Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Tja, blijft altijd een probleem. Je wéét het niet hè wat zo'n hond gaat doen. Wij hebben járen geleden een (sul van een) rottweiler gehad die onder toezicht van een buurman een hondje ook zo toetakelde.
Hondje heeft het gelukkig ook overleefd maar onze rottweiler heeft nooit meer getracht iemand of iets te bijten.
In dit geval was hondje vanaf zijn woonerf de weg opgevlogen en onze (aangelijnde) rottweiler aangevallen. Helaas was één beet van onze hond genoeg omdat oude hondje ook zo toe te takelen.
Ik spreek nu wél over 15 jaar geleden.
messica schreef:Sterkte voor pepper...en ik zou denk ik zelf niet de wond gaan afdekken met een rompertje op iets dergelijks!! Kapje vinden veel honden vaak vervelend maar misschien is dit iets voor de arme pep!! http://www.dierenkliniek-lichtenvoorde. ... php?id=540
miekske schreef:Wat een Kl*te hond zeg,,
iig veel sterkte met pepper
LiNdA1986 schreef:Maar die reactie van jullie rottweiler was dan vrij logisch, vind ik dan he. Die heeft zich gewoon flink verdedigd en laten weten waar zijn plek is tegenover dat andere hondje (om het zo maar te noemen) Dat zou onze hond en ik denk vele andere honden ook doen als ze worden aangevallen.
Hebben jullie je rottweiler wel of niet afgemaakt? dat is niet echt duidelijk.
_June schreef:Hoorde net trouwens van iemand die er bij stond toen het gebeurde, dat Pepper onderdanig reageerde, een beetje angstig omdat die Staff er zo op af rende. En dat die Staff er gewoon op dook, d'r vastpakte en begon te schudden en te scheuren. Jagh..
Citaat:Ik zou er op z`n allerminst op staan dat hij een muilkorf omkrijgt als hij buitenkomt.
annmary schreef:Jeetje, wat erg zeg!!! Arme hond...
Nog mazzel dat jullie die hond los hebben gekregen van Pepper, gezien dat Staffords een kaakklem hebben...
Ik hoop voor je hondje voor een voorspoedige genezing, en niet al te veel pijn! Vertroetel haar maar lekker!
Citaat:Cyrilletje schreef:
Als bij 'vechtende' honden 1 van de partijen onderdanig reageert, is dat een teken voor de andere partij dat ze de rangordebepaling gewonnen hebben en dienen ze te stoppen met hun 'aanval'. Doen ze dit niet, en gaan ze door terwijl de tegenpartij zich allang onderworpen heeft, dan is hier sprake van gestoord gedrag.
BrankaZ schreef:Meetje22 schreef:Zo dan...........
Mag ik vragen wat er nu met de staff gaat gebeuren?
Vind dit namelijk geen dierlijk gedrag meer.
Zolang je niet weet wat de aanleiding is vind ik dit een misplaatste opmerking. Want ik vermoed dat het zeer zeker dierlijk gedrag kan zijn. Of het maatschappelijk wenselijk is, is iets totaal anders. Maar een Staff is een ras met een stevig karakter. En een JR heeft ook een pittig karakter, menig JR heeft grootheidswaanzin wat door het tillen van eigenaars wordt bevestigd. Het kan dus zijn dat de JR een in de ogen van de Staff ongepaste houding aannam en de Staff hem dus gigantisch op zijn plaats heeft willen zetten. Een JR zal niet snel opgeven en als zoiets hier is gebeurd .....
Sim0ne schreef:brenda21 schreef:Een kind aanvallen is iets heel anders dan een hond aanvallen.
voor een hond niet....