Mijn kitten gaat niet goed:(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Milou90

Re: Mijn kitten gaat niet goed:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 22:29

Wat een mooi beestje zeg! Prachtig Lovers
En fijn dat het weer beter gaat Lachen Houden zo!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 15:14

Ze is thuis Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Ze drinkt weer, ze weet weer, ze poept goed, en ze is levendiger als ik ooit heb gezien Haha!

En het was toch wel degelijk een beetje kieskeurig ze hoeft het gewoon niet. Brokjes ging ze pas vanaf 14 uur eten omdat ze dat vlees veel lekkerder vind net als vocht van het vlees vind ze veel lekkerder als water.

Maar goed de aanhouder wint, en hun hebben het gewoon goed in de gaten gehouden en niks anders gegeven, en nu is ze lekker thuis Haha!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:26

Gelukkig gaat alles weer helemaal goed! Haha!
Hopelijk blijft het zo.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:53

een kat hoeft geen brokjes te eten hoor Knipoog Fijn dat het weer goed gaat!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 17:57

Hier eten ze de hele dag brokjes, en af en toe wat vlees maar eigenlijk gewoon brokken... Knipoog

En tsja ik vind het een ook weleens lekkerder als het ander Clown

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:14

Zonder brokjes, dus alleen maar zacht vlees, is ontzettend slecht voor de tandjes... Maakt nu misschien nog niet zoveel uit, maar over een paar jaar een kat zonder tanden en kiezen is wel heel vervelend!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 18:35

Mede daarom heb ik ook gekozen voor brokken, alle dieren dus ook de honden staan hier gewoon op brokken.

Natuurlijk af en toe als extra een beetje vlees maar gewoon een kwalitatief goed voor is wat ze dagelijks binnen moeten krijgen Knipoog

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:56

Babsie, blij te horen dat het met je katje weer beter gaat!

Laura24 schreef:
Zonder brokjes, dus alleen maar zacht vlees, is ontzettend slecht voor de tandjes... Maakt nu misschien nog niet zoveel uit, maar over een paar jaar een kat zonder tanden en kiezen is wel heel vervelend!

Nee hoor, juist brokjes zijn minder goed voor de tanden.
Brokjes zijn vaak hap-slik-weg, doet dus zo goed als niks voor de tanden.
Blikvlees ook niet.
Het zou kunnen dat ze er het een en ander doorheen doen dat werkt op de tanden, maar de brokjes opzich niet.
Een lap vlees waar ze stukjes vanaf moeten trekken wel. Botten uiteraard ook.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 19:03

Als de hele bups hier weer gezond is krijgen ze hier ook weer kuikens.

Die geef ik namelijk wel gewoon 1 dags kuikens. Ook krijgen ze hier kippenbotjes met vlees, wel rauw dus, dus wat dat betreft zit het wel goed.

Enne je hebt ook extra grote brokjes van RC waar ze dus wel op moeten kauwen Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:04

Fijn dat het nu goed gaat!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:06

Laura24 schreef:

Ha Laura, zou het gemiddelde wilde dier (die dus nóóit brokjes eten) na een paar jaar geen tandjes meer hebben denk je? Alle fabrieksvoer is prut voor de gebitten dat is helemaal waar. Als alternatief bestaat het voeren van vérse maaltijden. Compleet diepvriesvoer of nog beter repen vlees en hele prooien als eendagskuikens dáár blijft een gebit optimaal van hoor. Daar heb je geen brokje voor nodig Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:07

Nou, mijn kat krijgt haar brokjes toch echt niet weg zonder erop te kauwen hoor! Heb als tip van mijn dierenarts gekregen om haar alleen nog brokjes te geven (afgezien van een enkele traktatie), aangezien haar tandjes heel slecht waren toen ze bij me kwam. Als het slechter zou worden, moest alles getrokken worden. Nu heeft mn kat een supermooi wit gebitje Haha! Mijn vorige kat kreeg ook alleen brokjes, en ook haar gebit was niets mis mee. Net als alle andere katten die we ooit gehad hebben. Botten vind mijn kat trouwens niet interessant, maar dat terzijde... Die zullen misschien best nog beter zijn, maar brokjes zijn wel degelijk veel beter dan blikvlees!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:08

Rosita schreef:
Laura24 schreef:

Ha Laura, zou het gemiddelde wilde dier (die dus nóóit brokjes eten) na een paar jaar geen tandjes meer hebben denk je? Alle fabrieksvoer is prut voor de gebitten dat is helemaal waar. Als alternatief bestaat het voeren van vérse maaltijden. Compleet diepvriesvoer of nog beter repen vlees en hele prooien als eendagskuikens dáár blijft een gebit optimaal van hoor. Daar heb je geen brokje voor nodig Knipoog

Ik heb het over ZACHT vlees, blikvoer dus!

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:18

Rosita schreef:

Het is veel beter voor een kat om droogvoeding (brokjes) te eten. Ten eerste is het veel beter voor de tanden en er zitten meer en betere voedingstoffen in (tenminste als je een goed merk voert zoals Iams of Hill etc.). Ook heb je er veel minder van nodig omdat blikvoeding vooral bestaat uit water. De kans op diaree is ook veel kleiner als je voornamelijk brokjes geeft. Af en toe blikvoeding is niet erg maar ik zou het niet dagelijks geven. De meeste blikjes bestaan uit rest afval van de slager (tenzij je een goed merk blikvoeding koopt).

Fijn dat het beter gaat met de kleine. Houden zo!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:20

Splash schreef:
Rosita schreef:

Het is veel beter voor een kat om droogvoeding (brokjes) te eten. Ten eerste is het veel beter voor de tanden en er zitten meer en betere voedingstoffen in (tenminste als je een goed merk voert zoals Iams of Hill etc.). Ook heb je er veel minder van nodig omdat blikvoeding vooral bestaat uit water. De kans op diaree is ook veel kleiner als je voornamelijk brokjes geeft. Af en toe blikvoeding is niet erg maar ik zou het niet dagelijks geven. De meeste blikjes bestaan uit rest afval van de slager (tenzij je een goed merk blikvoeding koopt).

Fijn dat het beter gaat met de kleine. Houden zo!

Er is meer dan alleen blikvlees en brokjes...

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:07

@crystal-gek:
Ja, dat weet ik ook wel (heb zelf 8 katten en heb Snowshoes gefokt)!! Versvoeding is ook erg goed (o.a. van carnibest). Maar, mijn ervaring is dat de meeste mensen dit te duur vinden en kuikens vies en zielig (ik vind het ook wel een beetje zielig Bloos ) dus dan is de beste optie (als je al iets naast de brokjes wil geven) een goed merk blikvoeding.

Ook brokes maken de tanden schoon. Ze kauwen er wel degelijk op. En ik wil er ook even bij zeggen dat huiskatten geen wilde katten zijn en niet alleen op versvoeding kunnen leven (mijn mening dan).
Ik zelf geef alleen maar brokjes (Iams) en heel af en toe wat blik en vers. Heb nog nooit problemen met de tanden gehad.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:39

Onze poes eet bijna alleen maar brokjes en zelden of nooit blikvlees, maar nu moet haar gebitje weer schoongemaakt worden! Twee jaar geleden moest dat ook al. En nu dus weer. haar tandvlees is echt ontstoken. ik snap daar weinig van, want ze krijgt haast nooit blikvlees omdat ze dat zo slecht eet. Brokjes eet ze gewoon veel beter. Nu dus even niet, want dat doet zo zeer!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:54

Hmmm zal misschien wel verschillen per kat, de mijne hebben het allemaal altijd goed gedaan op brokken, wel altijd van de betre merken, geen "supermarkt-brokken"

Ehhh we gaan trouwens wel erg offtopic Knipoog

Nu weer ontopic: hoe is t nu? Is ie nog steeds zo lekker vrolijk? Lachen

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:28

Splash schreef:
En ik wil er ook even bij zeggen dat huiskatten geen wilde katten zijn en niet alleen op versvoeding kunnen leven (mijn mening dan).

Jawel hoor, geen probleem. Juist geen probleem.
En ja, onze huiskatten zijn gedomesticeerd, maar het is en blijft nog steeds een carnivoor, met een carnivoren gebit en maag en darmstelsel.
Ze hebben nog steeds geen granen nodig.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:24

Voor katten met stelselmatig tandproblemen, is er bij de dierenarts droegvoer te koop, waarbij de brokken groter zijn. Dus de katten moeten kauwen. Dit voer is over het algemeen niet duurder dan het premium voer ( royal canin, eukanuba en Iams etc) in de dierenwinkel

Nu weer ontopic idd:

Fijn te horen dat het weer goed gaat met de kleine. Nu maar heel snel genieten van haar, want voor je het weet is ze groot.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 02:49

Chrystal-gek schreef:
Splash schreef:
En ik wil er ook even bij zeggen dat huiskatten geen wilde katten zijn en niet alleen op versvoeding kunnen leven (mijn mening dan).

Jawel hoor, geen probleem. Juist geen probleem.
En ja, onze huiskatten zijn gedomesticeerd, maar het is en blijft nog steeds een carnivoor, met een carnivoren gebit en maag en darmstelsel.
Ze hebben nog steeds geen granen nodig.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 10:22

Over die brokjes had ik het dus ook idd die zijn zo groot dat ze moeten kauwen Haha!

Ik werd vanmorgen wakker, kleintje tegen mn buik aan dus ze werd wakker springt van bed, gaat eerst lekker de brokjes eten en veel ook Haha! En daarna lekker uit de waterbak gelurkt.. en net om 11 uur weer Haha!

Geweldig Haha! Go jij! Go jij!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:34

Zo, dat noem ik vooruitgang!! Go jij! Go jij!