Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:57

CrazyCat schreef:
De mensen in mijn kennisskring gaan ook gewoon met hun HTK naar de dierenarts anders waren het ook niet mijn kennissen.
De gemiddelde persoon kan denken dat dit niet voor de meerderheid opgaat, omdat in hun kenniskring dit niet voorkomt, maar ik denk dat elke asiel vrijwilliger en dierenarts beter weet. Er zijn echt veel mensen zijn die het niks kan schelen of gewoon niet ziet. Die katten gaan door een luikje in en uit en het diertje moet halfdood voor pampus liggen voor men doorheeft dat er iets aan de hand is.

Dit is gewoon gebaseerd op feiten en ik vind dus dat ik dat prima kan zeggen. Ik zeg toch niet dat iedereen met een HTK standard niet naar een DA gaat.

Ja maar die mensen gaan dus niet niet naar de DA omdat het HTK katten zijn.
Die mensen gaan niet omdat ze geen enkel besef van dieren liefde hebben!!!
Of die hebben geen geld, daarom gaan die mensen niet!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:02

katiavl schreef:
* telt tot tien* Lips are sealed

je mag er trots op zijn jolanda...

Ik tel met je mee.....niet gelukt ik moet toch nog even reageren.

Ik zou het doodzielig vinden voor de vogeltjes om mijn raskatten buiten te laten lopen.
Abessijnen zijn dusdanig lening en staan nog zo dicht bij de wilde kat qua jaaggedrag dat vogeltjes geen kans meer zouden hebben.
Zouden perfecte muizenvangers zijn en als ik in een boerderij zou wonen ergens op de veluw ofzo, dan zouden deze dure katten ook gewoon buiten lopen. Wel gecastreerd dan dus! Mijn raskatten zouden in de natuur zeker beter overleven dan de gemiddelde HTK. Zitten ook in weer en wind buiten op ons afgezette balkon en gebruiken de vele krabpalen in huis voor hun natuurlijk gedrag.
Het zijn zeker geen volgevreten luie katten. Verwend zijn ze wel, maar dat zijn mijn HTK's ook altijd geweest (en die kwamen ook niet buiten).

Wat is dat toch dat iedereen roept dat katten buiten moeten lopen omdat dat natuurlijk is. De moderne HTK staat al zover van zijn wilde voorouders af dat deze vergelijking al lang niet meer opgaat. Het lijkt mij af en toe teveel op het je ontrekken aan je verantwoordelijkheid, want zorgen dat je kat op een veilige manier natuurlijk gedrag kan vertonen kost veel moeite, tijd en geld.

Je gooit je paard toch ook niet op straat met de opmerking, ja maar die moet zich maar redden het is toch een dier en zelf rondscharrelen is zijn natuur. Ik wordt af en toe al voor dierenmishandelaar uitgemaakt als mijn paard in de winter in dikke vacht buiten staat (met schuilstal), omdat ze zonder deken staat.

Ik vind dat je in de gemiddelde wijk tegenwoordig je kat niet meer vrij buiten kunt laten. Ziektes, verkeer, kattenhaters etc.
Daar komt nog bij dat ik vind dat je een ander niet met de troep van jouw kat hoeft op te schepen. Niet iedereen vind het leuk om tijdens het tuinieren in de uitwerpselen te grijpen van andermans dier. Het is nou eenmaal niet meer zo rustig als 20 jaar geleden en ook toen zijn we bij mijn ouders katten kwijt geraakt die overreden werden of iets dergelijks.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:05

daantjuhhh schreef:
CrazyCat schreef:
De mensen in mijn kennisskring gaan ook gewoon met hun HTK naar de dierenarts anders waren het ook niet mijn kennissen.
De gemiddelde persoon kan denken dat dit niet voor de meerderheid opgaat, omdat in hun kenniskring dit niet voorkomt, maar ik denk dat elke asiel vrijwilliger en dierenarts beter weet. Er zijn echt veel mensen zijn die het niks kan schelen of gewoon niet ziet. Die katten gaan door een luikje in en uit en het diertje moet halfdood voor pampus liggen voor men doorheeft dat er iets aan de hand is.

Dit is gewoon gebaseerd op feiten en ik vind dus dat ik dat prima kan zeggen. Ik zeg toch niet dat iedereen met een HTK standard niet naar een DA gaat.

Ja maar die mensen gaan dus niet niet naar de DA omdat het HTK katten zijn.
Die mensen gaan niet omdat ze geen enkel besef van dieren liefde hebben!!!
Of die hebben geen geld, daarom gaan die mensen niet!

Helaas gaat dit in de praktijk heel vaak samen. We hebben kinderen dus moet er ook een kat, maar eigenlijk hebben we niets met dieren. Best lastig zo'n kat dus we nemen een kattenluik en kijken eigenlijk niet meer om naar ons dier. (hoe vaak hoor je niet dat een kat is komen aanlopen of altijd bij de buren zit en dat nergens gemeld is dat iemand een kat kwijt is).

Misschien heb ik het wat ongelukkig geformuleerd en had ik beter kunnen zeggen, mensen met een kat die ze vrijwel niets heeft gekost. Het zijn dan inderdaad mensen die of het geld er niet voor hebben of geen dierenliefde. Beiden horen mijns inziens geen dieren te hebben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:08

Nee, die mensen horen uberhoubt geen enkel dier te hebben, nog geen goudvis..
Maar ook geen raskat.
Ze zullen dan echt niet ineens wel gaan omdat ze een raskat hebben!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:09

Jolandaa_ schreef:
wat is nou een kat die de hele dag binnen moet zitten en lui gevoerd word.?
gewoon een simpel weg verpeste kat.

Dank je Jolandaa, mede namens mijn verpeste katten die overigens slanker zijn dan menig buitenkat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:10

die soort mensen vinden het teveel om zestig euro aan een dier uit te geven, dus denk dat die mensen zowiezo geen raskat gaan kopen dus die vallen volgens mij al af. Denk niet dat ze die ook in de sloot gaan gooien zowiezo ellende bespaard voor de katten

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:11

Ik heb het geluk dat ik op een boerderij woon en dus zijn de katten dag en nacht buiten.
Ik denk dat katten houden in de stad en katten houden op een boerderij gewoon twee verschillende dingen zijn, en je kunt ze ook niet altijd met elkaar vergelijken.

Mijn ervaring is dat nieuw bloed (bij iedere diersoort) niet altijd kwaad kan. Als je puur b.v. raskatten wilt fokken zit je vaak zo in één wereldje. Ik denk dat mensen die graag één poes willen voor de gezelligheid helemaal geen behoefte hebben aan een dure kat met een chique stamboom die willen gewoon graag een poes.
Ik zou al waren HTK katten en raskatten evenveel waard nogsteeds geen raskat nemen. Hier hebben we twee poesjes gehad met veel perzenbloed. één katje moest al snel afgemaakt worden omdat hij een darmprobleem had en niet kon poepen (wat wel vaker voorkwam bij perzen volgens de DA). De andere hebben we nogsteeds maar soms lijkt met meer een kruising teddybeer dan een kat. (wel écht een schat van een beest hoor!)

Als je helemaal weg bent van een bepaald ras zou ik ook een raskat nemen, maar als je gewoon een poes (of hond of paard) wilt.... wat is er dan zo mis met een kruising?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:14

*doet deur op kiertje weer open en roept toch nog wat*

Ik wil toch even reageren op dat verhaal van boerderijkatten. Wij hebben denk ik een stuk of 4 á 5 katers of poezen hier op de boerderij. Geen idee hoeveel precies wat we zien ze niet irl. We hebben camera's bij onze koeien hangen en zien dus zo af en toe die katten achter de koeien zitten (wachten op de nageboorte). We voeren de katten niet !! Het zou dus ook onmogelijk zijn ze te pakken te krijgen. Of ze nesten hebben weten we nooit. Die zien we iig niet. Wél al twee keer meegemaakt dat er een kartonnen doosje met kittens achter de stal stond. Deze kittens idd naar asiel laten brengen door dierenambulance) Je wilt trouwens niet wéten wat een overendingskracht je moet gebruiken om ze te overtuigen dat het niet jouw kittens zijn. Is ook bij de laatste keer gezegd dat het écht de laatste keer is dat ze opgehaald worden. En wat moeten we dán de volgende keer? (doodmaken?)
Zo gaat dat nu eenmaal als je in het buitengebied woont.

Ooit één keer van kennissen een jong kitten als cadeau gekregen. Deze voerden we wél en hebben die ook na een half jaar laten steriliseren. Zélf een poes of kat kopen zullen we nooit doen..... Mijn man heeft er een hekel aan. Voor de muizen hebben we uilen !! Haha!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:15

Word er ook erg moe van als ik lees dat er weer een nestje kittens is geboren.
Ik heb zelf 4 katten waarvan de poezen zijn gesteriliseerd en de katers gecastreerd zodat ik niet mee werk aan het feit dat er straks weer een zwangere poes ergens losloopt van een van mijn katers.
Een buurvrouw verderop heeft ook om de haverklap kittens,ze kan niet eens der eigen gezin onderhouden maar heeft telkens kittens en houd er zelf iedere keer minimaal 3.
Dat moederpoesje is echt mega mager en ziet eruit alsof ze zo uit de sloot getrokken is.
Vind het echt schandalig en ergens ook onder mishandeling vallen.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:17

En vanwege het probleem wat de TS aangeeft zijn onze 3 poezen geholpen Ja

Alhoewel toen wij nog af en toe een nestje hadden was er wel altijd erg vraag naar onze kittens.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:18

ik heb 3 jaar geleden bewust 2 oudere katten uit t asiel gehaald....
Ik vind t ook niet kunnen... jammer hoor!!!
Zo ken ik dus iemand die om de haveklap een nest pups heeft... gewoon te laks om te laten casteren/steriliseren

CrazyCat

daantjuhhh schreef:
Nee, die mensen horen uberhoubt geen enkel dier te hebben, nog geen goudvis..
Maar ook geen raskat.
Ze zullen dan echt niet ineens wel gaan omdat ze een raskat hebben!

Zijn over het algemeen ook niet de mensen die een raskat aanschaffen en de goede fokkers zijn erg streng bij wie ze een dier plaatsen. Maar inderdaad dit soort mensen zouden nog geen goudvis mogen hebben.

Taffje

Ik woon op een boerderij, wij hebben inmiddels zeven katten rondlopen (twee "huis" katten en de rest "stal" katten) waarvan er zes zijn geholpen (kost wat hoor kan ik je vertellen) nummer zeven is aan komen waaien na dat de laatste vier geholpen zijn (waarvan er inmiddels ook al weer twee zijn verdwenen).
Wij twijfelen er inmiddels aan of die ook wel geholpen gaat worden, heb je dat gedaan komt de volgende...........
Zoals al eerder vermeld, op een boerderij komen en gaan ze (meer komen overigens) en ik blijf niet aan de gang om iedere keer maar weer een fikse rekening te krijgen omdat er weer een aan is komen waaien.
Ik ben absoluut een kattenliefhebber en verzorg ze stuk voor stuk goed, ze krijgen eten, worden ontvlooid, ingeënt en dergelijke en als ze iets mankeren gaan ze naar de dierenarts maar ik pas er voor om voor elke voorbij komende zwerver weer in de buidel te moeten tasten......

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:22

Ik zou trouwens ook niet zo snel een kat uit het asiel nemen. Wij wonen op een boerderij en onze katten (3) komen nooit binnen, dit kun je een volwassen kat die ergens anders vandaan komt niet meer aanleren. Die blijven dan niet op het erf.
Dat is dus geen onwil, maar het kan bijna niet.

@Tavanta: wij wonen gelukkig in dezelfde straat als Martin Gaus dus katten die niet van ons (of van de buren) zijn gaan daar naartoe. Dit is ook wel eens een nadeel, want we hebben ook wel eens onze eigen katten op kunnen halen omdat mensen die langs komen fietsen denken dat het zwerfkatten zijn.
Laatst bijgewerkt door Lest op 08-05-07 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:23

Ik ben het met de TS eens.

Onze kat is gecastreerd, en loopt wel buiten. Hij heeft onbeperkt eten en mag naar buiten wanneer hij wil. Prima te doen zo.

Ohja, hij komt uit een asiel
Laatst bijgewerkt door Margoooo op 08-05-07 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:28

Roosjesgat schreef:

Onze kat is gecastreerd, en loopt wel buiten. Hij heeft onbewerkt eten en mag naar buiten wanneer hij wil. Prima te doen zo.

Wat is dat dan?????? zeker onbePerkt

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:31

IKbenEllen schreef:
Roosjesgat schreef:

Onze kat is gecastreerd, en loopt wel buiten. Hij heeft onbewerkt eten en mag naar buiten wanneer hij wil. Prima te doen zo.

Verse muizen, eendagskuikens, enz................. nog niets aan bewerkt

randalinpony

slimmerik schreef:
Citaat:
Deze kittens idd naar asiel laten brengen door dierenambulance) Je wilt trouwens niet wéten wat een overendingskracht je moet gebruiken om ze te overtuigen dat het niet jouw kittens zijn. Is ook bij de laatste keer gezegd dat het écht de laatste keer is dat ze opgehaald worden. En wat moeten we dán de volgende keer? (doodmaken?)

Heb ooit tegenover een stadspark gewoond. Je wilt niet weten hoe vaak ik op jacht ben geweest naar kittens die er zomaar rondliepen....

En dan kwam ik bij het asiel(had al die zwervertjes stuk voor stuk onder mijn armen willen nemen, maar de oude poes die we hadden dacht er nou eenmaal anders over.) en dan werd ik zo ongeveer uitgemaakt voor crimineel en dierenbeul.
Lekker hoor...
Op een gegeven moment zijn we de diertjes maar gaan plaatsen in onze kennisenkring, dat ging nog gemakkelijker!!!

IKbenEllen

Slimmerik, wat jij omschrijft is een heel ander soort leven als de stadskat heeft. Dat KAN zo echt niet bij ons, dan heeft heel de buurt er last van.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:32

Tavanta schreef:
[Verse muizen, eendagskuikens, enz................. nog niets aan bewerkt

Ach zo Haha!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:35

goudvisje op zijn tijd Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:35

IKbenEllen schreef:
Jolandaa_ schreef:
wat is nou een kat die de hele dag binnen moet zitten en lui gevoerd word.?
gewoon een simpel weg verpeste kat.

Dank je Jolandaa, mede namens mijn verpeste katten die overigens slanker zijn dan menig buitenkat.

Onze kat is ook een echte binnenkat, die WIL niet eens naar buiten, ja alleen in de achtertuin en daar kan ze niet weg. Vroeger mochten onze katten wel de straat op, maar aangezien wij bij een industriegebied wonen en vlak langs de A16, hebben wij een aantal katten verloren die doodgereden zijn. We hebben toen de tijd er een punt achter gezet en toen we een nieuwe kat hadden mocht die niet meer de straat op. Onze kat weet niet beter, dus verpest is ze zeker niet Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:36

Ik denk dat mensen gewoon niet nadenken over de toekomst zegmaar, ze denken alleen aan het moment van de leuke jonge katjes enzo.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:38

Impulsaankopen heet dat Knipoog

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:41

Tavanta schreef:
IKbenEllen schreef:

Verse muizen, eendagskuikens, enz................. nog niets aan bewerkt

Ik bedoelde idd onbeperkt Clown