Dierenartspraktijken, hoe commercieel zijn ze tegenwoordig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leoni_

Re: Dierenartspraktijken, hoe commercieel zijn ze tegenwoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:00

Hoe weten jullie dat een dierenarts veel verdient?
Kunnen jullie op de rekening kijken? Kunnen jullie zien hoelang ze gespaard hebben voor hun auto? denk het niet.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:06

En al zouden ze veel verdienen.... kan ik niet wakker van liggen Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:07

Wie weet verdiend zijn vrouw of man veel, rijke ouders...

Een groot huis zegt niks, ook al ken ik er weinig die dat hebben. En ik ga al een aantal jaartjes mee

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:16

ik wou dat ze veel verdienden! Misschien kreeg ik dan ook eens eindelijk opslag!

Word zo moe over dat gezeik over het geld. Ik heb afgelopen zondag voor 7,50 per uur staan opereren.. Dus op een zondag en een feestdag.. terwijl ik eik wou uitslapen. Binnen een kwartier(!) stond er een team van 4 assistenten en 1 DA start klaar om het doodzieke paard te opereren! Uiteindelijk overlijd het paard, eigenaar gaat toch een rekening van minstens 2000 euro krijgen.. Veel geld terwijl je paard dood is..
Weet je wat de eigenaar vandaag kwam doen? Ons bedanken dat we zo snel hebben gereageerd met zn allen, en zo ons best hebben gedaan voor haar paard! Ze heeft niet 1 x gezeurd over 2000 euro die voor niets zijn geweest! Dat vrouwtje heeft tenminste hart voor haar dier!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:19

En zo hoort het ook! Van beide kanten imo....

Ik heb na de rekening van ruim E1100,- voor het zieke hondje ook even een kaartje en doos merci langsgebracht als dank. En toen we kwamen om het te brengen, werd het nog even duidelijk hoe ze dat verdiend hadden. Iedereen kwam vragen hoe het met haar ging toen we binnenkwamen. Super!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:30

Inderdaad in merelbeke staat er een trekpaard.
Denk dat het plaatje wat meer gaat kosten dat 2000 euro.
Nu mag hij eindelijk weg. De eigenaars hebben aan zijn stal een heuse dankbrief plus foto van het dier met verhaaltje dat hij het de afgelopen twee maand zo goed heeft gehad.
En dat hij nu eindelijk terug voor de kar gaat kunnen lopen, plus dat het nu een heel ander dier is.

vond ik wel erg lief Haha!

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:31

Precies, ik zou ook super blij zijn als de DA mijn honden redt op welke manier dan ook. Onze oude hond (11 jaar) heeft een hele poos chronische oor ontsteking gehad. En niks hielp. Zo stonden we elke week bij de DA op de stoep. En de medicijnen die die had gehad hielpen niet meer. En toen kreeg die een medicijn wat officieel voor koeien bedoelt was, was dus duurder.. Maar het hielp. Nou wij blij, de DA blij en de hond blij.

Onze jonge hond heeft 3 jaar geleden zijn poot gebroken op vakantie. Wij naar de DA daar in de buurt, hun zeggen ja neej is gewoon spierdje verrekt. Maar week later toen wij thuis waren was die poot nog dik, wij weer naar onze eigen dierenarts was de poot dus gebroken. Nou onze dierenarts de foto van die andere dierenarts bekeken. Wat bleek was die foto niet goed genomen dus kon je niet goed zien. Maar wij hebben die DA niks kwalijk genomen. Iedereen kan een fout maken!!

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:58

Ik denk dat bijna iedereen met veel liefde geld uitgeeft aan zn huisdier en in mijn ogen zegt het niks over of je een goede eigenaar bent. Ik verdenk sommige mensen er zelfs van dat ze voor alles naar de DA gaan om te laten zien hoe goed ze zijn. Nou ik ben niet onder de indruk, je bent dan ook een gewillig slachtoffer voor de te commerciele kant vd DA 'wat mevrouw wil, kan mevrouw krijgen' Ik vind het in sommige gevallen zelfs vergelijkbaar met je hond jus van je bord laten oplikken uit 'liefde'.

o.a. @Carpediem/Fielychi
Ik heb 17 jaar terug ook in een dierenartsenpraktijk gewerkt en heb nog nooit zo negatief over diereneigenaren gedacht als jullie. Ik hoop dat de gemiddelde dierenarts er toch wel wat genuanceerder over 'ons diereneigenaren' denkt!
Ik ben wel met jullie eens dat het flauw is van mensen om continu achteraf over de rekening te klagen, goede communicatie vooraf is misschien wel handig, maar misschien durven veel mensen dat niet?
Stel ik breng mn beestje voor een kijkoperatie en daar komt een operatie uit van 1000 euro dan zeg ik niet 'dankjewel', maar dan vraag ik waarom ze niet even gebeld hebben tijdens de operatie om te overleggen.
Ik heb ooit bij een paard gezegd dat ik echt maar tot 700 guldens kon gaan qua behandeling, omdat ik het niet breed had en het paard al ruim in de 20. Jammer maar wel duidelijk voor iedereen.

Bij een castratie een paar jaar terug was het de dierenarts niet gelukt om 1 bal te vinden. Toen ze dit vertelde meldde ze gelijk dat ze hierom alleen de narcose rekende en dat vond ik supernetjes. Eerlijk en fair; ik was geld kwijt en had nog steeds een vruchtbare kat en zij was tijd kwijt en had een ontevreden klant met een vruchtbare kat. Omdat zij dit netjes oplostte kom ik er nog steeds, als ik de volle mep had moeten betalen had ik me toch genaaid gevoelt, zoiets van :"Je hebt toch
wel gezocht naar de bal?!"

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:34

ik heb geen probleem met de diereneigenaren * met de meeste niet tenminste* Maar problemen met hoe mensen hier reageren. Ze doen net of dierenartsen monsters zijn en bij ieder telefoontje denken: eens even kijken hoeveel geld we hieruit kunnen slaan..
En bovendien was de mentaliteit van de mensen 17 jaar geleden heel anders dan de mentaliteit van de mensen nu!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:36

CarpeDiem schreef:
ik heb geen probleem met de diereneigenaren * met de meeste niet tenminste* Maar problemen met hoe mensen hier reageren. Ze doen net of dierenartsen monsters zijn en bij ieder telefoontje denken: eens even kijken hoeveel geld we hieruit kunnen slaan..
En bovendien was de mentaliteit van de mensen 17 jaar geleden heel anders dan de mentaliteit van de mensen nu!!

inderdaad, daar kan ik ook van tegen de muur lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:59

CarpeDiem schreef:

Tja, als een dierenarts een gezond dier wil laten inslapen of je een operatie aan wil smeren van 800 euro (zomaar, want het dier is niet eens onderzocht en is gewoon kerngezond!) dan vraag ik mij toch af in hoeverre ze commercieel bezig zijn.
Zo'n dierenarts vind ik een monster.

Want een normale dierenarts geeft geen advies om een kerngezond dier af te maken.

Maar nogmaals ik zal wel net de pech hebben die rotte appels in mijn omgeving te hebben hier.

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:18

Er wordt toch gevraagd hoe commercieel dierenartsen tegenwoordig zijn? Dat je dan verhalen hoort over mensen die vervelende dingen met hun DA hebben meegemaakt en daar veel geld voor hebben betaald vind ik niet vreemd. Dat kan jou frustreren, maar er gebeuren wel meer nare dingen waar dierenartsen bij zijn betrokken hoor! Het schijnen mensen te zijn, geen goden!

Door een vermeende mentaliteitsverandering van beest en/of eigenaar is het normaal dat er zo negatief over klanten wordt gedacht?!
Beesten zijn gelukkig nog hetzelfde....
Ben hier klaar mee.
Laatst bijgewerkt door jakkiwakki op 03-01-07 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:25

Maar mensen met een negatieve ervaring.... hebben jullie dit bij de DA aangekaart? Lachen

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:46

NIET ALLE DIERENARTSEN ZIJN HETZELFDE!!

er bestaan dierenartsen en assistenten met Wél hart voor hun patienten, en aangezien ik ZON assistente ben ga ik nu een kaarsje branden voor een patient die het momenteel niet breed heeft!
Die hebben we gered van de slacht, maar goed, dat zullen we wel uit commercieel oogpunt hebben gedaan.. levert vast goede reclame ofzo op... Dat er voor ruim 1000 euro aan medicijnen inzit, en het dier eigenlijk in april voor 300 euro naar een goede tehuis met 2 kinderen, een grote wei en schuilstal zou gaan, maakt t vast dat wij commercieel zijn!

Mensen ik ben klaar met deze discussie!

Als je een probleem hebt met je Da moet je hem daarop aanspreken!!!!!!!!!!!!!

Doei, doei

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:06

jakkiwakki schreef:
o.a. @Carpediem/Fielychi
Ik heb 17 jaar terug ook in een dierenartsenpraktijk gewerkt en heb nog nooit zo negatief over diereneigenaren gedacht als jullie. Ik hoop dat de gemiddelde dierenarts er toch wel wat genuanceerder over 'ons diereneigenaren' denkt!

Onze reacties zou je meer richting de 1 en al slechte reclame voor dierenartsenpraktijken moeten zien.
Ik voel me persoonlijk nogal aangevallen (zou ongetwijfeld niet mogen en moeten, maar zo voelt het gewoon wel) over dat dierenartsenpraktijken over komen alsof we zoveel mogelijk geld proberen te slaan uit elk persoon dat binnen komt wandelen.
Misschien dat ik daarom hier en daar wat heftig reageer.
Er wordt heus niet negatief over klanten gedacht. Zonder onze klanten, geen zaak, geen werk. We zijn allemaal mensen, iedereen probeert mee te denken, anders kan je toch niet bestaan? Simple as that.

Lindsey -> hoe erg kan je op iemand neerkijken? Want maakt het in vredesnaam uit of er nou een dierenarts of een assistente langskomen? Een DA had niet meer voor je kunnen betekenen. Het feit dat het team voor je klaarstaat als je ze nodig hebt, vind ik dat daar wel een beetje meer dankbaarheid uit mag komen dan gezeur over een zogenaamde onterechte rekening (want dat is het mijn ogen ab-so-luut niet).
Dit vind ik echt tenenkrommend, alsof het de schuld is van de assistent dat je beest is overleden terwijl de assistente nog zó d'r best heeft gedaan. En dat mag best in rekening worden gebracht.

Wuis -> ik vind het erg jammer dat je zoveel negatieve ervaringen hebt met dierenartsen. Hopelijk heb je er nu 1 naar tevredenheid.

Wat iemand aan zijn beest uit wil geven, is geen indicatie hoeveel je van je beest houdt. Er zijn veel mensen bij ons in de praktijk die het niet breed hebben, zeggen dit van te voren. Zo kunnen wij extra, 3 dubbel rekening houden met onze acties en optelling van de rekening. Komen ze er achteraf mee, ook goed. Regelen we iets.
Wordt er achteraf geklaagd over de rekening, gebeurt weleens. Maar als je herhaaldelijk, keer na keer, steeds weer het er niet mee eens bent, dan schort er toch iets aan de communicatie van 2 kanten?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:14

zo kan ik ook nog een leuk verhaaltje vertellen over de dierenartspraktijk bij ons. ik stond toen op een stal 2 km van de praktijk. de veearts was bij mijn paard voor een wond op zijn been. ik vroeg of het mogelijk was of hij ook direct geent kon worden. dit kon om een reden(reden ben ik vergeten) niet, prima kan. vroeg ik aan haar, moet ik dan voor enten een heel consult/voorrijkosten betalen. ja dat moest. vroeg ik aan haar, kan ik dan niet met mijn paard langs komen, dat scheelt dan weer voorrijkosten. nee dit mocht niet want mijn paard mocht na de inenting 24 uur geen bit(wou dan lopend heen) in hebben. nou ja zal wel dacht ik. dus braaf 47 euro opgehoest voor een prike.

dit jaar moest hij weer geent worden. hij staat nou op een stal stukje verder weg(10 km verder). komt de veearts enten ik braaf 50 euro opgehoest(jaja 3 pleurie duurder), zeg ik zo: dus ik mag nu 24 uur niet rijden?? o jawel hoor, zolang je hem niet in het zweet jaagt is het geen probleem................................... Nors opkijken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:18

Wij mochten ook een dag niet rijden van de da in mijn tijd Knipoog Zo een dingen hangt af van wat de da geleerd heeft.
Zelfde als stappen bij koliek of niet. De één zegt wel en de andere niet.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:19

katiavl schreef:
Wij mochten ook een dag niet rijden van de da in mijn tijd Knipoog Zo een dingen hangt af van wat de da geleerd heeft.
Zelfde als stappen bij koliek of niet. De één zegt wel en de andere niet.

het was beide keren dezelfde veearts Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:20

Richtje schreef:
Maar mensen met een negatieve ervaring.... hebben jullie dit bij de DA aangekaart? Lachen

Ze staan niet echt open voor commentaar (mijn ervaring) Knipoog

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:24

paardje2005 schreef:
katiavl schreef:

Nou, dan is hij waarschijnlijk in dat jaar tijd ge-up-date! Nagelbijten / Gniffelen

Schimmelig -> keuze andere DA die er wel voor open staat?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:27

Schimmelig schreef:
Richtje schreef:

Die van mij wel Haha! zeker van de assistentes onder de sloef is een klein woord Whoosh!
Gewoon aankaarten en consiquent blijven

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:28

paardje2005 schreef:
katiavl schreef:

Nou, dan is hij waarschijnlijk in dat jaar tijd ge-up-date! Nagelbijten / Gniffelen

Schimmelig -> keuze andere DA die er wel voor open staat?
[/quote]

ja denk het ook Lachen

wel erg toevallig. ik sta 2 km van praktijk kan het lopend doen, mag niet rijden. sta 12/15 km verder lopend dus niet te doen en mag ik ineens wel rijden Vingers aflikken

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:45

laatst dierenarts laten komen staat er op de rekening voorrijkosten 56 euro! Huilen
1 paard sedatie 37.85
1 paard kiezen raspen 35.90
2 wolfstandjes extractie 35.00
totaal van 164,75 euro en is in totaal kwartiertje bezig geweest,vind ik best wel commercieel,maar ja het is een top dierenarts dus ik neem het maar voor lief,heb uitgebreidde ziektekosten verzekering voor paard dus zal eens even uitvogelen of hier iets op te verhalen valt maar ben bang van niet voor de tanden en voorrijkosten zowiezo niet. Nors opkijken
Nou daar gaat weer een deel van mijn eindjaarsbonus!! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:29

Schimmelig schreef:
Richtje schreef:

Precies. Een grote mond en neerbuigende blik is alles wat je bij die DA terug krijgt, als je commentaar hebt.

Dus ik laat het er maar bij zitten. Wat eigenlijk niet zou moeten, maarja.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:06

Een goede dierenarts moet weten hoe hij/zij met feedback om moet gaan. Dat leren ze al in het eerste jaar van de opleiding.