goed hondenvoer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:02

op bijna alle voer word dierproeven gedaan behalve als het er letterlijk opstaat.

ik ben al naar proefdierencentrum voor bento kronen gegaan. de rest ligt allemaal in amerika enzo.

volgens mij gebeurt daar veel achter de schermen en de bezoekers omkopen me toetjes en fanta het viel niet op Clown

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:04

caracroc is imo echt goed:)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:08

Wij hebben ook carocroc voor onze honden en bevalt super!
Ze eten er vrij weinig van, ontlasting is goed en ze glanzen altijd (te dik Bloos! haha) maar vroeger hadden wij een hond
die altijd stonk uit z'n vacht van verkeerd voer
met carocroc was het over Lachen

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:26

Nathachou schreef:
Ik ging vandaag even voor ander voer kijken (wij hadden Pedigree, maar hoorde van alle kanten dat het niet goed is ...). Ik ging dus ook even in de dierenwinkel navragen wat ik het beste kon geven, dus op eerste plek ging diegene naar Eukanuba, ik vertelde dat me hond het er niet zo goed op deed en dat ze bovendien dierenproeven doen voor het voer ... Hij zei dat het niet zo is, want als het zo geweest zou zijn, het meteen de handel uit ging omdat niemand het meer zou kopen ... Of het echt zo is, geen idee, maar ik heb het in ieder geval niet gekocht Knipoog ...
Ik ben bij Carocroc uitgekomen, dus ik ben benieuwd hoe hij het daarop doet.

Volgens mij (staat mij iets van bij iig) is dit in het verleden geweest en is het nu niet meer zo.
Nouja, ben iig blij dat ik geen brok meer voer Knipoog
Hoef ik mij daar tenminste geen zorgen over maken, over wat voor troep er in zit, wat er allemaal mee gedaan is en waar op getest.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:30

Vers (smuldier, prins, duck e.d) en farmfood.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:39

Ja dat verse kan ik hier dus vrijwel nergens vinden, moet je dat via internet bestellen? Althans, die merken prins enzo ... Hier vind je alleen die standaard merken ...
Ik zou op zich ook wel graag dingen voeren, die erbij komen, dus niet als hoofdvoer is, maar wat je af en toe kan geven ... Zoals blikvoer, maar van blikvoer heb ik weer gehoord dat het eigenlijk meer troep dan vlees is, althans er zit vrij weinig vlees aan ...
Gr.
Naatje

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:48

Nathachou schreef:
Ja dat verse kan ik hier dus vrijwel nergens vinden, moet je dat via internet bestellen? Althans, die merken prins enzo ... Hier vind je alleen die standaard merken ...
Ik zou op zich ook wel graag dingen voeren, die erbij komen, dus niet als hoofdvoer is, maar wat je af en toe kan geven ... Zoals blikvoer, maar van blikvoer heb ik weer gehoord dat het eigenlijk meer troep dan vlees is, althans er zit vrij weinig vlees aan ...
Gr.
Naatje

blikvoer heeft geen waarde, dat is gewoon water met een vleessmaakje ( nou ja, vlees Haha! )

rodi? dat is toch bij elke dierenwinkel te krijgen en ook in de grotere supermarkten, die hebben aanvullend voer, bv alleen rodi pens, maar dus ook compleet voer ( staat op de verpakking ) en daar hoef je dan niks bij te voeren.

je kunt bij je dierenwinkel vragen hoor, of zo prins, energique, carnibest ed kunnen bestellen.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:41

Ok thnx voor de sites en de tips, zal even kijken Lachen!
Gr.
Naatje

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:38

Mijn honden krijgen deels Rodi en deels barf. Bij mij komt er ook nooit meer een brok in huis Haha!
Na vele problemen met het maag en darm stelsel van 1 van mijn honden (veel diarree met bloed en spugen) ben ik na een tip over gestapt op kvv en barf. Voorheen stonden mijn honden op brokken, ze hebben Royal Canin gehad, Carocroc en nog een paar merken.
Ze doen het heel erg goed op rauw vlees, en ga ook nooit meer terug naar brokken. En als ik zie hoe snel ze hun Rodi of kippen vleugeltje opeten, en prima verteren, wou ik dat ik eerder wist van kvv en barf Ja

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:42

Onze honden krijgen lam en rijst brokken. Het merk weet ik niet uit mijn hoofd, maar het is niet duur en wel goed voor de hond Ja

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:44

mijn hond vind echt geen enkele brok lekker Boos! alleen met wat vlees erdoor eet ie brok en als ie echt heeeeeeeeeeeel erg honger heeft...maar gewoon zo droog nee hoor eet ie niet...heb al van alles geprobeerd Bloos

dan maar klein pitipeu beetje vlees erdoor en dan eet ie het wel op Lachen

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:36

Mijn honden (10 en 8 jaar) krijgen Pedigree Pal Senior brokken, met sperzieboontjes uit pot erdoorheen en een half kuipje Ceasar vleessmurrie voor het smaakje.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:40

tip:www.voernatuurlijk.nl
Om te barfen kan je ook bij een slachterij wat halen. Erg goedkoop want vers in verpakking kan aardig in de papieren lopen maar je hebt er wel wat werk aan.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:29

singasong schreef:
Toeties schreef:
Je moet even op de ingredientenlijst kijken, het eerste ingredient is hetgeen wat er het meest in zit, het mooiste zou zijn als daar stond: vlees MEEL. Gedroogd vlees is niet hetzelfde, vlees bestaat voor een groot deel uit water, dus als je dat droogt hou je weinig over, maar het staat wel leuk op de verpakking.
meel dus, vleesmeel.

Bij de goedkopere merken staat er granen op de eerste plaats, of op de tweede na gedroogd vlees.
MJA heb jij ooit een troep wolven een maisveld aan zien vallen omdat ze zo'n honger hadden?

TS ben je er al een beetje uit??
Weten ze in die dierenwinkel wel het hele verhaal over Eukaneuba?

Over het gedroogde vlees ben ik niet met je eens! Als er staat bijv. 80% 'vers vlees' is er vlees toegevoegd wat ook 'vers' is dus met alle vocht die er nog in zit. In bijv. 'verse' kip zit geloof ik al 75% water dus wat er dan overblijft na het klaarmaken voor de brok zal weinig vlees zijn.
Als er staat 80% 'gedroogd vlees' dan is dat ook echt het vlees wat overblijft na het klaarmaken voor de brok, zonder vocht dus want in gedroogd vlees zit geen vocht meer. Wist je dat je voor 1 kilo 'gedroogde' kip, 5 kilo verse kip nodig hebt?

ja dat zeg ik toch?! vlees meel dus

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:42

Als je vlees of barf producten wil bestellen, kun je kijken op www.versvoeding.nl Hele handige site en supergoede service!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 09:53

freaky schreef:
Als je vlees of barf producten wil bestellen, kun je kijken op www.versvoeding.nl Hele handige site en supergoede service!

Yep ben ik het helemaal mee eens, bevalt mij prima op deze manier Knipoog

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 09:55

Wij hebben prins brokken Lachen

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 13:00

nou vorige week maandag heb ik mijn hond helaas moeten inslapen dus ander voer is ook niet meer nodig Boos!

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:21

Jeetje wat erg, hoe komt dat? Heel veel sterkte!

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:32

Wij voeren ook alleen brokken.. Cavom zijn daar erg tevreden over..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:49

Wij voeren na veel problemen met voeren. lam en rijst van het merk Lavor. Bevalt zeer goed. Honden zitten in de sport en hebben een goede voedingstoestand en zitten goed in een vel. Verder krijgen ze 1 a 2 x per week een blik vlees. Voor de afwisseling. Verder niks. Ook geen tussendoortjes. Alleen elke dag een denta stick

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 19:06

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:08

Vonnie84 schreef:
Vlees is anders hét natuurlijke voedsel voor een hond Lachen

Onze honden krijgen ook carnibest en ik kom weinig honden tegen die zo ontzettend mooi en goed in hun vel zitten.

meet mijne Vork

Mijn hond krijgt Fokker. Ook een goed merk maar ook wel aan de prijs.
Volgens mij is hier ook al een topic over geweest?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:09

geit schreef:
nou vorige week maandag heb ik mijn hond helaas moeten inslapen dus ander voer is ook niet meer nodig Boos!

Jeetje wat vreselijk!

Sterkte!