Help! Hond- We weten het ècht niet meer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chawi

Re: Help! Hond- We weten het ècht niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:18

Skitter schreef:
@Rosita en Rietveld; overdrijven is ook een kunst zeg!
TS vraagt toch om tips, niemand zegt dat je hun adviezen opvolgen, omdat het echte de enige manier is. Het zijn tips, advezen, die wij succesvol hebben zien werken. Van mij iig wel. Het maakt mij niets uit of zij iets met mijn advies gaat doe of niet, maar het is een diervriendlijk manier van training waarvan ik weet dat ie werkt. Ik zette er toch bij dat ze zich daarin kon verdiepen? Ik weet ook lang niet alles daarover, ben zelf ook aan het leren.

Dus de lamme leidt/adviseert de blinde, ofzoiets?

Skitter schreef:
Om eerlijk te zijn, vind ik een gedragstherapeut een beetje overdreven. Ts heeft meerdere honden gehad, en kan zijn lichaamstaal ook heus wel lezen.

Knap dat je weet dat de TS dat kan. Als de TS genoeg ervaring heeft, dan heeft ze toch geen tips nodig. Daarbij heb ik nooit het woord gedragstherapeute geschreven. Alleen dat ze het beste naar iemand toe kan gaan met kennis van zaken én die objectief is (dus geen band heeft met hond of baas).

Skitter schreef:
Ze geeft al aan dat zij niet aan hem kan zien dat het angstplassen is! Angstplassen is ook een teken van onderdanig zijn, en in normale situaties was de hond dat bepaald niet. Als het een puppy was, zou ik zeggen dat boos worden geen zin heeft, omdat hij nog niet anders weet, of geleerd heeft om optehouden. Maar omdat het hond eerst niet deed, en nu wel bij andere mensen, denk ik inderdaad dat de hond gewoon baas over ze probeert te zijn. En deze conclusie trekt ik uit een tekst weliswaar, maar ik vertrouw erop dat de TS niets vergeet bij te zetten, zodat je eigenlijk deze conclusie kan trekken.

En jouw conclusie kan zomaar de juiste zijn, maar je geeft zelf al aan dat je geen deskundige bent.

Skitter schreef:
Maar omdat hij nu ineen keer mee begint, in een nieuwe omgeving, zonder zijn ouwe baas erbij, denk ik dat het zoiets is, en boos worden degelijk zin zou hebben.
Voor ik aangevallen wordt, ben ik ABSOLUUT niet voor diermishandeling op wat voor ook manier. MAAR! Er zijn honden (zoals de bruine hond in mijn profiel) waarmee je het echt niet af kan met je stem! Die moeten gewoon soms een schop in kont hebben anders leren ze het echt niet! Mijn pup is nu nog gevoelig voor stem e.d en ik ga hem ook op deze manier opvoeden. Het ligt denk ik ook een beetje aan de ras, rottweiler X mechseherder <- Honden met sterke willetjes! Dobermann x boxer <- ook een sterke wil, maar de dobermann kan nogal nervous zijn.

Ik ben zelfs helemaal niet voor de ‘niet corrigeren’methode. Zoals je in mijn profiel kan zien heb ik een Jack Russell en een Weimaraner.. Vanuit hun ras geen ‘zachtzinnige’ honden. Ik ben heel, heel zwart/wit voor mijn honden. Goed is ontzettend goed en fout is ontzettend fout, met daarbij behorende beloning en straf.

Skitter schreef:
Ik denk dat de TS mag doen met onze adviezen wat ze wil, ik zou het wel fijn vinden als ik wat adviezen kreeg, met vergelijkbare situaties ipv 'ga les nemen'.
Ik weet niet hoe het zit met de TS maar ik heb niet zomaar geld rondliggen voor een gedragstherapeut, wat ik nogal een luxe vind.

Nogmaals, ik heb het nooit over een gedragstherapeut gehad en als jij geen geld hebt rondslingeren om bijvoorbeeld een priveles te nemen op een kynologenclub voor ongeveer 30 euro…wat doe je dan in hemelsnaam als je hond iets overkomt en naar de dierenarts moet. TS heeft al veel geld in haar hond gestoken (second opinions etc) dan kan dat stukje er ook nog wel vanaf. Mijn bescheiden mening.
Skitter schreef:
Nooit iemand die afleveringgezien van The Osbournes? Hond ging ook steeds in het huis pissen, het eerste wat mevr. ook zeg: 'Ik bel een gedragstheapeut!'
Waarop Ozzy zegt: ' Je hebt geen gedragstherapeut nodig, gewoon uit je bed stappen om 7 uur om het hond uit te laten!' Haha! Haha!

TS; je krijgt een PM Knipoog

Als het zo simpel was voor de TS, dan had ze nooit om een advies hoeven vragen.
Wat niet wegneemt dat het inderdaad wel de oplossing bij de Osbournes zou zijn…
Cool Haha!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 16:22

Skitter schreef:
TS vraagt toch om tips, niemand zegt dat je hun adviezen opvolgen, omdat het echte de enige manier is. Het zijn tips, advezen, die wij succesvol hebben zien werken. Van mij iig wel. Het maakt mij niets uit of zij iets met mijn advies gaat doe of niet, maar het is een diervriendlijk manier van training waarvan ik weet dat ie werkt. Ik zette er toch bij dat ze zich daarin kon verdiepen? Ik weet ook lang niet alles daarover, ben zelf ook aan het leren.

Om eerlijk te zijn, vind ik een gedragstherapeut een beetje overdreven. Ts heeft meerdere honden gehad, en kan zijn lichaamstaal ook heus wel lezen. Ze geeft al aan dat zij niet aan hem kan zien dat het angstplassen is! Angstplassen is ook een teken van onderdanig zijn, en in normale situaties was de hond dat bepaald niet. Als het een puppy was, zou ik zeggen dat boos worden geen zin heeft, omdat hij nog niet anders weet, of geleerd heeft om optehouden. Maar omdat het hond eerst niet deed, en nu wel bij andere mensen, denk ik inderdaad dat de hond gewoon baas over ze probeert te zijn. En deze conclusie trekt ik uit een tekst weliswaar, maar ik vertrouw erop dat de TS niets vergeet bij te zetten, zodat je eigenlijk deze conclusie kan trekken.

Maar omdat hij nu ineen keer mee begint, in een nieuwe omgeving, zonder zijn ouwe baas erbij, denk ik dat het zoiets is, en boos worden degelijk zin zou hebben.
Voor ik aangevallen wordt, ben ik ABSOLUUT niet voor diermishandeling op wat voor ook manier. MAAR! Er zijn honden (zoals de bruine hond in mijn profiel) waarmee je het echt niet af kan met je stem! Die moeten gewoon soms een schop in kont hebben anders leren ze het echt niet! Mijn pup is nu nog gevoelig voor stem e.d en ik ga hem ook op deze manier opvoeden. Het ligt denk ik ook een beetje aan de ras, rottweiler X mechseherder <- Honden met sterke willetjes! Dobermann x boxer <- ook een sterke wil, maar de dobermann kan nogal nervous zijn.

Ik denk dat de TS mag doen met onze adviezen wat ze wil, ik zou het wel fijn vinden als ik wat adviezen kreeg, met vergelijkbare situaties ipv 'ga les nemen'.
Ik weet niet hoe het zit met de TS maar ik heb niet zomaar geld rondliggen voor een gedragstherapeut, wat ik nogal een luxe vind.
Nooit iemand die afleveringgezien van The Osbournes? Hond ging ook steeds in het huis pissen, het eerste wat mevr. ook zeg: 'Ik bel een gedragstheapeut!'
Waarop Ozzy zegt: ' Je hebt geen gedragstherapeut nodig, gewoon uit je bed stappen om 7 uur om het hond uit te laten!' Haha! Haha!

Dank je!! Haha!
Ik heb hier weinig aan toe te voegen, alleen dat ik heel blij ben met je reactie!

Liekjuh schreef:
wat voor kruising is het als ik vragen mag??

We hebben geen idee, er zit hoogst ws wel iets van een boxer in... hij staat in mijn profiel. Knipoog
Misschien dat jullie het eruit kunnen halen?
Moet er wel bij zeggen dat de foto gemaakt is toen we hem net een paar dagen hadden...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 16:30

Rietveld schreef:
Skitter schreef:

Dus de lamme leidt/adviseert de blinde, ofzoiets?

Skitter schreef:
Om eerlijk te zijn, vind ik een gedragstherapeut een beetje overdreven. Ts heeft meerdere honden gehad, en kan zijn lichaamstaal ook heus wel lezen.

Knap dat je weet dat de TS dat kan. Als de TS genoeg ervaring heeft, dan heeft ze toch geen tips nodig. Daarbij heb ik nooit het woord gedragstherapeute geschreven. Alleen dat ze het beste naar iemand toe kan gaan met kennis van zaken én die objectief is (dus geen band heeft met hond of baas).

Skitter schreef:
Ze geeft al aan dat zij niet aan hem kan zien dat het angstplassen is! Angstplassen is ook een teken van onderdanig zijn, en in normale situaties was de hond dat bepaald niet. Als het een puppy was, zou ik zeggen dat boos worden geen zin heeft, omdat hij nog niet anders weet, of geleerd heeft om optehouden. Maar omdat het hond eerst niet deed, en nu wel bij andere mensen, denk ik inderdaad dat de hond gewoon baas over ze probeert te zijn. En deze conclusie trekt ik uit een tekst weliswaar, maar ik vertrouw erop dat de TS niets vergeet bij te zetten, zodat je eigenlijk deze conclusie kan trekken.

En jouw conclusie kan zomaar de juiste zijn, maar je geeft zelf al aan dat je geen deskundige bent.

Skitter schreef:

Ik ben zelfs helemaal niet voor de ‘niet corrigeren’methode. Zoals je in mijn profiel kan zien heb ik een Jack Russell en een Weimaraner.. Vanuit hun ras geen ‘zachtzinnige’ honden. Ik ben heel, heel zwart/wit voor mijn honden. Goed is ontzettend goed en fout is ontzettend fout, met daarbij behorende beloning en straf.

Skitter schreef:

Nogmaals, ik heb het nooit over een gedragstherapeut gehad en als jij geen geld hebt rondslingeren om bijvoorbeeld een priveles te nemen op een kynologenclub voor ongeveer 30 euro…wat doe je dan in hemelsnaam als je hond iets overkomt en naar de dierenarts moet. TS heeft al veel geld in haar hond gestoken (second opinions etc) dan kan dat stukje er ook nog wel vanaf. Mijn bescheiden mening.
Skitter schreef:

Als het zo simpel was voor de TS, dan had ze nooit om een advies hoeven vragen.
Wat niet wegneemt dat het inderdaad wel de oplossing bij de Osbournes zou zijn…
Cool Haha!

Lieve mensen,

Vlieg elkaar nou niet aan.
Iedereen zal het hier ongetwijfeld het beste bedoelen!
Het gaat sinds gisteren weer goed gelukkig.
We proberen dit zo vol te houden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weet dat bokt fel kan reageren, maar ik heb de afgelopen dagen zo ongelooflijk veel pb-s gehad en reacties hier!
Kan het soms niet helemaal bijhouden, sorry daarvoor, maar ik doe mijn best.
Ik persoonlijk denk toch dat wij het beste kunnen beoordelen hoe de hond is en reageert.
Daarom vroeg ik om wat tips, gewoon simpele tips, zoals voer, en misschien ook tips qua omgang.
Het is niet zo dat we geen geld hebben voor een gedragstherapeut (dat hadden we ook voor de DA), want stel dat er iets zou gebeuren!
Maar om heel eerlijk te zijn vinden mijn vriend en ik dat ook nogal vergezocht.
Wij zijn van mening dat we er met al deze tips en adviezen er ook wel zullen komen.
Is dit niet het geval; dan zullen we absoluut een therapeut inschakelen, want we willen absoluut het beste voor onze dieren.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:19

Rietveld schreef:

Skitter schreef:

Ik wil alleen hierop reageren;
Ik ga er inderdaad vanuit dat de TS dat kan, het gaat hier niet om een kind van 12.

Je reactie slaat dus werkelijk nergens op. Als mijn (nieuwe, overgenomen) hond mijn huis onderpist, deed hij bij zijn ouwe eigenaar niet en ik kan zien dat het iig geen angstplassen is, dan weet ik toch niet meteen wat het wel is??
Ze heeft meerdere honden gehad, kan vast de algemene lichaamstaal van een hond lezen (wat de meeste mensen met een hond wel kunnen ,bang, boos, dominant, onderdanig, etc..) maar weet hierbij toch geen raad omdat ze dit nooit eerder ZO heeft meegemaakt.

Dan snap ik jou reactie niet..bij jou is het alles of niets..en helaas gaat het zo niet.. Je reactie voelt alsof ze geen advies mag vragen, vooral omdat ze eerder honden heeft gehad 'En als ze wel genoeg ervaring had, dan wist ze het wel'.....

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:45

Ze mag van mij zeker wel advies vragen, is ook nodig, maar wel aan een professioneel deskundig iemand die haar en de hond objectief kan beoordelen in het echte leve (IRL)

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:49

Afbeelding

leuke hond

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 21:59

Dank je, is het ook.
Het is ook echt een prachtbeest om te zien!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 22:03

Rietveld schreef:

Skitter schreef:

Ik wil alleen hierop reageren;
Ik ga er inderdaad vanuit dat de TS dat kan, het gaat hier niet om een kind van 12.

Je reactie slaat dus werkelijk nergens op. Als mijn (nieuwe, overgenomen) hond mijn huis onderpist, deed hij bij zijn ouwe eigenaar niet en ik kan zien dat het iig geen angstplassen is, dan weet ik toch niet meteen wat het wel is??
Ze heeft meerdere honden gehad, kan vast de algemene lichaamstaal van een hond lezen (wat de meeste mensen met een hond wel kunnen ,bang, boos, dominant, onderdanig, etc..) maar weet hierbij toch geen raad omdat ze dit nooit eerder ZO heeft meegemaakt.

Dan snap ik jou reactie niet..bij jou is het alles of niets..en helaas gaat het zo niet.. Je reactie voelt alsof ze geen advies mag vragen, vooral omdat ze eerder honden heeft gehad 'En als ze wel genoeg ervaring had, dan wist ze het wel'.....

Dank je Skitter, zo voelt het idd. Ja
En bovenstaand situatie is de werkelijke situatie.
Ik heb meer honden gehad (overleden aan ouderdom, nooit weggedaan!!), maar zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt.
Nu is de situatie dan ook wel anders: Als mijn (nieuwe, overgenomen) hond mijn huis onderpist, deed hij bij zijn ouwe eigenaar niet en ik kan zien dat het iig geen angstplassen is...

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 00:58

Myfairytale schreef:
We weten het echt niet meer, we zijn echt ten einde raad. Als dit niet stopt moet hij on godsnaam maar weg.
Bedankt voor het lezen en alle tips en raad is welkom!

Da's zijn we al geweest, allen gedragstherapie is nog over...

Misschien dat we de gedragstherapie proberen, maar dat kan ik niet alleen beslissen...

We zijn hardstikke gek op hem, maar moet heel eerlijk zeggen dat dit de band niet echt bevorderd... mijn vriend is er zo onderhand wel klaar mee. Dus het moet echt beter gaan, het hoeft echt niet ineens ofzo, maar hij wil gewoon verbetering zien. Dat snap ik ook wel heel goed van hem, want hij doet er echt zo ongelooflijk veel voor.

Oh mensen, jullie maken me nog in de war met tips, haha!

Hij kan niet terug naar de vorige eigenaar, dus dat zou betekenen dat we òf een oplossing vinden òf hem op internet moeten zetten/naar het asiel òf in moeten laten slapen.

Dan kies ik toch echt voor om hem zelf te houden, dan misschien helaas met wat tijdelijke 'hulp'

En dan vind je het raar dat ik twijfel aan je deskundigheid en je aanraad een deskundig advies in te winnen van iemand die jou en jouw hondje in het echt gezien heeft.

Prima als je adviezen wil inwinnen, echt OK dan! . Maar sta dan ook open voor alle adviezen...

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 01:25

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn jack russell! Echt bemoedigend advies kan ik je er niet over geven. Helemaal over zal het waarschijnlijk nooit gaan. Mijn Jack is 13 jaar nu. Ik heb hem al tientallen keren door de dierenarts laten nakijken, maar hij is kerngezond. Het is wel een dominant hondje en hier ligt denk ik ook wel een deel van het probleem. Het valt mij echter ook op dat hij ook vaak schrikt van zichzelf. Dan moet hij gewoon ineens heel nodig plassen en loopt hij gewoon plassend door de kamer. Dit kan ook gewoon gebeuren 10 minuten nadat we terug zijn van een uur uitlaten. Er is dan ook naar mijn mening wel meer aan de hand dan enkel dominantie.

Ik kan je wel vertellen hoe ik zijn plasgedrag zoveel mogelijk in de hand houd en ik moet zeggen dat dat redelijk goed werkt. Misschien kun jij er ook wat mee. Maar zoals ik al zei, helemaal over gaat het nooit.

Mijn Jack krijgt 1 keer per dag te eten, s morgens. Dit doe ik zodat hij gedurende de nacht weinig afvalstoffen produceert en dus minder snel nodig moet plassen. Ook water geef ik hem niet meer na zes uur s avonds. Mijn Jack is nogal vraatzuchtig en soms lijkt het wel of hij water drinkt uit vraatzucht (hij ziet sowieso de wereld als een lopend buffet Knipoog )
Verder weet ik niet of je beschikking hebt over een tuin. Ik laat mijn hond altijd als ik langs de deur naar de tuin kom even gauw plassen, ookal geeft hij op dat moment niks aan. Hij plast dan ook altijd gewoon even.
Op deze manier is voor mij zijn "handicap' leefbaar geworden, maar er zijn tijden geweest dat ik hem met zijn gedrag wel achter het behang wilde plakken!

Hoop dat je hier iets mee kunt en je situatie wat leefbaarder wordt. Straffen heeft bij die van mij in ieder geval nooit geholpen en ik doe dat dan ook nooit meer. Hij kan er niks aan doen en ik heb het moeten accepteren en moeten zoeken naar een manier waarop ik hiermee om moest gaan. Sinds ik het zo doe heb ik ook weer veel meer plezier van mijn hondje gekregen!!

Succes!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 08:07

Hoe is het nu met hem??

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:22

Herkenbaar. Mijn probleem is niet helemaal hetzelfde, maar vergelijkbaar. Mijn hond plast en poept altijd in huis als wij weg zijn en in de nacht als we slapen. Toen ik hem net had deed hij het al als ik maar 5 minuutjes weg was, nu kan ik hem overdag wel gewoon alleen laten, maar in het weekend (ik werk dan 's nachts) doet hij het dus nog wel. En als we slapen doet hij het dus ook.

Hij heeft een poosje een bench gehad, maar daar kon hij niet aan wennen. Hij presteerde het om het ding open te maken en toen we er dan maar een slot aan hebben gehangen, heeft hij zijn hele neus open gehaald om er maar uit te kunnen komen (wat dus niet lukte). Hij begon na verloop van tijd ook vreselijk te janken en piepen in dat ding, hij werd er bang van.

Sindsdien ligt ie vast aan een riem als we weggaan of als we gaan slapen. Dat is voor ons de enige methode die werkt. Af en toe proberen we het weer een keer om hem gewoon los te laten als we weggaan. Dan gaat het een poosje goed, maar uiteindelijk gaat het altijd weer fout. Ik geef hem dan ook niet op zijn donder (als ik het al zou willen zou dat ook niet lukken, want hij verstopt zich dan en is op geen enkele manier te lokken) maar hij gaat gewoon weer vast de volgende keer als we weggaan.

Overigens is mijn hond ook een afdankertje, vanwege een scheiding, en hij deed dit ook al bij zijn vorige eigenaren. Zij had drie honden en ik wist dat er eentje dit deed, want altijd als ik daar kwam lag er pies of poep of er hing een niet zo'n aangename geur Clown maar ik wist niet welke het deed. Misschien wisten ze zelf ook niet welke. Iig heb ik dus de hond die dit daar ook al deed kennelijk overgenomen.

Ik dacht van mijn hond ook dat het een dominantie probleem was. Ik heb hem zelfs laten castreren, vanwege die vermeende dominantie. Inmiddels denk ik toch dat het gewoon angst is. Hij is bang om alleen te zijn. Hij is uberhaupt erg bang voor van alles en nog wat. Binnen en buiten. Als hij los loopt en er komt een hond aan, is hij compleet de weg kwijt. Hij rent jankend weg, zonder dat de hond nog maar bij hem in de buurt komt. Het heeft weleens weinig gescheeld dat hij in het kanaal lag Scheve mond Zodra ik hem aanlijn is hij stoer en onbevreesd. Dan wil hij juist laten zien dat hij stoer is. Dat lijntje naar mij is voor hem kennelijk de enige manier om staande te blijven.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 13:39

Rietveld schreef:
Myfairytale schreef:
We weten het echt niet meer, we zijn echt ten einde raad. Als dit niet stopt moet hij on godsnaam maar weg.
Bedankt voor het lezen en alle tips en raad is welkom!

Da's zijn we al geweest, allen gedragstherapie is nog over...

Misschien dat we de gedragstherapie proberen, maar dat kan ik niet alleen beslissen...

We zijn hardstikke gek op hem, maar moet heel eerlijk zeggen dat dit de band niet echt bevorderd... mijn vriend is er zo onderhand wel klaar mee. Dus het moet echt beter gaan, het hoeft echt niet ineens ofzo, maar hij wil gewoon verbetering zien. Dat snap ik ook wel heel goed van hem, want hij doet er echt zo ongelooflijk veel voor.

Oh mensen, jullie maken me nog in de war met tips, haha!

Hij kan niet terug naar de vorige eigenaar, dus dat zou betekenen dat we òf een oplossing vinden òf hem op internet moeten zetten/naar het asiel òf in moeten laten slapen.

Dan kies ik toch echt voor om hem zelf te houden, dan misschien helaas met wat tijdelijke 'hulp'

En dan vind je het raar dat ik twijfel aan je deskundigheid en je aanraad een deskundig advies in te winnen van iemand die jou en jouw hondje in het echt gezien heeft.

Prima als je adviezen wil inwinnen, echt OK dan! . Maar sta dan ook open voor alle adviezen...[/quote]

Ik sta er voor open, maar ik bepaal zelf wel welke ik wel of niet gebruik.
Heb al gezegd dat als het niet beter zal gaan dat we dat dan zullen doen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 13:46

@Ups: dank je voor je tips!
Wij geven hem nu ook nog maar 2x per dag eten, maar hij laat soms ook rustig zijn eten staan, net als de andere hond.
Hier zijn ze niet zo vraatzuchtig, Nagelbijten / Gniffelen .

Toeties schreef:
Hoe is het nu met hem??

Het gaat nu eigenlijk nog goed Go jij! Go jij! , hij heeft tot nu toe nog steeds niets meer in huis gedaan!

lies schreef:
Herkenbaar. Mijn probleem is niet helemaal hetzelfde, maar vergelijkbaar. Mijn hond plast en poept altijd in huis als wij weg zijn en in de nacht als we slapen. Toen ik hem net had deed hij het al als ik maar 5 minuutjes weg was, nu kan ik hem overdag wel gewoon alleen laten, maar in het weekend (ik werk dan 's nachts) doet hij het dus nog wel. En als we slapen doet hij het dus ook.

Hij heeft een poosje een bench gehad, maar daar kon hij niet aan wennen. Hij presteerde het om het ding open te maken en toen we er dan maar een slot aan hebben gehangen, heeft hij zijn hele neus open gehaald om er maar uit te kunnen komen (wat dus niet lukte). Hij begon na verloop van tijd ook vreselijk te janken en piepen in dat ding, hij werd er bang van.

Sindsdien ligt ie vast aan een riem als we weggaan of als we gaan slapen. Dat is voor ons de enige methode die werkt. Af en toe proberen we het weer een keer om hem gewoon los te laten als we weggaan. Dan gaat het een poosje goed, maar uiteindelijk gaat het altijd weer fout. Ik geef hem dan ook niet op zijn donder (als ik het al zou willen zou dat ook niet lukken, want hij verstopt zich dan en is op geen enkele manier te lokken) maar hij gaat gewoon weer vast de volgende keer als we weggaan.

Overigens is mijn hond ook een afdankertje, vanwege een scheiding, en hij deed dit ook al bij zijn vorige eigenaren. Zij had drie honden en ik wist dat er eentje dit deed, want altijd als ik daar kwam lag er pies of poep of er hing een niet zo'n aangename geur Clown maar ik wist niet welke het deed. Misschien wisten ze zelf ook niet welke. Iig heb ik dus de hond die dit daar ook al deed kennelijk overgenomen.

Ik dacht van mijn hond ook dat het een dominantie probleem was. Ik heb hem zelfs laten castreren, vanwege die vermeende dominantie. Inmiddels denk ik toch dat het gewoon angst is. Hij is bang om alleen te zijn. Hij is uberhaupt erg bang voor van alles en nog wat. Binnen en buiten. Als hij los loopt en er komt een hond aan, is hij compleet de weg kwijt. Hij rent jankend weg, zonder dat de hond nog maar bij hem in de buurt komt. Het heeft weleens weinig gescheeld dat hij in het kanaal lag Scheve mond Zodra ik hem aanlijn is hij stoer en onbevreesd. Dan wil hij juist laten zien dat hij stoer is. Dat lijntje naar mij is voor hem kennelijk de enige manier om staande te blijven.

Jee... mijn hond weet juist niet hoe snel hij naar een andere hond toe moet gaan, hij is juist helemaal niet bang!
Maar hij poept en plast ook gewoon als we thuis zijn, dus niet als hij alleen is...
Bij zijn vorige eigenaar lag hij binnen ook aan een ketting, iets wat wij tot nu toe nog steeds niet gedaan hebben... (even vet, voordat ik weer reacties krijg)
Maar tot nu toe gaat het goed, we wachten gewoon even af of deze verandereingen aan zullen slaan.
Succes met jouw hondje!

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:39

meer dan een half jaar later?? Haha!
hoe gaat het nu met de hond? heb je hem nog?
ik hoop dat het goed gaat!!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:35

Eigenlijk ben ik daar ook wel benieuwd naar.......

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:03

Als je wilt weten hoe het inmiddels met de hond gaat, kun je wellicht beter even een pb sturen. Dit topic is een half jaar oud en TS heeft in haar profiel staan dat ze de komende tijd weinig online zal zijn.

Hier dus een slotje. Lachen