Jong olifantje dierenpark Amersfoort dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Jong olifantje dierenpark Amersfoort dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:46

moeten daar normaal vier olifanten in, vind het toch klein hoor

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:46

In een woord vreselijk. Scheve mond
Niemand had het kunnen zien aankomen, dat dit zou gebeuren. En als het wel zo was, hadden ze het wel anders gedaan. Knipoog

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:49

Jolliegirl schreef:
het gaat mij er niet om om het zien.
maar ik ben erg benieuwd, (heb al een aantal foto's gezien) wat de aanleiding ertoe was, of dat het direct na de bevalling begon.
ik heb vandaag van mijn biologie docent begrepen dat het ook heel andere redenen kunnen zijn, dit is puur belangstelling van mij. en tsja.. helaas bij dit sneue onderwerp.

Zover ik kon volgen werd het kleintje geboren, draaide oma er naar toe en begon eigenlijk gelijk al te schoppen, ik dacht eerst dat ze hem overeind wilde hebben (doen olifanten schijnbaar) maar toen ie op probeerde te staan werd ie gelijk weer onderuit geschopt Verward
Kan me voorstellen dat als ie te lang bleef liggen dat ze het daarom deed maar volgens bij begon het direct.....

Tja, ik vind de ruimte ook klein maar ze zijn het gewend, hier gaan ze elke avond in dus het is niet vreemd voor ze........
Is het niet ergens op youtube te vinden of zo?

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:51

Heb youtube al ondergespit, kan niks vinden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 12:54

Ik kreeg steeds storing tijdens het filmen dus heb alleen een paar foto's.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:01

Ik heb een medewerker van de dierentuin in me klas, en die vertelde me het volgende..:
Als olifanten in het wild bevallen van een kleine helpt de moeder van de drachtige mee. Zo ook hier. Het hok had bij haar inziens groter gemogen, maar dat terzijde.
Deze olifant moest voor de eerste keer bevallen, en vaak doet dat pijn. Ook hier. Deze olifant kon niet met de pijn omgaan, en gaf alle schuld aan de kleine. Haar reactie op de pijn was dus de kleine schoppen. De oma raakte ook opgefokt/gestresst en deed mee.

Dit is het hele verhaal.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:12

Juud87 schreef:
Ik heb een medewerker van de dierentuin in me klas, en die vertelde me het volgende..:
Als olifanten in het wild bevallen van een kleine helpt de moeder van de drachtige mee. Zo ook hier. Het hok had bij haar inziens groter gemogen, maar dat terzijde.
Deze olifant moest voor de eerste keer bevallen, en vaak doet dat pijn. Ook hier. Deze olifant kon niet met de pijn omgaan, en gaf alle schuld aan de kleine. Haar reactie op de pijn was dus de kleine schoppen. De oma raakte ook opgefokt/gestresst en deed mee.

Dit is het hele verhaal.

dit vind ik best begrijpelijk eigenlijk ... Bloos
maar de andere kant denk je dan:
zal die olifant dat echt denken hij kan namelijk niet praten Haha!
dus ik weet het niet Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 13:23

Juud87 schreef:

Dit is het hele verhaal.

Nogmaals: zowel Tavanta als ik hebben de moeder niet zien schoppen. De oma stond constant tussen het jong en Indra in en alleen haar hebben we zien schoppen en gooien.

Oma hield duidelijk de moeder van haar jong weg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:28

verhalen worden snel verdraait, degene die het gezien hebben, in dit geval tavanta en slimmerik zullen het verhaal dan wel weten

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:04

Juud87 schreef:

Dit is het hele verhaal.

Dit is het verhaal ja.
Me moeder werkt ook bij het Dierenpark en die heeft dat ook aan mij verteld.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:36

Jolliegirl schreef:
verhalen worden snel verdraait, degene die het gezien hebben, in dit geval tavanta en slimmerik zullen het verhaal dan wel weten

Als de 2 medewerkers waar nu overgesproken worden, op die dag aanwezig waren zullen DIE het waarschijnlijk beter weten.

Maar ik vraag me af, wat maakt het eigenlijk uit wie het baby precies gedood heeft? Dat verandered niks. Het baby is dood, volgens mij kon hem al voor hij geboren werd dood verklaren. Ik las ook in deze topic een woordvoerder van Dierenpark zei dat het vaak zo was dat de 1e baby gedood wordt, ook in de natuur.

En ff iets erbij, het hok waar de 2 zich in bevinden is dus alleen voor savonds, overdag hebben ze een hele ruimte ter beschikking. In het wild hebben ze vast ook een klein plekje waar iedereen slaapt, en daar zal waarschijnlijk een drachtige moeder in de natuur ook naartoe gaan, als ze haar baby krijgt Knipoog