tienus63 schreef:Nathalie1981 schreef:Ik wil heel graag nog een kitten erbij. Zat zelf te denken aan een Blauwe Rus, een Bengaal of een Siamees blue point. Maar deze kittens zijn ook wel weer heel gaaf!
Bengalen schijnen toch een behoorlijk pittig karakter te hebben. En dat kan nog wel een problemen geven met andere katten in huis, tenminste als je de kattenboeken moet geloven.
Maar ik weet dat er een Bengalen fokker op bokt zit, tenminste bij haar thuis worden ze gefokt EN ze hebben meerdere katten, zelfs meerdere rassen in huis.
@ TS, ze zijn om op te vreten.
Even ter aanvulling, ja bengalen hebben zeker pit. Maar kunnen prima met andere (rassen)katten gehouden worden, mits ze goed gesocaliseerd worden vanaf dag 1. Dan vertonen ze in principe in geen enkel opzicht meer 'wild' gedrag
Het is bijna (dus niet helemaal) verplicht om ze in de woonkamer te hebben vanaf 4 weken (sorrt norm voor de bengalencattery's)
Mijn eigen bengalen geven absoluut niet om het ras van een andere kat, dus het hoeft geen probleem te zijn.
Ook in het verleden niet, heb wel eens een Noortje te logeren gehad etc.
Ze zijn wel behoorlijk (lang) speels, dus je moet niet een bengaalkitten combineren met een oude poes die alleen nog maar wilt slapen.