hond mee uit eten???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BasiNami

Re: hond mee uit eten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:28

Die van jullie zullen dan wel allemaal heel toevallig uitzonderingen zijn, maar de honden die ik in een drukke stad zie lopen, kort aangelijnd enz. hebben het echt niet naar hun plezier! Dat zie ik dus bijvoorbeeld aan hun lichaamshouding...
Als je dan toch graag met je hond op stap wilt, ga dan naar het strand/bos of een andere plaats waar hij ook lekker rond kan vliegen.
Maar goed, misschien zien mensen wel wat ze willen zien Knipoog

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:06

Ik neem mijn hond niet (meer) mee.
Mijn hond is heel enthousiast van karakter.
Als ik mijn hond af leg gaat dat gewoon goed,
maar komen er kinderen op hem af..

Ja dan is het niet meer gezellig Lachen
Daarom doen we hem tegenwoordig maar in de auto, als wij na een wandeling nog iets willen drinken.

Erg jammer.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:39

Chita schreef:
Ik ben wel benieuwd of jullie je hond mee naar verjaardagen nemen!

Ja, wij nemen altijd onze hond mee.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik na het lezen van dit topic wel een beetje aan het nadenken ben. Het is gewoon niet in mij opgekomen dat anderen last van mijn hond hebben (uitgezonderd van mensen die hun Fikkie op het strand strak aangelijnd houden en boos worden op mij omdat ik dat niet doe).
Veel negatief commentaar krijgen wij eigenlijk zelden (althans van mensen die redelijk redeneren), positief commentaar des te meer. Maar ik ga voor de nieuwschierigheid wel even een navraag rondje doen in de familie/vriendenkring naar hun mening over Pancho.

Toen wij kozen voor een hond hebben we er ook voor gekozen om er volledig voor te gaan. Het gebeurd dus regelmatig dat wij iets afzeggen, omdat wij Pancho niet mee kunnen nemen en niet zo lang alleen willen laten. Daarnaast hebben wij ook nog eens een hond die meer beweging nodig heeft dan de gemiddelde hond, daar zijn wij ons ontzettend van bewust en wij leven daar dus ook naar.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:45

Onze hond gaat ook wel mee naar verjaardagen, behalve als iemand allergisch is voor haren/stof (mijn schoonmoeder dus)
Maar naar mijn opa en oma gaat hij gewoon mee, die vinden dat ook geen probleem en naar me tante gaat hij ook niet mee, omdat het dan vechten word. Zo wel weer naar me oma, want die heeft ook een hond en dat gaat goed samen.

Dus of we de hond mee naar de verjaardag nemen ligt ook aan de situatie en aan hoe druk het word met mensen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:45

op verjaardag neem ik nu geen honden meer mee...

maar toen ik vroeger nog 1 hond had,ja die ging wel altijd mee,zeker als het ergens langer zou duren,ik vroeg wel altijd van te voren,of het goed was,dat kim mee kwam,zo niet....dan kwam ik ook niet...

erg simpel dus...

verder nemen veel mensen hun honden wel mee naar mij toe,is geen probleem,zolang ze maar goed met andere honden kunnen opschieten..

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:59

Ik neem mijn honden alleen mee als we bijv. een halve of hele dag weg zijn, veel familie van ons woont in friesland, gelderland en brabant en dan gaan ze dus wel mee. Uiteraard vraag ik wel even of diegene er problemen mee heeft dat de honden mee gaan. Meestal stoppen we onderweg om even een wandeling door het bos te maken.

Mensen die hun hond meenemen met winkelen etc. vind ik altijd een beetje vreemd, moet je bij elke winkel je hond buiten vast zetten, ik snap niet zo goed wat de hond daar aan heeft.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:13

Ik vind het niet kunnen in een restaurant, begrijp me niet verkeerd! Ik vind honden heel leuk hoor, maar in een restaurant vind ik ze gewoon niet thuishoren.. je neemt je kat of je paard toch ook niet mee Clown
En op verjaardag vind ik het ook uitermatsigst irritant die beesten de hele tijd rond je voeten te rennen. En dan ook nog heerlijk met de staart even over de tafel vegen bah moet er niet aan denken..

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:14

het ligt ook aan de hond, onze huidige hond gaat mee, vind alle drukte leuk en interessant, maar gaat onder mijn stoel liggen en is stil, heb je geen kind aan. Ons vorige hondje was echter een zenuwpikkie eersteklas, die bleef maar heen en weren en piepen, die nam ik dus nooit mee naar dat soort dingen, ook niet mee de stad in want daar vond ze geen kont aan. Maar ik zou er nooit zomaar vanuit gaan dat iedereen het maar goed vind, zou dat altijd vragen. Naar een sjiek restaurant zou ik nooit een hond meenemen. Dat vind ik net zo iets als een kind meenemen, dat zou ik ook nooit doen. Ik erger me persoonlijk nooit aan de honden van anderen (des te meer aan krijsende koters van anderen Haha!) zolang ze gewoon netjes blijven liggen, maar zou het gewoon niet doen omdat andere mensen in het restaurant het misschien niet hygienisch ofzo vinden. Als ik sjiek eten wil, zoek ik wel een oppas voor de hond.

Voor honden geldt hetzelfde als voor kinderen: zolang anderen er geen last van hebben, geen probleem mee. Maar wel altijd even vragen voor ik op bezoek ga bij iemand of het kan.

Oja, en wat de geur/allergie aangaat: ik heb astma, allergisch voor huisstof en beestjesstof, maar sigarettenrook is veel hinderlijker dan een hond hoor. Je komt overal wel irriterende dingen tegen, dan moet je nooit meer uitgaan. Als een hond gewoon braaf ligt heb ik er helemaal geen probleem mee. Liever een stilliggende hond dan een krijsend kind. Vind ik net zo goed asociaal, zo'n kind meenemen. En dan maakt het niet uit of het om een hond, een paard een volwassene of een kind gaat, je moet gewoon zorgen dat jouw familielid (want dat is een hond zeer zeker) geen overlast veroorzaakt, binnen redelijke grenzen Lachen
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 01-02-07 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:16

Ik vind het ook niet kunnen.
Kan me goed voorstellen dat er mensen zijn in een restaurant die het vies vinden of er gewoon simpelweg niet van gediend zijn.

Die van ons gaat daarom ook nooit mee. Ook mijn vader vind het zelf trouwens niks, een hond onder tafel als we eten dus dat speelt ook mee.

Naar verjaardagen gaat hij ook niet mee, behalve als mensen erom vragen.
(Ja dat gebeurt wel eens. Haha! )

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:19

Wij nemen ze ook niet mee, alleen als het niet anders kan (bijvoorbeeld op vakantie en in de tent laten gaat niet..)

Verder vind ik het ook niet kunnen dat je een hond los laat lopen! Gaaaap
Als hij dan al zo nodig mee moet, dan bind je hem toch vast aan je stoel en verplicht je hem naast je, of onder je te gaan liggen...
Je kan anderen toch niet met je hond laten zitten in een restaurant!
Honden gaan sowiezo bij ons ook niet mee naar verjaardagen... Ja wel naar familie aangezien die in het zuiden van het land wonen en anders de honden een hele dag alleen zitten, en dat kunnen de blaasjes niet aan Tong uitsteken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:40

wendely schreef:
En op verjaardag vind ik het ook uitermatsigst irritant die beesten de hele tijd rond je voeten te rennen. En dan ook nog heerlijk met de staart even over de tafel vegen bah moet er niet aan denken..

Haha! Haha! kom je hier een keer gezellig op verjaardag???

hahaha lopen er 4 overal en nergens..oja,ze zitten ook graaaag op schoot..en 1 heeft nogal de neiging tot aanranding Tong uitsteken Haha! Haha!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:42

Mijn vader heeft zelf een sterrenzaak gehad en daarvoor en daarna altijd in de wat chiquere horeca gewerkt, en bij hem waren honden niet toegestaan.
Ik ben zelf gek op honden, en weet van me vader dat hij dat zelf ook is, maar hij vond het niet hygienisch en daarbij kan het storend zijn voor andere gasten die naar hem toekomen om een leuke avond uit te hebben. Dat zullen ze niet altijd zeggen, maar kan uiteindelijk wel meespelen in hoe hun avond geweest is en of ze een volgende keer wel of niet terug komen.

Wat betreft kinderen, ik ben van jongs af aan mee uit eten geweest, net zoals me zus, en wij haalden het niet in ons hoofd om rond te rennen of te schreeuwen maar bleven netjes aan tafel zitten, met een kleurplaat oid en aten netjes ons eten op wat van de kaart besteld was, hooguit zonder saus bijv. (wij zijn vanaf een jaar of 2-3 meegeweest en er zijn verder nooit problemen geweest). Mijn halfzusje van nu 8 daarentegen zou ik nooit meenemen naar een restaurant, ze rent rond, praat tegen mensen aan andere tafeltjes, maakt rustig ruzie in een restaurant als ze t ergens niet mee eens is, eet nooit wat op de kaart staat maar krijgt altijd een stukje biefstuk met patat en een ijsje en doet der eigen zin. Als ik daarbij zit schaam ik me er 9 van de 10 keer voor dat ik daar aan tafel moet zitten, aangezien het mij persoonlijk stoort en ik me voor kan stellen dat andere mensen het helemaal vervelend vinden want die hebben er niet om gevraagd of juist een oppas voor hun eigen kinderen geregeld zodat ze een rustig avondje weg konden.

Ik denk dat het wat kinderen betreft een kwestie is van opvoeden en de houding van de ouders, kan je je kind niet onder controle houden, regel een oppas. Maar een hond in een restaurant vind ik wat hygiëne betreft zoiezo niet kunnen.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:03

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje kinderachtig om te zeggen: Als de hond niet meemag kom ik ook niet.

Ik heb zelf een hond en ben er dol op. Maar als ik naar een verjaardag ga, blijft ze lekker thuis. Ik vind een hond leuk, maar ga anderen daar niet mee opschepen.

Zo vind ik het hoogst irritant als anderen ervanuit gaan dat de hond mee naar ons toe kan. Ten eerste vind ik dat niet prettig (hond van een kennis uitgezonderd, maar dat zijn dikke maatjes). Ten tweede vind mijn hond andere honden in haar huis niks. Vind het dan erg triest als mensen zeggen dat ze zonder hond niet komen. Nou dan maar niet! Niet iedereen hoeft jouw hond toch leuk te vinden?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:09

klopt,maar in die tijd leefde ik samen met mijn hond,deze hond zat al meer als genoeg alleen....

en dan,ik kwam met en zo niet dan zonder...ik ga niet ergens op hete kolen zitten omdat ik het sneu vind dat mijn hond weer alleen zit...

overigens vragen mensen met kinderen nou nooit of ze die mee mogen nemen..daar gaat men toch ook vanuit dat iedereen het maar leuk vind dat er een horde kinderen meekomen...

sterker nog,ooit op mijn verjaardag werd er gevraagd wat ik met mijn honden deed,omdat er kinderen mee kwamen...

gekker kunnen mensen het niet maken..zout op met die kinderen dan...neem lekker een oppas

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:17

Dus mensen met kinderen moeten wel een oppas regelen, maar jij laat je hond niet thuis? (terwijl je daar niet eens oppas voor nodig hebt als je niet te lang wegblijft!)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:21

wendely schreef:
. je neemt je kat of je paard toch ook niet mee Clown

zoveelste keer dat deze [zeer domme] tekst geplaatst wordt....
een hond is bij uitstek een dier wat je overal mee heen kunt nemen, vanwege zijn volgzame eigenschappen.
een kat is een individueel dier wat niet luisterd naar 'kom hier' 'ga af' en dus geen dier om mee op stap te nemen.
op dat paard ga ik al helemaal niet in, mijn pony's willen altijd bij mij het huis in lopen als ze de kans krijgen, maar dat wil ik toch echt niet hebben, net zo min als een koe of een varken.
het grote verschil tussen een hond en andere huisdieren is dat het een bereidwillig en volgzaam dier is en daardoor een maatje die je altijd bij je kunt hebben.
verbaasd me ook eigenlijk op een dierenliefhebbersforum steeds weer dingen te lezen als 'dan blijft ie maar een paar uurtjes thuis, gaat ie heus niet dood van' waar is in die tekst de liefde voor het dier?
ik kan letterlijk onpasselijk worden als ik er over nadenk dat mijn grote schat alleen moet zijn als ik werk, en dan ga ik altijd tussen de middag naar huis om haar uit te laten en dan ben ik dus twee keer vier uur weg, niet het einde van de wereld, maar ook niet het beste of prettigste voor mijn hond.
als ik dan weg ga buiten werken om gaat ze mee, geen twijfel over mogelijk, mag ze niet mee, dan kom ik dus ook niet.
overdreven? misschien, maar ik hou nou eenmaal zielsveel van dat dier en wil haar zo gelukkig maken als maar binnen mijn mogelijkheden ligt.
en dat is waar ze gelukkig van wordt, bij mij zijn.
misschien zouden de mensen die zich zo ergeren ook bij het reserveren kunnen vragen of er honden toegestaan zijn, en zo ja, fijn ergens anders heen.
de ergeraars zien het alleen maar als vervelend en de liefde van het baasje voor het dier wordt niet begrepen, heel vreemd.
ik heb er ook enorm veel tijd en moeite in gestoken om haar te leren om mee te kunnen zonder dat ze andere mensen tot last is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:30

Chita schreef:
Dus mensen met kinderen moeten wel een oppas regelen, maar jij laat je hond niet thuis? (terwijl je daar niet eens oppas voor nodig hebt als je niet te lang wegblijft!)

ik zeg toch dat als ik mijn hond thuis moet laten dat ik dan ook thuis blijf??? Rolleyes

mocht ik echt ergens heen willen (concert bv,dan regel ik inderdaad oppas voor de honden en paarden).

maar...als je ook goed gelezen had,staat er dat ik daar voorheen deed toen ik nog 1 hond had,en dat is inmiddels alweer een jaartje of 7 geleden Haha!

sindsdien heb ik er 2 tot 6...en die blijven evt als we niet te lang weggaan inderdaad thuis.

alleen 1 gaat eigenlijk altijd mee,en blijft dan of in de auto,of gaat wel mee,waar ie mee mag Lachen

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:44

Ik ben een dierenliefhebber, maar zeg ook: hij kan toch wel een paar uurtjes alleen thuis zijn? Ik neem aan dat je niet 40 uur per week werkt, want dan vind ik het triest dat je een hond hebt! Dus als je dan voor je naar een verjaardag gaat een lange wandeling maakt, dan vind de hond het huis niet erg om eventjes alleen te zijn.

Sommige mensen hebben geen behoefte aan de hond van een ander en al helemaal als het mensen zijn die zelf geen hond hebben.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:13

Chita schreef:
Dus als je dan voor je naar een verjaardag gaat een lange wandeling maakt, dan vind de hond het huis niet erg om eventjes alleen te zijn.

sorry, maar hoe weet jij wat mijn hond al dan niet erg vind, ben je helderziend ofzo??

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:31

luxx,ze zijn hier zo helderziend dat ze ook kunnen vertellen dat de honden er niets aan vinden als ze mee mogen en gewoon netjes naast je stoel liggen in een restaurant.

maar goed..zolang een restaurant eigenaar zich er niet druk over maakt,en mijn hond mag mee,gaat ie lekker mee!!

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:34

Als je eerst een lange wandeling maakt, dan zijn de meeste honden moe en liggen slapen. Dan kunnen ze echt wel even alleen zijn. En als jij vind dat dat niet kan vind ik dat ook best, maar dan zou je dus niet welkom zijn bij mij.

Je kan natuurlijk ook overdrijven. Ik snap best dat je je hond niet hele dagen alleen laat zitten, maar af en toe een uurtje alleen moet best kunnen hoor! Heb jij hier een andere mening over vind ik dat best, maar ik wil geen vreemde honden in huis. Nu is het ook zo dat mijn hond het niet erg prettig vind als er andere honden bij ons komen. Zou mijn hond dan dus maar pech moeten hebben om het een andere hond naar de zin te maken?

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:36

Mijn hond gaat zoveel mogelijk mee, vooral wel naar verjaardagen enzo. Dit is ook mogelijk omdat ze gewoon heel goed luisterd en je eigenlijk geen kind aan haar hebt als ze al lekker uit geweest is. Maar ik neem haar zeker niet mee als het niet mee als ze heel de tijd naast me moet blijven, ik denk nl dat ze dan liever gewoon thuis. Verder met uiteten gaan ed neem ik haar niet mee hoor, ik wist niet eens dat dat mocht maar het lijkt me ook niet echt handig. Maar ze moet echt wel is middagen alleen zijn hoor maar dat gaat prima als ze daarvoor en daarna gewoon lekker uitgaat en ze een bot krijgt ofzo. Lachen De vergelijking tussen hond en paard/kat slaat werkelijk nergens op, die weet duidelijk niet waar ze over praat. Maar ik moet wel toegeven dat ik me wel erg kan ergeren aan mensen die hun hond meenemen naar drukke gelegenheden, hem daar los doen terwijl de hond niet luisterd en niet onder controle is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:42

@Chita : Nors opkijken gaat hier toch over honden in een restaurant??

maar goed,als ik op visite zou gaan waar ook naartoe,dan VRAAG ik of er een hond meekan.....

op dit moment is het zo,dat ik heb meerdere honden,dat ik ze flink laat rennen en dan kunnen ze inderdaad wel een paar uur alleen thuis zijn.

toen ik alleen kim had,werkte ik..tja je moet natuurlijk ergens paard ,hond ,auto en huis van betalen,dus was kim veel alleen,ik heb toen zoiets gehad,alle tijd dat ik vrij ben is kim bij mij...dus mee naar hondentraining(KPV 3x pw),concoursen,ze liep netjes naast het paard,in weekenden uren,ze ging mee naar het strand,bosritten,liep ze mee,hond ging overal mee naartoe,ik werkte toen op een OK,en had geregeld dat met spoedjes s'avonds kim achter de balie mocht liggen...

dus zij was altijd bij mij,als ik dan naar een verjaardag moest gaan,dan vroeg ik altijd keurig of ze mee mocht,en zo niet,zeer grote kans dat ik dan voor mijn hond koos,en zeker niet voor mijn eigen plezier...

zo ook weer uitgelegd..dus als ik bij jou op verjaardag mocht komen,en toen der tijd mocht kimmie niet mee,had je een verjaardagsgast minder gehad.. lekker belangrijk zeg,of ik wel/niet kom...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:55

Mensen die zeggen dat het niet hygienisch is om een hond mee te nemen naar een restaurant.
De hond komt toch niet in de keuken. Hij zit toch niet op de tafel of op de stoelen.
Hij komt gewoon helemaal niet in contact met eten dus andere gasten kunnen beslist geen haren in hun eten krijgen.

Als het goed is komt hij alleen op de vloer. Nou de vloer is toch al niet zo hygienisch meer als iedereen daaar met zijn schoenen over heen loopt nadat hij daarmee over straat heeft gelopen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:28

Ik vind het niet kunnen om een hond mee te nemen naar een restaurant.
Zelf irriteer ik me er mateloos aan, ja ook wanneer ze stil liggen.
Evenals in het openbaar vervoer, leuke beesten maar ik houd er niet van en heb ook totaal geen behoefte aan om een hond in de buurt te hebben als ik lekker wil eten.