Dierenambulance?? je hebt geen moer aan ze!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flins

Re: Dierenambulance?? je hebt geen moer aan ze!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:00

Iris82 schreef:
Flins: wat stelden ze je dan voor rare vragen??

Nouja, geen rare vragen..
Maar bv dan vroeg hij zo;
"En waarom doet de hond het?"
Ik zeg zo, weet ik niet. Had bij mezelf echt zoiets van ik ben die hond tochniet ? Clown
Vroeg hij iets van 3 keer.

Zeg tie daarna;
"En weet je waar je de hond hebt gevonden"
Ik zeg zo, ja dat weet ik wel.

Zeg tie inenekeer heel kwaad, ja dat vraag ik je nu al 3 keer.. Gestoord

En op elke vraag antwoorde hij echt heel erg geirriteerd.. Nagelbijten / Gniffelen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:58

Ik heb ook niet zo'n goede ervaringen met de dierenambulance.
In de zomer had ik een vogeltje gevonden in de stal van mijn paard. Het was een jonge duif en ik kon hem niet terugzetten omdat het nest veel te hoog zat en ik er onmogelijk bij kon komen. Dus ik de dierenambulance gebeld, verhaal uitgelegd, reactie van de man 'zet maar terug' terwijl ik dus net had uitgelegd dat me dat niet ging lukken. Verhaal nogmaals uitgelegd... 'oh dan weet ik het ook niet' Daar heb je dus wat aan. Uiteindelijk heb ik het vogeltje naar de vogelopvang gebracht.

En ik hoorde ook een verhaal van een loslopende hond waar de dierenambulance voor was gebeld. Na 3x bellen kwamen ze eindelijk en toen hebben ze 10 minuten geprobeert hem te vangen. Toen dat niet lukte gingen ze meteen weer weg...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:02

reactie puur op de titel: helemaal mee eens!
Bij ons in de regio zitten er 2, 1 in vianen, en 1 in sliedrecht.
Als ik ze bel komen ze dus gewoon niet; niet ons district. En als je dan vraagt wie je wel kan helpen: niemand.
Heb eens gebeld omdat ik een schildpad had gevonden: "owh, laat hem maar los in de buurt van een sloot"
hmmz....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:38

Mijn ritje van gisteravond. Lachen

Donderdagmiddag. Vanuit mn werk is het nog hollen naar de trein. Ik heb precies vier minuten en ik moet ook nog eens een kaartje halen. Maar gelukkig gaat alles goed, kom ik op tijd op de basis aan. Daar blijkt dat er ’s middags geen auto gereden heeft, want de chauffeur had zich ziek gemeld. Er lagen een hele stapel ritten op ons te wachten.

Druk in discussie met mijn chauffeur over welke rit we als eerste gaan rijden, vul ik alle papieren aan die ik mee moet nemen. We besluiten naar de rand van ons rayon te rijden waar een verdwaalde labrador op ons aan het wachten is. Vol goede moed gaan we op weg, maar die zinkt ons al snel in de schoenen als we in de file terecht komen. Een uur laten komen we op de plek van bestemming. Vrolijk worden we begroet door een prachtige, stevige hond. Hij begint gelijk pootjes te geven en met een balletje te sjouwen. De mensen komen al naar buiten gewandeld. Tja, hij was kletsnat aan komen lopen en ze hadden hier toch plek zat. De hond bleek gechipt! Maar door de Raad van Beheer. Die hebben besloten dat zij hun chipnummers niet vrijgeven voor de databanken in Nederland. Ze zijn alleen op kantooruren aanwezig. We zouden de hond dus mee moeten nemen naar het asiel. Daar had ik nou geen zin in. Ik vraag aan de mensen of ze internet hebben en kijk zelf even op www.chipnummer.nl en gelukkig vind ik een telefoonnummer. Hilariteit alom als blijkt dat de hond van een goede kennis van de vinders is. Die hadden ze niet gebeld, want hij woonde aan de andere kant van het dorp. Hond ingeladen en teruggebracht naar een hele vriendelijke man die ons nog een leuke fooi gaf. Die gaat natuurlijk naar de dieren toe.

Vrolijk reden we weer verder naar de volgende bestemming. Dode dieren bij de dierenarts ophalen. Niet het meest leuke klusje, maar het hoort erbij. Zo ergens halverwege krijgen we een oproep van de basis. Een spoedrit. Een aangereden kat die nog leeft ergens boven in Veldhoven. Wij waren nog op de weg tussen Bladel en Hapert. Dat zou zeker nog ruim een half uur duren. Gas op de plank, zeg ik tegen mijn chauffeur. Laat mij die snelheidsboete maar betalen! Wat we al hadden verwacht, kwam uit. De kat was ondertussen al overleden. Ik bedank de politie dat ze zijn blijven wachten en stop de niet-gechipte kat in een vuilniszak.

Nou, die dierenarts zal tot morgen moeten wachten, we zijn nu weer terug in Eindhoven en te ver uit de richting om terug te rijden. Gelukkig is dat met codes (overleden dieren bij dierenartsen) toch niet zo’n probleem. De dierenartsen hebben meestal wel een vriezer waar de dieren in kunnen. Ondertussen wordt ik weer opgepiept door de basis. Iemand die een hondje gevonden had, heeft het beestje maar weer op straat gezet want ‘wij waren een stel #&*@*@ en je had niets aan ons’. Op de vraag of hij het diertje niet tijdelijk bij de buurman kon onderbrengen of naar onze basis kon brengen wilde hij niet reageren. Have it your way, meneer. Bedankt voor de hulp.

Lichtelijk gefrustreerd over twee vervelende zaken binnen 10 minuten, rijden we weer verder naar het volgende hondje. Een jong meisje doet open. Ze heeft een gammel hondje op de arm die duidelijk de weg kwijt is. Het diertje is doof en blind en zo te zien stokoud. Hij loopt van de ene muur tegen de andere muur aan. En niet gechipt. Ik meld de basis wat ik gevonden heb en gelukkig is ook hier de eigenaar van bekend. We gaan het hondje afleveren bij een dolgelukkige stokoude mevrouw met hartklachten en met reuma in haar handen en voeten. We mogen zelf de deur opendoen want mevrouw kon niet meer lopen. Haar 78-jarige man was nog steeds op de fiets aan het zoeken in het donker en in de kou. Tranen van blijdschap. Haar hondje was ondertussen al 17 jaar oud!! Die had het niet overleefd als ie nog langer buiten in de kou rondgelopen zou hebben. Het gaf nog enige problemen om haar gegevens te noteren, ze was haar telefoonnummer, rekeningnummer en postcode van schrik vergeten.

Ook ik was weer vrolijk. We stapten weer in de wagen onderweg naar een man die een kat die in een vangkooi had zitten. Het baasje van de kat was ‘op vakantie’ gegaan en had de dieren achtergelaten zonder iemand te informeren. Omdat de buren toch wisten wat er aan de hand was, hebben ze de dierenbescherming gebeld. Die is komen kijken en hebben besloten dat de katten gered moesten worden. Het hele huis zat onder de vlooien, mijten en luizen. Er zijn 13 vuilniszaken met stront en troep uit het huis gehaald. De eerste kat is vorige week gevangen, vandaag de tweede. Deze had al twee weken buiten rondgezworven en was behoorlijk over de flos. Hij zat in een kleine vangkooi en was niet van plan om eruit te gaan. Meneer was al 2 uur op ons aan het wachten, hij moest eigenlijk werken, maar wilde niet eerder weggaan voordat hij zeker wist dat de kat goed terecht kwam. Samen met meneer hebben we de kat in een kattenkooi gestopt, wat niet zonder het nodige geblaas en gegrom ging. Die beesten kunnen herrie maken! Bij het asiel aangekomen hebben we de kattenkooi maar met kat en al daar gelaten. We hadden geen zin om het diertje eruit te halen en in een bench te stoppen. Hij had al stress genoeg.

Het was ondertussen kwart voor tien, dus we reden weer naar de basis toe. Het was in ieder geval gelukt om alle levende dieren te rijden, de codes lieten we maar voor morgenochtend liggen. Er was geen nachtdienst voor de wagen, dus die konden we uitsoppen. De aangereden kat snel omschrijven en in de vriezer leggen. De boeken moesten nog wel naar de nachtdienst voor de telefoon gebracht worden en de sleutels van de basis naar de ochtendploeg. Dat deed mijn chauffeur met zijn eigen auto, want als hij de wagen weer terug zou moeten brengen werd het wel echt een latertje. Hij moest morgenochtend ook weer om half 6 op. Ik neem de trein van half 11 terug.

nonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:44

Komt bekend voor; hier vlakbij hadden een paar kinderen een gewonde egel gevonden; toen is er ook gebeld maar we kregen ook de reactie van ''je denkt toch niet dat we voor een gewone egel die het waarschijnlijk niet eens redt komen?''
fijn Nors opkijken

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:48

Ik heb wel een goede ervaring met de Dierenambulance Zoetermeer.Een paar jaar geleden ging ik `s avonds rond 22.00u de hond uitlaten,beestje bleef snuffelen aan iets wat op de grond lag.Dat iets bleek een jong koolmeesje te zijn.Ik ben echt heel bang voor vogels en had het diertje toch maar mee genomen.
Dierenambulance gebeld en ze kwamen het vogeltje gelijk halen.Dus het kan wel,zelfs voor een heel jong koolmeesje zonder al te veel overlevingskansen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:51

ik vind het ook jammer dat de dierenambulance zo wordt neergezet.
Het is niet zo dat de dierenambulance verplicht is alle dode dieren op te halen naar mijn idee. Of om in het holst van de nacht uit je bed te komen om alle dieren die loslopen te vangen.
Dit zijn vrijwilligers, giften worden niet in hun zak gestoken. Verder vind ik dat mensen die een verdwaalde hond vinden ook zelf actie moeten ondernemen.
Ik snap wel dat het fijn is als ze meteen op stel en sprong komen omje te helpen, maar ik snap ook dat pim niet voor die hond zijn bed uitkwam. Je hebt hem toch afgeleverd.
Dus: voor beide partijen valt wat te zeggen.
maar het is volgens mij niet zo dat de dierenambulance dit soort dingen verplicht is om te doen en meteen op te lossen.

Jammer dat dit soort dingen vanuit de regering niet goed geregeld zijn. Misschien brengt de partij van de dieren er nog eens verbetering in?

groet!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 17:59

rakni schreef:
Verder vind ik dat mensen die een verdwaalde hond vinden ook zelf actie moeten ondernemen.
Ik snap wel dat het fijn is als ze meteen op stel en sprong komen omje te helpen, maar ik snap ook dat pim niet voor die hond zijn bed uitkwam. Je hebt hem toch afgeleverd.
groet!

Ik ben het met de stelling niet eens dat mensen maar actie MOETEN ondernemen voor een verdwaald dier
Ja ik heb de hond afgeleverd,met gevaar voor eigen vingers! wat als ik nou gebeten was?
Mijn hart kon het niet aan de hond te laten lopen en te laten doodrijden,vandaar het grote risico
Maar als ik niks had gedaan? wat dan? Dan ben ik zowiezo geen echte dierenvriend is het niet?
*** deed niks.....en in mijn ogen dus geen echte dierenvriend............
Laatst bijgewerkt door Justy op 01-12-06 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:59

Moderatoropmerking:
Om namen te noemen lijkt mij niet zo'n goed idee.

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:06

jammer dat de Dierenumbulance is Purmerend zo slecht is.. Zo ken ik er helaas nog 1.
Ik woon zelf in helmond en dat is gelukkig een hele goede dierenumbulance. Hebben een uitgebreide opvang en staat ( of stond ) bekend als best Dierenambulance van Helmond..
Die van Eindhoven is helaas ook maar bagger...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 21:20

Justy schreef:
Om namen te noemen lijkt mij niet zo'n goed idee.

waarom wordt het nu wel ineens weggehaald? Verward
het hele topic zit vol met zijn naam en is al meer als 4 x genoemd ofzo...en dat staat er allemaal nog...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:16

Wat ik persoonlijk heel jammer vind, dat in Nederland (en in België is het helaas ook niet anders) dat er zo weinig wettelijk goed geregeld is, zie de paarden in Maasmechelen als voorbeeld.

DA (en ook andere vrijwilligers die zich inzetten voor dierenwelzijn) zijn nu inderdaad mensen die daar (meestal naast een voltijdse job, hun eigen gezin en eigen dieren), hun spaarzame vrije tijd insteken, zonder dat daar een gedegen opleiding, of ook maar iets van financiele vergoeding tegenover staat, puur uit dierenliefde, dat je dan na het zoveelste telefoontje niet meer erg vriendelijk bent, kan ik ergens dan ook wel begrijpen, tuurlijk was het prettig geweest als bewuste persoon vriendelijker had gereageerd, maar goed, achteraf doe je daar niets aan, en waarschijnlijk is die club blij met mijnheer, wie meldt zich anders vrijwillig om zijn taken over te nemen?

helaas hoor ik hier voor het overgrote deel alleen maar kritiek, maar ik denk wel dat dat juist de mensen zijn die op zondag lekker op hun paard in het bos zitten, hebben de vrijwilligers geen tijd voor denk ik, die hollen weer achter het volgende geval aan, ik vind dit een beetje een nodeloze dicussie,

als er meer mensen zich zouden aanmelden als vrijwilliger, dan zou het allemaal wat gemakkelijker zijn, werden de taken over meer mensen verdeeld, en was de job wat lichter, misschien dat je dan vanzelf minder mensen aan de telefoon krijgt die snauwen, misschien wel omdat ze moe zijn Clown