3 baby muisjes gevonden!!! wat nu?!?!?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

Re: 3 baby muisjes gevonden!!! wat nu?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:18

muisjes zijn geen bedreigde diersoort dus daarom vind ik dat ie doodgemaakt mag worden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:20

Gezien jouw avatar heb je ook niet zoveel problemen met martelen en moorden of wel Haha! Haha!

(mooie paarden in je profiel btw Nors opkijken )

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:25

Th0mas schreef:
muisjes zijn geen bedreigde diersoort dus daarom vind ik dat ie doodgemaakt mag worden Haha!

als iedereen ze gaat dood maken worden ze wel bedeigd

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 00:00

Wuis schreef:
Gezien jouw avatar heb je ook niet zoveel problemen met martelen en moorden of wel Haha! Haha!

(mooie paarden in je profiel btw Nors opkijken )

nee hoor Haha!
Ratten en muizen kunnen in een 1 jaar 1500 ratten produceren en daarom is het belangrijk dat je wel iets aan doet Haha!

thx Bloos

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 00:04

Door jou titel heb ik vannacht over muizen zitten dromen haha had je topic toen niet eens gelezen..

Maar dat muisje veranderde toen naar een cavia Clown

Sorry ff offtopic maar vond het zo toevallig!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:33

Wuis schreef:
Eehm volgens mij is de grootste soort ongedierte nog altijd de mens.

Dat is een feit!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:03

Maar die kun je zo lastig aan de kat voeren Clown

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:06

En ik denk dat je behoorlijk wat problemen krijgt als je die gaat uitroeien in je omgeving Knipoog

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:20

goh zit ik dit even met gemengde gevoelens te lezen Scheve mond
Ik had vroeger namelijk precies het zelfde gedaan... Maar nu is dat wel iets veranderd. Ik "voer ze bij" in de stallen, anders worden het er veel te veel. En ik heb er nu 6 in een aquarium zitten, om aan m'n slangen te voeren. 5 vrouwtjes en 1 mannetje.... ik had er nog 3 vrouwtjes bij, maar die zijn al opgegeten.
Vandaag heb ik ook ratten gekocht om te fokken voor de slangen. En dan zit ik daar naar te kijken en ach ze zijn best heel lief, en je kan ze zo oppakken. Ik heb vroeger ook ratten gehad, precies zoals deze eigenlijk. Dan is het wel even slikken. Maar m'n slangen moeten ook eten. Dus heb ik besloten om ze niet gewoon weg te zetten in een hoek en af en toe een rat eruit te pakken, maar ze een leven te gevenl zoals ze dat bij een ander ook hadden gehad. Dus met er uit halen, wat lekkers eten, enz. Alleen leven ze dan iets korter bij mij. Meer kan ik er niet van maken.

En dan lees je hier weer een verhaal van iemand die er alles aan wil doen om 3 wilde baby muisjes te redden..... wat een uitersten. Voel me gelijk een beul Verdrietig

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:21

hhhahahahahahah ik lach me echt rot om opmerkingen van Tyrza en billy hahahahahah

arme pennymuisjes Ach gut

haahahaha Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:36

sherwood schreef:
goh zit ik dit even met gemengde gevoelens te lezen Scheve mond
Ik had vroeger namelijk precies het zelfde gedaan... Maar nu is dat wel iets veranderd. Ik "voer ze bij" in de stallen, anders worden het er veel te veel. En ik heb er nu 6 in een aquarium zitten, om aan m'n slangen te voeren. 5 vrouwtjes en 1 mannetje.... ik had er nog 3 vrouwtjes bij, maar die zijn al opgegeten.
Vandaag heb ik ook ratten gekocht om te fokken voor de slangen. En dan zit ik daar naar te kijken en ach ze zijn best heel lief, en je kan ze zo oppakken. Ik heb vroeger ook ratten gehad, precies zoals deze eigenlijk. Dan is het wel even slikken. Maar m'n slangen moeten ook eten. Dus heb ik besloten om ze niet gewoon weg te zetten in een hoek en af en toe een rat eruit te pakken, maar ze een leven te gevenl zoals ze dat bij een ander ook hadden gehad. Dus met er uit halen, wat lekkers eten, enz. Alleen leven ze dan iets korter bij mij. Meer kan ik er niet van maken.

En dan lees je hier weer een verhaal van iemand die er alles aan wil doen om 3 wilde baby muisjes te redden..... wat een uitersten. Voel me gelijk een beul Verdrietig

Ik heb zelf een pest aan slangen, zou het nooit over mn hart kunnen verkrijgen om knagers te voeren, ik ben nu eenmaal stapelgek op knaagdieren.
Maar ik vind het wel beter om ze zelf te fokken dan dat je ze uit de diepvries koopt uit een dierenwinkel. Die komen van broodfokkers en hebben een beroerd leven achter de rug. Jij weet nu tenminste dat die van jou een mooi leventje hebben gehad.

Nogmaals ik zou het zelf echt niet kunnen. Je bouwt toch een band met ze op.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:37

ik vind het een waar spektakel om een muis aan een slang te voeren Bloos

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:49

Is ook heel erg mooi om te zien. En echt het is heel snel over. Ze liggen echt geen half uur te stikken, duurt ongeveer 10 seconden en dan is ie helemaal dood.

Slangen hebben onterecht een slechte naam. Die van mij zijn heel vriendelijk. Ze bijten niet, en als ze chagerijnig zijn laten ze dat merken door te sissen, meer niet. Ze zijn heel nieuwschierig, en ik vind ze ook heel erg mooi.

Tja met een knager kun je ook een band opbouwen. dat heb ik zeker ook gedaan met mijn ratten vroeger. Ik nam ze mee als ik naar de stad ging, boodschappen doen. Gewoon op mijn schouder op de fiets. En ze liepen ook los in mijn kamer. Geloof het of niet, ze luisterden ook nog!!! Ze wisten precies dat ze niet in mijn planten mochten klimmen. En als ze dat stiekum toch deden, en ik gaf een gil, dan vloog ie er ook zo weer uit Haha!
Maar dat wil ik niet met deze ratten, dan kan ik ze echt niet meer voeren. Dus een fijn leven, dat zeker wel, maar geen emotionele band, straks heb ik prutsmuts 100 ratten zitten die ik niet kan voeren, want ik vind ze te lief ..... gaat niet goed komen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:51

Heb zelf een slang gehad Haha! vond het echt heel gaaf om toe te kijken Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:53

Tja ieder zijn eigen hobby he Arie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:01

Leoonie schreef:
heey,
leven ze nog ?
niet doodmaken hoor!
ieder beestje verdiend een leven. ookal is het maar een muis!
dan zet je ze later gewoon op een stuk land of bos, die niet dicht bij een stal is. aan eten komen ze wel. maar maak ze a.u.b niet dood!

En ik mag er van uit gaan dat mensen die dit soort reacties plaatsen NOOIT VLEES eten, GEEN MEDICIJNEN bebruiken zelf of voor hun paard, GEEN LEREN schoenen dragen, GEEN MAKE-UP of huidcreme gebruiken enz enz.
Bij deze mensen is hun paard waarschijnlijk ook nog nooit door bijvoorbeeld een rat gebeten zodat ie een maand met een dik been rondloopt en die vinden het waarschijnlijk goed dat de ratten en muizen met je paard uit dezelfde voerbak eten zodat je paard het eten niet meer lust door de muizenpis en keutels.

Wel een beetje reeel blijven aub.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:02

Wuis schreef:
Tja ieder zijn eigen hobby he Arie.

uhuh Haha!

maar ik hou het nu maar bij mn katten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:03

Voer je die ook muizen Tong uitsteken

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:08

Wuis schreef:
Voer je die ook muizen Tong uitsteken

was een keer een muis ontsnapt bij me.. vonden mn katten uiterst interessant *LOL* zou ik gewoon nog eens moeten doen Clown

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:08

misschien dat deze 3 wel in aanmerking komen? Nagelbijten / Gniffelen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:16

Bij mij gaan die ozo schattige muisjes richting de muur als ik ze te pakken krijg, op stal vind ik ze al verschrikkelijk en hier in huis hoef ik ze al helemaal niet te hebben!

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 20:30

orange1 schreef:
ppppffff belachelijk hoe iedereen hier doet !
sorry hoor maar wat is een muis ?
inderdaad een dier
een paard is ook een dier en die maaken we toch ook niet dood?
en ik vind het even erg !
en dat er mensen zijn die de muisen dood maken vind ik ook zo erg
sorry hoor maar ieder dier heeft recht op een leven !
of ze nou groot zijn of klein !
wat zouden julie er van vinden dat je gevonden werd en meteen dood gemaakt werd?
hebben jullie daar wel eens aan gedacht?
en nu weet ik zeker dat ik stomme reacies krijg
maar dat is dus BOKT !
daarom ben ik hier niet meer vaak
laat die dieren leveN !

Ik ben het echt helemaal met je eens, op onnodige toppics (hier dus antwoorden) ga ik echt NIET OP IN!!! want zoals je dus ziet! mischien vind mijn hamster ze ook wel lief en leuk?? wie weet??
Ik voed ze op tot ze groot zijn .. zijn ze tam dan houd ik ze in een groot aquarium ! Ze hebben dan een fijn leven zonder dat ze ooit een prooi worden!!! Knipoog wat iedereen ook zegt ik houd ze toch wel. Ik ben vanacht om de 2 uur uit gegaan om hun kruik te verversen en voer te geven Knipoog !

DAT IEDEREEN HET FF WEET!! IK REAGEER NIET OP VAGE/RARE ANTWOORDEN!!!!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:02

Goed zo Ceciel!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:15

ik vind het goed hoor wat je doet

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 21:31

Ieder ding dat een hart heeft, dat dus leeft, heeft recht op een leven Knipoog mensen die het daatNIET mee eens zijn;
plaats hier dan geen bericht! Knipoog