Dierentuin Artis --> Walgelijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Re: Dierentuin Artis --> Walgelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:23

Cayenne schreef:
Arrabel schreef:
Ik ken wel de kassen met de planten, maar ik had daar nooit vlinders gezien.
Zaten die soms bij de instekten?
Rechts om het hoekje bij de zeeleeuwen?

Die zaten inderdaad in het insectarium Ja Artis heeft trouwens het grootste insectarium ter wereld Ja

Ik kan me trouwens nog herinneren dat IJsbeer Tania vorig jaar sneeuw kreeg in Augustus omdat ze het zo warm had Haha!

Kreeg ze echte sneeuw?
Hihihihihihi, hoe hadden ze dat gemaakt?

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:25

Arrabel schreef:
Ik ga nu iets zeggen waar heel veel mensen waarschijnlijk over gaan vallen maar so be it.
Ik denk dat apen meer gevoel hebben dan vlinders, dat die zich echt rot kunnen voelen en vlinders veel minder.

En ik kan het dan natuurlijk weer niet laten om hier op te reageren Clown

Waarom denk je dat? Omdat je zelf meer op een aap lijkt.... (geldt voor ieder mens natuurlijk!)
Ikzelf zou het niet weten, of een vlinder zich rot kan voelen, moet zeggen dat ik me daar nooit zo in verdiept het, als ik moet kiezen tussen een docu over apen of vlinders, dan kies ik voor de apen. Hoewel ik het me nu wel afvraag en straks eens ga kijken wat ik daarover kan vinden Bloos

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:26

Apen hebben een grotere hersen inhoud en kunnen daarom meer prikkels ervaren, tenmiste dat denk ik...

Mistic

Arrabel schreef:

Weet je wat mij nou zo verbaasd? Jij zit constant te roepen dat je Artis zo slecht vind, maar blijkbaar ben je er vaak genoeg geweest om bijna alle verblijven qua grote en ligging uit je hoofd te weten. Sigaar
Laatst bijgewerkt door Mistic op 20-04-07 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Keukenkast

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:27

Arrabel schreef:
Kreeg ze echte sneeuw?
Hihihihihihi, hoe hadden ze dat gemaakt?

Met een sneeuwkanon Ja

Hier staan een hele hoop foto's ervan: http://www.fotoleovogelzang.nl/show.php ... e%20sneeuw
erg ongelukkig lijkt ze niet Haha!

Citaat:
Sneeuw voor Tania

Dierentuin Artis heeft een verrassing in petto voor ijsbeer Tania: sneeuw! Naar verwachting zal het ijsberenverblijf donderdagochtend tegen 10.00 uur bedekt zijn met een flinke laag sneeuw. Er is geen sprake van een bizar weersverschijnsel. Artis zal woensdagnacht een sneeuwkanon in stelling brengen.

Het is nog niet duidelijk of de ijsbeer op de verfrissing zit te wachten, want de 16-jarige Tania is in Nederland geboren en heeft nog nooit sneeuw gezien. 'We hebben geen flauw idee of ze het leuk vindt', zegt woordvoerder Anita Almasi van de Amsterdamse dierentuin. 'We verwachten van wel, want ze is een ijsbeer. Op korte termijn herhalen we de verrassing nog een paar keer, want het kanon staat er nu toch.'

Artis heeft plannen om het ijsberenverblijf te verbouwen en wil ook het aantal ijsberen uitbreiden. Tania is nu nog in haar eentje.

http://www.ijsbeer.info

Ik vond het in ieder geval een erg mooi "gebaar" om haar eens in de sneeuw te laten zijn tijdens de zomer Lachen

Overigens heeft Tania nooit met een mannetje gezeten zoals iemand hier eerder al zei. De overleden ijsbeer was Katrien, een vrouwtje. IJsberen zijn van nature solitaire dieren.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-04-07 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:29

Citaat:
Met een sneeuwkanon Ja

Hier staan een hele hoop foto's ervan: http://www.fotoleovogelzang.nl/show.php ... e%20sneeuw
erg ongelukkig lijkt ze niet Haha!

Heel erg mooi!
Ze ziet er inderdaad erg gelukkig uit daar.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:31

Nee, dan vraag ik het me anders af, waarom zijn vlinders zo belangrijke, wat is het nut van een vlinder? En wat is het nut van een aap?
Euhmmm, van een vlinder kan ik nog wel bedenken, van een aap, moet ik al iets harder nadenken....

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:31

Lijkt me heerlijk voor zo'n beest!! Haha!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:32

Hetja schreef:
Nee, dan vraag ik het me anders af, waarom zijn vlinders zo belangrijke, wat is het nut van een vlinder? En wat is het nut van een aap?
Euhmmm, van een vlinder kan ik nog wel bedenken, van een aap, moet ik al iets harder nadenken....

Apen kan ik me ook wel voorstellen hoor Ja Gorilla's en Orang Oetans zijn ook met uitsterven bedreigd geloof ik Ja

filmpje van de leeuwen in Artis: http://www.youtube.com/watch?v=aaWx7HgReMk
Zo ongelukkig zien ze er niet uit Lachen

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:38

Jawel, dat weet ik wel, maar wat is het nut van een aap? Wat doet hij? Vlinders bestuiven bloemen en zijn (als rups zijnde )voedsel voor andere dieren, maar een aap?

Niet dat ze daarom maar in een klein kooitje moeten zitten hoor, absoluut niet, maar dat vraag ik me in ene af....
Sorry dat ik zo off topic ga trouwens.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:41

Cayenne schreef:
Hetja schreef:
filmpje van de leeuwen in Artis:
Zo ongelukkig zien ze er niet uit Lachen

Ben ook niet van mening dat ze ongelukkig zijn, volgens mij puur omdat ze niet beter weten.
Maar ik ben wel van mening dat ze in 'het wild' gelukkiger zouden zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:42

Hetja schreef:
Jawel, dat weet ik wel, maar wat is het nut van een aap? Wat doet hij? Vlinders bestuiven bloemen en zijn (als rups zijnde )voedsel voor andere dieren, maar een aap?

Niet dat ze daarom maar in een klein kooitje moeten zitten hoor, absoluut niet, maar dat vraag ik me in ene af....
Sorry dat ik zo off topic ga trouwens.

Is op zich best wel een interessante vraag Haha!

@Elzepelze, mee eens, maar behalve dat ze in het wild moeten jagen voor hun eten zijn leeuwen eigenlijk enorm luie dieren Ja Maar ja het verblijf wordt evengoed al groter gemaakt Lachen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:45

Mistic schreef:
Arrabel schreef:

Weet je wat mij nou zo verbaasd? Jij zit constant te roepen dat je Artis zo slecht vind, maar blijkbaar ben je er vaak genoeg geweest om bijna alle verblijven qua grote en ligging uit je hoofd te weten. Sigaar

Ik had deze opmerking even gemist, het verbaasde me al dat deze opmerking niet eerder kwam...
Mijn moeder had vroeger een abbonement op Artis, ik was toen een jaar of 5 en ben er toen regelmatig heen geweest, ik ben nu 25 jaar en er is in die 20 jaar weinig veranderd dus daarom weet ik nog precies hoe het eruit ziet.
2 maanden geleden ben ik naar Arits geweest omdat een vriend van mijn vriend daar een oppasser kent en we mee mochten kijken hoe de leeuwen werden gevoerd.
Nu ik daar 20 jaar later weer kwam besefte ik pas in wat voor kleine hokken die beesten allemaal zitten, als 5 jarig kind denk je daar nog niet zo bij na.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:46

Dit is echt bokt op zijn best! Iedereen heeft een mening maar niemand luisterd naar de ander, en er worden uiteraard dingen geroepen die echt nergens op slaan.
Ok mijn mening, Artis is niet ideaal voor de dieren die er rondlopen. Maar zover ik weet heeft Artis al een hele tijd een dierenstop. Ze zijn hard aan het werk om de verblijven te veranderen.
Ik moet zegen dat ik blijdorp niet veel beter vind, heeft iemand daar ooit het nijlpaarden verblijf gezien(in de Rivièrahal)? Dat is ook niet meer als een betonnen bak met uitloop! Ook hier komt verbetering in maar dat is net als Artis een lang lopend project. Je hebt ondanks dat het om een commerciele instelling gaat niet zomaar een paar miljard over, daarom is het roeien met de riemen die je hebt, en zul je keuzes moeten maken welke projecten je eerst wilt gaan uitvoeren.
Overgens ben ik helemaal geen fan van dierentuinen, maar zolang de mens gefasineerd blijft van wilde dieren blijven dit soort atracties bestaan.

Overgens krijgt blijdorp haar ijsberen weer terug, ik weet niet of iemand nog weet waarom ze zijn weg gegaan?(geloof dat ze een verzorger zouden hebben gedood oa?)
Overgens kan blijdorp met de oude verblijven ook niets meer, dit is sinds 2004 allemaal rijksmonument en er komt een tijd dat ze met de zelfde problemen te maken krijgen als Artis.(ondanks dat ze iets meer ruimte hebben, maar zover ik weet ook een grotere dieren populatie)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:48

aafje87 schreef:
Ik moet zegen dat ik blijdorp niet veel beter vind, heeft iemand daar ooit het nijlpaarden verblijf gezien(in de Rivièrahal)? Dat is ook niet meer als een betonnen bak met uitloop! Ook hier komt verbetering in maar dat is net als Artis een lang lopend project.

In Blijdorp zijn er ook nog slechte verblijven maar wel heeeel wat minder dan in Artis, dus ik vind Blijdorp echt wel 100 keer beter, ookal vind ik dierentuinen in het algemeen echt verschrikkelijk..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:51

De IJsberen van Blijdorp waren verhuisd naar Karlsruhe in Duitsland omdat het verblijf niet meer voldeed.

@Arabelle: Er is wel degelijk heel veel veranderd. Er is ook nog een heel nieuw Oceanium gebouwd trouwens Ja

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:52

Sim0ne schreef:
aafje87 schreef:
Ik moet zegen dat ik blijdorp niet veel beter vind, heeft iemand daar ooit het nijlpaarden verblijf gezien(in de Rivièrahal)? Dat is ook niet meer als een betonnen bak met uitloop! Ook hier komt verbetering in maar dat is net als Artis een lang lopend project.

In Blijdorp zijn er ook nog slechte verblijven maar wel heeeel wat minder dan in Artis, dus ik vind Blijdorp echt wel 100 keer beter, ookal vind ik dierentuinen in het algemeen echt verschrikkelijk..

Klopt, maar daarom is Artis ook aan het verbouwen, het duurt alleen lang, je kunt niet verwachtren dat ze ineens een paar miljard hebben liggen om alles te verbeteren/verbouwen/nieuwbouw te plegen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:53

Cayenne schreef:
De IJsberen van Blijdorp waren verhuisd naar Karlsruhe in Duitsland omdat het verblijf niet meer voldeed.

@Arabelle: Er is wel degelijk heel veel veranderd. Er is ook nog een heel nieuw Oceanium gebouwd trouwens Ja

Ja het verblijf voldeed inderdaad niet meer, maar die discussie is pas opgang gekomen na de dood van een van de verzorgers.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:54

aafje87 schreef:
Dit is echt bokt op zijn best! Iedereen heeft een mening maar niemand luisterd naar de ander, en er worden uiteraard dingen geroepen die echt nergens op slaan.

Niet alle Bokkers over één kam scheren he Knipoog

Cayenne schreef:
@Elzepelze, mee eens, maar behalve dat ze in het wild moeten jagen voor hun eten zijn leeuwen eigenlijk enorm luie dieren Ja Maar ja het verblijf wordt evengoed al groter gemaakt Lachen

Klopt als een bus Ja

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:57

aafje87 schreef:
Cayenne schreef:

Ja het verblijf voldeed inderdaad niet meer, maar die discussie is pas opgang gekomen na de dood van een van de verzorgers.

Weet je dat wel zeker? Op Google en wikipedia is er in ieder geval helemaal niets over te vinden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-04-07 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:58

Ow kijk maar eens naar de mentale uitdagingen in andere parken daar zitten ze heel der dagen mee te spelen Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:01

katiavl schreef:
Ow kijk maar eens naar de mentale uitdagingen in andere parken daar zitten ze heel der dagen mee te spelen Lachen

Doen ze in Artis ook hoor. Ik kan me nog herinneren dat ze voor de Olifanten een enorme boksbal aan elastiek hadden neergezet Haha! en uiteraard de sneeuw met de IJsbeer Ja

Overigens vind ik de Artis leeuwen op het voorgaande filmpje vrij aktief Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:12

Ik ben nog nooit in Artis geweest en na dit topic heb ik er ook helemaal geen goede indruk van, denk niet dat ik er ooit heen ga.

Ik ga regelmatig naar Emmen en dat vind ik een mooie dierentuin.

Wat betreft die leeuwen. Als er te weinig ruimte is voor die leeuwen maar 'ze hebben ze al ', zoals gezegd werd, waarom herplaatsen ze ze dan niet gewoon naar een andere europese dierentuin waar wel goede onderkomens zijn.

En een ijsbeer op alleen beton, dat vind ik om te janken, en ja, dat vind ik mishandeling.

En dat daar zoveel beesten zijn met gestoord gedrag, dat vind ik ook zéker niet normaal.

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:20

Wuis schreef:
En een ijsbeer op alleen beton, dat vind ik om te janken, en ja, dat vind ik mishandeling.

Je weet dat ijs net zo hard is als beton he?

de reden dat je het zielig vind is omdat je jezelf er helemaal niet in voor kunt stellen..
wij kunnen namelijk niet blijgemaakt worden met alleen beton..
een ijbeer is van nature wit ijs gewend.. Zelfde hardheid als beton alleen is het niet koud..

Al vind ik wet dat ze meer relief aan kunnen brengen in de verblijven, maar beton maakt echt niets uit..
wat wil je dat? bomen en gras? daar zal de ijsbeer blij mee zijn..