als jonge pup. En dat kun je gewoon doen als je thuis bent, door hem in de bench te stoppen. En sorry maar om te zeggen dat IEDEREEN die een bench gebruikt de instelling heeft van: Ik kan mn hond niet opvoeden DUS stop ik hem lekker in de bench want hij kan er toch niet uit vind ik zeer oncorrect van je.
Ik ken een hond die totaal gestoord is en totaal geen controle over zichzelf en zijn energeie heeft. Hij was pas met zo'n 6 maand ECHT zindelijk. Ik ben 100% zeker dat een bench dat gedrag had kunnen verhelpen. Mijn hond was binnen een maand al zindelijk doordat ik gebruik maakte van een bench.
SGWOllie schreef:Bindi (en andere fanatieke bench tegenstanders): Als jullie mijn posts van gisteravond lezen, vinden jullie dan dat ik verkeerd bezig ben met m'n bench?
Vannacht heb ik trouwens de bench dicht () gehad. In het begin heeft hij een paar keer gepiept, maar zo snel als ik mijn hand bij hem in de buurt hield was hij weer stil. Vanmorgen zat hij keurig stil op me te wachten. Uiteraard zijn we vannacht nog een keer uit geweest. Ik zie het grote verschil niet in met de pup in de doos naast je bed. Behalve dan dat hij als hij groter is nog steeds gebruik kan maken van de bench waar hij tegen die tijd hopelijk thuis voelt. Voor een doos wordt hij toch een keer te groot.... (we hebben al een hele grote bench waar we maar nu maar de helft van gebruiken zodat zijn plekje hetzelfde blijft als hij groter wordt.)
Bindi schreef:Een bench is imo niet anders dan het verlengde van een vogelkooitje en een vissenkom. Je beest opsluiten in zo'n klein mogelijke ruimte, zonder dat het enig nut heeft.
SGWOllie schreef:Lysette: Ik denk ook niet dat dit de enige manier is hoor! En ik ben het helemaal met je eens dat straffen met een bench de grootste onzin is!
Bindi schreef:Er is nou eenmaal geen enkele reden om goed te praten dat je je hond wegstopt. Omdat het zo makkelijk is??
Honden die maar door en door gaan, hoe komen die aan die energie??