Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 22:50

Nadya schreef:
Ik vind trouwens ook dat er veel te veel nestjes katten zijn en ook honden. Ga eerst eens in het asiel kijken, er zijn er al zoveel. Dat ligt aan de mensen, niet aan die dieren. Die kunnen er niets aan doen.

HIer ben ik het volledig mee eens. Bij honden is het broodfokken en bij katten komt het voort uit laksigheid.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:53

Desiree schreef:

HIer ben ik het volledig mee eens. Bij honden is het broodfokken en bij katten komt het voort uit laksigheid.
[/quote]

Ik vind het bij beide laksigheid!!! Er zijn al veel te veel honden en katten op de wereld.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:54

Lekker gequote Haha! Haha! Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 22:55

Nee, bij honden is het geen laksigheid maar een geldkwestie: laat ik een nestje honden fokken, kan ik weer lekker geld verdienen. En bij katten is het gierigheid: dierenartsenkosten besparen.....

Je kunt inderdaad goed quoten ja... het lijkt wel alsof ik niets heb gezegd.... Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:57

Toch vind ik het ook laksigheid bij honden. Omdat er al veel te veel zijn. Wij hebben voor onze tweede kat ook betaald, hoor Haha!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:00

Desiree schreef:
....... En bij katten is het gierigheid: dierenartsenkosten besparen.....

en natuurlijk omdat een nestje kittens zo schattig is Rolleyes Zijn ze natuurlijk ook, maar dan moet je wel zeker weten dat je ze kwijt kunt... bovendien als iedereen dat denkt raakt het asiel helemaal overvol...

Nadya: Hoe zou het bij honden laksigheid zijn? Bij katten laat je je kat lekker buiten lopen en ineens zijn ze zwanger "hoe zou dat nou toch komen??" dat is laksigheid... vanuit de eigenaar van de poezen en van de eigenaar van de katers die ze niet laten castreren omdat dat geld kost

het lijkt me sterk dat als er een andere hond op jouw hond springt tijdens het uitlaten je denkt van "oeh wat gebeurt er nou?" en het uit laksheid toelaat...
Als je hond gedekt wordt als je hem los en alleen buiten z'n rondje laat lopen is natuurlijk een ander verhaal, maar dat komt niet zo veel voor.
Laatst bijgewerkt door onbekend2 op 13-10-06 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 23:01

Nadya schreef:
Toch vind ik het ook laksigheid bij honden. Omdat er al veel te veel zijn. Wij hebben voor onze tweede kat ook betaald, hoor Haha!

WAt kan het die lui nou schelen dat er honden in het asiel komen. WAt hen betreft worden die honden ter plekke afgemaakt. Als zij maar geld verdienen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:02

Ik hoor trouwens echt nooit van mensen dat hun tuin kapot gemaakt is door katten of dat ze in de kattenstront gelopen hebben.... En het barst hier van de tuinen en de katten. Over de hondenpoep hoor en lees (in het lokale krantje) ik wel veel klachten. Ik snap best dat honden uitgelaten moeten worden, maar waarom gaan die mensen dan niet naar het bos of de hei (hier om de hoek), maar blijven ze hun rondje over de straat en de speelveldjes doen? Is toch ook veel leuker voor die hond om lekker door het bos te rennen. Dat snap ik nou niet.... Maar ja, ik maak me er niet zo druk om.... Behalve als ik de schoenen van mijn dochter weer onder de poep zie..... En dan kijk ik naar de eigenaren, hoor, niet naar die honden. Die kunnen er weinig aan doen......

En nestjes, ik begin er NOOIT aan!! En ik zou willen dat meer mensen zo dachten. Ga eerst maar naar het asiel, als je een hond of een kat wilt hebben.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 23:04

DE natuur is behoorlijk minder geworden in nederland. Ik snap zelf niet dat mensen uberhaupt gaan wonen in de bouw met weinig groen, met hooguit een rottig onbebouwd veldje als ze zo'n liefhebber van honden zijn. Het zou mij ervan weerhouden hoor!

WAt betreft overlast van katten... dat is al eerder genoemd, die doen veel meer dan alleen poepen. Hangt er van af of je in je tuin er een liefhebberij op na houdt die zij in de war sturen. DAt kan op vele manieren.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:06

kortom: als je in de bouw woont en je wil je medebewoners niet lastig vallen: niet je katten buiten laten, en je honden dus ook niet Haha!
Stop dan ook maar gelijk met roken, want dat stinkt en ohja laat vooral die auto's en brommers in de garage staan, want dat scheelt ook weer een hoop overlast... en die kinderen... argh!!

daar komt het uiteindelijk wel op neer... Vork

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:06

zullen we met z'n allen op het platteland gaan wonen? Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 23:07

Rhiannon schreef:
kortom: als je in de bouw woont en je wil je medebewoners niet lastig vallen: niet je katten buiten laten, en je honden dus ook niet Haha!
Stop dan ook maar gelijk met roken, want dat stinkt en ohja laat vooral die auto's en brommers in de garage staan, want dat scheelt ook weer een hoop overlast... en die kinderen... argh!!

Nou ja, net of het voor die honden fijn is om daar tussen die grijze stenen te lopen, altijd aangelijnd! Ik zou dat niet willen voor mijn honden. Net zo min als kattenliefhebbers hun kat niet binnen willen houden.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:09

ben ik met je eens... mijn post was dan ook sarcastisch bedoeld Lachen

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:11

Desiree schreef:
Nadya schreef:
Ik vind trouwens ook dat er veel te veel nestjes katten zijn en ook honden. Ga eerst eens in het asiel kijken, er zijn er al zoveel. Dat ligt aan de mensen, niet aan die dieren. Die kunnen er niets aan doen.

Broodfokken? Laksigheid? Wat is dat nou weer voor een rare opmerking?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:11

Desiree schreef:
DE natuur is behoorlijk minder geworden in nederland. Ik snap zelf niet dat mensen uberhaupt gaan wonen in de bouw met weinig groen, met hooguit een rottig onbebouwd veldje als ze zo'n liefhebber van honden zijn. Het zou mij ervan weerhouden hoor!

WAt betreft overlast van katten... dat is al eerder genoemd, die doen veel meer dan alleen poepen. Hangt er van af of je in je tuin er een liefhebberij op na houdt die zij in de war sturen. DAt kan op vele manieren.

Die kattenoverlast klinkt een beetje overdreven, als ik eerlijk mag zijn. Incidenten zullen er best zijn. Wij wonen in een buurt met huizen met enorme tuinen. Je kan hier echt zien dat veel mensen moeite voor hun tuin doen. Wij houden onze tuin ook aardig bij, maar ik doe niet moeilijk over katten in de tuin. Alleen als er nestjes zitten, sprint ik naar buiten en verder maak ik me er niet druk om. Ik hoor meer mensen over hondenoverlast, heel eerlijk gezegd.

Ik vind dat als je geen natuur in je buurt hebt, je ook geen katten of honden moet houden eigenlijk. Het is dat een van onze katten hartafwijkingen heeft, maar anders waren ze ook gewoon naar buiten gegaan, hoor.

Hoe verklaar je dan dat in mijn buurt, waar natuur in overvloed naast de deur ligt, hondenbezitters hun honden uitlaten op speelveldjes e.d.???

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:12

Rhiannon schreef:

Inderdaad!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:13

yousra schreef:
Broodfokken? Laksigheid? Wat is dat nou weer voor een rare opmerking?

ben je het er niet mee eens dan? vertel eens waarom..

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:14

Nadya schreef:
Desiree schreef:

Die kattenoverlast klinkt een beetje overdreven, als ik eerlijk mag zijn. Incidenten zullen er best zijn. Wij wonen in een buurt met huizen met enorme tuinen. Je kan hier echt zien dat veel mensen moeite voor hun tuin doen. Wij houden onze tuin ook aardig bij, maar ik doe niet moeilijk over katten in de tuin. Alleen als er nestjes zitten, sprint ik naar buiten en verder maak ik me er niet druk om. Ik hoor meer mensen over hondenoverlast, heel eerlijk gezegd.

Ik vind dat als je geen natuur in je buurt hebt, je ook geen katten of honden moet houden eigenlijk. Het is dat een van onze katten hartafwijkingen heeft, maar anders waren ze ook gewoon naar buiten gegaan, hoor.

Hoe verklaar je dan dat in mijn buurt, waar natuur in overvloed naast de deur ligt, hondenbezitters hun honden uitlaten op speelveldjes e.d.???

ik denk dat dat verschilt per buurt.
Mijn ouders wonen in een katrijke buurt, daar wordt geklaagd over de honden..
Ikzelf woon op dit moment in een hondrijke buurt en je raadt het al: daar wordt geklaagd over de katten Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:14

Rhiannon schreef:
Desiree schreef:
....... En bij katten is het gierigheid: dierenartsenkosten besparen.....

en natuurlijk omdat een nestje kittens zo schattig is Rolleyes Zijn ze natuurlijk ook, maar dan moet je wel zeker weten dat je ze kwijt kunt... bovendien als iedereen dat denkt raakt het asiel helemaal overvol...

Nadya: Hoe zou het bij honden laksigheid zijn? Bij katten laat je je kat lekker buiten lopen en ineens zijn ze zwanger "hoe zou dat nou toch komen??" dat is laksigheid... vanuit de eigenaar van de poezen en van de eigenaar van de katers die ze niet laten castreren omdat dat geld kost

Laksigheid is het verkeerde woord misschien. Ik vind dat mensen wat beter na moeten denken over het krijgen van nestjes, zowel voor honden als katten. Er zijn zoveel huisdieren zonder thuis, zonder baasje. Dat vind ik heel erg. En dan wordt er maar gefokt en gefokt, meestal ook doorgefokt. En daar ben ik tegen. Zowel bij katten als bij honden.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:15

Nadya schreef:
Desiree schreef:

Ik vind dat je ook geen kat of een hond moet nemen als je geen natuur in de buurt heeft, wij hebben hier wel genoeg in de buurt, maar toch komen die asso's met hun honden langs onze tuin lopen en laten ze hun honden in onze tuin poepen of plassen, tenminste het stukje voor de stoep, maar toch is het vies. Ik zeg ook eerlijk daat ook katten in onze voortuin poepen, maar die begraven het netjes onder de grond.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:17

Rhiannon schreef:

ik denk dat dat verschilt per buurt.
Mijn ouders wonen in een katrijke buurt, daar wordt geklaagd over de honden..
Ikzelf woon op dit moment in een hondrijke buurt en je raadt het al: daar wordt geklaagd over de katten Lachen
[/quote]

En ik woon in een katten- en hondenbuurt. In een dorp, waar honden, katten, schapen, paarden, koeien en noem maar op leeft. Er staan zelfs een paar varkens om de hoek Haha! Haha!
Dus dat gaat hier niet op, hoor. Ik heb helemaal geen problemen met honden, maar er zijn hier wel veel kinderen die hier nog lekker buiten kunnen spelen en die hebben wel last van de hondenpoep. Dat is een feit.
Ik vind dat er wel belangrijkere dingen zijn om je druk over te maken, hoor, jullie niet?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:19

yousra schreef:

Ik vind dat je ook geen kat of een hond moet nemen als je geen natuur in de buurt heeft, wij hebben hier wel genoeg in de buurt, maar toch komen die asso's met hun honden langs onze tuin lopen en laten ze hun honden in onze tuin poepen of plassen, tenminste het stukje voor de stoep, maar toch is het vies. Ik zeg ook eerlijk daat ook katten in onze voortuin poepen, maar die begraven het netjes onder de grond.

Ja, precies!!! Haha! Haha! Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 23:19

Nadya schreef:

Het speelt meer dan jij denkt. Hier in de buurt hoor ik er toch wel eens ooit mensen over klagen. Niet direct in de buurt, want zoals je weet zit ik op het platteland. MAar in de bebouwde kom speelt dit probleem wel. Als mensen een volliere houden met vogels waar katten tegen aanspringen, bijvoorbeeld, maar zo zijn er nog veel meer voorbeelden. En katten die gewoon bij vreemden naar binnen lopen.

linlin schreef:

1. vrienden van me zitten 's zomers met die schuifpui dicht te puffen. en waarom? omdat er katten naar binnen sluipen en gaan zitten piesen op het parket.

2. van de zomer is er een kat in de box van m'n neefje gekropen. heel fijn als je nagaat dat neef gillend allergisch voor die beesten is. vervolgens heeft kat een dure stoel aan flarden gekrabd en heeft naast het bed, op de houten vloer, zitten piesen.

en zo kan ik nog wel wat aangename voorbeelden verzinnen.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:20

Ja inderdaad, maar als je niet er niets van zegt, dan wordt het alleen maar erger. Knipoog

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:22

al is het hondenpoepbeleid op dit moment het onderwerp van gesprek in de meeste gemeenten. Zo ook hier: http://katenhond.blog.nl/hond/2006/09/2 ... _flink_aan
Ikzelf heb er inderdaad ook weinig problemen mee, maar ik heb dan ook geen kinderen die op speelveldjes willen spelen.
Ikzelf woon in sociale woningbouw, dus we hebben meer overlast van andere rotzooi dan van honden Lachen

(jij kan ook echt niet quoten Nagelbijten / Gniffelen edit: het is je inmiddels gelukt Knipoog )

Bij mijn ouders in de buurt hebben we inderdaad ook een kat die de aardappels uit je pan jat als je even niet oplet. Een goede hordeur is de oplossing geweest, maar ideaal is het niet natuurlijk.
Gelukkig hebben we een gesprekje met de eigenaar gehad en nu krijgt het beest meer te eten Lachen

Maar sommige katten valt dat soort dingen niet af te leren Scheve mond en dan is het binnenhouden van je kat of het verhuizen naar het platteland de enige oplossing.
Zo zie je maar weer hoe belangrijk een goede opvoeding van je huisdieren is.