[FOTO] wild konijntje gevonden!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: [FOTO] wild konijntje gevonden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:33

superlise schreef:
wat een gezeur, Als het zo zielig is dat een konijn in een hok zit vraag ik me af waarom jullie paard in een stal staat.
leuk konijntje en ik vind het goed van je dat je hem nu in ieder geval ook buiten laat en niet alleen in een binnenhok stopt Lachen
succes nog met hem Lachen

Ok, mijn paarden staan trouwens niet op stal (ook al omdat ik vind dat dat niet hoort), maar het mag duidelijk zijn dat een dier wat al jaren tam is, niet meer in het wild kan leven.
Bovendien is het dus niet zeker of het een konijn is (en dus niet in gevangenschap gehouden kan worden). Als men zo van dieren houdt, zou men er beter aan doen zich eerst eens wat beter in diezelfde dieren te verdiepen.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:34

konijntjes die zo worden geboren prima. maar een konijntje dat je uit het wild haalt en dan in een kooi doet.. nee
wees wijs en laat m snel weer vrij, anders overleefd hij het niet meer in de natuur

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:57

Je kan hem nu niet meer terugzetten. Moeder zoekt hem niet meer, verder wordt er geen aandacht meer aan geschonken door andere HAZEN en heeft het kleintje echt nog melk nodig. Kortom, dierenambulance bellen, en afgeven. Hoe moeilijk het ook is Ach gut

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:21

Dit is 100% zeker een haasje en nog erg jong zo te zien, hij kan heel waarschijnlijk nog niet zonder moedermelk.
Ik raad je sterk aan om hem naar een opvang te brengen, de kans dat hij daar overleeft is veel groter dan bij jou thuis.
Het is even vervelend maar je wilt natuurlijk ook niet dat hij het niet overleeft.
Hij heeft al geluk gehad dat jij hem hebt gered van een kraai, geef hem dan ook het geluk dat je hem de beste kans om te overleven geeft.
En in een opvanghuis kun je hem altijd eens komen bekijken!

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 01:01

Ja dat is waar, maar morgen ga ik dus op vakantie tot en met zondag en mijn opa past op de konijntjes. hij heeft gewoon water in zijn hok met gras en onkruid wat konijnen mogen hebben. ook heeft die nog brokjes. Maar wat voor melk kan ik hem geven dan? gewone melk wat wij ook drinken?

En als ik hem naar het asiel hier breng, laten ze hem inslapen. Dit doen ze ook met jonge katjes, gezond of niet; ze hebben er téveel werk mee en dat doen ze gewoon niet.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 08:47

Bobo is afgelopen nacht overleden.. Toen ik naar het hok liep zach ik 'm al liggen, hij was nog warm Verdrietig Vandaag gaan we dus op vakantie en mijn opa zou er voor zorgen maar dat had die dan ook niet gered en dan hadden we toch naar het dierenasiel gebracht.. We gaan 'm zo begraven.. Verdrietig

Hier kan dus iig een slotje op Knipoog

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 08:52

laat het alsjeblieft een les zijn voor de volgende keer... Hij is waarschijnlijk al niet 100% geweest toen die kraaien er mee klaar waren, en het gebrek aan voeding...

heel sneu, maar je weet nu wat je de volgende keer wel, en vooral NIET moet doen...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:15

Heel erg jammer dat hij overleden is, maar voor de volgende keer.
Breng hem naar een goeie opvang, want het is namelijk harstikke verboden om wilde konijntjes en haasjes als huisdier te houden.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:54

jesperlover schreef:
Bobo is afgelopen nacht overleden.. Toen ik naar het hok liep zach ik 'm al liggen, hij was nog warm Verdrietig Vandaag gaan we dus op vakantie en mijn opa zou er voor zorgen maar dat had die dan ook niet gered en dan hadden we toch naar het dierenasiel gebracht.. We gaan 'm zo begraven.. Verdrietig

Hier kan dus iig een slotje op Knipoog

Zonde..
Jammer dat je goede bedoelingen (ook al was het niet zo verstandig) hem niet hebben kunnen redden. Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:57

Dat is jammer. Ook jammer dat jij niet wou luisteren naar de goede raad hier.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:40

Ceciel wat erg Bloos! ..
Maar je kunt hem iig wel begraven.

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:28

Nou, dat had ik echt niet verwacht, dat die dood zou gaan.........
Bobo en de kraai (en misschien ook nog wel een ander diertje dat de kraai nu heeft aangevallen ipv bobo) zullen tevreden zijn met de goede bedoelingen.

Het is hard en het is niet dat ik het niet begrijp dat je hem meegenomen hebt, maar hopelijk leer je ervan.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:05

wat ongeloofelijk zielig
kan niet begrijpen dat je niet ziet dat je fout bent geweest
groot bord voor je kop dacht ik zo
bah

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:12

een wild konijn is een wild konijn die worden niet tam dat zit in het bloed. dat dier zal nou wel door al die stress overleden zijn... als je een dierenvriend bent kijk dan ook even naar de wil van een dier en niet omdat jij zo graag een dierenvriend wil zijn...
ik denk dat de jagers daar in de buurt wel in de gaten houden hoe het met de konijnenpopulatie gaat daar hoef je je dus ook niet druk mee te zijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:15

bonney4evver schreef:
wat ongeloofelijk zielig
bah

ik vind dit weel ERG hard
ze wou hem helpen en dan overlijd het dier en
kraak je haar zo af
tjonge jonge wat leven ze mee

erg sneu dat hij is overleden
maar je hebt hem willen helpen als jij hem niet zou pakken was hij mischien wel eerder doodgegaan

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:19

Waarom moest je hem persee hebben? Je kunt die beestjes toch beter in het wild laten leven zolang dit nog mogelijk is? Kun je er beter eentje halen uit de dierenwinkel want die zitten al in zo'n klein hok. Dit konijntje had de ruimte van zijn dromen en nu niet meer

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:21

@ Bonney4evver: Ik vind het ECHt banketstaaf wat je zegt... Ze heeft haar best gedaan, en dat is alles wat ze kan doen. Wat zou jij doen als je een konijntje ziet, at aangevallen word door een beest? Ik zou hem meenemen, wel de Dierenambulance bellen, maarja dat heeft ze niet gedaan, maar WEL haar best.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:23

droommajori schreef:
bonney4evver schreef:
wat ongeloofelijk zielig
bah

ik vind dit weel ERG hard
ze wou hem helpen en dan overlijd het dier en
kraak je haar zo af
tjonge jonge wat leven ze mee

erg sneu dat hij is overleden
maar je hebt hem willen helpen als jij hem niet zou pakken was hij mischien wel eerder doodgegaan

een wild dier overleeft het zelden in gevangenschap... waarom die poging wagen? in het wild heeft hij meer kans... en niet alle hulp is goede hulp..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:33

ik vind dat ze het gewoon super heeft gedaan
zij doet tenminste haar best zo,n dier te redden!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:28

droommajori schreef:

Ze heeft het dier niet gered!! Als je een beetje verstand hebt over wilde dieren kon ze weten dat het niet in een benauwde omgeving kan lopen, hier gaan ze van stressen. Er is zelfs een konijn geweest die aan zichzelf begon te knagen omdat hij van onbeperkte omgeving naar zo iets kleins ging!! Dus is dit nu je best doen? Of gewoon verkeerd bezig zijn...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:48

LadyElmira schreef:
droommajori schreef:

Ze heeft het dier niet gered!! Als je een beetje verstand hebt over wilde dieren kon ze weten dat het niet in een benauwde omgeving kan lopen, hier gaan ze van stressen. Er is zelfs een konijn geweest die aan zichzelf begon te knagen omdat hij van onbeperkte omgeving naar zo iets kleins ging!! Dus is dit nu je best doen? Of gewoon verkeerd bezig zijn...

Woh, hier zet je dus dingen neer die niet kloppen.. Wij hebben hier een jonge haas gehad, die door een hond was gepakt. Zijn hele poot lag aan flarden, en t was meer dood dan levend. Toch heeft hij het gered, en hij heeft nog 10!! jaar bij ons in de tuin in een hok gewoond met 2 cavia's. Oké, het was geen knuffelhaas, maar je kon wel gewoon het hok in zonder dat hij wegschoot. Hij heeft het volgens mij niet slecht gehad, en daarmee basta. Hij heeft niet gestressd, omdat hij tijdens de wenningsperiode half bewusteloos was. Dus ik zou maar even dimmen ook. Verder is het absoluut aso om zo te reageren op iemand die toch dr best heeft gedaan..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:15

Er zijn zóveel reacties geweest over het feit dat ze dat beestje beter naar de dierenambulance had kunnen brengen of vrij had moeten laten in het wild. Dit heeft ze niet gedaan, vrij naïef dus, en hierdoor is het beestje overleden. Heel sneu allemaal, begrijp best dat de TC het dier wilde redden, maar het had misschien wél overleefd in de wildernis, waar het thuis hoort!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:18

Dat is toch beter voor het konijn, die kan dat toch neit volhouden in zo'n klein hok als ie een ernorm gebied is gewent?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:21

nielsd schreef:
Dat is toch beter voor het konijn, die kan dat toch neit volhouden in zo'n klein hok als ie een ernorm gebied is gewent?

haaaaaaaaaaaaaas Clown

ahrg! Tong uitsteken

TS heeft gedaan wat zij dacht dat goed was, en helaas misschien wat teveel aan zichzelf gedacht... Jammer, maar nu helaas telaat. Ik vind het wel goed van ts, ik heb gisteravond nog een pb gekregen met de vraag wat ze nu moest, helaas las ik die vanochtend pas...

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:23

wij hebben ook een keer een wild konijn gevonden. bij ons was hij onder de auto gekropen. (hij kwam van een maisveld bij ons in de buurt) Wij hadden hem toen gevangen omdat hij midden in een woonwijk liep. Hij is uiteindelijk 9 jaar bij ons geweest! (wij hadden de halve tuin afgezet, en hij zat bij een ander konijntje)