En fijn dat het weer beter gaat
Houden zo! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Houden zo!
Fijn dat het weer goed gaat!

Laura24 schreef:Zonder brokjes, dus alleen maar zacht vlees, is ontzettend slecht voor de tandjes... Maakt nu misschien nog niet zoveel uit, maar over een paar jaar een kat zonder tanden en kiezen is wel heel vervelend!
Laura24 schreef:Zonder brokjes, dus alleen maar zacht vlees, is ontzettend slecht voor de tandjes... Maakt nu misschien nog niet zoveel uit, maar over een paar jaar een kat zonder tanden en kiezen is wel heel vervelend!
Mijn vorige kat kreeg ook alleen brokjes, en ook haar gebit was niets mis mee. Net als alle andere katten die we ooit gehad hebben. Botten vind mijn kat trouwens niet interessant, maar dat terzijde... Die zullen misschien best nog beter zijn, maar brokjes zijn wel degelijk veel beter dan blikvlees! Rosita schreef:Laura24 schreef:Zonder brokjes, dus alleen maar zacht vlees, is ontzettend slecht voor de tandjes... Maakt nu misschien nog niet zoveel uit, maar over een paar jaar een kat zonder tanden en kiezen is wel heel vervelend!
Ha Laura, zou het gemiddelde wilde dier (die dus nóóit brokjes eten) na een paar jaar geen tandjes meer hebben denk je? Alle fabrieksvoer is prut voor de gebitten dat is helemaal waar. Als alternatief bestaat het voeren van vérse maaltijden. Compleet diepvriesvoer of nog beter repen vlees en hele prooien als eendagskuikens dáár blijft een gebit optimaal van hoor. Daar heb je geen brokje voor nodig
Rosita schreef:een kat hoeft geen brokjes te eten hoorFijn dat het weer goed gaat!

Splash schreef:Rosita schreef:een kat hoeft geen brokjes te eten hoorFijn dat het weer goed gaat!
Het is veel beter voor een kat om droogvoeding (brokjes) te eten. Ten eerste is het veel beter voor de tanden en er zitten meer en betere voedingstoffen in (tenminste als je een goed merk voert zoals Iams of Hill etc.). Ook heb je er veel minder van nodig omdat blikvoeding vooral bestaat uit water. De kans op diaree is ook veel kleiner als je voornamelijk brokjes geeft. Af en toe blikvoeding is niet erg maar ik zou het niet dagelijks geven. De meeste blikjes bestaan uit rest afval van de slager (tenzij je een goed merk blikvoeding koopt).
Fijn dat het beter gaat met de kleine. Houden zo!
) dus dan is de beste optie (als je al iets naast de brokjes wil geven) een goed merk blikvoeding.

Splash schreef:En ik wil er ook even bij zeggen dat huiskatten geen wilde katten zijn en niet alleen op versvoeding kunnen leven (mijn mening dan).
Chrystal-gek schreef:Splash schreef:En ik wil er ook even bij zeggen dat huiskatten geen wilde katten zijn en niet alleen op versvoeding kunnen leven (mijn mening dan).
Jawel hoor, geen probleem. Juist geen probleem.
En ja, onze huiskatten zijn gedomesticeerd, maar het is en blijft nog steeds een carnivoor, met een carnivoren gebit en maag en darmstelsel.
Ze hebben nog steeds geen granen nodig.
En daarna lekker uit de waterbak gelurkt.. en net om 11 uur weer