Honden zonder toekomst!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yabloko

Re: Honden zonder toekomst!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 02:08

Desiree schreef:
Ik vind het zo tegenstrijdig trouwens. Klein Nederlandje moet allemaal arme zielige mensen uit arme landen opvangen die er vervolgd worden, terwijl we qua oppervlakte eigenlijk beperkt zijn.

MAar als het om een hond gaat moet het plotseling daar ter plekke opgelost worden. Sja, zou ik ook wel graag zien, maar als dat niet gebeurt? Als je een hond wil helpen uit zo'n land, moet je jezelf nog verdedigen ook. Echt belachelijk!

Ik begin me nu echt te storen aan deze verhoudingen. Omdat ik nog wat tijd over heb en (god hebbe mijn ziel) weer lekker happig ben;

1. iedereen moet vrij zijn om te doen wat hij goed acht, hetzij dieren uit het buitenland een leven bieden in Nederland, hetzij hulp terplekke bieden in asiels, opvang en medische zorg. Uiteindelijk wil iedereen hier dat dierenwelzijn wordt verbeterd.
2. ik persoonlijk vind het constructiever als er in het land zelf problemen worden opgelost. Dan wil ik ook nog een quote van Billy aanhalen waar ik het helemaal mee eens ben: "En denk je, door de honden daar weg te halen, dat de mentaliteit daar verandert?
Ik heb wel respect voor Angela die de honden in eigen land helpt, maar dit is gewoon een non-argument. Naar mijn mening is de manier van Angela de enige juiste, mensen in eigen land leren behoorlijk met dieren om te gaan."

3. wentel je vooral in vooroordelen als 'barbaarse spanjaarden', en 'arme zielige mensen uit arme landen'.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 03:25

Desiree schreef:
Ik vind het zo tegenstrijdig trouwens. Klein Nederlandje moet allemaal arme zielige mensen uit arme landen opvangen die er vervolgd worden, terwijl we qua oppervlakte eigenlijk beperkt zijn.

MAar als het om een hond gaat moet het plotseling daar ter plekke opgelost worden. Sja, zou ik ook wel graag zien, maar als dat niet gebeurt? Als je een hond wil helpen uit zo'n land, moet je jezelf nog verdedigen ook. Echt belachelijk!

Heb jij wel eens van minister Verdonk gehoord? Dan zou je moeten weten dat het opvangen van mensen uit andere landen al lang niet meer vanzelfsprekend is....
En wat denk je dan van de vele miljoenen ontwikkelingshulp die jaarlijks naat ontwikkelingslanden gaat? Is dat niet om de situatie in eigen land op te willen lossen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:50

Paraat schreef:
3. wentel je vooral in vooroordelen als 'barbaarse spanjaarden', en 'arme zielige mensen uit arme landen'.

Bedankt voor je advies! Dat zal ik doen! Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:52

Billy schreef:
Heb jij wel eens van minister Verdonk gehoord? Dan zou je moeten weten dat het opvangen van mensen uit andere landen al lang niet meer vanzelfsprekend is....
En wat denk je dan van de vele miljoenen ontwikkelingshulp die jaarlijks naat ontwikkelingslanden gaat? Is dat niet om de situatie in eigen land op te willen lossen?

JA die minister ken ik wel. Asiel zoeken in NEderland is iets minder vanzelfsprekend geworden door haar. Ik sta om die reden achter haar hoewel ik blij ben dat ze teruggekomen is op haar beslissing om homo's naar hun homohatende land terug te sturen.

Verder ben ik er voorstander van om dingen in eigen land op te lossen maar soms moet er een mentaliteitsverandering plaatsvinden en dat kost heel veel tijd. Mijn vraag is, wat doe je dan in die tussentijd? Want in die tussentijd is er dus niemand geholpen.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 00:00

Mensen, mensen!! Ik had nooit verwacht dat mijn simpele berichtje zoveel stof zou doen opwaaien. Ik opende dit topic om mijn ervaringen te delen omdat ik er zelf zo vol van was (en trouwens nog steeds ben) Kijk er is zoveel dierenleed in de wereld en ik wilde gewoon iets meer doen als alleen maar iedere maand geld aan een paar goede doelen te schenken. En waar maken we ons nou toch allemaal zo druk om??? Een ieder weldenkend mens stelt zichzelf toch doelen, en ik denk dat een ieder er toch wel van overtuigd is dat dierenleed onacceptabel is, wat voor dierenleed dan ook?En wat maakt het nou helemaal uit waar het desbetreffende dier vandaan komt! Het is toch te zot voor woorden om alleen maar dieren uit eigen land te willen helpen! ALLE dieren verdienen toch een kans op een zo'n goed mogelijk leven? Maar je kunt nu eenmaal niet alles op je schouders nemen en ik wilde ergens beginnen en iets doen en dit is mijn kruistocht geworden. En ondanks wat alle tegenstanders ook vinden ....tsja die hebben gewoon pech gehad, want ik trek me van deze zinloze kritiek niks maar dan ook helemaal niks aan !!!!! Ik doe mijn ding en dat zal ik blijven doen zolang ik honden uit een uitzichtloze situatie kan blijven halen, en met mij gelukkig nog vele anderen. Van de drie honden die ik zelf heb komen er twee uit een nederlands asiel dus ook hier heb ik m'n steentje bijgedragen. En laat alle mensen die zoveel kritiek hebben op mij, hun eigen boter van hun hoofd halen! Voor mij doet het er gewoonweg niet toe waar een dier z'n geboorteplaats was. Een ware dierenliefhebber houdt van ALLE dieren en niet alleen van die van hemzelf!!!!!

Sugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 00:19

Ik persoonlijk vind dat BnB heel goed bezig is! Een vriendin van mij heeft pas een hondje bij Betty geadopteerd en is er echt super blij mee. Je merkt hoe ontzettend dankbaar dat hondje is met de liefde en aandacht die hij krijgt.

En sorry, ik ben hier niet om iemand aan te vallen, maar Billy waar maak jij je druk om. Je begint over dingen die niks meer met dit topic te maken hebben en nogeens zo uitspraak al "eigen dieren eerst"? Ik ben geschokt dat nationalisme ook al bij dieren van toepassing schijnt te zijn. Ik ben blij dat niet iedereen er zo radicaal over denkt en er nog mensen zijn zoals Betty en Angela333 die niet zo bekrompen zijn en een bredere visie hebben dan de landsgrenzen!!!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 00:22

Eigen dieren eerst is geen uitspraak van mij. Wil je ff niks in mn schoenen schuiven wat ik niet gezegd heb?

Sugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 01:07

Billy schreef:
Bij mij gaan mensen voor dieren, mijn dieren gaan voor vreemde dieren en nederlandse dieren gaan voor buitenlandse.
Het hemd is nader dan de rok Haha!

Hoe moet ik dit dan lezen???
Oke, ik had je gelijk moeten quoten, maar volgens mij komt dit neer op eigen dier eerst!

Sugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 01:08

Billy schreef:
Nee, maar ik vind het belachelijk zoals hier die buitenlandse honden door je strot gedrukt worden. Alsof het mijn fout is dat buitenlanders niet behoorlijk met beesten om kunnen gaan, alsof ik de ellende van een ander op moet lossen, en alsof ik geen recht van spreken heb als ze allerlei rottigheid mee naar Nederland nemen, en alsof ik geen echte hondenliefhebber ben als ik liever een rashond uit het nest heb als een zielig geval uit een ander land. Dat schuldgevoel laat ik me niet aanpraten. Laat elk land zn eigen sores maar oplossen op hondengebied, zorg eerst maar dat hier de asiels leeg zijn....

O,ja en dan hebben we deze ook nog!! Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:14

Ik ben er idd voor dat erst de Nederlandse asiels leeg gan ipv dat men allerlei honden uit het buitenland importeert.
Je hoeft me niet steeds te quoten, ik weet donders goed wat ik zelf gezegd heb.
En ik blijf bij miijn standpunt.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik op een gegeven moment zelf bijna een hond uit griekenland gehaald had, alles was al in kannen en kruiken, ze zou op het vliegtuig gaan, en op het laatste moment, bleek dat de hiond helemaal niet voor mijn situatie geschikt was, dat hadden ze kunnen weten, maar daar hebben ze niks mee gedaan.
Al met al is het dus een behoorlijk risico om van een buitenlandse organisatie een hond te laten komen die je nog nooit gezien hebt, terwijl je afhankelijk bent van mensen die je niet kent en die de hond in jouw situatie moeten matchen.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:20

Ik werk al heel lang voor verschillende organisaties die honden uit Spanje naar Nederland halen, en gelukkig ken ik bijna alleen maar positieve verhalen. Ik vang ze zelf al jaren met veel plezier op.
Tuurlijk komen ziektes voor maar echt niet zo vaak als sommige hier beweren hoor! Je hebt net als overal goede en slechte stichtingen.
En je moet de mensen de kost geven die gezondheidsproblemen krijgen met hun hier duur gekochte stamboom hond!

Het is heel dankbaar om een hond uit Spanje te adopteren, en als je dat doet bij een goede stichting help je mee het probleem in Spanje op te lossen.
Daarnaast is het verhaal over volle asiels in NL en dus geen honden uit Spanje laten komen ook erg kortzichtig maar die discussie is al eens op bokt geweest.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:31

Ja dat lijkt mij zeker dankbaar werk!!

Ik vind sommige reacties hier echt zo l*llig, deze mensen proberen alleen deze dieren een nieuwe kans te geven en hun leven te redden!!

Ik sta er in ieder geval voor de volle 100% achter!

En wat die ziektes betreft zal best meevallen! Wat denk je dan van die asielzoekers enzo en vakantiegangers.? Die brengen ook het nodige hierheen hoor!

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:13

Desiree schreef:
Billy schreef:

JA die minister ken ik wel. Asiel zoeken in NEderland is iets minder vanzelfsprekend geworden door haar. Ik sta om die reden achter haar hoewel ik blij ben dat ze teruggekomen is op haar beslissing om homo's naar hun homohatende land terug te sturen.

Verder ben ik er voorstander van om dingen in eigen land op te lossen maar soms moet er een mentaliteitsverandering plaatsvinden en dat kost heel veel tijd. Mijn vraag is, wat doe je dan in die tussentijd? Want in die tussentijd is er dus niemand geholpen.

In de tussentijd de kwestie wat minder zwart/wit zien. Er wordt WEL in landen als Griekenland en Spanje gewerkt om daar het dierenwelzijn te verbeteren. Denk alleen al aan Spanje. Met ruim 43 miljoen inwoners moet er toch wel een dierenliefhebber te vinden zijn Haha!. En daar is de opvangcapaciteit in Nederland niks bij.
Ik zie een hond uit een ander land meenemen nog steeds als een niets dan menselijke daad en keur ik niet zozeer af.
Ik sta niet achter grootscheepse plaatsingsacties van Spanje naar Nederland.
Ik keur constructieve hulp in eigen land vooral goed. Denk eens aan wat het Brooke Hospital doet (of is dat enkel omdat een ezel wat moeilijk geplaatst wordt in Nederland dan een hond?).

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 08:32

En dat is nou weer typsich Nederlands veel kleiner land, veel minder inwoners, en dan toch zo veel honden hier heen halen. In Spanje, maar ook andere landen lachen ze zich rot.
Het is wel heel zwart wit zoals ik het stel maar toch....

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:31

Biepmiep schreef:
Het is wel heel zwart wit zoals ik het stel maar toch....

Ja
Inderdaad; heel zwart wit.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:43

Ik snap alleen niet de reden waarom je eerst de eigen asiels leeg wil hebben, en dan pas de buitenlandse? Ik zie hiervoor ook geen 1 goeie reden aangedragen worden. Bovendien heb ik nog nooit gehoord van iemand die een hond wil hebben omdat de asielen leger moeten?! Wanneer je van plan bent een hond te nemen, kan je voor meedere dingen kiezen. Als mensen een hondje uit een nestje nemen, dan vraag je toch ook niet waarom niet naar het asiel? Als je van plan bent een hond te willen helpen, dan moet het niet uitmaken uit welk asiel het komt; uiteindelijk help je er een hond mee, en daar gaat het om. Alle achterliggende mentaliteitsvraagstukken zijn niet relevant voor een hond, hoe je het ook went of keert. En door een hond te nemen uit een asiel, neem je nooit de oorzaak weg.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:36

Gelukkig zijn er ook nog mensen die niet overal op letten "wie of wat eerst komt" etc.
Ik ben zelf in het bezit van 2 Rottweilers uit Polen. Mijn ouders hebben ook 2 honden uit Polen en 2 uit Nederlandse asielen gehaald. Wel een hele ervaring een "ander" beest in huis. Als ze zijn overleden, dan zou ik het zo weer doen! Soms moet je wel eens maatregelen nemen omdat deze honden een andere start hebben gehad, maar over het algemeen, hebben wij met de 4 asielhonden geen probleem.

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:42

Ik heb veel bewondering voor bnb dat ze dit doet en ik vind het fantastisch dat ze meer mensen aanspoort voor dit nog te doen.En sommige recties van mensen zijn echt belachelijk(niet aanvallend bedoelt)!IEDER dier heeft toch recht op een leuk leven!Of die nu hier uit een asiel komt of dat die uit het buitenland komt.
Moest ik genoeg geld hebben zou ik zoveel dieren een gelukkig leven geven,helaas heb ik dat niet.Wij hebben hier bij ons thuis ook een hond een gelukkig leven gegeven en die komt niet uit het asiel,ze kwam thuis bij ons aan achtergelaten Verdrietig !een maand later beviel ze van 12 pupy's die nu ook allemaal een fijn thuis hebben. Clown

bnb Ga zo door! Knipoog

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:46

magicrover schreef:
Gelukkig zijn er ook nog mensen die niet overal op letten "wie of wat eerst komt" etc.
Ik ben zelf in het bezit van 2 Rottweilers uit Polen. Mijn ouders hebben ook 2 honden uit Polen en 2 uit Nederlandse asielen gehaald. Wel een hele ervaring een "ander" beest in huis. Als ze zijn overleden, dan zou ik het zo weer doen! Soms moet je wel eens maatregelen nemen omdat deze honden een andere start hebben gehad, maar over het algemeen, hebben wij met de 4 asielhonden geen probleem.

Ik heb zelf 1 Rottweiler uit een Nederlands asiel
en deze hond heeft ook een andere start gehad dan normaal is ..
Het zijn echt niet alleen buitenlandse honden die een slechte start hebben,
in NL kom je het ook tegen.
Mijn hond heeft nooit liefde en aandacht gehad, is bang als je bent 'nt schelden (al is het niet tegen de hond zelf)
hij is bang als je een beweging maakt wat op slaan lijkt ..
Dus mij maken jullie niet wijs dat alleen buitenlandse honden zo zielig zijn en het zo slecht hebben gehad

Ik zeg ook niet dat de honden in het buitenland geen goed leven verdienen, nee dat zeker niet, ik vind het fijn voor de honden! dat ze een kans krijgen.

Niet aanvallend of persoonlijk bedoeld Knipoog

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:33

ik heb zelf ook twee "wegwerphondjes", en ben elke dag zo ontzettend blij dat ik ze heb, eentje uit Duitsland uit een opvang, waarom van daar? Simpel, hier in de regio heb ik niet de hond gevonden, die bij ons en onze thuissituatie paste,
als we een beest aanschaffen wordt dat van te voren grondig overlegd, die worden oud bij ons, en gaat niet meer weg omdat het dan toch niet lukt,

had ook een hond uit bijv. spanje kunnen zijn,

voor Dusty ben ik wel 2 keer 700km zelf gereden (een keer om een dag uitgebreid kennis te maken, samen met onze andere hond, en dan enkele weken later terug tijdens een vakantie, zodat ik de hond zo goed mogelijk kon opvangen)

voor het geld wat het me gekost heeft uiteindelijk, had ik waarschijnlijk ook een pup van een fokker gehad, maar nu heb ik een oudje nog een paar goeie jaren kunnen geven (hopelijk nog zo lang mogelijk in goeie gezondheid), denk dat Dusty met toen ruim 8 jaar wat moeilijker te bemiddelen was geweest, en bij ons past de hond super,

tuurlijk ben ik ook van mening dat er een mentaliteitsverandering in sommige landen nodig is, dat je met een hond hier naar toe halen ter plekke niet veel kan oplossen (buiten dan dat ene beest redden) maar als we allemaal stug de andere kant op blijven kijken, en er niemand de moed heeft te proberen iets aan de situatie te doen, verandert er nooit iets.... Huilen

alle bewondering voor mensen die sich ondanks alle kritiek en tegenslagen steeds weer inzetten voor die beesten Bloos

Gr,Sassy

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 23:38

Dankjewel Joyce en Sassy voor jullie opbeurende woorden. Ach weet je, ik blijf toch doen wat ik nu doe ondanks de vele kritieken maar ik moet zeggen .....dit is leuker om te horen! Volgende week krijg ik weer twee nieuwe pleegkinders, twee meiden dit keer waarvan er eentje zwanger is en hier bij ons in alle rust en veiligheid haar puppies kan krijgen. Ik kijk er nu al naar uit! Als jullie dus nog mensen weten die een puppie willen adopteren.....weten jullie waar ze naartoe kunnen!! Groetjes Betty.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:27

Ik zeg ook niet dat het fout is wat jullie doen,
ben blij voor de honden die gered worden hoor Lachen

maar daar los je toch niks mee op dus kun je het probleem beter in het land zelf laten

al vind ik het dus wel fijn voor de honden dat ze een fijne plaats krijgen Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:18

Ik ga mogelijk een nest jonge honden opvangen uit Spanje. Ze kunnen daar niet in het asiel terecht want dat zit vol, en de baas dreigt ze af te maken. Ik weet niet of ik voldoe, ik kan ze niet meer bieden dan een asiel, behalve wat meer individuele aandacht en ik kan ze al wat socialieren en "catproof" maken, wat hun kansen op plaatsing vergroot.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:34

Je moet honden nooit catproof maken Knipoog. Erg goed van je. Ik denk dat ik dat ook wel zou willen, als we eenmaal meer buiten wonen. Maar ze hebben je weer losgelaten op bokt?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:58

Yep. Mijn ban was onrechtmatig. GElukkig zijn er bemiddelaars.

Veel mensen willen een hond die catproof is. Een hond die niet catproof is, maakt minder kans om geplaatst te worden.