Nadya schreef:
Die kattenoverlast klinkt een beetje overdreven, als ik eerlijk mag zijn. Incidenten zullen er best zijn. Wij wonen in een buurt met huizen met enorme tuinen. Je kan hier echt zien dat veel mensen moeite voor hun tuin doen. Wij houden onze tuin ook aardig bij, maar ik doe niet moeilijk over katten in de tuin. Alleen als er nestjes zitten, sprint ik naar buiten en verder maak ik me er niet druk om. Ik hoor meer mensen over hondenoverlast, heel eerlijk gezegd.
Ik vind dat als je geen natuur in je buurt hebt, je ook geen katten of honden moet houden eigenlijk. Het is dat een van onze katten hartafwijkingen heeft, maar anders waren ze ook gewoon naar buiten gegaan, hoor.
Hoe verklaar je dan dat in mijn buurt, waar natuur in overvloed naast de deur ligt, hondenbezitters hun honden uitlaten op speelveldjes e.d.???
Het speelt meer dan jij denkt. Hier in de buurt hoor ik er toch wel eens ooit mensen over klagen. Niet direct in de buurt, want zoals je weet zit ik op het platteland. MAar in de bebouwde kom speelt dit probleem wel. Als mensen een volliere houden met vogels waar katten tegen aanspringen, bijvoorbeeld, maar zo zijn er nog veel meer voorbeelden. En katten die gewoon bij vreemden naar binnen lopen.
linlin schreef:
1. vrienden van me zitten 's zomers met die schuifpui dicht te puffen. en waarom? omdat er katten naar binnen sluipen en gaan zitten piesen op het parket.
2. van de zomer is er een kat in de box van m'n neefje gekropen. heel fijn als je nagaat dat neef gillend allergisch voor die beesten is. vervolgens heeft kat een dure stoel aan flarden gekrabd en heeft naast het bed, op de houten vloer, zitten piesen.
en zo kan ik nog wel wat aangename voorbeelden verzinnen.