Desiree schreef:Ik vind het zo tegenstrijdig trouwens. Klein Nederlandje moet allemaal arme zielige mensen uit arme landen opvangen die er vervolgd worden, terwijl we qua oppervlakte eigenlijk beperkt zijn.
MAar als het om een hond gaat moet het plotseling daar ter plekke opgelost worden. Sja, zou ik ook wel graag zien, maar als dat niet gebeurt? Als je een hond wil helpen uit zo'n land, moet je jezelf nog verdedigen ook. Echt belachelijk!
Ik begin me nu echt te storen aan deze verhoudingen. Omdat ik nog wat tijd over heb en (god hebbe mijn ziel) weer lekker happig ben;
1. iedereen moet vrij zijn om te doen wat hij goed acht, hetzij dieren uit het buitenland een leven bieden in Nederland, hetzij hulp terplekke bieden in asiels, opvang en medische zorg. Uiteindelijk wil iedereen hier dat dierenwelzijn wordt verbeterd.
2. ik persoonlijk vind het constructiever als er in het land zelf problemen worden opgelost. Dan wil ik ook nog een quote van Billy aanhalen waar ik het helemaal mee eens ben: "En denk je, door de honden daar weg te halen, dat de mentaliteit daar verandert?
Ik heb wel respect voor Angela die de honden in eigen land helpt, maar dit is gewoon een non-argument. Naar mijn mening is de manier van Angela de enige juiste, mensen in eigen land leren behoorlijk met dieren om te gaan."
3. wentel je vooral in vooroordelen als 'barbaarse spanjaarden', en 'arme zielige mensen uit arme landen'.