Wat voer jij de kat? droog of nat voer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juud87

Re: Wat voer jij de kat? droog of nat voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 14:38

Chubby schreef:
Alleen nog even bedenken waar ik het ga geven. Ben net verhuisd en heb dus overal prachtig nieuw laminaat liggen. Mijn keuken en badkamer hebben wel een tegelvloer, maar nog geen deur Haha!

Mijn tante heeft een placemat onder de voerbakjes liggen, omdat zij ook hout heeft op de vloer. Er komt misschien wel wat op de vloer, maar dat is echt nihil Knipoog En zo weg te poetsen als je t ziet.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:46

Narco schreef:
Chubby schreef:
Gaat ff om het principe.. Kun je uberhaupt dergelijk vers, rauw vlees voeren?

Als je googled op 'barfen' dan krijg je allerlei sites over het voeren van vers vlees voor honden en katten. Misschien heb je daar iets aan.

Aangezien ik altijd afgez..kt wordt door Rosita in een topic had ik weinig zin om fatsoenlijk te reageren, sorry!

Gr., Marit

@ Rosita; ben blij dat het er uit is!! Liep ik al zo lang mee rond.........ben gelukkig niet de enige Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:47

Sorry voor het 'off-topic' gaan!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:55

Rosita schreef:
Hondenvoer met 70% vlees (zeggen ze he), of ze ook een kattenvariant hebben weet ik niet. Per slot van rekening ligt mijn belangstelling niet bij brokken Knipoog
http://www.platinum-food.com

Hier de ingrediënten van de brok met (70%) vlees:
Zusammensetzung:
Frisches Hähnchenfleisch (70%), Reis, Hähnchenfett, Mais, Geflügelfleischmehl, Maismehl, hydrolisiertes Geflügelfleisch, Rübenmelasseschnitzel, Apfel (getrocknet), Lachsöl, kaltgepresstes Leinsamenöl, kaltgepresstes Olivenöl, Grünlippmuschel-Extrakt, Mariendistelsamen, Fenchelpulver, Sarsaparillewurzel, Sellerie, Artischocke, Kapuzinerkresse, Kamille, Löwenzahn, Enzianpulver, Yucca, Kaliumchlorid.

Het gaat hier dus om vers vlees en dat is niet te vergelijken met droog vlees. Na het verwijderen van water en vet tijdens de verwerking is dit dus niet meer het hoofdingrediënt!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:17

Wat ik dus naast de brok voer aan "vers" is in ieder geval carnibest, zit het dus kant en klaar in een worstvorm (gemalen vlees, botten enzo) verder voer ik gerust kipfilet, rundertartaar, runderhart enz. gewoon rauw. Vind mijn ene kat helemaal het einde (het enige nadeel is dat als ik nu dus ook maar iets van vlees openmaak ze het al ruikt en om haar aandeel staat te vragen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:38

Oja, ik geef ook wel eens echt vers vlees (ipv prins vlees). Vanavond heeft mijn kat kippenhartjes gehad. Ja

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:48

Ik denk dat als je vers voert het woord 'variatie' erg belangrijk is. Net zoals buitenkatten de ene dag muis en de andere dag merel eten zo eten onze eigen katten ook verschillende dingen. Een kat die vers voer eet (al dan niet zelf gevangen) heeft een beter maagdarmstelsel en kan die variatie prima aan.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:50

Juud87 schreef:
Chubby schreef:
Alleen nog even bedenken waar ik het ga geven. Ben net verhuisd en heb dus overal prachtig nieuw laminaat liggen. Mijn keuken en badkamer hebben wel een tegelvloer, maar nog geen deur Haha!

Mijn tante heeft een placemat onder de voerbakjes liggen, omdat zij ook hout heeft op de vloer. Er komt misschien wel wat op de vloer, maar dat is echt nihil Knipoog En zo weg te poetsen als je t ziet.

Met kuikens blijven ze meestal niet op één plek Knipoog Maar dat laminaat laat zich goed afnemen toch? Lijkt me geen punt, ff met een doekje er achteraan.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:42

heeft iemand nog ervaring met het geven van versvleesvoeding aan katten wat bestemd is voor honden??

Ik zag namelijk op de site van duck en prins dat die een paar soorten hebben die je ook aan katten kan geven.
bij rodi was dat de lamshart en de 100% vlees versie. van duck was het rund/lever/kip versie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:48

Ik heb geen ervarign emt hondenvlees, nee.

Wat ik jullie nog wel wilde vragen, of jullie ervaring hebben met smuldier vers vlees.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:54

Alle waar naar zijn geld Wuis....... dus ook smuldier. Maar ter afwisseling kan alles.
@Tieme, geen punt om het ook aan je kat te geven hoor. Hier eten honden en katten van 'dezelfde hoop'.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:11

Ik heb 3 katten en 2 daarvan hebben een nogal gevoelige spijsvertering. Toen ze nog bij m'n vader woonden kregen ze goedkope brokjes en waren ze altijd in de diarree, echt altijd! Ik heb daarna heel wat soorten voer geprobeerd, ook andere dure merken, maar helemaal niets hielp. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij Royal Canin Sensible, harde brokjes dus, en dat gaat perfect! Ze krijgen dit nu al 4 jaar, en gelukkig hebben ze nooit meer problemen gehad. Ze vinden het nog steeds héél erg lekker. In het begin wilde ik ze wel eens verwennen met iets lekkers uit een blikje, maar zo lekker vonden ze dat niet eens en bovendien begonnen ze meteen weer te pruttelen. Clown Héél af en toe (een paar keer per jaar) krijgen ze wat vis uit blik en dat gaat wel goed. De andere, jongere kat zou het misschien op goedkoper voer ook wel goed doen, maar die eet lekker met die andere twee mee. Lachen Ik las op de eerste pagina's dat het enige verschil tussen goedkoop voer en duur voer de prijs is, maar dat is dus echt onzin. Iedereen die wel eens een ingrediëntenlijst heeft bekeken kan dat zelf ook zien, maar ik moest het nog wel even kwijt. Bloos Of harde brokjes per sé beter zijn voor de tanden zijn weet ik niet. Het wordt wel vaak gezegd maar bij mijn katten heeft het in elk geval niet genoeg effect. De 2 met de gevoelige darmpjes hebben veel last van tandsteen. Huilen

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:40

Misschien een stomme vraag...maar in welke supermarkt kun je nou dat diepvriesvlees van prins kopen?
Ik heb bij de jan linders, jumbo, super de boer gekeken maar zij verkopen alleen smuldier voor katten en rodi, maar dat is alleen voor honden.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:43

Rosita schreef:
Juud87 schreef:

Met kuikens blijven ze meestal niet op één plek Knipoog Maar dat laminaat laat zich goed afnemen toch? Lijkt me geen punt, ff met een doekje er achteraan.

sorry, ik heb er denk ik overheen gelezen dat t over kuikens ging Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:50

Ze krijgen als hoofdvoeding brokken.
Voornamelijk Acana (zit hoogste gehalte dierlijke voeding in, ter vergelijking, Royal Canin heeft zo'n 40% en Acana 60% vers vlees verwerkt), daarnaast Royal Canin, waarin ik dan varieer met Indoor, Beauty & Skin en in de zomer Outdoor erbij.

De kittens geef ik Royal Canin Babycat, omdat dit vrij kleine brokjes zijn vond ik ze handig om mee te beginnen.
Daardoorheen meng ik weer Acana kittenvoeding, waar ze straks ook helemaal op over gaan...
Maar ja, alle katten krijgen hetzelfde voer voorgeschoteld, dus vrees dat ze gewoon allemaal afwisselen Haha!

Als traktatie krijgen mams en de kittens in de avond Gourmet of Pet's Choice blikvoer gemengd met kittenbrokjes.
Ennuh, Whiskas lusten ze niet Bloos

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:55

Onze katten krijgen 's sochtends brokken. Rond 4 uur een blikje nat voer en dan krijgen ze ergens in de avond weer brokjes.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:04

xlaurax schreef:
Misschien een stomme vraag...maar in welke supermarkt kun je nou dat diepvriesvlees van prins kopen?
Ik heb bij de jan linders, jumbo, super de boer gekeken maar zij verkopen alleen smuldier voor katten en rodi, maar dat is alleen voor honden.

Prins koop je in de betere dierenspeciaalzaak denk ik.

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:20

Rosita schreef:
xlaurax schreef:

Prins koop je in de betere dierenspeciaalzaak denk ik.

Inderdaad. Bij dierenSPECIAALZAKEN koop je Prins en andere 'goeie merken' voer.
Bij Jumbo of Super de Boer, of een particulierzaak, hebben ze meestal alleen het 'standaart' voer.

Rosita, hebben jullie een Pet's Place in de buurt? Dit is één van de betere dierenspeciaalzaken in Nederland.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:26

Mijn kat krijgt door de week droog voer .. in het weekend krijgt ze van die potjes met nat vlees in...
Ze ziet er goed uit Knipoog en oja, ze brengt vaak vogels en muizen mee naar huis dus nog een ander soort vlees erbij Knipoog

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:13

Onze katten en honden krijgen gewoon brokken en savonds krijgt de kat een zakjes met vlees (wiskas) meestal als wij gaan eten krijgt ze soms ook nog een stukje vlees van ons (kip, rund, varken,kalkoen)
De honden krijgen savonds brokken met wat vlees uit blik (Bonzo)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:42

xlaurax schreef:

prins verkopen ze meestal alleen bij goede dierenspeciaalzaken.
Rodi 100% vlees en Rodi lamshart kan je volgens de site van rodi ook aan katten geven.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:44

Droog voer.
Als je voer hebt van goede kwaliteit, zitten daar alle voedingsstoffen in die ze nodig hebben.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:58

Misser schreef:
Droog voer.
Als je voer hebt van goede kwaliteit, zitten daar alle voedingsstoffen in die ze nodig hebben.

Oh ja joh....

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:01

Rosita schreef:
Misser schreef:
Droog voer.

Oh ja joh....

Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:19

_Tanja_ schreef:
Onze katten en honden krijgen gewoon brokken en savonds krijgt de kat een zakjes met vlees (wiskas) meestal als wij gaan eten krijgt ze soms ook nog een stukje vlees van ons (kip, rund, varken,kalkoen)
De honden krijgen savonds brokken met wat vlees uit blik (Bonzo)

Varkensvlees moet je absoluut niet geven!

Een varken kan de ziekte van Aujeszky hebben en dat is dodelijk voor katten en honden, op het moment wordt hier preventief tegen ingeënt maar hier gaan ze straks mee stoppen. Dus uit voor zorg geen varkensvlees.