Skitter schreef:@Rosita en Rietveld; overdrijven is ook een kunst zeg!
TS vraagt toch om tips, niemand zegt dat je hun adviezen opvolgen, omdat het echte de enige manier is. Het zijn tips, advezen, die wij succesvol hebben zien werken. Van mij iig wel. Het maakt mij niets uit of zij iets met mijn advies gaat doe of niet, maar het is een diervriendlijk manier van training waarvan ik weet dat ie werkt. Ik zette er toch bij dat ze zich daarin kon verdiepen? Ik weet ook lang niet alles daarover, ben zelf ook aan het leren.
Dus de lamme leidt/adviseert de blinde, ofzoiets?
Skitter schreef:Om eerlijk te zijn, vind ik een gedragstherapeut een beetje overdreven. Ts heeft meerdere honden gehad, en kan zijn lichaamstaal ook heus wel lezen.
Knap dat je weet dat de TS dat kan. Als de TS genoeg ervaring heeft, dan heeft ze toch geen tips nodig. Daarbij heb ik nooit het woord gedragstherapeute geschreven. Alleen dat ze het beste naar iemand toe kan gaan met kennis van zaken én die objectief is (dus geen band heeft met hond of baas).
Skitter schreef:Ze geeft al aan dat zij niet aan hem kan zien dat het angstplassen is! Angstplassen is ook een teken van onderdanig zijn, en in normale situaties was de hond dat bepaald niet. Als het een puppy was, zou ik zeggen dat boos worden geen zin heeft, omdat hij nog niet anders weet, of geleerd heeft om optehouden. Maar omdat het hond eerst niet deed, en nu wel bij andere mensen, denk ik inderdaad dat de hond gewoon baas over ze probeert te zijn. En deze conclusie trekt ik uit een tekst weliswaar, maar ik vertrouw erop dat de TS niets vergeet bij te zetten, zodat je eigenlijk deze conclusie kan trekken.
En jouw conclusie kan zomaar de juiste zijn, maar je geeft zelf al aan dat je geen deskundige bent.
Skitter schreef:Maar omdat hij nu ineen keer mee begint, in een nieuwe omgeving, zonder zijn ouwe baas erbij, denk ik dat het zoiets is, en boos worden degelijk zin zou hebben.
Voor ik aangevallen wordt, ben ik ABSOLUUT niet voor diermishandeling op wat voor ook manier. MAAR! Er zijn honden (zoals de bruine hond in mijn profiel) waarmee je het echt niet af kan met je stem! Die moeten gewoon soms een schop in kont hebben anders leren ze het echt niet! Mijn pup is nu nog gevoelig voor stem e.d en ik ga hem ook op deze manier opvoeden. Het ligt denk ik ook een beetje aan de ras, rottweiler X mechseherder <- Honden met sterke willetjes! Dobermann x boxer <- ook een sterke wil, maar de dobermann kan nogal nervous zijn.
Ik ben zelfs helemaal niet voor de ‘niet corrigeren’methode. Zoals je in mijn profiel kan zien heb ik een Jack Russell en een Weimaraner.. Vanuit hun ras geen ‘zachtzinnige’ honden. Ik ben heel, heel zwart/wit voor mijn honden. Goed is ontzettend goed en fout is ontzettend fout, met daarbij behorende beloning en straf.
Skitter schreef:Ik denk dat de TS mag doen met onze adviezen wat ze wil, ik zou het wel fijn vinden als ik wat adviezen kreeg, met vergelijkbare situaties ipv 'ga les nemen'.
Ik weet niet hoe het zit met de TS maar ik heb niet zomaar geld rondliggen voor een gedragstherapeut, wat ik nogal een luxe vind.
Nogmaals, ik heb het nooit over een gedragstherapeut gehad en als jij geen geld hebt rondslingeren om bijvoorbeeld een priveles te nemen op een kynologenclub voor ongeveer 30 euro…wat doe je dan in hemelsnaam als je hond iets overkomt en naar de dierenarts moet. TS heeft al veel geld in haar hond gestoken (second opinions etc) dan kan dat stukje er ook nog wel vanaf. Mijn bescheiden mening.
Skitter schreef:Nooit iemand die afleveringgezien van The Osbournes? Hond ging ook steeds in het huis pissen, het eerste wat mevr. ook zeg: 'Ik bel een gedragstheapeut!'
Waarop Ozzy zegt: ' Je hebt geen gedragstherapeut nodig, gewoon uit je bed stappen om 7 uur om het hond uit te laten!'![]()
![]()
TS; je krijgt een PM![]()
Als het zo simpel was voor de TS, dan had ze nooit om een advies hoeven vragen.
Wat niet wegneemt dat het inderdaad wel de oplossing bij de Osbournes zou zijn…