Jack Russel aangevallen - overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sushii

Re: Jack Russel aangevallen door stafford SCHOKKENDE FOTO'S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:45

Geef Pepper maar een dikke knuffel! Ach gut

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:20

Dankjewel KindnessM Knipoog

Moderatoropmerking:
Nogmaals, ik wil géén discussie over de verschillen tussen honden en kinderen aanvliegen zien en ik wil ook géén discussie over Staffords zien. Wordt mijn opmerking weer genegeerd dan ga ik ingrijpen. Terug ontopic aub.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:28

Hoe haat het nu met pepper?

De stafford af laten maken vind ik wel iets te ver gaan. Mijn hond is ook niet een van de liefste tegen andere honden. Ze heeft meerdere malen andere honden proberen aan te vallen en het is ook een keer gelukt (goed afeglopen). Ik laat mijn hond nooit los, niet in het bos, niet in het park nergens. Ze is altijd aangelijnd. Ik zit ook met haar op flyball, we zijn nu eindelijk zo ver dat ze los kan op het trainingsveld.
Stel dat mijn hond een hondje zo had toegetakeld had ik haar niet gelijk af laten maken. Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Vooral als je niet weet wat er precies gebeurd is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:37

Wat afschuwlijk.
Ik hoop dat Pepper snel opknapt.

Wanneer Pepper de kap erg vervelend vindt zitten kan je haar/hem ook een babyromper aandoen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:45

slimmerik schreef:
Tja, blijft altijd een probleem. Je wéét het niet hè wat zo'n hond gaat doen. Wij hebben járen geleden een (sul van een) rottweiler gehad die onder toezicht van een buurman een hondje ook zo toetakelde.

Hondje heeft het gelukkig ook overleefd maar onze rottweiler heeft nooit meer getracht iemand of iets te bijten.

In dit geval was hondje vanaf zijn woonerf de weg opgevlogen en onze (aangelijnde) rottweiler aangevallen. Helaas was één beet van onze hond genoeg omdat oude hondje ook zo toe te takelen.

Ik spreek nu wél over 15 jaar geleden.

Maar die reactie van jullie rottweiler was dan vrij logisch, vind ik dan he. Die heeft zich gewoon flink verdedigd en laten weten waar zijn plek is tegenover dat andere hondje (om het zo maar te noemen) Dat zou onze hond en ik denk vele andere honden ook doen als ze worden aangevallen.
Hebben jullie je rottweiler wel of niet afgemaakt? dat is niet echt duidelijk.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:49

Silvia:

Je heb gelijk, maar kan je dat voorkomen??
Ik denk dat mensen toch hun ervaringen op schrijven.
Heb ik ook gedaan, zie vorige bladzijde, mocht dat ook niet?
Laatst bijgewerkt door CouCou op 20-04-07 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:49

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:53

Wat een Kl*te hond zeg,,
iig veel sterkte met pepper

_June

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 13:59

messica schreef:
Sterkte voor pepper...en ik zou denk ik zelf niet de wond gaan afdekken met een rompertje op iets dergelijks!! Kapje vinden veel honden vaak vervelend maar misschien is dit iets voor de arme pep!! http://www.dierenkliniek-lichtenvoorde. ... php?id=540

Ooh super, dank je!
Ga even informeren of onze d.a. deze ook heeft.
Want die kap vind ze maar niks...

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:19

miekske schreef:
Wat een Kl*te hond zeg,,
iig veel sterkte met pepper

Klote baasjes, daar ligt de verantwoording, de hond kan hier niks aan doen Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:42

LiNdA1986 schreef:
Maar die reactie van jullie rottweiler was dan vrij logisch, vind ik dan he. Die heeft zich gewoon flink verdedigd en laten weten waar zijn plek is tegenover dat andere hondje (om het zo maar te noemen) Dat zou onze hond en ik denk vele andere honden ook doen als ze worden aangevallen.
Hebben jullie je rottweiler wel of niet afgemaakt? dat is niet echt duidelijk.

We hebben haar niet afgemaakt. Kwam toen eigenlijk niet eens in ons op. Snap ook niet waarom. Onze WA verzekering heeft toen wel de DA kosten vergoed omdat we geen trammelant met die mensen wilden hebben.

Later toen ik uit kranten al die verhalen hoorde en nu ook op bokt, vind ik het van mezelf wel vreemd dat ik dat niet eens overwogen heb. We hadden zo'n groot vertrouwen in onze hond (en naar later bleek ook terecht). Als het me nu zou overkomen zou ik het zeer zeker in overweging nemen en er waarschijnlijk nog voor kiezen ook.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:57

_June schreef:
Hoorde net trouwens van iemand die er bij stond toen het gebeurde, dat Pepper onderdanig reageerde, een beetje angstig omdat die Staff er zo op af rende. En dat die Staff er gewoon op dook, d'r vastpakte en begon te schudden en te scheuren. Jagh..

Als bij 'vechtende' honden 1 van de partijen onderdanig reageert, is dat een teken voor de andere partij dat ze de rangordebepaling gewonnen hebben en dienen ze te stoppen met hun 'aanval'. Doen ze dit niet, en gaan ze door terwijl de tegenpartij zich allang onderworpen heeft, dan is hier sprake van gestoord gedrag.
Door dat schudden en scheuren krijg ik de indruk dat die hond de Jack als prooi zag en niet alleen maar zijn dominantie probeerde te laten gelden.
Aangezien hij nu kleinere hondjes als prooi heeft gezien, wil ik niet weten wat hij doet als hij er in de toekomst weer 1 tegen komt
Ik zou er op z`n allerminst op staan dat hij een muilkorf omkrijgt als hij buitenkomt.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:17

Jeetje zeg, wat erg! Veel sterkte en een dikke knuf aan je hondje. Ach gut

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:18

Citaat:
Ik zou er op z`n allerminst op staan dat hij een muilkorf omkrijgt als hij buitenkomt.

Ben ik het helemaal mee eens, muilkorf hoeft niet zielig te zijn.
(niet alles gelezen dus weet niet of je het al hebt gedaan.
Toch zou ik een melding maken bij de politie en de dierenarts kosten vergoed vragen bij de eigenaar van de andere hond.

Verder heel veel sterkte en beterschap met je hondje! Ach gut

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:51

@TS:Wat ontzettend sneu voor dat kleine ding,hopelijk komt alles goed,ze zijn wel ontzettend taai hoor,die kleine jackfrutsels.
Ik vind het heel knap van je dat je er zo op reageerd en niet vervalt in een hetze tegen een ras.
De eigenaar moet er in ieder geval voor zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren.Daar zijn veel manieren voor te bedenken.
Over het algemeen geld overigens op de meeste stallen die ik ken een aanlijngebod voor alle honden.Er zijn er ook een aantal waar je,je hond niet mee na toe mag nemen omdat dit deze situaties op kan leveren.Hoe is dat bij jullie op stal normaal geregeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 01:10

annmary schreef:
Jeetje, wat erg zeg!!! Arme hond...
Nog mazzel dat jullie die hond los hebben gekregen van Pepper, gezien dat Staffords een kaakklem hebben...
Ik hoop voor je hondje voor een voorspoedige genezing, en niet al te veel pijn! Vertroetel haar maar lekker!

Zat ik ook al aan te denken ja. Erg knap dat jullie hem losgekregen hebben. Ik snap eigenlijk niet waarom die Stafford pepper heeft aangevallen. Meestal vallen ze alleen aan als ze uit angst handelen of Pepper moet ongepast gedrag hebben vertoond (naar de stafford).

waren de eigenaren van die stafford er trouwens bij?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 01:12

Jeetje, wat verschrikkelijk. Arm hondje. Ach gut
Geef van mij ook maar een dikke knuffel. Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 01:21

Jezuss!!
Wat er zeg, die stomme vechthonden ook altijd, hopelijk komt het toch wel nog goed met dat kleine hummeltje?
Iig veel beterschap voor je hondje en veel sterkte. Ach gut
Ik weet hoe het voelt, laatst is de hond van een kennis van ons ook doodgebeten door een pitbull het was een soort bordercollie...
Is dit alles gebeurd op jullie erf? Want dan kan je naar de politie stappen en een vergoeding aanvragen, die andere hond is immer binnengedrongen op een terrein waar hij niet hoort en heeft daar ook nog schade veroorzaakt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:10

Citaat:
Cyrilletje schreef:
Als bij 'vechtende' honden 1 van de partijen onderdanig reageert, is dat een teken voor de andere partij dat ze de rangordebepaling gewonnen hebben en dienen ze te stoppen met hun 'aanval'. Doen ze dit niet, en gaan ze door terwijl de tegenpartij zich allang onderworpen heeft, dan is hier sprake van gestoord gedrag.

En dit is dus een misverstand.
Honden die niet tot dezelfde roedel behoren hebben niet automatisch een bijtrem.
Kortom ze bijten dan gewoon door. Uiteraard moet je hier als baasje wel wat aan doen. Maar de hond kan er niks aan doen.
(aldus mijn hondenbegeleider/gedragstrainer met tig cursussen en jaren ervaring).

Hopelijk gaat het nu een beetje meet je hond.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:15

Jeetje, wat zal jij geschrokken zijn.
Ik hoop dat je hondje snel de oude is!
Beterschap.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:37

Jeetje , wat ziet dat beestje eruit zeg. Ik hoop dat hij snel opknapt maar dat zal vast wel even duren voor dat alles geheeld is.
Beterschap voor Peppertje en sterkte voor jou/vriend en familie want het is heel rot om je hondje zo te zien lijden. Als je het dalijk schoon moet gaan maken is dat ook geen pretje.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:03

Oh de tranen staan hier in mijn ogen! wat in en intriest allemaal Boos! Heel veel sterkte voor pepper, geef haar maar een lekkere dikke knuff! Ik hoop dat het allemaal netjes opgelost kan worden.....

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:25

Hoe is het nu met Pepper?
Is de infectie al opgetreden of gaat alles nog goed?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:15

BrankaZ schreef:
Meetje22 schreef:
Zo dan...........
Mag ik vragen wat er nu met de staff gaat gebeuren?
Vind dit namelijk geen dierlijk gedrag meer.

Zolang je niet weet wat de aanleiding is vind ik dit een misplaatste opmerking. Want ik vermoed dat het zeer zeker dierlijk gedrag kan zijn. Of het maatschappelijk wenselijk is, is iets totaal anders. Maar een Staff is een ras met een stevig karakter. En een JR heeft ook een pittig karakter, menig JR heeft grootheidswaanzin wat door het tillen van eigenaars wordt bevestigd. Het kan dus zijn dat de JR een in de ogen van de Staff ongepaste houding aannam en de Staff hem dus gigantisch op zijn plaats heeft willen zetten. Een JR zal niet snel opgeven en als zoiets hier is gebeurd .....

AMEN!!!!! Ik had het niet mooier kunnen verwoorden!!! Altijd dezelfde reacties; "Die hond moet je afmaken", ik word er ziek van....Ga eerst eens kijken wat de oorzaak van het gedrag is en bedenk dan hoe je verder gaat handelen. Ik denk dat er inmidels al meer dan genoeg ingeslapen zijn zonder een "echte" reden.

Tuurlijk, het is enorm heftig en ik zou me ook kapot geschrokken zijn als het een van mij honden was...maar om het nou niet-dierlijk te noemen...ik denk zelfs dat dit dierlijk gedrag in z'n puurste vorm is...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:17

Sim0ne schreef:
brenda21 schreef:
Een kind aanvallen is iets heel anders dan een hond aanvallen.

voor een hond niet....

Rolleyes Tuurlijk wel....