Hond heeft kat doodgebeten, wegdoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesje1986

Re: Hond heeft kat doodgebeten, wegdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 14:40

Ik heb gister weer de hele avond heerlijk met de honden gespeeld.. Het is echt een schat! Ik zou hem niet kunnen laten afmaken. Ik houd het gewoon bij de gedachte dat de kat inderdaad aan stress (hartaanval) ofzo dood is gegaan. En dat hij daarom geen bijtwonden had. Het katje had ooit eens een hersenbloeding gehad en kon niet zo goed wegkomen denk ik. Misschien dat ze er daarna mee zijn gaan spelen, wat al het haar verklaart.. Hoe het kan dat de kat zijn oogje verloren was en er werkelijk waar overal bloed lag kan ik niet verklaren (bloed van de wonden van de honden misschien). We houden ze zo goed mogelijk apart en alleen los als we er zelf bij zijn. Allemaal bedankt voor het reageren!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:59

Ik had niet begrepen dat het niet zichtbaar was dat de kat door de hond was gedood (door het "bloed, haren en oogje-gehalte "zeg maar ). Een konijn van ons is bij een oppasadres gestorven aan een artaanval. De oppasser zag het gebeuren: de hond kwam de hoek omrennen en het konijn sprong met 4 poten de lucht in en viel dood neer...
Als het echt duidelijk is dat de hond de kat niet heeft verwond zou ik de hond wel houden maar dan onder streng toezicht en goed bekijken hoe hij en de kat opelkaar blijven reageren.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:03

Ik had dat ook niet goed begrepen, dat veranderd de zaak wel vind ik.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:51

Ik snap niet waarom mensen zeggen van: nu heeft hij jullie kat en straks pakt hij één van jullie nog!

Dat klopt totaal niet.. Als de hond goed is opgevoed, niet agressief ect. dan is er geen reden (tenzij het aan het gedrag van de mens ligt) om als hond een mens aantevallen! Een dier aanvallen is héél iets anders dan een mens aanvallen, voor een hond iig.

Wij hebben een dierenpension en we krijgen zat honden die héél agressief op katten zijn, maar het zijn vreselijke schatten en ze zouden ''nooit'' een mens kwaad doen..

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:52

liesje1986 schreef:
Ik heb gister weer de hele avond heerlijk met de honden gespeeld.. Het is echt een schat! Ik zou hem niet kunnen laten afmaken. Ik houd het gewoon bij de gedachte dat de kat inderdaad aan stress (hartaanval) ofzo dood is gegaan. En dat hij daarom geen bijtwonden had. Het katje had ooit eens een hersenbloeding gehad en kon niet zo goed wegkomen denk ik. Misschien dat ze er daarna mee zijn gaan spelen, wat al het haar verklaart.. Hoe het kan dat de kat zijn oogje verloren was en er werkelijk waar overal bloed lag kan ik niet verklaren (bloed van de wonden van de honden misschien). We houden ze zo goed mogelijk apart en alleen los als we er zelf bij zijn. Allemaal bedankt voor het reageren!

Ik vind het een hele goede beslissing Knipoog

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:00

liesje1986 schreef:
Even een korte inleiding:
Mijn moeder heeft zich een tijdje heel down gevoeld en toen ben ik op zoek gegaan naar een tweede hond voor haar. Heb een heel leuke herder gevonden en ze was er ook erg blij mee. Het is een lief dier en hij kan goed met onze andere hond opschieten. Nou kwam mn moeder gister thuis en toen lag onze kat dood in huis, overal lag bloed en er lag ook nog een oog van de kat ergens in de kamer. Nou heb ik dus alweer spijt dat ik die hond gekocht heb, terwijl het de eerste twee weken wel goed ging. We hebben nog een kat, hier kijkt hij helemaal niet naar maar ik ben toch bang dat ie het weer gaat doen. Zal ik m wegdoen of is dat een raar idee...

hier zou ik niet over na hoeven denken, heb zelf ook zo een hond gehad die is de deur uitgegaan,

weg die hond straks pakt hij wat anders.

gr

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:19

verania schreef:
hier zou ik niet over na hoeven denken, heb zelf ook zo een hond gehad die is de deur uitgegaan,

weg die hond straks pakt hij wat anders.

gr

Gemakshalve even het feit negeren dat het in het aard van een hond zit om katten te grijpen....? Wij hebben twee jachthonden, beide zijn ze natuurlijk gebrand op wild maar luisteren dan nog altijd als ze een haas o.i.d. weg zien rennen...maar een kat....Die gaat dood en wordt compleet kapot gebeten...katten en honden, wat mensen er ook over zeggen, het gaat maar zelden goed (uiteraard gaat het goed in gevallen waarin beide met elkaar zijn opgegroeid of je hebt een hond waar het jachtinstinct wel zo sterk onderdrukt is door fok+opvoeding....)

Een hond die een kat aangrijpt kun je rustig houden, het is voor hem niet meer dan normaal...Een mens is een compleet ander verhaal....Nogmaals, die van ons haten katten en 't zijn de liefste honden van de wereld...vooral met kleine kinderen, ik durf ook 100% garant te staan voor die dieren...!!!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:03

Iemand die ik ken heeft een hond gehad.
Deze hond was weggelopen en is gevonden in een weiland waar hij een schaap heeft dood gebeten.
De eigenaar van de schaap heeft de politie gebeld en deze hebben de hond laten inslapen.

Als het een fabeltje zou zijn dat als honden 1 maal bloed hebben geproeft het niet wil zeggen dat ze het nog een keer doen.
Had de politie vast wel anders gehandeld.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:52

Als ik het goed begrijp heeft de hond de kat niet doodgebeten? Uit de beginpost leek dat wel zo namelijk.

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 07:45

als mijn honden (jachthonden) een konijn pakken zie je er ook geen gaatje in....de meeste honden schudden hun prooi nl dood!!!
Daardoor wordt onmiddellijk de ruggegraat gebroken.

Vreselijke bij mij is dat mijn honden dat konijn dan nog keurig naar mij brengen ook..

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:53

Haha!

Het is inderdaad gewoon prooi gedrag, net zoals katten muizen en vogels vangen. Zullen we katten dan maar ook laten afmaken omdat ze muizen en vogels vermoorden? Haha!

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:54

susie1981 schreef:
Iemand die ik ken heeft een hond gehad.
Deze hond was weggelopen en is gevonden in een weiland waar hij een schaap heeft dood gebeten.
De eigenaar van de schaap heeft de politie gebeld en deze hebben de hond laten inslapen.

Als het een fabeltje zou zijn dat als honden 1 maal bloed hebben geproeft het niet wil zeggen dat ze het nog een keer doen.
Had de politie vast wel anders gehandeld.

Zielig voor de hond, hij volgde gewoon zijn instinct....en heel erg dom van het baasje, moet hij toch echt beter zijn honden in de gaten houden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:46

Maitu schreef:
als mijn honden (jachthonden) een konijn pakken zie je er ook geen gaatje in....de meeste honden schudden hun prooi nl dood!!!
Daardoor wordt onmiddellijk de ruggegraat gebroken.

Vreselijke bij mij is dat mijn honden dat konijn dan nog keurig naar mij brengen ook..

Ik weet niet of dit een reactie was op mijn bericht...? Maar we hebben twee perfect opgevoede jachthonden....Onze Bruno is Nederlands kampioen geweest en een keer derde en in 2002 uitgeroepen tot de beste van zijn ras...Hij apporteerd het wild ook altijd keurig, kan een rauw ei in zijn bek dragen en bijt NOOIT wild stuk....alleen katten dus, dan slaat hij door (overigens doet een merendeel van de jachthonden dat). Over het doodschudden gesproken...dat is dus iets wat NIET mag, dan maken ze juist het wilde stuk....als een hond dat doet tijdens een proef ligt hij eruit....bovendien zijn het bepaalde soorten honden die dit erg doen, maar niet alle...Honden die het bijvoorbeeld wel veel doen zijn de kleine honden als tekkels die de kuilen in worden gestuurd om het wild er uit te drijven...

Wees blij dat je honden keurig dat konijntje naar jou toebrengen, dat duidt op ontzag en respect voor 't baasje, als jij je honden niet onder de duim had hadden ze dat waarschijnlijk nooit of met moeite gedaan Knipoog

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 06:39

Adil 18; het was geen reactie op jouw bericht! Het was alleen een mogelijke verklaring voor de topicstarter waarom de kat geen verwondingen had!
Mijn Jachthonden zijn ook getraind in die zin dat ze niet met het wild mogen spelen(heb jachttraining gedaan, maar ik vind zo'n dood beest helemaal niks), ze breken echter wel de rug...het konijn is van binnen helemaal ok.

Over dat respect gesproken; beide honden leven hier gewoon tussen de katten, kippen, en tamme konijnen.

Zij hebben geleerd onderscheid te maken tussen wild en niet wild...

En dan nog, de perfect jachthond moet ook zo goed onder appel staan dat hij niet achter het wild aan gaat, het is niet de bedoeling dat ze aan de horizon verdwijnen joelend achter een haas aan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:52

ik blijf het altijd vreemd vinden dat een kat alles mag vermoorden wat hij tegenkomt (vogels,muizen,ratten,hermelijntjes enz enz),en dat deze nooit bloeddortig worden van het proeven van al dat bloed,maar dat dat de "natuur" is,en bij een hond,zodra daar ook maar iets mee gebeurd wat voor een hond net zo goed natuurlijk gedrag is,dat dat meteen of bloeddorstige onbetrouwbare monsters worden,en maar meteen afgemaakt moeten worden...

een hond wordt in deze maatschappij niet meer gezien als een dier geloof ik,meer als volmaakte machientjes die op de wereld gezet worden,liefst nog met een mensenlijk gedag en brein...

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:08

mijn vriendin heeft ook 3 katten en een herders hond. Op een dag heeft de hond een van de katten een keer dood gebeten er zal dus vast iets gebeurt zijn. Ze hebben de hond nu nog steeds en de andere 2 katten leven ook nog steeds. Ik zou de hond dus niet weg doen maar ik zou de hond en katten wel wat meer bij elkaar uit de buurt houden. iig niet bij elkaar in dezelfde ruimte opsluiten.

soraja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:05

hee
mijn hond heeft een keer een konijn van de buren dood gebeten
nu doet ze dat niet meer ik zou gewoon je hond houden hoor

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:31

kimmie261 schreef:
ik blijf het altijd vreemd vinden dat een kat alles mag vermoorden wat hij tegenkomt (vogels,muizen,ratten,hermelijntjes enz enz),en dat deze nooit bloeddortig worden van het proeven van al dat bloed,maar dat dat de "natuur" is,en bij een hond,zodra daar ook maar iets mee gebeurd wat voor een hond net zo goed natuurlijk gedrag is,dat dat meteen of bloeddorstige onbetrouwbare monsters worden,en maar meteen afgemaakt moeten worden...

een hond wordt in deze maatschappij niet meer gezien als een dier geloof ik,meer als volmaakte machientjes die op de wereld gezet worden,liefst nog met een mensenlijk gedag en brein...

Opzich niet vreemd, honden zullen eerder een mens aanvallen dan een kat. En honden kunnen bij mensen veel meer schade aan richten dan katten.

Maar ik snap wat je bedoelt Lachen Katten doen hun ding door muizen, vogels e.d te doden, doet een hond het, is het in eens taboe

Maar feit blijft dat honden OOK wel eens mensen aan willen vallen, en daarbij ook kunnen doden, dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:51

Skitter schreef:
Maar feit blijft dat honden OOK wel eens mensen aan willen vallen, en daarbij ook kunnen doden, dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Dus honden die katten aanvallen, vallen ook mensen aan? Dan heb ik echt levensgevaarlijke honden in huis, wij zijn ons leven dan niet meer zeker.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:08

Diablo schreef:
Skitter schreef:

Dus honden die katten aanvallen, vallen ook mensen aan? Dan heb ik echt levensgevaarlijke honden in huis, wij zijn ons leven dan niet meer zeker.

Dito *LOL*

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:09

lol ,dan mag de helft van de hondenpopulatie gelijk afgemaakt worden als dat waar zou zijn ...

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:07

Diablo schreef:
Skitter schreef:

Dat staat nergens. Beter lezen dus, Diablo en Adil.... Knipoog

Er staat toch duidelijk dat honden (N HET ALGEMEEN)OOK een mens kunnen aanvallen, en daarbij behoorlijk veel schade aanrichten. Er staat nergens dat honden wat katten aanvallen ook mensen aanvallen. Dit zeg JIJ!

Ik doelde op het feit dat Kimmie zei dat katten rustig mogen jagen en hier niets van gezegd wordt omdat het natuurlijk is e.d
Maar zodra een hond iets doet wat voor hem ook natuurlijk is, is het in eens heel erg. Ik ben het er eens dat dit niet eerlijk is, maar ik zeg alleen dat de reden hiervoor waarschijnlijk is omdat ALS (!!!) een hond een mens aanvalt, en laten we eerlijk zijn, het komt ook voor, dat ze daarbij veel schade kunnen aanrichten. Aanvallen is aanvallen, zo zien veel dat. Dan zeggen ze 'Het hand ook een kind kunnen zijn...' (Zoals ze dat met alles zeggen..)

Nogmaals IK ben het er niet mee eens, maar je moet ook kijken hoe het merendeel ernaar kijkt, nou zo dus. Dat staat er dus duidelijk, ik snap totaal wat Kimmie bedoelt, ben er ook mee eens, maar ik zie ook hoe anderen ernaar kijken, en daarom wordt er ZO (in laten slapen) mee omgegaan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:29

Skitter, jij zegt dat honden eerder een mens aan zullen vallen dan een kat. Dat is niet waar en heeft ook niets met dit topic te maken. Een hond gaat veel vaker achter een kat aan dan achter een mens. Dit is zijn instinct, net als katten die achter muizen aan gaan. In dit topic gaat het er helemaal niet om honden die mensen bijten. Dat het soms gebeurt, is duidelijk. En dat dat maatschappelijk niet aanvaard is, ook. Het ging er hier om of een hond weg moet omdat hij een kat gebeten heeft, niet om een hond die een mens gebeten heeft.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:14

Diablo schreef:
Skitter, jij zegt dat honden eerder een mens aan zullen vallen dan een kat. Dat is niet waar en heeft ook niets met dit topic te maken. Een hond gaat veel vaker achter een kat aan dan achter een mens. Dit is zijn instinct, net als katten die achter muizen aan gaan. In dit topic gaat het er helemaal niet om honden die mensen bijten. Dat het soms gebeurt, is duidelijk. En dat dat maatschappelijk niet aanvaard is, ook. Het ging er hier om of een hond weg moet omdat hij een kat gebeten heeft, niet om een hond die een mens gebeten heeft.

Je hebt me verkeerd begrepen.
Dat is ook het moeilijke aan forum, ik bedoel dit in de zin van: Honden zullen eerder een mens aanvallen dan dat een KAT een mens zal aanvallen.

Sorry als dit anders was overgekomen, ik ben ook maar Amerikaanse Vork

En ik snap dat de topic hier niet overgaat, maar dit was een reactie op Kimmies post, want die zei namelijk dat het okee wordt gevonden als een kat zijn instinct volgde (door het doden van vogels, muizen e.d) maar niet het niet okee wordt gevonden als een hond zijn instinct volgde (door een kat te doden).

Ik reageerde op het feit (omdat veel hier zeggen dat het hond nu misschien een mens aanvalt) dat mensen hier inderdaad anders naar kijken omdat er geen verhalen in de krant komen over hoe een KAT een mens aangevallen heeft Haha! En nu krijgen veel de indruk dat 'als dit mag, hij misschien gaat uitbreiden' .

IK ben het hier NIET mee eens! Maar (nogmaals) zo kijken er dus veel mensen ernaar, en boven staat dus waarom het zo is.

Het is wat he... Haha!

Duidelijk zo? Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:24

maar mijn boodschap was vooral,dat al het natuurlijk gedrag en instinct wat honden hebben,niet geaccepteerd wordt...

en als voorbeeld gaf ik aan dat een kat alles mag,zelfs het lopen en slapen in andermans tuin "doen katten nu eenmaal".

maar je ziet nooit een hond van iemand bij wildvreemde buren in de tuin liggen,honden doen dat nl nooit,tenminste er wordt van de eigenaren verwacht dat zij hun huisdier zo opvoeden en binnen houden,dat ze geen andere mensen lastig vallen.

zo hebben we nu voor bepaalde rassen welke ooit gefokt zijn voor jacht en/of waken,een MAG test,wat betekend dat de honden waarmee gefokt wordt,geen van deze eigenschappen mag hebben,of zo min mogelijk.

dat er veel problemen zijn met honden is 99 van de 100x eeen mens zijn schuld,de eigenaren,maar soms ook de mensen die gebeten worden!

overigens heb ik een tijdje voor de dierenbescherming gewerkt,waarbij we eens een agressieve kat moesten ophalen,de eigenaar daarvan,was aangevallen door dat beest,en geloof me...een kat kan echt heel veel schade maken!

afijn kat gevangen in een vangkooi,hij heeft degene die die kooi droeg nog flink te pakken gehad,kon ook wat hechtingen halen,nadien,en kat is meteen ingeslapen...

alleen gebeurd dit niet zo heel vaak,plus dat een paar hechtingen die een kat veroorzaakt heeft ,niet de krant haalt,een paar hechtingen veroorzaakt door een pitbull,of gelijkende hond wel...

afijn ben blij dat TS verder kijkt als een spuitje bij de dierenarts en hopenlijk heeft ze er nog jarenlang een supervriendje aan!