hond geslagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Re: hond geslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:32

Dat is aan je reactie's dan niet te merken...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:32

@Binckydenice: Hoe oud ben je eigenlijk?

Een hond van een ander hoor je niet te slaan (ik vraag me af of die vrouw die hond trouwens echt 'geslagen' heeft, sommige reageren alsof ze de hond 3 meter ver gemept heeft).. maar je hoort een ander mens al helemaal niet te slaan omdat die ergens loopt Verward Over zinloos geweld gesproken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:34

Escardo schreef:
judith_cloud schreef:
Ik vind slaan een teken van zwakte. Zou dan ook niet zomaar iemand een knal verkopen omdat hij net mijn hond heeft geslagen.

Dat zou ik ook niet doen..... Denk wel dat ik mega uit mijn plaat zou gaan....
Maar ik denk ook niet dat mijn herder het zou accepteren als iemand hem zou slaan.. Knipoog

Van mijn hond weet ik zeker dat hij niet zal ingrijpen. Van mijn pa's hond weet ik echter dat hij het absoluut niet zou pikken.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:35

jouw hond, dus je had hem bij je moeten houden!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:37

judith_cloud schreef:
Ik vind slaan een teken van zwakte. Zou dan ook niet zomaar iemand een knal verkopen omdat hij net mijn hond heeft geslagen.

Dat zou ik ook niet doen..... Denk wel dat ik mega uit mijn plaat zou gaan....
Maar ik denk ook niet dat mijn herder het zou accepteren als iemand hem zou slaan.. Knipoog

Van mijn hond weet ik zeker dat hij niet zal ingrijpen. Van mijn pa's hond weet ik echter dat hij het absoluut niet zou pikken.

[/quote]

Daarom is het (vind ik) belangrijk dat als je je hond loslaat dat je hem of haar wel de baas kunt.. en weet hoe je hond in elkaar zit...
Mijn labrador doet geen vlieg kwaad maar ik weet voor 100% zeker dat als iemand hem zou slaan dat mijn herder het voor hem opneemt...

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:38

Ok, misschien moet je je hond bij je houden, maar dat hoeft niet overal hoor..
Zo'n puppy moet ook leren los te lopen, dus je kan d'r niet eeuwig aangelijnd houden.

Als een vrouw mijn hond zou slaan, zou ze toch echt een schop terug kunnen verwachten..

Pff, een hond slaan alleen omdat ie een stok pakt.. Dat slaat echt nergens op Koe

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:38

Ik denk ook niet dat ik lijdzaam zou toezien als er ineens een hond aan mn arm hangt ofzo.... of mag je dan ook niet ingrijpen?

Oh, dan moet je em aaien en zeggen 'nou toe joh, dat mag toch niet.' ofzo?

@Judith_cloud: Ik neem aan dat jouw pa's hond niet zomaar op mensen afrent, ofwel?

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:39

Caira schreef:

En daarom mag die vrouw die hond slaan?

ONZIN!
Hij deed niks..!

Kijk, als een hond mij ineens zou bijten of iets, kan hij best een knal verwachten, gewoon als reflex.
Maar niet als een hond een stok afpakt ofzo, jezus wat kinderachtig.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:40

DeadxStar schreef:
Caira schreef:

ONZIN!
Hij deed niks..!

Kijk, als een hond mij ineens zou bijten of iets, kan hij best een knal verwachten, gewoon als reflex.

Kinderachtig? Heb je het topic wel gelezen??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:40

Hij deed wel wat, hij pakte iets wat niet van hem was..
wat als die mevrouw haar vinger er tussen zat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:41

Ik hou mijn honden ten alle tijden bij me. Ze mogen ook alleen los als er verder niemand in de buurt is. En ook dan staan ze altijd onder appel.

Er is een verschil tussen bij je houden en aan de lijn lopen. Aan de lijn moeten ze luisteren, maar ook los moeten ze dan kunnen.

Cer, mijn vaders hond rent inderdaad niet zomaar op mensen af. Mocht hij dat wel doen zal hij direcht worden terug geroepen. Vind het zelf ook vervelend als er een hond op me af komt rennen. Of ik nou een stok beet heb of niet.

Loody

Cer schreef:
Ik denk ook niet dat ik lijdzaam zou toezien als er ineens een hond aan mn arm hangt ofzo.... of mag je dan ook niet ingrijpen?

Oh, dan moet je em aaien en zeggen 'nou toe joh, dat mag toch niet.' ofzo?

@Judith_cloud: Ik neem aan dat jouw pa's hond niet zomaar op mensen afrent, ofwel?

Jeetje natuurlijk niet!! Als een vreemde hond mij zou bijten heeft die hond ook een probleem(ligt er aan wat voor hond het is) Knipoog maar vooral de baas heeft een probleem, die hoort er voor te zorgen dat dat niet kan gebeuren...

Caira

DeadxStar schreef:
Caira schreef:

ONZIN!
Hij deed niks..!

Nu was het de stok die hij greep, straks wat anders. En daarnaast als je hond niet komt op commando moet hij niet los. Niets kinderachtigs aan, ik heb ook wel eens een hond geslagen die in mijn stijgbeugel hing! Met een zweep nog wel

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:43

Bentuh schreef:
wij waren vandaag lekker in het bos aan het wandelen.
met onze 10 maanden oude hond.

nou onze hond houd erg van in stokken bijten en trekken.
dus die vrouw liep met zo gooistok met zo balletje er in..
dus onze hond komt aanrennen en wij roepen tegen die vrouw, wilt u even opletten want ze vind stokken erg leuk..
dus wij krijgen geen reactie terug.. (nouw dan niet he)

dus onze hond hangt dus in die stok..
dus wij roepen dieszel los dieszel netjes losgelaten.
en die vrouw geeft haar gewoon een klap met die stok..
echt niet gewoon een tikkie echt een klap.. (gelukkig heeft ze een hoge pijngrens)

nou mij moeder echt heel boos Boos!
zegt die vrouw zo, als u hond niet luister dan moet u hem maar niet los laten lopen..
ja hallo.. ze is 10 maanden ze ziet er de kwaad niet in..

nou vind het echt niet normaal hoor..
ben echt zo boos Stoom uit je oren
gr bente

Jullie maken het erger dan het is het dier luisterde toch gewoon...... Die vrouw had nooit mogen slaan. Alleen op het moment dat hij het vast had zou ik het misschien begrijpen maar nu had hij al los gelaten en krijgt hij een klap. Wat denk je dat de hond hier iets van begrijpt?

Het is niet aan die vrouw om hem te slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:44

Sterker nog Caira, als je je hond niet onder appelhebt MAG hij niet eens los.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:44

Vende schreef:
Ik heb de laatse pagina niet gelezen ( lui Haha!) maar iedereen zegt "een hond hoort te luisteren als hij/zij los loopt"

Ik vroeg me af hoe vaak mensen dan wel niet een hond moeten slaan die op diegene af komt rennen, want hoeveel honden luisteren er nou ECHT naar hun baasje?

Mijn pup van 9 maanden rent ook op iedereen af, omdat hij denkt dat iedereen wilt spelen. Als hondeneigenaar hoor je dat denk ik best te begrijpen. Mijn hond luistert naar me als hij los loopt, maar als hij iets ziet wat hij echt geweldig leuk vindt, ben ik hem toch echt kwijt.

En dat is met veel honden zo, 9 van de 10 keer hoor je mensen toch echt schreeuwen tegen hun hond van "KOM HIEEEEER", en na veel geren en geschreeuw hebben ze hun hond eindelijk, en dan is het van "normaal luistert hij altijd wel Scheve mond "

Hier kan ik me echt aan ergeren. Wat jij zegt. Mijn hond heeft een hekel aan andere honden, maar ze luisterd prima. Geregeld komt er een hond op mijn hond af. Ik roep dan tegen de eigenaar roep uw hond ajb terug want deze hond houdt niet van andere honden. En dan komt het mijn hond zit netjes langsmij en hun hond luisterd niet naar het baasje. Die hond gaat snuffelen aan mij of aan mijn hond. Mijn hond gromt en blaft en dan heb ik een rothond. Nou sorrny ze kan vort een sjaggo oude hond zijn maar ze luisterd wel!!

Wat denk je ervan dat als jou hond op een klein kind afrend en er gebeurd iets mee ofzo, dan kun je daar echt grote problemen mee krijgen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:45

Waar haal je het in hemelsnaam vandaan dat hij luisterde? Over het loslaten misschien, maar dat is natuurlijk VEEL te laat.
Ze hadden die hond bij hun moeten roepen. Als die hond zo op mij afgestormd was had ie ook de wind van voren gekregen, en de baas nog meer.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:45

judith_cloud schreef:
Sterker nog Caira, als je je hond niet onder appelhebt MAG hij niet eens los.

En daar ben ik het helemaal mee eens!!!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:47

Nee, ik heb niet alle 7 bladzijdes gelezen, duurt mij te lang.
Mijn hond loopt niet veel los, en nee, dat is niet omdat hij bijt ofzo.
Hij doet geen vlieg kwaad, hij wil alleen maar spelen met andere honden.
Maar veel honden willen dat niet, en dan reageren ze zich af op mijn hond. Ik heb een grote hond (berner sennen), en die wordt vaak aangevallen door veel kleinere honden, en zelfs dan doet hij niks terug (hij is pas 1).

Tuurlijk moet hij luisteren als hij wordt geroepen of iets, en dat doet hij ook. Maar als hij toevallig een bal van een andere hond pakt om te spelen, hoeft dat andere baasje mijn hond echt niet te slaan. Tuurlijk zou ik m'n hond waarschuwen, maar je hoeft een hond niet te slaan. Als hij je bijt vind ik het wat anders.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:48

DeadxStar schreef:
Nee, ik heb niet alle 7 bladzijdes gelezen, duurt mij te lang.
Als hij je bijt vind ik het wat anders.

Misschien was dat wel verstandig geweest om eerst te lezen voordat je je ergens in mengt.

En nogmaals, een balletje van een andere hond, tja kan gebeuren. Maar niet iets uit iemands hand!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:48

als hij een stok pakt uit de hand van die vrouw?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:49

Als hij een bal pakt die op de grond ligt, is het heel wat anders als wanneer hij iets uit iemands handen wil pakken...
Dat zou ik van mijn eigen hond ook niet accepteren...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:50

Caira schreef:
als hij een stok pakt uit de hand van die vrouw?

ik vind dat niet kunnen... die hond had eerder teruggeroepen moeten worden door zijn baasje...

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:50

Nee ik zou het ook niet accepteren, dat heb ik nergens gezegd, maar slaan vind ik op zo'n moment onnodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:51

Mijn dalmatier is een kreng, ze is zo geworden door een oude hond van ons. Ze kan heel goed met honden die ze kent maar met andere honden niet. Als ze los is en er komt een hond aan roep ik haar aan de voet en vraag ik of ze hun hond bij zich willen houden. Zo rent mijn hond ook graag op andere mensen af. Een dalmatier pup is natuurlijk onweerstaanbaar en iedereen kwam altijd (ongevraagd) op haar af om te aaien. Daardoor vind ze iedereen leuk. Ik heb het haar af geleerd en ze negeert nu andere mensen. Soms heeft ze van die buien dat ze niet kan luisteren. Dan laat ik haar niet los.